Zobacz pełną wersję : u43 - Olympus i Panasonic - co nadchodzi?
Strony :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
10
"to jeden z naszych celów, aby technologia systemu PEN trafiła do świata zawodowców czy bardzo zaawansowanych amatorów."
Szkoda. Znowu bedą cudować. Z wiadomym przecież rezultatem. Już mieli ambicje trafienia do zawodowców kiedyś. Teraz zamiast iść na zarobek i sprzedaż na większą skalę to wymyślają coś zawodowcami i zaawansowanymi amatorami. Jakby nie oglądali się na świat np. panasa, który akurat dla zaawansowanych amatorów już ma ofertę.
Biorąc pod uwagę ceny 20/1.7 i 14/2.5 - $400 ma ktoś ochotę na 25/1.4 i bright wide angle? Przynajmniej wiemy, że f/2.5 nie jest bright enough wg Panasa.
Czy mając 20/1.7 i w perspektywie półtorej miesiąca 14/2.5 macie ochotę wydać $ysiaka (bądźmy realistami) na odpowiednio 2/3EV i (strzelam) 1 EV?
Kurcze no nijak mi to nie wychodzi, bo jakie to by dobre nie było znika mi w tym wszystkim - z automatu - idea micro.
nigdzie w idei micro nie jest ze ma być tanio:)
Panas coraz bardziej konsekwentnie chce stworzyć półkę semi profi w micro, aby iść w górę.
A jeżeli 25 1,4 będzie tak samo udane jak 25 1,4 ;) to naprawdę będzie na tym forum o nim gorąco.
Biorąc pod uwagę ceny 20/1.7 i 14/2.5 - $400 ma ktoś ochotę na 25/1.4 i bright wide angle? Przynajmniej wiemy, że f/2.5 nie jest bright enough wg Panasa.
Czy mając 20/1.7 i w perspektywie półtorej miesiąca 14/2.5 macie ochotę wydać $ysiaka (bądźmy realistami) na odpowiednio 2/3EV i (strzelam) 1 EV?
Nie i jeszcze raz nie.
Po pierwsze takiego obiektywu nie ponoszę w kieszeni polarka; po drugie nawet sprowadzając tę czternastkę ze Stanów za 1200 złotych będę się (chwilę -- bo jednak się przełamię) zastanawiał czy warto.
To jest jakieś błędne koło -- z założenia amatorski sprzęt dla pstrykaczy, a ciekawej i niekosztownej optyki co kot napłakał: albo jakieś safari od Zuiko, albo f/0,95 od Cosiny.
Biorąc pod uwagę ceny 20/1.7 i 14/2.5 - $400 ma ktoś ochotę na 25/1.4 i bright wide angle? Przynajmniej wiemy, że f/2.5 nie jest bright enough wg Panasa.
Czy mając 20/1.7 i w perspektywie półtorej miesiąca 14/2.5 macie ochotę wydać $ysiaka (bądźmy realistami) na odpowiednio 2/3EV i (strzelam) 1 EV?
25mm wg ploteczek mialo być ,,even faster'' niz 1.4. Majac nalesnika (20/1.7) 1.4 mnie nie interesuje, dla 1.0-1.2 bym chyba z tysiaka papierow juz mogl wyskoczyc.
Ad wide -- pytanie co to jest jasno-szeroko ;) Mi to 14mm jakos nie leży, jak sie rozumiem z eq 24mm i 35mm, to 28mm jest taka nijaka dla mnie ogniskowa :/
Ale jakby mialo byc jasno, to powiedzmy ze na 10mm/2 sie ty$iak by gdzies znalazl :D
25mm wg ploteczek mialo być ,,even faster'' niz 1.4. Majac nalesnika (20/1.7) 1.4 mnie nie interesuje, dla 1.0-1.2 bym chyba z tysiaka papierow juz mogl wyskoczyc.
Ad wide -- pytanie co to jest jasno-szeroko ;) Mi to 14mm jakos nie leży, jak sie rozumiem z eq 24mm i 35mm, to 28mm jest taka nijaka dla mnie ogniskowa :/
Ale jakby mialo byc jasno, to powiedzmy ze na 10mm/2 sie ty$iak by gdzies znalazl :D
Z kapustnego tysiaka i owszem ale dla 40-45/1,4 , choć większa jasność wysoce wskazana.
A szeroko i jaso:lol: ) 0,95 7mm :lol:
ale jak będzie 1,7-2,5 /7-9mm - jeśli przy 2,8 będzie dobry optycznie-to kupię bzwnc
Na zachodnich forach rozpoczela sie dyskusja o dobrym wplywie ukazania sie X100 na u43. Pojawiaja sie pytania, kiedy Oly i Pana sie obudza na potrzeby uzytkownikow... oraz narzekania, ze Oly i Panas zaspokajaja jedynie potrzeby ludzi przechodzacych z kompaktow, albo uzytkownikow luster szukajacych mniejszego i lzejszego backupu.
Jakby ponizsze potrzeby byly czyms niemozliwym lub drogim...
Ludzie zadaja m.in. pytania:
- dlaczego na podgladzie nie maja symulacji linii horyzontu
- dlaczego na podgladzie nie ma graficznej skali odleglosci (w Lumixach sie pojawila w G2, pewnie w GH2 bedzie, w PEN'ach dokladnie nie pamietam)
- dlaczego na wspomnianej skali nie jest zaznaczana graficznie glebia ostrosci przy danej przyslonie
- dlaczego nie mozna w latwy sposob wybrac hiperfokalnej (tu akurat Lumixy to pozwalaja zrobic, ale w oficjalnej instrukcji nic na ten temat nie ma)
- dlaczego nie pojawil sie korpus a'la dalmierz (z optycznym wizjerem) (wystarczy ze pokazywalby wybrany zakres ogniskowych, np. 24-90) (najwazniejsze aby pozwalal obserwowac (bez znikania obrazu) co sie dzieje W i OBOK kadru, linie ograniczajace kadr oraz punkt AF moglyby sie pojawiac w nim, jak w X100, czy nawet w M9) (na podstawie ogniskowej i punktu AF - aparat sam spokojnie niwelowalby paralakse)
Wyglada rowniez na to, ze Fuji tak jak Leica analizowala realne wejscie w u43 - ale jednak zdecydowala sie na wlasny produkt, byc moze system, ktorego X100 jest dopiero poczatkiem. Czas pokaze.
Ludzie zadaja m.in. pytania:
Zwykłe gadżeciarstwo: głębię ostrości można by załatwić robiąc znów normalne obiektywy (ze skalą na pierścieniu); horyzont... -- a po co?; dalmierz -- nałóż wizjer, będziesz miał dalmierz.
Ja nadal proszę o aparat z klasycznymi kontrolkami, żebym nie musiał go włączać, żeby ustawić czas, przysłonę czy ostrość (Fuji się kłania), oraz w miarę możliwości z niewielkim wyświetlaczem (może być monochromatyczny, tylko do ustawiania parametrów -- mniej prądu żre).
Ja nadal proszę o aparat z klasycznymi kontrolkami, żebym nie musiał go włączać, żeby ustawić czas, przysłonę czy ostrość
Rowniez bym sie cieszyl, gdyby taki sie epojawil w rodzinie u43.
Chociaz najszybciej namiastke da podpiecie manualnego Voigtlandera.
Odpowiadając na pytanie z tytułu wątku: aż strach się bać co nadchodzi?
Witalij Kisiljiew urasta do miana proroka ;) jeśli chodzi m/43 i GH2 w szczególności. Decyzja o tym ile MPx wpakować do GH2 było decyzją czysto marketingową (baj baj rewolucjo w high iso), żadnych wniosków nie wyciągnęli z LX3 i jego sprzedaży. Dobiło mnie, że elektroniczną migawkę przesunęli w swojej liście priorytetów za... 3D. WTF?! Nie wygląda to dobrze kiedy taki pan wspominając o EVF, elektronicznej migawce, mówi we ran out of internal resources to improve the characteristics.
BTW. Polecam fragment o detekcji fazy vs. po kontraście ;)
http://tinyurl.com/3xf2xmn
obowiązkowa lektura ;)
http://tinyurl.com/37w4xul
- GF2 (albo nowa linia) bedzie mniejszy niz NEX!
- 25 f/1.4 i dwa jasne zoom'y beda kompaktowe i wysokiej jakosci
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=auto&tl=en&u=http://dc.watch.impress.co.jp/docs/news/20100927_396276.html%3Fref%3Drss
"MicroFourThirds will replace the low-end Olympus DSLR"
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=auto&tl=en&u=http://www.focus-numerique.com/test-1147/interview-olympus-interview-yoshiyuki-oyama-1.html
Tak jak pisalem, nie bedzie wiecej lustrzanek entry level Olympusa, nie bedzie nastepcy E-620.
Czy ktos znowu sie spyta, co palilem?
Sepuku..........
Po naszemu Amen. Cóż można tu dodać
Sepuku..........
Po naszemu Amen. Cóż można tu dodać
Telefon? ;)
http://panasonic.jp/mobile/lumixphone/
Ale jaja.
Ja kupuje (serio), dwa warunki:
1. duże litery w kontaktach/sms
2. baterię ładuję raz na tydzień (wyłączone blutacze hi-fi ;))
mam cichą nadzieję że pokażą nowe jasne szkła do mikro...
e-p3 plotki:
pudełko a la Sams EX1 i e-pl1.
sensor z gh2
AF: połączone pdaf i cdaf
obracany hi-rez ekranik
No to ładnie jeżeli to się potwierdzi to nic tylko pogratulować "specom" Olympusa - JESTEŚMY LEPSI W ZAGĘSZCZENIU PIKSELI OD ŚREDNIEGO FORMATU!!! Nie ma co wielkie brawa ..... Sam fakt umieszczenia w E-5 matrycy sprzed 2 lat - zaimplementowanej po raz pierwszy rok od premiery E-3 i to że nadal obraz jest gorszy od np.D300 też sprzed 3 lat jest trochę smutne jeżeli rozpatrywać to w "skali bezwzględnej" :???:
Jak po zeskalowaniu w dół do 12. Szum będzie większy od e-pl1 to będziesz sobie mógł ironizować.
Na razie nie wiadomo nic.
- GF2 (albo nowa linia) bedzie mniejszy niz NEX!
- 25 f/1.4 i dwa jasne zoom'y beda kompaktowe i wysokiej jakosci
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=auto&tl=en&u=http://dc.watch.impress.co.jp/docs/news/20100927_396276.html%3Fref%3Drss
Mniejszy niż NEX...? Bez przesady, kurczę ostatnio macałem w fotojokerze NEX, NX i PEN. NX zdecydowanie najbardziej pasował do mojej dłoni... Kilka dni później przez chwilę bawiłem się G2 i sam nie wiem ale wrażenia z trzymania podobne do NX.
Generalnie PEN, GF1 czy NX100 w przyszłości jako drugie body na każdą okazję tak ale w moim wypadku nie jako pierwszy bezlusterkowiec. Czekam na testy GH2 i właściwie tylko to powstrzymuje mnie przed zakupem już dziś.
Właśnie sprawdziłem, GH2 jest identyczny jak GH1.
Ooops... właśnie doczytałem że mowa bya o GF2...
Ironia jest tutaj jak najbardziej na miejscu. Olek jest tak silnie związany z Panasem że na 90% w następnym modelu pena czy to jak to określili zaawansowanego bezlusterkowca będzie to co Panas podrzuci Olkowi wedlug własnej filozofii czyli taki sensor z gh-2 lub z większą liczbą pikseli.
Jedyny sposób na zmianę sytuacji to matryce od Kodaka albo Fuji....
Panasonic Lumix Phone (http://en.akihabaranews.com/?gallery=1&post=64098&origine=64098&image=003) krótka prezentacja (http://www.engadget.com/2010/10/05/panasonic-lumix-phone-eyes-on-video/)
Hand-on (http://mobil.idnes.cz/podivejte-se-na-prvni-fotografie-fotoaparatu-lumix-krizeneho-s-mobilem-1nu-/telefony.asp?c=A101004_164507_telefony_kuz)
CMOS 13.2 mpix obrabiane przez VenusEngine
3.3" dotykowy ekran 640x480
Moduł BT do m/43
http://www.engadget.com/2010/10/27/bluetooth-module-for-olympus-micro-four-thirds-cameras-hits-the/
________
Nowe technologie w M/43 AD 2011 od Oly:
- WiFi, GPS, 3D (jednak bez szkieł) i inne
- target m/43 - kobitki, w .jp udział EVIL w rynku to 40% :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=7ZQFmaKax-A&feature=player_embedded#!
Janko Muzykant
28.10.10, 15:25
- target m/43 - kobitki, w .jp udział EVIL w rynku to 40%
Muszę się zbadać... :)
Ja sprawdziłem, interes jeszcze mam na miejscu :grin: (uff)
Ja sprawdziłem, interes jeszcze mam na miejscu :grin: (uff)
ciekawe jak to udowodnisz Olkowi...
Janko Muzykant
28.10.10, 19:21
ciekawe jak to udowodnisz Olkowi...
Wystarczy deklaracja słowna, wierzymy, zdjęć nie potrzeba ;)
FT5!
GF2 - anons w tym tygodniu; sensor z G2, body to mikrus "zrobiony w mikronie"
http://www.43rumors.com/wp-content/uploads/2010/11/gf2_panasonic.png
...body to mikrus "zrobiony w mikronie"
A można po polsku?
A można po polsku?
Thinnest m/43 camera ever made - najmniejszy evil na rynku, mniejszy od Nex'a. Szkoda, że matryca nie jest z GH2. Czuję, że 14/2.5 ciężko będzie kupić osobno.
Ciekawe czy już wsadzili ekranik rodem z D300, 7D czy Nex-5?
Pewnie bedzie slabszy dostep za pomoca przyciskow. Moze wsadza za to dotytkowy ekran jak w G2.
Pytanie czy bedzie odchylane LCD, jak w NEX. A raczej jak w G1.
PS: sensor jak w G2 - czyli innymi slowy jak w G1, GF1, G10, G2.
PPS: cena powinna byc konkurencyjna do NEX, czyli niska... czy tak bedzie..?
Przez chwilę... krótką chwilę...ale jednak chwilę...łudziłem się.... skrycie pragnąc aby moje złudzenia okazały się prawdą...że ten nowy, trzymany w ścisłej tajemnicy aparat m4/3 to E-P3..... taaaaaaa..... złudzenia K.M. :-/
Przez chwilę... krótką chwilę...ale jednak chwilę...łudziłem się.... skrycie pragnąc aby moje złudzenia okazały się prawdą...że ten nowy, trzymany w ścisłej tajemnicy aparat m4/3 to E-P3..... taaaaaaa..... złudzenia K.M. :-/
A co za różnica jak się będzie nazywał?
E-P3 tez sie pewnie pojawi. Pytanie co wniesie, kiedy i za ile.
GF2 - premiera jutro o 7:00 naszego czasu
Jeśli będzie sprzedawany w jakimś kicie z G 14mm F2.5 to może zamienię za mojego :wink:
Ciekawe jaka matryca ? Pewnie będzie z G2, więcej plastyku i dotykowy ekran...
Jeśli będzie sprzedawany w jakimś kicie z G 14mm F2.5 to może zamienię za mojego :wink:
I 14 i GF2 zostały zaprojektowane dla/pod siebie.
Matryca... szkoda, że ucichły plotki o Kodaku w Pen'ie
tak będzie wyglądał nowy GF2: http://www.43rumors.com/wp-content/uploads/2010/11/gf2.jpg
tak będzie wyglądał nowy GF2
Fajny, ale tylko do naleśników, imho jest szansa na kolejnego ~45mm do GF3 ;)
Dodajmy do tego opis ;)
12 megapixeli, Full HD, całkowicie nowy procesor przetwarzający obraz, ekran dotykowy i że jutro będzie przedstawiony w Paryżu (Halle 4).
Oficjalne ogłoszenie jutro ok. 7:00 rano naszego czasu ...
Witam wszystkich!
A widzicie w tym GF2 lampę?
Brak kółka trybów :|
Jest FullHD ale czy będzie 720? Jeśli nie ma wyboru to wolałbym 720.
Lampa - patrząc na nowe zdjęcie, wychodzi na to, że tak:
http://i55.tinypic.com/2r2axl4.jpg
O, fajnie, że wypuszczają nowe mikroskopijne zabawki w stylu Sony NEX. Może dzięki temu GF1 w kicie stanieje do 1500 zł. Wtedy go sobie kupię.
1500? Nie sądzę. To nie Olek ;)
G10 z kitem tyle kosztuje. Niby co takiego ma GF1, że miałbym płacić za niego dwa razy więcej?
Za 1599 od jutra można kupić e-pl1 z kitem w MM :P
Nie trzeba (http://www.ceneo.pl/8434711) czekać do jutra.
GF1 jest jednak trochę mniejszy od G10. A największy jego atut to 20/1.7 w zestawie.
A Panasy w końcu stanieją, czy nie? ;)
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
GF1 jest jednak trochę mniejszy od G10.
E-400 też był trochę mniejszy od E-500, a nie kosztował dwa razy więcej.
A największy jego atut to 20/1.7 w zestawie.
Ale mi chodzi o zestaw z zoomem.
W ramach psucia humoru: na amazon.com GF1+20/1.7 był już za $600.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Ale mi chodzi o zestaw z zoomem.
To bierz G10.
Albo G1 z lepszym EVF.
To bierz G10.
Albo G1 z lepszym EVF.
Ale na co mi taki klocek? Ja chcę takie małe coś, jak GF1 :) No i rzecz jasna nie jest mi taki aparat do niczego potrzebny, więc jako zabawkę kupię go dopiero wówczas, gdy będzie tani ;)
Spokojnie, ceny spadają. Dzięki NEX-om.
GF2 czuję, że będzie (relatywnie) tani. Za rok :-P
A Panasy w końcu stanieją, czy nie? ;)
[...]
Ale mi chodzi o zestaw z zoomem.
Mysle, ze stanieja, choc szybciej w US, niz w EU :-(
Ceny wyjsciowe kolejenych modeli Panasa sa lekko nizsze niz poprzednich serii.
A i tak zaraz po ukazaniu sie - jeszcze nizsze na rynku.
Epicure, z tym dobrym ostrym kitem 14-45mm to moze byc problem, pewnie niestety coraz czesciej bedzie oferowany slabszy 14-42mm. Chyba, ze ktos sie jednak opamieta...
* * * * *
GF2
- 19% less volume and 7% less weight
- 12 Megapixel
- 1080i (60i/50i)
- Built-in flash new popup mechanism (new bounce flash system)
- LCD has 460.00 dot resolution
https://forum.olympusclub.pl//brak.gif
źródło (http://lumix.panasonic.cn/images/business/products_03.jpg)
Niebrzydki ten nowy Panasonic, ciekawe jak się ten grip trzyma w ręku.
...ciekawe jak się ten grip trzyma w ręku.
Trzeba mieć bujną wyobraźnię, żeby nazwać to gripem ;) Nawet kawałka gumy poskąpili. Można sobie wyobrazić, jak się to trzyma w ręku.
No to mamy higher-end E-PL1 :-)
I bardzo dobrze. Obawiam się tylko, że jak zobaczymy jeszcze tę higher-price, to będzie zawód...
Ja jestem relatywnie spokojny o cenę.
To już nie te czasy. NEX-y trochę namieszały (http://www.mirrorlessrumors.com/google-trend-the-mirrorless-success-analyzed/).
O, widze, ze sa dwa posty po napisaniu mojego, ktory przerzucilem do watku GF2, zatem przepraszam. Ale chyba kontekst jest w pelni czytelny, wiec moze tak zostac moim zdaniem.
A propo ceny - ja juz sie przyzwyczailem - ze ta oficjalna wejsciowa zabija, a wkrotce na eBay, Alledrogo, a czasem na ktoryms Amazonie jest duzo taniej.
Oly testuje już prototypy matrycy Kodaka (16MPx) z elektroniczną migawką :shock:
Najnowsza technologia Kodaka charakteryzować ma się super światłoczułością i ma być dostępna nie tylko w Bayerze ale i B&W :emot shock silnia:
Olek powie dziękuję Panasowi na początku 2011r. - teraz już wiemy dlaczego nie chcieli użyczyć Olkowi algorytmów AF.
BTW. FT3!
A co za różnica jak się będzie nazywał?
GF2 czy EP-3? Dla mnie nawet dwie - S-AF i stabilizacja z moimi szkłami...
Oly testuje już prototypy matrycy Kodaka (16MPx) z elektroniczną migawką :shock:
!
Skąd takie info?
ale ten nowy kodak to chyba mały obrazek jest. W dodatku mówią, że do nieaparatów. Może więc w Olympusowych gastroskopach, mikroskopach albo w innych takich będzie a nie w E7
Skąd takie info?
43rumors.com
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
ale ten nowy kodak to chyba mały obrazek jest. W dodatku mówią, że do nieaparatów. Może więc w Olympusowych gastroskopach, mikroskopach albo w innych takich będzie a nie w E7
FF Kodak to 28 MPx i M10, njius jest o testowanych prototypach z sensorem m/43 16 MPx. Dostali figę od Panasa a pro korpus chcą pokazać.
Sensor tam pewnie trafi.
Fajnie że jest Sony - mam nadzieję że nex wymusi jeszcze większe cięcia cenowe PENów/Lumix'ów. Margines jest jeszcze całkiem spory, wg bythom koszt sensora 2.7 crop dla N****a to ~$10.
Mówią, że nowa matryca ma w pełni elektroniczną migawkę. Jest się z czego cieszyć? Może już jest lepiej, ale wiem, że elektroniczne miały uciążliwe wady, z których sam wiem tylko o tzw. bloomingu.
Jest się z czego cieszyć?
- cicho
- mozesz sie synchronizowac z lampa np. na 1/500, a nie tylko na 1/160
- pewnie i latwiej jest uzyskac czas rzedu 1/10 000 w sloncu na pelnym otworze
Mówią, że nowa matryca ma w pełni elektroniczną migawkę. Jest się z czego cieszyć?
Też się jakoś specjalnie nie cieszę z tej elektronicznej migawki.
Poza jakością, to tęskniłbym za tym dźwiękiem :-P
- cicho
- mozesz sie synchronizowac z lampa np. na 1/500, a nie tylko na 1/160
- pewnie i latwiej jest uzyskac czas rzedu 1/10 000 w sloncu na pelnym otworze
A wady?
Też się jakoś specjalnie nie cieszę z tej elektronicznej migawki.
Poza jakością, to tęskniłbym za tym dźwiękiem :-P
Może będzie z głośniczka :wink: Z resztą i tak nie ma już klapania lustra, więc dla tęskniących za "pro" dźwiękiem już po ptokach :wink:
Też się jakoś specjalnie nie cieszę z tej elektronicznej migawki.
Poza jakością, to tęskniłbym za tym dźwiękiem :-P
A ja właśnie sie nie moge doczekac cichego aparatu, seria G hałasuje, Peny też, a czasem dobrze sie nie rzucac w oczy (uszy) dzwiekami z aparatu.
A ja właśnie sie nie moge doczekac cichego aparatu, seria G hałasuje, Peny też, a czasem dobrze sie nie rzucac w oczy (uszy) dzwiekami z aparatu.
Mnie osobiście klepanie bardzo irytuje.
Może będzie z głośniczka :wink: Z resztą i tak nie ma już klapania lustra, więc dla tęskniących za "pro" dźwiękiem już po ptokach :wink:
Byle by dało się to także wyłączyć - w moim Sony Ericssonie się nie da, a jest głośniejsze od e-510.
Byle by dało się to także wyłączyć - w moim Sony Ericssonie się nie da, a jest głośniejsze od e-510.
W Nokii też mam głośny dźwięk podczas robienia zdjęcia i nie da się go wyłączyć.
W temacie, to pomijając, czy komuś się podoba, nie podoba, czy nie przeszkadza, bezgłośny aparat jest niewątpliwie lepszy, bo przez dyskrecję zyskuje na użyteczności w niektórych sytuacjach.
Dlatego właśnie nie daje się dźwięku wyłączyć, by jacyś ludzie nie mogli robić zdjęć nie zauważeni.
Przynajmniej w przypadku telefonów tak jest, bo są małe.
W kompaktach zaś można przecież wyłączyć przeważnie dźwięk.
Dlatego właśnie nie daje się dźwięku wyłączyć, by jacyś ludzie nie mogli robić zdjęć nie zauważeni.
Przynajmniej w przypadku telefonów tak jest, bo są małe.
Wydaje mi się, że nie o rozmiar chodzi, a o zastosowanie. Jak ktoś celuje w Ciebie telefonem, to nie wiesz, czy pyka w gierkę, czy filmuje jak dłubiesz w nosie. Do tego jesteśmy znieczuleni na wszechobecne telefony i nie zwracamy uwagi. Jak ktoś celuje aparatem, to wiadomo po co.
Nie ciągnąć offtopu, ponowię pytanie: jakie są wady elektronicznej migawki oprócz wspomnianego bloomingu?
W każdej posiadanej dotąd przeze mnie komórce można było wyłączyć "dźwięk migawki" (np. Nokia E51, SonyEricsson C902) -- wystarczy po prostu wyciszyć telefon przed włączeniem aparatu.
Praktycznie bezgłośnym aparatem jest np. Sigma DP1, dobywa się z niej takie bardzo ale to bardzo ciche syknięcie (aczkolwiek faktem jest, że aparat ten ma migawko-przysłonę, coś na wzór migawki centralnej).
W każdej posiadanej dotąd przeze mnie komórce można było wyłączyć "dźwięk migawki" (np. Nokia E51, SonyEricsson C902) -- wystarczy po prostu wyciszyć telefon przed włączeniem aparatu.
No to w E52 (profil cisza) się nie da i jest to ztcp wymóg ustawowy by zapobiec zdjęciom autorstwa przyczajonego tygrysa.
W każdej posiadanej dotąd przeze mnie komórce można było wyłączyć "dźwięk migawki" (np. Nokia E51, SonyEricsson C902) -- wystarczy po prostu wyciszyć telefon przed włączeniem aparatu.
Praktycznie bezgłośnym aparatem jest np. Sigma DP1, dobywa się z niej takie bardzo ale to bardzo ciche syknięcie (aczkolwiek faktem jest, że aparat ten ma migawko-przysłonę, coś na wzór migawki centralnej).
LG Swift tez zawsze dodaje dźwięk, niezależnie od trybu wyciszenia. Wracając do tematu to ja tez jestem ciekawy jakie są wady matrycy z elektroniczną migawka poza bloomingiem.
Mnie osobiście klepanie bardzo irytuje.
U mnie z tym różnie bywa. Zależy od tego kto mnie klepie ;)
Jeszcze nie zdążyłem się nacieszyć E-PL1 a już 16 listopada br. mamy zobaczyć E-PL1s.
Różnica w stosunku do classica to... nowy kit lens - BRAVO Oly, jeśli to będzie szaleć tak jak 14-150 to jest szansa na utarcie/pstryczek w nosa "wszystkim obserwującym" m/43; patrz np. canon-board.
B. dobry ruch.
...już 16 listopada br. mamy zobaczyć E-PL1s.
Różnica w stosunku do classica to... nowy kit lens...
A co się zmienia w samej puszce, że dodać mają literę S do nazwy? Bo samo pojawienie się nowego obiektywu to jeszcze nie powód, żeby wprowadzać zmianę nazwy korpusu. Chyba, że obiektyw będzie do niego przyklejony.
Dar-i-jush
12.11.10, 13:32
Przecież to info z 4/3rumors i to jeszcze FT2. Plotka dość bezsensowna. Nowy obiektyw, a zmiana nazwy korpusu?
Wg tej plotki obiektyw moglby byc mniejszy. Byle nie kosztem jakosci...
16'ty niedlugo, zobaczymy co bedzie.
Pożyjemy, zobaczymy, jak to mówią.
Jakby dodali ruchomy ekranik nie byłbym zły.
Panas szykuje (2011) grip do GH2.
Panas szykuje (2011) grip do GH2.
Ciekawi mnie trochę sens takiego gripa, przecież te aparaty mają być małe, przenośne. Z gripem to kawał bydlaka już będzie.
Swoją drogą szkoda, że w PENach nie ma informacji ile zdjęć zrobiliśmy na danej baterii, oraz ile procent mocy orientacyjnie zostało.
Ciekawi mnie trochę sens takiego gripa, przecież te aparaty mają być małe, przenośne. Z gripem to kawał bydlaka już będzie.
W gripie tio jest najpiękniejszego, ze nie musisz go kupować ;) A komuś akurat może się przydać, czy to na skutek lepszego uchwytu, czy wydajniejszego zasilania.
Niech zrobią kwadratową matrycę, z której będzie można wyciąć obszar odpowiadający matrycy 4/3 zarówno w pionie, jak i w poziomie, a żaden grip nie będzie już potrzebny ;)
Widze, ze juz pewnie i bez wahan:
" The most requested lens was the 25mm f/1.4 and that lens is now coming from Panasonic"
http://www.43rumors.com/lens-poll-reloaded/
Kolejna jasna stalka. Oby wiecej, szybciej :-)
Ciekawym na ile pewne to info jest.
Nie za mała różnica w ogniskowych między 20 a 25 mm?
To już bym wolał Noktona kupić podejrzewam.
Ciekawym na ile pewne to info jest.
Nie za mała różnica w ogniskowych między 20 a 25 mm?
Na ile pewne to nie mam pojecia, ale: o tym szkle slychac na 43 rumors w zasadzie co kilka dni ostatnio regularnie. Plus ten ostatni post. Wiec wydaje sie tylko kwestia dni, tygodni oficjalniejsze ogloszenie.
Dla mnie 20 i 25 tez blisko, ale wydaje sie, ze 25mm bedzie szklem wiekszym, o rozmiarze pewnie blizej 45mm 2.8, z szybkim i bezglosnym AF oraz swiatlem 1.4. Innymi slowy nie nalesnik i bez wad 20'ki (jesli chodzi o AF). Uzywam slowa wad - nie ma tu jednak nic tragicznego, po prostu jest wolniej, niz w najszybszych szklach i tyle.
A czy ktos bedzie wolal nalesnik, czy wieksze i szybsze szklo - to juz chyba kwestia indywidualna. Wlaczajac Noktona rowniez oczywiscie.
Ciekawym na ile pewne to info jest.
Nie za mała różnica w ogniskowych między 20 a 25 mm?
To już bym wolał Noktona kupić podejrzewam.
a ja Sigmę 30mm F/1,4 pod obecne lustro... i taniej także pewnie od obu.
IWO wierz mi kiedyś robiłem test sigmy 30 f1,4 i leicy 25 1,4 z paroma osobami, każda powiedziała ze dołożyła by 1000 zł do tej drugiej:D
A różnica w zakresach bardzo niewielka
wydaje sie, ze 25mm bedzie szklem wiekszym z szybkim i bezglosnym AF oraz swiatlem 1.4.
Imho nie ma szans na zbliżenie się choćby do 14-45 jeśli chodzi o szybkość AF, ale chciałbym się mylić.
Poza tym nie sądzę, by to szkło kosztowało mniej niż $1k, co przy kosmicznej optyce/korekcji 20/1.7 jakby nie za bardzo ma sens dla większości a matryce za 2-3 lata (mam nadzieję) znowu skoczą o 1EV do przodu.
Jedyne co mnie martwi (sorry Janko) to kolejny wyścig MPx i jednocześnie brak w ofercie odpowiednika "D3s" pod low light. Pomijam już kłamstwa typu "ile iso jest w iso". Osobiście nie mam nic przeciwko, o ile czułość jest zawyżana ;)
nie ma szans na zbliżenie się choćby do 14-45
Sam ostatnio o tym myslalem. I dostrzegam prawidlowosc - im mniejsza glebia - tym wolniejszy AF.
Nawet najszybszy AF w 14-140mm na koncowej ogniskowej jest wolniejszy.
Nawet najszybszy AF w 14-140mm na koncowej ogniskowej jest wolniejszy.
Jeśli chcesz patrzysz na inne szkła przez pryzmat szybkości AF w 14-140 to od razu zainwestuj w 200/2LIS czy 300/2.8LIS na De eSach :)
Inaczej: sukcesem będzie dużym jak to szkło będzie ostrzyć jak 8/fish, myślę, że będzie porównywalne z 20/1.7.
Juz sie nadzwigalem L'ek, dziekuje :cool:
Co nie wyklucza, ze gdybym nagle mial zarabiac na fotografii - to bym ich nie przygarnal znowu.
Dowiedzialem sie czegos nowego. Jak wiemy aberracja chromatyczna jest usuwana na korpusie Panasonica ze szkiel Panasonica.
Na korpusie Olympusa ze szkla Olympusa nie bedzie.
Na korpusie Panasonica tez nie bedzie.
Wiecie dlaczego? Otoz nie ma metadanych w obiektywach Olympusa, ktore pozwalalyby ja usunac...
A wiemy, ze Panasonic usuwal juz aberracje ze szkiel 43, a na pewno 25mm f/1.4. Czyli firmy nie dogadaly sie, nie uzgodnily wspolnego podejscia przed ruszeniem z u43...
Ostatnio czytalismy m.in. o nowej wersji kita 14-42mm, moze on bedzie mial te metadane w pamieci ROM? Olympus jakis czas temu zapowiedzial, ze doda usuwanie aberracji chromatycznej, ale nie bylo mowy o nowych wersjach obiektywow...
Czyli ta wielka zaleta systemu µ43 pt. "kompatybilność" wcale nie jest aż wielka jak ją malują. Ja używam RAW, więc mnie to w zasadzie nie dotyczy, ale dotyczy jednak większości użytkowników. Mam nadzieję, że faktycznie coś się w tym względzie zmieni. Tylko nie widzę, żeby Oly miał jakiś biznes w korygowaniu wad optycznych szkieł Panasa...
Janko Muzykant
21.11.10, 11:13
Czyli ta wielka zaleta systemu µ43 pt. "kompatybilność" wcale nie jest aż wielka jak ją malują. Ja używam RAW, więc mnie to w zasadzie nie dotyczy, ale dotyczy jednak większości użytkowników. Mam nadzieję, że faktycznie coś się w tym względzie zmieni. Tylko nie widzę, żeby Oly miał jakiś biznes w korygowaniu wad optycznych szkieł Panasa...
Wielkie mi halo, redukcja ac... Kto nie używa rawa najczęściej tego nie widzi :)
Na marginesie, osobiście jakoś nie mam zaufania do automagicznej redukcji ac. Jeśli ma być to dobrze zrobione, bez destrukcji dla innych elementów ujęcia, trzeba to zrobić ręcznie, indywidualnie dla konkretnego zdjęcia.
Ja używam RAW, więc mnie to w zasadzie nie dotyczy
To dotyczy RAW'ow rowniez. LR juz redukowal aberracje chromatyczny dla szkla 43 PanaLeica 25mm /f1.4 i robil to dobrze, bez zjadania szczegolow.
Dowiedzialem sie czegos nowego. Jak wiemy aberracja chromatyczna jest usuwana na korpusie Panasonica ze szkiel Panasonica.
Na korpusie Olympusa ze szkla Olympusa nie bedzie.
Na korpusie Panasonica tez nie bedzie.
W tym czwartym, brakujacym polaczeniu (szklo Panasonic-puszka Oly) tez nie.
A czy jestes pewien, ze Olkowe szklo na Olkowej puszce tego nie robi z automatu? Bo ja nie zauwazylem wiekszej CA na zdjeciach ze szklami Olkowymi, za to na stowe jest w fotach z nalesnika 20mm. Ale moze to ja mialem fuksa? (ale na chlopski rozum, 9-18mm, latem, powinno dac sie zauwazyc...)
IWO wierz mi kiedyś robiłem test sigmy 30 f1,4 i leicy 25 1,4 z paroma osobami, każda powiedziała ze dołożyła by 1000 zł do tej drugiej:D
A ja dostałem 2000zł sprzedając E-3 i kupując e-520, mimo znanych różnic - i nie żałuję.
Coś się źle dzieje, na starych procesorach w starych szkłach obraz był czasem lepszy.
Mam wrażenie że w firmach foto pracuje coraz więcej informatyków, a coraz mniej inżynierów. Smutne.
To dotyczy RAW'ow rowniez. LR juz redukowal aberracje chromatyczny dla szkla 43 PanaLeica 25mm /f1.4 i robil to dobrze, bez zjadania szczegolow.
Nie dotyczy, ponieważ -- jak rozumiem -- LR będzie nakładał te same korekty zarówno w przypadku Gx + 20/1.7 jak i E-Px + 20/1.7. Chyba, że się mylę?
Gdybym robił JPEG-i, to byłbym skazany na korpus Panasonica (chcąc mieć automatyczną korekcję).
LR ma chyba swoją bazę obiektywów, dla których stosuje korekcję. Nie opiera się na żadnych dodatkowych danych z exifa, rzekomo zapisywanych przez obiektyw. Tak mi się wydaje.
Czyli zdjęcie w trybie RAW robione tym samy obiektywem będzie tak samo korygowane bez względu na producenta body?
Tego nie wiem, ale to raczej żaden problem, żeby się przekonać. Wystarczy, że ktoś będzie miał dwie puchy, a pewnie tacy tu są...
Nie dotyczy, ponieważ -- jak rozumiem -- LR będzie nakładał te same korekty zarówno w przypadku Gx + 20/1.7 jak i E-Px + 20/1.7.
Ciekawe, nie sprawdzalem, czy dokladnie taka sama. Warto pamietac, ze RAW otwarty w LR z Panasa ma 4000x3000, a z Oliego minimalnie sie rozni z tego co pamietam.
Mozna rowniez od razu porownac powiekszony obraz na LCD na PENie i Lumixie, przy taki kadrze, ktory sprzyja aberracjom.
LR ma chyba swoją bazę obiektywów, dla których stosuje korekcję.
Nie opiera się na żadnych dodatkowych danych z exifa, rzekomo zapisywanych przez obiektyw.
Epicure, skoro ma baze - to z czyms ja porownuje, zeby wiedziec co zastosowac.
Nawet ten sam obiektyw na roznych ogniskowych wymaga innej ingerencji.
"The only difference in corrections when using a lens on a different body brands is that Panasonic bodies additionally correct for lateral CA with Pansonic lenses, while Olympus bodies do not. Neither brand body can correct CA with any existing Olympus lenses (as the parameters apparently aren't stored in the ROM)."
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1041&message=36961749
Dowiedzialem sie czegos nowego. Jak wiemy aberracja chromatyczna jest usuwana na korpusie Panasonica ze szkiel Panasonica.
Na korpusie Olympusa ze szkla Olympusa nie bedzie.
Na korpusie Panasonica tez nie bedzie.
Dotyczy to tylko aberracji chromatycznej? W sumie taka sytuacja stawia pod znakiem zapytania zakup 17/2.8 pod G10.
Ciekawe, nie sprawdzalem, czy dokladnie taka sama. Warto pamietac, ze RAW otwarty w LR z Panasa ma 4000x3000, a z Oliego minimalnie sie rozni z tego co pamietam.
To akurat wynikałoby z nieco innej matrycy czy elektroniki towarzyszącej.
Mozna rowniez od razu porownac powiekszony obraz na LCD na PENie i Lumixie, przy taki kadrze, ktory sprzyja aberracjom.
Ale to, co zobaczę to będzie obraz z silnika JPEG danego aparatu a nie wskazanie na to jak przetworzy mi to później LR.
Ja już się trochę pogubiłem. Bo przecież mamy jeszcze coś takiego jak DNG (http://www.adobe.com/products/dng/), szczególnie w wersji 1.3, gdzie jest możliwość zapisu korekt, które trzeba nałożyć na surowe bity z matrycy. Czy jeżeli wgrywam do LR z konwersją do DNG zdjęcie z GF1 w trybie RAW, to LR nakłada mi domyślną korektę i zapisuje do DNG info o tych korektach? No i na jakiej podstawie to robi: czy na podstawie (statycznej) bazy danych obiektywów i EXIF-a czy na podstawie info zapisanego w pliku .RW? A sprowadzając to do praktyki: czy robiąc w RAW i wywołując w LR dostanę z 20/1.7 tak samo skorygowany obraz z GF1 jak i z E-PL1?
I jak to się ma do tej info o zapisie korekt aberracji w obiektywie? Może to dotyczy tylko JPEG-ów znowu a LR i tak wykonuje te korekty sam.
I jeszcze: czy (i ewentualnie jaki) ma sens tworzenie własnych profili dla obiektywów µ43 pod LR skoro obiektywy te są już automatycznie korygowane? (Czy są takie profile?)
To akurat wynikałoby z nieco innej matrycy czy elektroniki towarzyszącej.
Matryca wg tego co wiemy jest ta sama.
Korekty programowe moze sa rozne. Do konca, w 100% nie wiemy co robi Olek i Panas, czy tam gdzie poprawiaja to samo - czy robia to w 100% tak samo.
Ale to, co zobaczę to będzie obraz z silnika JPEG danego aparatu a nie wskazanie na to jak przetworzy mi to później LR.
LCD = EVF = JPG = RAW = WIDEO
- jesli chodzi o korekcje, pole widzenia.
Ja już się trochę pogubiłem. Bo przecież mamy jeszcze coś takiego jak DNG (http://www.adobe.com/products/dng/), szczególnie w wersji 1.3, gdzie jest możliwość zapisu korekt, które trzeba nałożyć na surowe bity z matrycy.
Tez probowalem drazyc temat:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1041&message=36577282
Dane do korekcji sa zaszyte, ukryte. Jawne metadane pokazaly sie pozniej, niz obsluga u43, nic sie nie zmienilo od ich ukazania.
ma sens tworzenie własnych profili dla obiektywów µ43 pod LR skoro obiektywy te są już automatycznie korygowane? (Czy są takie profile?)
Moim zdaniem nie.
Tez probowalem drazyc temat:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1041&message=36577282
Dane do korekcji sa zaszyte, ukryte. Jawne metadane pokazaly sie pozniej, niz obsluga u43, nic sie nie zmienilo od ich ukazania.
A mnie się wydaje, że nic się nie zmieniło od roku 2004 (2003?) od czasu ukazania się E-1.
LCD = EVF = JPG = RAW = WIDEO
- jesli chodzi o korekcje, pole widzenia.
Nie no musi być tak: LCD=EVF=JPG=WIDEO != RAW
Bo inaczej skąd byśmy wiedzieli o problemie korekcji dystorsji? Ludzie jakoś odtworzyli te bity z plików RAW i pokazali, że szkła nie są idealne. Na ekraniku oglądamy już skorygowany obraz podczas kadrowania.
Pytanie brzmi: czy w tych oryginalnych RAW (np. .RW Panasa) są zapisane metadane opisujące konieczne korekcje.
I drugie pytanie: jak wygląda JPEG zrobiony Olympusem z 20/1.7 -- czy jest skorygowany? Jeżeli tak, to skąd ma info jak to zrobić? Z obiektywu?
Pytanie brzmi: czy w tych oryginalnych RAW (np. .RW Panasa) są zapisane metadane opisujące konieczne korekcje.
Moim zdaniem nie. Dane zapisane są w sofcie, służącym do ich wywoływania. Oczywiście nie w każdym - tylko w tych, z których producentami dogadał się Panas/Olek.
Pytanie brzmi: czy w tych oryginalnych RAW (np. .RW Panasa) są zapisane metadane opisujące konieczne korekcje.
Nie wiem jak w RW ale w ORF są zapisywane dane na temat dystorsji.
I drugie pytanie: jak wygląda JPEG zrobiony Olympusem z 20/1.7 -- czy jest skorygowany? Jeżeli tak, to skąd ma info jak to zrobić? Z obiektywu?
Z obiektywu.
OK. Czyli:
1. JPEG z E-Px + 20/1.7 jest skorygowany?
2. Wywołując ORF z powyższego zestawu LR nałoży mi odpowiednią korektę?
Nie no musi być tak: LCD=EVF=JPG=WIDEO != RAW
Bo inaczej skąd byśmy wiedzieli o problemie korekcji dystorsji? Ludzie jakoś odtworzyli te bity z plików RAW i pokazali, że szkła nie są idealne. Na ekraniku oglądamy już skorygowany obraz podczas kadrowania.
Piszemy o tym samym, choc nie rozumiemy sie. Powtorze precyzyjniej:
LCD = EVF = JPG = WIDEO = RAW (ACR)
To ostatnie w nawiasie bylo dla mnie oczywiste, innymi slowy - uzytkownik u43 po otwrzeniu RAW w kompatybilnej wolarce dostanie to samo co ma na LCD, w EVF, JPG, WIDEO. Tylko naukowcy otwieraja RAW'y u43 w DCRAW'ach itp. Polak potrafi. Oczywiscie moga, nikt nie broni.
Pytanie brzmi: czy w tych oryginalnych RAW (np. .RW Panasa) są zapisane metadane opisujące konieczne korekcje.
Tak, czytales watek na DP Review?
Przy okazji ostatniego testu Optycznych jest to walkowane na DP Review "n"-t raz.
I drugie pytanie: jak wygląda JPEG zrobiony Olympusem z 20/1.7 -- czy jest skorygowany? Jeżeli tak, to skąd ma info jak to zrobić? Z obiektywu?
Tak, z obiektywu, wg Andy Westlak (zespol DP Review). JPG z 20mm jest skorygowany:
- na body Panasa - wszystko
- na body Olympusa - oprocz aberracji chromatycznej
Pod spodem dane rzeczywiste z E-30 i ZD1260 dla 12 i 42 mm
Camera: E-30
Lens: Olympus Zuiko Digital ED 12-60mm F2.8-4.0 SWD
Focal length: 12*mm
Lens Distortion Params: (duże zniekształcenia)
[-0.1004108,*0.05901427,*-0.01430882]
[-0.07136939,*0.06109049,*-0.003831628]
[-0.07136939,*0.06109049,*-0.003831628]
Camera: E-30
Lens: Olympus Zuiko Digital ED 12-60mm F2.8-4.0 SWD
Focal length: 42*mm
Lens Distortion Params: (małe zniekształcenia)
[-0.02479901,*0.004299516,*-0.0009868796]
[0.006210643,*0.005438678,*-0.0002724176]
[0.006210643,*0.005438678,*-0.0002724176]
A to z ORFa z 2005 roku - aby nie było, że dane dot. korekcji to jakaś nowość.
Camera: E-300
Lens: Olympus Zuiko Digital 14-45mm F3.5-5.6
Focal length: 14*mm
Lens Distortion Params:
[-0.06697472,*0.02012745,*-0.0005095439]
[-0.06582589,*0.01944308,*0.0002411244]
[-0.06612027,*0.01981436,*-0.00007209182]
Czy LR nałoży korektę czy nie to już zależy wyłącznie od LR - ale dane dot. zniekształceń w 4/3 są od zawsze (a nie dopiero od m4/3)
Piszemy o tym samym, choc nie rozumiemy sie. Powtorze precyzyjniej:
LCD = EVF = JPG = WIDEO = RAW (ACR)
To ostatnie w nawiasie bylo dla mnie oczywiste, innymi slowy - uzytkownik u43 po otwrzeniu RAW w kompatybilnej wolarce dostanie to samo co ma na LCD, w EVF, JPG, WIDEO.
OK. Teraz wszystko jasne.
Tylko naukowcy otwieraja RAW'y u43 w DCRAW'ach itp. Polak potrafi. Oczywiscie moga, nikt nie broni.
:roll: Ups. Też jestem naukowcem. Ale RAW-y obrabiam tylko w LR.
Tak, czytales watek na DP Review?
Doczytałem go później.
Przy okazji ostatniego testu Optycznych jest to walkowane na DP Review "n"-t raz.
Widziałem tę dyskusję na optycznych. No cóż. Arek ma rację, że może robić testy takie, jak mu się podoba. Jednak pozycja portalu Optyczne.pl i LensTips.pl zobowiązuje do uwzględnienia innych punktów widzenia. Praktyczna użyteczność tak przeprowadzonego testu jest... prawie żadna. Zastanawiałem się wręcz czy jest moralne publikowanie takiego testu, bo może być on odebrany jako manipulujący.
Tak, z obiektywu, wg Andy Westlak (zespol DP Review). JPG z 20mm jest skorygowany:
- na body Panasa - wszystko
- na body Olympusa - oprocz aberracji chromatycznej
Czyli miałby jednak sens (na chwilę obecną) profil LR dla 20/1.7 dla plików ORF. Chyba, że faktycznie ustandaryzują zapis metadanych w obiektywie.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Pod spodem dane rzeczywiste z E-30 i ZD1260 dla 12 i 42 mm ...
Czym to odczytałeś?
Czy LR nałoży korektę czy nie to już zależy wyłącznie od LR - ale dane dot. zniekształceń w 4/3 są od zawsze (a nie dopiero od m4/3)
To mogłoby tłumaczyć dlaczego LR nie pozwala na wyłączenie wprowadzania takich korekt: pochodzą one ze sprzętu a nie z profilu opracowanego przez Adobe.
Widziałem tę dyskusję na optycznych. No cóż. Arek ma rację, że może robić testy takie, jak mu się podoba. Jednak pozycja portalu Optyczne.pl i LensTips.pl zobowiązuje do uwzględnienia innych punktów widzenia. Praktyczna użyteczność tak przeprowadzonego testu jest... prawie żadna. Zastanawiałem się wręcz czy jest moralne publikowanie takiego testu, bo może być on odebrany jako manipulujący.
Narobil zamieszania testujac kawalek systemu, o ktorym jako calosci nie ma pojecia.
Ja od miesiecy osobiscie go prosze tylko o jedno - jezeli jak twierdzi jest kicha, mielenie obrazem itd - niech pokaze rzeczywiste przyklady przed i po korekcji. Niech mierzy MTF'y przed i po. Nieczego nikt mu nie zabrania.
Chodzi o to, zeby uzytkownikowi koncowemu jako tako choc przyblizyc, czego moze sie spodziewac.
O RAWy do sciagniecia nie tylko ja sie nie moge doprosic...
Chodzi o to, ze korekcje w u43, przynajmniej w szklach Panasa sa tak perfekcyjnie robione, jednoczesnie w pelni automatycznie (jest to po prostu przezroczyste dla uzytkownika), ze ciezko to robic recznie na kazdym zdjeciu.
Myla sie Ci, co mysla, ze jedynie presety w LR pomoga. Ktos na DP Review napisal cos w rodzaju wyzwania - niech ktos wezmie 1 000 zdjec golych w DCRAW itp. i doprowadzi do takiej postaci wyjsciowej jak zrobi to LR (co pokaze zaraz po pierwszym otwarciu RAWa). Mozna sie wspierac DxO, PT Lens, LR - czymkolwiek.
Panas (i moze Oly, nie wiem) robi cos wiecej. Nie wiemy tego do konca. Ale zna swoje szkla od podszewki - wiec moze to zrobic efektywniej niz my.
Mozesz przeczytac sobie ostatnia dyskusje z Arkiem:
http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=13312&start=75
Wiele osob (w tym ja) podpinalo szkla Leici (w tym te znane jako najostrzejsze na swiecie, tzw. kliniczne) do korpusow u43. I nie zauwazaja roznicy miedzy szklami jak 14-45, czy 20mm. Albo minimalna. Pisze o ostrosci, kontrascie na tych samych przyslonach.
Tak dobrze szkla u43 sa poprawione, skorygowane. Oczywiscie te szkla Leici podpiete do M9 dostaja skrzydel!
A na forum Optycznych - po tescie - pojawiaja sie glosy - ze system u43 jest gown....y - daje mydlo i powidlo. Nie wiem czy to manipulacja, ale na pewno nie pomaga uzytkownikom, ani potencjalnym kupujacym.
O to właśnie chodzi. Miętolenie zabija różnice.
:lol: No to już mnie rozbawiło. Daj Bóg, żeby było możliwe wymientolenie z dowolnie podłego kit-a Summiluksa. Niestety tak nie jest. Każde mientolenie jest opłacone kosztem. I to ten koszt powinien być właśnie pokazywany w testach.
O RAWy do sciagniecia nie tylko ja sie nie moge doprosic...
I tak podziwiam Cię, że próbujesz jeszcze tłumaczyć i przekonywać.
Myla sie Ci, co mysla, ze jedynie presety w LR pomoga. Ktos na DP Review napisal cos w rodzaju wyzwania - niech ktos wezmie 1 000 zdjec golych w DCRAW itp. i doprowadzi do takiej postaci wyjsciowej jak zrobi to LR (co pokaze zaraz po pierwszym otwarciu RAWa). Mozna sie wspierac DxO, PT Lens, LR - czymkolwiek.
To akurat można zautomatyzować w LR. Ja ustawiam z automatu WB na Auto i nakładam profile na wybrane szkła.
Wiele osob (w tym ja) podpinalo szkla Leici (w tym te znane jako najostrzejsze na swiecie, tzw. kliniczne) do korpusow u43. I nie zauwazaja roznicy miedzy szklami jak 14-45, czy 20mm. Albo minimalna. Pisze o ostrosci, kontrascie na tych samych przyslonach.
Choćby Reichmann (http://www.luminous-landscape.com/reviews/accessories/m-43.shtml).
No cóż. Zmiana sposobu myślenia nie zawsze przychodzi łatwo. Podobnie jak pogodzenie się z faktem, że fotografię robi się w coraz większym stopniu obliczeniowo a nie optycznie.
No cóż. Zmiana sposobu myślenia nie zawsze przychodzi łatwo. Podobnie jak pogodzenie się z faktem, że fotografię robi się w coraz większym stopniu obliczeniowo a nie optycznie.
To jest zmienianie sposobu myślenia z tabelkowego na tabelkowy.
Można wziąć szkło, puszkę zrobić zdjęcia i ocenić sobie, czy mi się podoba i akceptuje. I wtedy wszystkie tabelki i testy przestają mieć znaczenie, choćby nie wiem jak gnoiły, czy wielbiły dany sprzęt.
Liczy się efekt.
FT5: Panasonic pokaże w 2011r. dodatkowo dwie nowe linie produktów m/43.
Czyli sprawdzają się głosy z dpreview, że przekopiują wszystkie segmenty z... kompaktów :)
Po premierze GF2 stało się ewidentne, że nastąpi rozwidlenie.
Mam nadzieję, że GP1 - czy jak tam zwał następcę GF1 - będzie godnie konkurować swoim EVF z Fuji X100.
Ale tych rozwidlen juz mamy sporo:
- low level - kontynuacja GF2
- mid level - kontynuacja GF1 i G2
- top level - kontynuacja GH2
Czyzby zatem czwarta linia, a'la dalmierz?
Pytanie kiedy, ja juz nastawilem sie na X100!
A moze
- low level - kontynuacja GF2
- mid level - kontynuacja GF1 jako dalmierz
- top level - kontynuacja GH2
?
PS: nie wpisuje G1, G2 - wg mnie powinno byc jedynie GHx i taniej :wink:
Ja myślałem, że seria GF stanie się low level (tak jak GF2) i powstanie nowa seria np. GP, która będzie kontynuacją GF1 w górę (z EVF).
Co z serią Gx i GHx to nie wiem. Jakoś tak się na razie nie rozwidlają.
µ43 już się na tyle rozrosło, że potrzebuje takiego różnicowania. Lustrzanki mają po 5 poziomów!
Vitaliy lamie firmware G2 ;-)
"Current status: Working on G2 patches. And Pentax K5 initial firmware disassembling."
http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?229349-New-G2-Firmware-Release-the-Hounds!&p=2167638&viewfull=1#post2167638
O, to może być ciekawe, bo G2 ma lepszy procek niż G1/GF1 :grin:
Przy okazji troszkę nie w temacie, ale chciałbym zobaczyć niektóre z tego typu szkieł (http://www.x-rumors.com/2010/11/24/x4-samsung-nx-lens-roadmap-2011-2013/) w µ43.
http://tinyurl.com/32j6tjl
http://tinyurl.com/32j6tjl
Tak sobie mysle - po ostatnim poscie z roadmap Samsunga - ze Panasonic i Samsung maja jedno wspolne, wzgledem Olympusa - nie maja nic innego poza bezlustrowcami. Dzieki temu wkladaja w nie cala pare...
* * *
Dla mnie nic zaskakujacego, ale kolejny raz posiadacz FF (np. 5D II) porownuje z u43, moze kogos zainteresuje:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1041&message=36775387&changemode=1
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1041&message=36885728&changemode=1
* * *
"And while the massively shallow DOF of the full frame Canon 5D MKII is oh so attractive, many film makers find it hard to work with. It's actually too shallow for day-to-day shooting"
"The smaller (but still large in cine terms) APS-C and Four Thirds sensors are at the sweet spot"
"for anything other than shooting in incredibly tight quarters, DSLRs make truly terrible cine cameras."
" it's likely that a year or two from now we'll see very few DSLRs being used in video production"
"Whether this is because they are afraid of cannibalizing their own high margin DSLR market, or some other reason, the fact remains that the fastest growing market segment at the moment are mirrorless convergence cameras, and neither of the two industry stalwarts are playing (yet). It will be interesting to see if they allow Panasonic and Sony to continue to eat their lunch in this segment."
Ostatnio padaly slowa, ze konkurentem nie jest Canon, Nikon - ale Sony - zatem spojrzenie od strony bezlustrowego VIDEO: http://www.luminous-landscape.com/essays/mirrorless_video_convergence.shtml
According to the complaint, Olympus says the USTA allowed Panasonic to infringe on Olympus' exclusive sponsorship rights — something the USTA says is "without merit."
http://online.wsj.com/article/AP3a821f392e1848bd8caa61798bbfcd60.html
Możemy zapomnieć o jedności/kompatybilności, itd.
Z drugiej strony jeśli za "wolny" AF odpowiedzialny jest wolny odczyt z matrycy, to ja poczekam za szybszy odczyt, ale z matrycy M9, tzn. Kodaka :)
... bombki strzelił...
Niezle. Ale moze pojdzie to bardziej w ta strone:
"Widmaier added. "Having worked collaboratively with Olympus for a number of years, the USTA desires to resolve this matter amicably and to continue its relationship with Olympus in 2011."
Wg mnie JAKAKOLWIEK walka miedzy P i O - jest bezsensowna i odbije sie czkawka obojgu.
Wg mnie JAKAKOLWIEK walka miedzy P i O - jest bezsensowna i odbije sie czkawka obojgu.
Też uważam, że firmy te powinny współpracować w ramach jednego systemu, niż toczyć z sobą wojnę.
Razem mają większe szanse przeciwko takiemu Sony czy innym.
Jak widać nawet małżeństwa z intercyzą też nie są doskonałe i również się rozpadają.
Ja mam mieszane uczucia co do tego. Panaś i tak od dawna olewał Olka tj. szkła ZD (vide brak AF).
Polityka blokowania zamienników akumulatorów, brak IS w body... niech spada.
Olek natomiast jakoś ale działa z jego szkłami. 20mm F/1,7 używa niejeden z nas z PENem.
Panaś i tak od dawna olewał Olka tj. szkła ZD (vide brak AF).
Moim zdaniem dobrze zrobił. Idea stosowania stosunkowo dużych szkieł + przejściówka na małych korpusach μ4/3 to niestety poroniony pomysł i Panas pokazał, co o tym myśli. A że swoich własnych szkieł 4/3 miał zaledwie kilka i już ich pewnie nie produkuje od dawna, to czemu miałby robić darmowy prezent Olympusowi? Taki jest biznes, nie ma sentymentów...
Moim zdaniem dobrze zrobił. Idea stosowania stosunkowo dużych szkieł + przejściówka na małych korpusach μ4/3 to niestety poroniony pomysł
Phi. Czasem podpatruję, co tak w m43 piszczy i szczerze powiedziawszy to chętnie bym podpiął pod body pokroju GH1 swoją szklarnię, gdyby miało IS i AF współpracowało jak trzeba.
Moim zdaniem dobrze zrobił. Idea stosowania stosunkowo dużych szkieł + przejściówka na małych korpusach μ4/3 to niestety poroniony pomysł i Panas pokazał, co o tym myśli. A że swoich własnych szkieł 4/3 miał zaledwie kilka i już ich pewnie nie produkuje od dawna, to czemu miałby robić darmowy prezent Olympusowi? Taki jest biznes, nie ma sentymentów...
Hmmm akurat, to, ze AF nie działa, to jest wada dla panasa, bo uzytkownik Oly moze go nie wybrać ze wzgledu na to włąsnie. Każdemu innemu jest wszystko jedno.
Panasoników chyba sprzedaje się więcej, co by oznaczało, że użytkownikom raczej nie zależy na podpinaniu szkieł 4/3 do puszek μ4/3. I wcale im się nie dziwię.
Wiadomo, ze wszystkim nie... ale czesć zawsze niewygospodarowana pozostaje.
Sfiksowany PEN w ciągu miesiąca!
A new source claims to have received some info about the next Olympus Micro Four Thirds pro-camera: “I had a longish talk with a person from Olympus, and after mentioning m43, and lens, he hinted to me that in a month Olympus will have another “yummy” product (it will be a m43 body), and that their development plan for m43 will definitely move to pro m43. He said that they have already made enough basic lens, and that they will move to pro grade now. I know the guy for a longish time now, and I think there is high possibility that this new product will come out in stated period.”
UPDATE: A second new source said hat there will be a new camera next month, M43rds, based on a similar principle of the Fuji X100 (Click here to see the camera), fixed lens pen basically…
Dobry njius, szkiełka będą droższe, ale ma być rzeźnia :)
gietrzy, rozumiem że chcesz się podzielić każdym niusem, ale ww. wcale nie jest nim.
FT2=21-40% chance the rumor is correct
gietrzy, rozumiem że chcesz się podzielić każdym niusem, ale ww. wcale nie jest nim.
FT2=21-40% chance the rumor is correct
No tak FT2, mimo wszystko ładnie się to w czasie komponuje w czasie z wcześniejszymi doniesieniami o rozszerzeniu LumixG o dwie, nowe linie aparatów przez Panasa.
Mnie osobiście taki (aparaty) njius nie rusza, ale wiem, że są na forum ludzie, którzy z chęcią zapłaciliby za odpowiednik X100 w m/43.
Imho jeśli to nie będzie zauważalnie mniejsze od GF2 z 14/2.5 to będzie chybiony pomysł.
To jest beznadziejne, ze robicie przeklejankę z rumorsów:roll:
Aparat µ4/3 z niewymiennym obiektywem to taki sam oksymoron, jak lustrzanka bez lustra. Coraz głupsze są te plotki...
Aparat µ4/3 z niewymiennym obiektywem to taki sam oksymoron, jak lustrzanka bez lustra.
Albo aparat kompaktowy z wymiennymi obiektywami.
Panasonic uaktualnił listy zgodności sprzętu: http://optyczne.pl/3514-nowo%C5%9B%C4%87-Panasonic_uaktualni%C5%82_listy_zgodno%C5%9Bci_spr z%C4%99tu.html
Panasonic uaktualnił listy zgodności sprzętu: http://optyczne.pl/3514-nowo%C5%9B%C4%87-Panasonic_uaktualni%C5%82_listy_zgodno%C5%9Bci_spr z%C4%99tu.html
nie sądziłem, że H020 nie ma wsparcia AF-C w GH2 :-?
To najwolniejsze szklo Panasa, jesli chodzi o AF.
Ja jestem ciekawy, czy 25 f/1.4 bedzie mialo. AF-C.
Właśnie przeglądałem sobie ofertę jednego z największych sklepów foto w polskim necie i dowiedziałem się, że "nadchodzi" obiektyw 14-45 lumix g vario f/3.5-f/5.6 ASPH MEGA O.I.S od panasa. Jest przynajmniej oferowany w formie zapowiedzi. Albo ja o czymś nie wiem albo dystrybucja panasa jest w lesie.
dystrybucja panasa jest w lesie.
Dystrybucja Panasa "nie wie" co to 8/fish także...
___________
FT5: Oly złożył patent na aparat modułowy :)
http://www.43rumors.com/wp-content/uploads/2010/12/modular_oly.png
W skrócie: 8 pomysłów na bardziej zaawansowaną od Ricoha puszkę w systemie modułowym... odłożono w czasie by zająć się rozwojej PEN (puszki, szkła).
Każdy pomysł na puszkę ma inne: szkło, sensor i korpus.
“There is known a camera capable of exchanging an imaging element with another imaging element of a different size according to the purpose (refer to Patent Document 1). This camera has a horizontally-long box-like camera body and a photographing lens for silver salt single-lens reflex camera. As the camera body, a camera body for silver salt single-lens reflex camera is used without modification. As a back lid, one for silver-salt camera and one for digital camera are prepared. When the back lid for digital camera is attached to the camera body, this camera can be used as a digital camera. Further, this camera has a configuration allowing exchange of a CCD substrate and thus different types of digital cameras can be realized by one camera body.”
http://www.43rumors.com/wp-content/uploads/2010/12/fig_3.png
“The conversion optical system is an optical system that forms an intermediate image (primary image). Thus, even when a subject image is enlarged, an aberration-free image can be obtained.”
The third modular camera variant (Figure 3) shows “the optical unit 21 includes an imaging optical system 22, the optical path division means 8, and the moving mechanism 9. The optical unit 211 through the attachment/detachment portion 2 and thereby a subject image is formed on the imaging element 3 through the imaging optical system 22 and the conversion optical system is connected to the imaging body 4“
Ciekawe co i kiedy trafi do produkcji.
Większość pokładała wielką nadzieję na "lepsze jutro" systemu m4/3 w nowych matrycach od Kodaka, a tymczasem gigant ma problemy finansowe i kłopoty z powstaniem na nogi co nie wróży aby szybko pojawiła się jego matryca w jakimś nowym mikro-body. Obym się mylił :)
http://www.bloomberg.com/news/2010-12-09/kodak-shares-options-surge-amid-buyout-speculation-update1-.html
...tylko Kodak tych matryc Olkowi za darmo nie daje ;)
Pytanie tylko, czy ma co zaoferować.
Kodak dał się zagonić do średniego formatu, ma profity z patentów ale one też spadają, a rynek kliszowy zwija się niezwykle szybko, zostaną tylko filmy artystyczne ILFord itd.
Na miejscu Kodaka, probowałbym jakieś kampanii schodzącej z matrycami do mniejszych formatów...
Nowa 1 z Kodakiem była by niezła reklamowo dla niego
Panasonic 25/1.4 w lutym 2011 - jakość ma dorównywać Leice 25/1.4....
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2010/12/25mm-1.jpg
źródło (http://www.43rumors.com/wp-content/uploads/2010/09/25mm.jpg)
Od kiedy w angielskim używa się słowa "bright" w odniesieniu do jasnego obiektywu? Powinien być "fast lens" i Panas chyba o tym wie. Ta lista obiektywów "under consideration" wygląda jak radosna twórczość jakiegoś początkującego amatora Photoshopa.
....może masz rację, a może nie ;-)
bright zoom lens (http://cameranews.thomaslaupstad.com/sony-cyber-shot-wx5-digital-camera-review-by-imaging-resource/) w sony? :shock:
Od kiedy w angielskim używa się słowa "bright" w odniesieniu do jasnego obiektywu? Powinien być "fast lens" i Panas chyba o tym wie.
Paczpan, nawet NYT (http://gadgetwise.blogs.nytimes.com/2010/05/12/canon-puts-a-bright-lens-in-your-pocket/) o tym nie wie ;-)
Ta lista obiektywów "under consideration" wygląda jak radosna twórczość jakiegoś początkującego amatora Photoshopa.
;)
Co do reszty rewelacji (FT5!) z 43R:
Jeśli PL25/1.4 ma być kitem to musi to być niezła puszka :shock:
FYI: sprawdziłem cenę PL 25/1.4 classic w B&H: 9 $tówek.
Ciekawe co naprawili a co zepsuli w mikro.
Pytanko do właścicieli 20/1.7 - co musiałaby mieć Leica by chociaż chcieć rozważać jej zakup?
- otwarte - równe lub lepsze od 1.7,
- f2 rzeźnia w narożnikach,
- przyjemnie ciężkie - 85L (taki naturalny IS),
- nie większe niż PL45,
- cichy motor (video).
- nano sunglasses ;)
Leicy nie kupuje się dla niskiej ceny :wink:
tak wiem :-) chodzi o tą erotyczną czerwoną kropkę...
Gdyby była w kształcie króliczka to też ewentualnie rozważałbym jej zakup (jako nadal zadowolony właściciel P20/1.7).
...ale gdyby była w cenie mojego panasonika to pewnie bym jeszcze bardziej rozważał jej zakup... pod warunkiem, że problemy jasnych szkieł z 'telecentrycznością' okażą się jedynie nic nie wartą plotką (albo ktoś mnie o tym przekona) :-)
Leicy nie kupuje się dla niskiej ceny :wink:
Ba można nawet napisać, że w wiekszości przypadków Leicy nie kupuje się :)
FT5
Nowy PEN z nowym procesorem (ale ze starą matryca 12 MPx) już w lutym.
Razem z PENem Oly zapowie trzy nowe szkiełka, z których jedno to naleśnik/kit do zapowiadanego PEN'a.
???
Oto E-PL2; FT5
http://www.43rumors.com/wp-content/uploads/2010/12/e-pl2.jpg
nowa ergonomia
nowy ekranik, wciąż tylko 460k
nowy art filter
6400
akcesoria: penpal na blutaczu ;) zrzuca fotki na naszą klasę i inne wirusy
w zestawie z nowym 14-42 MSC
A ja się pytam: gdzie fotka 12mm?!
Jaki wstręciuch. Podejrzewam, że ta fotka jest specjalnie spreparowana po to by podnieść sprzedaż e-pl1, który jest 100x ładniejszy.
Ta fotka to fake! Ale gdyby tak ten aparat wyglądał, to nie miałbym nic przeciwko.
A z tyłu? jak wygląda?:wink:
Ma rolkę, albo lepiej dwie?:cool:
A z tyłu? jak wygląda?:wink:
Ma rolkę, albo lepiej dwie?:cool:
Nad tym to się jeszcze "grafik" nie zastanawiał. W zależności od tego, jak mu się maźnie w Corelu czy Photoshopie, tak będzie z tyłu jedno kółko albo dwa ;)
To jeśli maźgi grafika mają przełożenie na późniejsze fakty, to poproszę o dwa kółka:twisted:
Janko Muzykant
28.12.10, 20:23
Ale ja zamawiałem co innego! :)
Pewnie gdyby miał mieć kółka to by nie nazywał się e-pl2.
Ja się za to pytam, gdzie ten nowy e-p3 :cool:
E-Px ma dwa kółka. E-PLx mógłby mieć jedno, nie zaszkodziłoby.
E-Px ma dwa kółka. E-PLx mógłby mieć jedno, nie zaszkodziłoby.
Co racja, to racja, albo rolkę by mógł mieć.
Idę na ugodę - niech się nazywa dowolnie, byle miał kółka vel rolki:twisted:
Tez sie zastanawiam gdzie jest E-P3, ze slabym filtrem AA i rolkami.
Moglby nawet wizjer miec z lewej ;-)
A jak znam życie i jak podpowiada obserwacja... to następny PEN pewnie bedzie miał kolejny tuzin filtrów i trylion porad w iAUTO, ale...dla przykładu wykastrują go z trybów PASM...:evil:
Taka jakaś chora panuje tendencja! Ewentualnie zostawią manual ale schowany gdzieś głęboko w menu:shock::wink:
Ja się serio zastanawiam czy nie ponowić poszukiwań GF1... bo może się okazać, że to ostatni normalny guzikologicznie sprzęt w EVILu.
Dylemat mam jeszcze większy niż przed zakupem PENa, bo teraz znam zalety Olka i ... łatwo nie chciałabym się ich pozbywać, ale jednak guzikologia Panasa mnie dręczy:wink:
No tak, pozostaje zbierać kasę na fujika X100 - na dzień dzisiejszy obok Leici najbardziej analogowy cyfrak ( przysłona na obiektywie, czas na kółku itp.
A ja się pytam: gdzie fotka 12mm?!
Dostaniesz wreszcie upragniona JASNA 12'ke!!!
Od SLRmagic! Mala, lekka, szybka!!!
Tez sie zastanawiam gdzie jest E-P3
Reminder: The high-end MFT camera (http://www.43rumors.com/ft5-a-successor-of-one-current-olympus-pen-to-be-announced-in-february/)will be announced a short time after the new PEN (and yes it has a built-in viewfinder).
...czyli (podobno) E-P3 pojawi się krótko po premierze E-PL2.
...czyli (podobno) E-P3 pojawi się krótko po premierze E-PL2.
Kluczowe słowo podobno :-)
Dziwne, że najpierw odświeżyliby linię E-PLX, zamiast starszej E-PX.
Pytanie raczej czy jest sens utrzymywanie linii e-px w dotychczasowej formie. Puszki bardzo podobnej do świetnie sprzedających się e-plx. Może raczej zamiast e-px będą puszki w stylu gx/gxx/ghx.
Pytanie raczej czy jest sens utrzymywanie linii e-px w dotychczasowej formie. Puszki bardzo podobnej do świetnie sprzedających się e-plx. Może raczej zamiast e-px będą puszki w stylu gx/gxx/ghx.
Tylko w PENach chodzi o wygląd zbliżony do dalmierzy, a nie lustrzanek.
Wystarczy żeby przy kształcie jaki jest teraz, dali trochę przełączników choćby pod obiektywem, czy na górze body.
Trzy nowe konwertery Olympusa: macro, fisz i szeroki kąt... przez wzgląd na zielony podpis pod moim nickiem napiszę tylko - WTF! Oly? - słowem komentarza.
43R oczywiście FT5
:(
Szkła SHG na przełomie lutego i marca 2011.
WTF? Po prostu dbanie o dochody... Target µ4/3 cały czas nie celuje tylko i wyłącznie w jakość obrazka, ale niewielkie rozmiary i możliwość zastępstwa kompaktu, z którego włąsnie konwertery znane są.
Dla mnie przydaloby sie, zeby podczas recznego ostrzenia - nie zajmowali wybranym fragmentem calego kadru, ale srodek, albo ktorys z rogow, a kadr zostawal widoczny...
To by bylo kolejne spore ulatwienie, przynajmniej dla tych co uzywaja, manualnych szkiel. Juz jakis czas temu o to prosili ludzie i na 43 rumors i na DP Review...
Cyfrowy dalmierz? No, dobrze kombinujesz :wink:
WTF? Po prostu dbanie o dochody... Target µ4/3 cały czas nie celuje tylko i wyłącznie w jakość obrazka, ale niewielkie rozmiary i możliwość zastępstwa kompaktu, z którego włąsnie konwertery znane są.
Czekam na 12mm i 50/2 macro od czasów anonsu i chwilę później zakupu GF1; obiecano pierwotnie na 2010...
Teraz myślę sobie, że chodziło o zrobienie z roadmapu naganiacza na korpusy.
Dobrze chociaż, że mam 14-150, jest OK o czym w super artykule napisano na fotografuj.pl
Przeczytaj jeszcze raz co mi odpisałeś i skonfrontuj to z drugą częścią njiusa o SHG szkłach.
Kupiłem Olka ze względu na tą jakość obrazka filtr aa itd itp - powtarzać nie trzeba, pieniądze jakby nie grały roli, mogłem sobie kupić GH2 albo XF300 ;) choć w BBC nie pracuję, wybrałem Olka ze względu na powyższe i... roadmap.
Teraz kupa. Dobrze, że nie spuściłem 14mm.
Wybrałem m/43 dla szkieł środka - nie najtańsze, nie najdroższe. Coś a 'la N***n kiedyś.
Nie interesują mnie szkła SHG bo: 1) będą drogie, 2) jak będą drogie tzn., że będą bezkompromisowe, 3) jak będą bezkompromisowe to muszą być... duże a te już miałem choć z inną nalepką/dupką ;)
No nic zobaczymy co zaproponują zamiast tych 12mm i 50/macro w 2011 - taki Oly 100mm f/4 macro SHG mógłby załagodzić sytuację.
Trzy nowe konwertery Olympusa: macro, fisz i szeroki kąt...
To znaczy, że będą takie nakrętki na obiektywy kitowe czy 17/2.8 zamiast nowych obiektywów?
Tak jak w NEX?
To znaczy, że będą takie nakrętki na obiektywy kitowe czy 17/2.8 zamiast nowych obiektywów?
Tak jak w NEX?
Yhm. Tak przynajmniej ja to zrozumiałem.
Jeżeli to prawda to przynajmniej wiem, że nie ma co czekać na makro w cenie w okolicach 1000zł w m4/3 tylko w ciemno brać 35/3.5 plus MMF-1/2. Bo ten konwerter to pewnie ciut lepsza soczewka - no maks coś w stylu raynoxa, a kosztować będzie pewnie tle co 35mm.
A przy okazji. Co to są obiektywy SGH?
Janko zamawiał co innego:) A pamiętacie takie cuś co niby miało wyjść: E-PS1 (https://forum.olympusclub.pl/showpost.php?p=623902&postcount=349) ? Może to będzie ten E-P3 :grin:
Aha na tym pseudo E-P3 też dopatrzyłem się jednego feleru, mimo że to fake, a mianowicie brak diody doświetlającej...
Aha 2 :D Jeśli Olek wsadził do nowego kompakta 3' OLEDa 610k (http://www.43rumors.com/high-resolution-image-of-the-olympus-xz1-i-has-an-oled-screen/) to można mieć nadzieję że upcha też w nowym mikro body.....
Ekran pewnie będzie jakiś nowy, bo starego sobie w dzisiejszych czasach jakoś nie wyobrażam.
A przy okazji. Co to są obiektywy SGH?
SHG - Super High Grade - najlepsze z najlepszych. Tak, jak napisał Gietrzy: bezkompromisowe jakościowo, ale przeraźliwie drogie. IMHO takich w najbiższej przyszłości raczej nie będzie do m4/3, gdyż to jest segment zarezerwowany dla E-5.
To znaczy, że będą takie nakrętki na obiektywy kitowe czy 17/2.8
Do wideo sie nada... Tak jak w NEX'ie.
Kazda dodatkowa warstwa - moze oslabic IQ, na pewno nie poprawic. I tu jest jedno ALE!
Gdyby kit zoom, albo 17mm byly dobrej jakosci - to jeszcze moznaby to jakos przebolec...
A tak... Wideo i NK, czy FB - bedzie git :wink:
SHG - Super High Grade - najlepsze z najlepszych. Tak, jak napisał Gietrzy: bezkompromisowe jakościowo, ale przeraźliwie drogie. IMHO takich w najbiższej przyszłości raczej nie będzie do m4/3, gdyż to jest segment zarezerwowany dla E-5.
I co to ma do rzeczy - jak się będzie sprzedawać drogie 25/0,9 to i takie droższe szkiełka się pojawią się w ofercie, jak to się ostatnio pisze dla "wymagających amatorów".
Pozdrawiam AP.
Tym razem dodatkowe akcesorium do mikrusów: Diodowa lampa doświetlająca Medusa (http://www.43rumors.com/ft5-new-olympus-close-up-spotlight/) tu na nowym E-PL2
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2010/12/light-1.png
źródło (http://www.43rumors.com/wp-content/uploads/2010/12/light.png)
Wydaje mi sie że nowe mikrOlki będą miały 3' ekran. Spójrzcie ile jest "luzu" pomiędzy bagnetem a górą aparatu. Myślę też że lampa już nie będzie wyskakiwać jak E-PL1....
A dlaczego ma nie wyskakiwać lampa?
Fajny bajer ta lampka, zwłąszcza, ze nie potrzebuje baterii.
Fajny bajer ta lampka, zwłąszcza, ze nie potrzebuje baterii.
Jeśli będzie tylko 20x razy droższa od analogicznych diodowych lampek pod laptopa (http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=lampka+diodowa+usb&order=p),
to zobaczę jak się nadaje do makro, ale oczywiście do mojej Sigmy i tak :cool:
A dlaczego ma nie wyskakiwać lampa?
Miałem na myśli że będzie się uchylała tak jak ... no właśnie nie pamiętam w którym to aparacie widziałem...
---------------------------------------
czarny E-PL2, ogień :twisted: to już trzeci kolor...
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2010/12/olymousepl2-1.jpg
źródło (http://photorumors.com/wp-content/uploads/2010/12/olymous-e-pl2.jpg)
Ten system diod fajniejszy byłby gdyby był w formie ring lighta.
Ten system diod fajniejszy byłby gdyby był w formie ring lighta.
Nie byłby fajniejszy. Byłby inny.
Ring a twin flash daje inne światło.
Rozumiem, że te diodowe czułki to są raczej do makro. A o obiektywie makro zapomnieli? ;)
Racja, daje inne światło.
Miałem na myśli, że preferowałbym ringa dającego takie płaskie światło :-)
Rozumiem, że te diodowe czułki to są raczej do makro. A o obiektywie makro zapomnieli? ;)
Masz na dziś makro od panasa. Są też 50/2 i 35/3.5, które po przelotce dają się używać do makro. Masz makro do wyboru.
A te lampki to chyba świecą światłem ciągłym, a nie błyskają. Ciekawe.
SLR Magic - Toy Lens 26mm f/1.4 [EN]: http://www.stevehuffphoto.com/2010/12/31/slr-magic-toy-lens-for-micro-43-fun-fun-fun/
To Ci, co maja wkrotce wypuscic jasna 12'ke ;-)
To Ci, co maja wkrotce wypuscic jasna 12'ke ;-)
Nie masz litości ;)
... mieczy ci u nas dostatek, ale z braku laku przyjmiemy i tą magicznie jasną zabawkę.
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2010/12/Penpal-1.png
źródło (http://www.43rumors.com/wp-content/uploads/2010/12/Penpal.png)
Jeśli będzie możliwość sterowania lampami przez ten Bluetooth, używania jakiegoś pilota do wyzwalania migawki, bezprzewodowego mikrofonu czy może nawet jakiegoś patentu do bezprzewodowego sterowania parametrami aparatu i wyzwalania migawki, to super. Ale jeśli ma się skończyć jedynie na kopiowaniu zdjęć na kompa czy wprost do netu, to niech się lepiej Olek nie wydurnia...
Racja, daje inne światło.
Miałem na myśli, że preferowałbym ringa dającego takie płaskie światło :-)
Smiley mnie zmyla -- poważnie wolisz ringa od twina? Fotografia dokumentacyjna, czy coś innego?
Swoją drogą ciekawe, jak bardzo dziurawe widmo ma takie światełko na diodach...
Smiley mnie zmyla -- poważnie wolisz ringa od twina? Fotografia dokumentacyjna, czy coś innego?
Jakoś serio wolę ringa do jakichś tam moich macro ujęć.
Poza tym, strasznie mi się podobał w zastosowaniach portretowych, ale to coś większego bym potrzebował.
Mnie się patent podoba i podobnie jak w przypadku wypowiedzi nt. "diodowych czułków",
stwierdzam że jeżeli będzie kosztował tylko 20x więcej (http://allegro.pl/listing.php/search?category=10855&sg=1&order=p&string=bluetooth+usb) jak najtańsze bluetoothy pod USB,
to sobie chętnie kupię, bo mam BT w Acerze i Olek nie daje klasycznego wejścia miniUSB pod korpusy,
a swoje "dedykowane", co jest upierdliwe w moim gąszczu kabli na biurku.
No chyba że nie udostępnią pod korpusy "dużego 4/3" aktualizacji umożliwiającej to.
Ale jeśli ma się skończyć jedynie na kopiowaniu zdjęć na kompa czy wprost do netu, to niech się lepiej Olek nie wydurnia...
Epicure weź wyluzuj, pamiętam jak parę osób w wątku na temat Pentaksa K-R bodajże marudziła, że jest podczerwień zamiast blutootha, a teraz Ty na bluetootha? Niektórym ciężko dogodzić.
Jeśli będzie możliwość sterowania lampami przez ten Bluetooth
a znasz lampy z bluetoothem?
Epicure weź wyluzuj, pamiętam jak parę osób w wątku na temat Pentaksa K-R bodajże marudziła, że jest podczerwień zamiast blutootha, a teraz Ty na bluetootha? Niektórym ciężko dogodzić.
Ale ja nic nie mam do bluetootha. Wręcz przeciwnie, dostrzegam duże możliwości takiego rozwiązania. Zastawiam się tylko, ile z tych możliwości zostanie wykorzystanych w Olympusie i twierdzę, że jeśli skończyć ma się jedynie na takim banale, jak zgrywanie fotek na kompa, to szkoda by mi było na to kasy...
a znasz lampy z bluetoothem?
A znasz jakiekolwiek inne akcesoria fotograficzne z bluetoothem? Nie ma, to będą, skoro już pojawia się nowa możliwość. A przynajmniej mogłoby być, chociażby kostka podłączana do stopki lampy. Olek wymyśla takie rzeczy, że z pewnością dałby radę coś takiego zrobić, gdyby tylko mu się to kalkulowało.
Jeśli po podłączeniu tego Blutacza w menu będzie możliwość znajdywania urządzeń to można sobie zakupić moduł GPS do geotagowania zdjęć, a to już jak by nie patrzeć ułatwi synchronizowanie z mapą, powiedzmy przy zrzucaniu w Picasie :)
Czym się różni E-PL2 od E-PL1?
Oto różnice:
- on/off switch and grip is different (Guzik ON\OFF, oraz grip o nowym kształcie)
- Live Guide II for still images and for Movie capture with Rotating Dial (Przewodnik przy robieniu zdjęć i kręceniu filmów)
- New “Dramatic Tone” Art Filter and six background Music (Melancholy, Nostalgic, Love, Joy, Cool, Beat) (Nowy filtr, oraz sześć podkładów muzycznych)
- 3.0 LCD with 460k Dots
- ISO 6400
- Shutter: 1/4000s
- SDXC Memory Car
- It has Cable Release (Zdalne wyzwalanie spustu migawki)
- Face Detection with Eye Detect (System wykrywania twarzy z wykrywaniem oka)
- 22 Scene-Select Modes
- Accessory Port 2
- BLS-5 Lithium Ion Battery
- And the kit lens is the new 14-42mm Lens II MSC
- Accessory Port 2
Czym się różni od pierwszej wersji?
Faktycznie jest sporo zmian. Ja zwróciłem uwagę przede wszystkim na skrócenie czasu migawki do 1/4000s. To jest już standard i dobre posunięcie. W słoneczne dni jak znalazł. To, że jest lepszy LCD to było do przewidzenia. Dziwi tylko ten upór i nie wbudowanie zwykłej, najzwyklejszej diody wspomagającej AF.
Czym się różni E-PL2 od E-PL1?
Oto różnice:
mam dziwne wrażenie, że niektórzy producenci foto powinni takie nowości nazywać
zgodnie ze zwyczajem z uaktualnień i nowych wydań oprogramowania.
Jak dla mnie jest to model E-PL 1.1, a nie 2 :cool:
Czym się różni od pierwszej wersji?
Na razie nie wiadomo.
Ciekawe czy przypadkiem ten moduł bluetooth nie będzie tylko kompatybilny z nową wersją portu.
Dziwi tylko ten upór i nie wbudowanie zwykłej, najzwyklejszej diody wspomagającej AF.
Owszem, to dziwi. Ale jeszcze bardziej dziwi to, że skoro już postanowili nie pakować tej diody do korpusów, to czemu wbudowana lampa nie może pełnić jej roli. A już najbardziej dziwi to, że nawet zewnętrzna lampa podpięta do puszki nie daje wspomagania AF, mimo że przecież taką funkcję ma.
Myślę, że działa tu jakieś Ministerstwo Głupich Kroków ;)
A ileż można czekać zanim AF zareaguje jak flash miga i miga? W domu robię kociakowi i zawsze mam po ptokach... Eh, dioda to koszt ledwo groszowy, no niech jaj nie robią. Ooo, taka jak była w Fujiku s5600, zielona, mocna jak słońce, ooo to by było OK. Ale mam lepszy pomysł - niech dają diody IR, przecież matryca czuła jest na te fale... :)
Noo to już tylko czekać na premierę i cenę :P Drobne usprawnienia, ale przydatne.
A czy jakieś inne mikro4/3 mają takie wspomaganie? Ja tam sie nie znam, ale może jest trudność od strony technicznej ze zrobieniem tego? Lustra ostrzą za pomocą detekcji fazy, a te kontrastu, yep? Może tu jest problem.
Lustra ostrzą za pomocą detekcji fazy, a te kontrastu, yep? Może tu jest problem.
Nie, nie ma problemu. Kompakty takie lampki mają, bezlusterkowce innych producentów też. Być może jest to chronione jakimś patentem i Olek nie chce za to płacić.
Mój G10 ma diodę wspomagającą AF. Zresztą chyba wszystkie Pany m4/3 mają taką diodę.
- Accessory Port 2
Ciekawe jak ze wsteczna kompatybilnoscia bedzie... (i czy zaczynam nielubić Olympusa za takie zagrywki).
Ciekawe jak ze wsteczna kompatybilnoscia bedzie... (i czy zaczynam nielubić Olympusa za takie zagrywki).
Chcecie powiedzieć, że to ostatnia chwila by kupić VF-2?
Mój G10 ma diodę wspomagającą AF. Zresztą chyba wszystkie Pany m4/3 mają taką diodę.
Panowie! Po co nam dioda wspomagająca, jeśli nowy E-PL2 będzie miał błyskawiczny i dokładny AF (albo przynajmniej dorówna panasom).
Oczywiście na 43rumors tego nie napisali, bo nie wypada pisać o takich oczywistościach.
A propos E-PL2
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1041&message=37337272
_______________
E-PL2 -> Podobno to już jutro - 4/1/11
Podobno ma kółko z tyłu ;)
Chcecie powiedzieć, że to ostatnia chwila by kupić VF-2?
Nie wiem, pytanie wlasnie o zgodnosc wstecz... (do USB 2 sie daje zapinac urzadzenia USB 1.x, wiec to niekoniecznie musi sie gryzc).
Jesli nie beda zgodne, to albo szybko, albo póóóóóóźniej i duzo taniej (jak sie przesiadkowicze z P2/PL1 beda upgradowac ;))
Swoja droga, (w przypadku niekompatybilnosci) -- glupia przejsciowka do zewnetrznego mikrofonu kosztuje, na nasze warunki ~450zl i ma byc tylko pod modele na jeden sezon, to dzieki Oly...
Albo będzie kompatybilność za pomocą specjalnej przejściówki za którą będzie trzeba osobno zapłacić ;-)
A tak serio to nie wyobrażam sobie, aby nie było kompatybilności z dotychczasowymi urządzeniami.
To byłby strzał w stopę, jeśli nie byłoby zgodności z starszymi urządzeniami.
Aczkolwiek firmy nieraz robiły takie głupie kroki.
Kompatybilność będzie, bo się koszty poprzedniej technologi nie zwróciły pewnie jeszcze...
Chyba, ze coś w v1 dziwnego zrobiono, co teraz ogranicza jego wykorzystanie...
Albo będzie v2 tak jak USB2, a to by było logiczne, bo jak trzeba podpiąć Blutacza to jakaś ta prędkość musi być żeby te foty ściepać na kompa.
Jeśli AF dostroić ma się na jeden błysk lampy to znaczy że zwiększyli prędkość sczytywania z matrycy, ale to tylko wróżenie....
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
E-pl2 mają pokazać jednak w czwartek 6. stycznia...
Albo będzie kompatybilność za pomocą specjalnej przejściówki za którą będzie trzeba osobno zapłacić ;-)
Jedyne złotych pińcet ;)
A tak serio to nie wyobrażam sobie, aby nie było kompatybilności z dotychczasowymi urządzeniami.
Nie Olek pierwszy pokazałby swoim dotychczasowym użytkownikom gołą włochatą d* ;)
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
[...] Blutacza
Grrrrr.... Aż mi zgrzyta.
Co Wy z tym ,,blutaczem''?
To jest Bluetooth, nie Bluetouch.
Jak siny, zgnity ząb.
Grrrrr.... Aż mi zgrzyta.
Co Wy z tym ,,blutaczem''?
To jest Bluetooth, nie Bluetouch.
Jak siny, zgnity ząb.
Hej, profesorze Miodku od angielskiego ;) Zgniły, a nie zgnity. Z g n i ł y ...
http://portalwiedzy.onet.pl/141669,,,,zgnily_zgnity,haslo.html :)
Co Wy z tym ,,blutaczem''?
To chyba ja - po cichu: przepraszam ;)
A historia miała się tak: przychodzi do mnie koleżanka starsza, nowo zatrudniona, do tłumaczeń z angielskiego i w dyskusji (to kobieta więc w zasadzie to był monolog ;)) coś padło na blutufa, którego ochrzciła blutaczem.
BTW. Przyszła do mnie po nowy - usiądźmy - londżin... i tłumaczę: po login.
Zgniły, a nie zgnity. Z g n i ł y ...
Mea maxima culpa. Tlumaczyc mnie moze tylko zmeczenie i pozna pora ;)
tak z tyłu będzie wyglądać E-PL2 ....wszyscy zadowoleni :-)
http://www.43rumors.com/wp-content/uploads/2011/01/back_epl2.png (http://www.43rumors.com/ft5-first-small-picture-of-the-e-pl2-back/)
...teraz tylko, żeby z góry było podobnie jak w moim E-P1 :cool:
A to pewne, że tak będzie wyglądał? Bo to zdjęcie wygląda na mocno kombinowane.
tak z tyłu będzie wyglądać E-PL2 ....wszyscy zadowoleni :-)
http://www.43rumors.com/wp-content/uploads/2011/01/back_epl2.png (http://www.43rumors.com/ft5-first-small-picture-of-the-e-pl2-back/)
...teraz tylko, żeby z góry było podobnie jak w moim E-P1 :cool:
Nie...
dalej zbyt mało bezpośrednich przycisków :cry:
W aparatach z najniższej półki nie może być dużo przycisków, ponieważ w grupie docelowej takiego sprzętu są m.in. tacy ludzie, którym na widok przycisków robi się słabo.
W aparatach z najniższej półki nie może być dużo przycisków, ponieważ w grupie docelowej takiego sprzętu są m.in. tacy ludzie, którym na widok przycisków robi się słabo.
W GX/Gxx jest tych przycisków więcej, a zwłaszcza G10 jest z najniższej półki. Jeszcze nie słyszałem, aby ktoś na nie narzekał. Uparciuchy mogą sobie zmian dokonywać przez menu. Ale wątpię, aby ktoś to robił mając przyciski na puszce.
Ale to prawda, ze są osoby podchodzące do kwestii przycisków tak jak napisałeś. Przecież min. dlatego GF2 wygląda tak jak wygląda.
Najwyraźniej najniższa półka Panasa nie jest aż tak niska. Oni uderzają w target lustrzanek, a Olek w kompakty...
tak z tyłu będzie wyglądać E-PL2 ....wszyscy zadowoleni :-)
To się zobaczy, niby E-PL1 i GF1 to wirtualnie te same rozmiary a jakoś w GF1 nie udaje mi się przypadkowo wciskać przycisku albo display albo info, w tej chwili nie pamiętam.
Także rozkład z LX3/GF1 odpowiednio zeskalowany pod większy rozmiar byłby idealny, włącznie z tym joystickiem i/lub dwoma rolkami, wciskanymi jak w GF1.
Jednak Oly może to wygrać odpowiednio rozbudowaną opcją zaprogramowania funkcji wybranych przez użytkownika pod przyciski wybrane przez użytkownika.
Jeśli nie mają tego jeszcze w obecnym fw to lepiej niech się biorą do pisania ;)
Jeśli poprawią jakość obrazka w stosunku do E-PL1 i jednocześnie określą target na (tylko) amatorów to wtopią (hipotetyczną większą sprzedaż).
Oczywiście imho.
gietrzy,
nie wiem, czy dobrze zrozumiałem.
Polepszyć w e-pl1 jakość obrazka... tzn. żeby było jeszcze lepiej, czy że jest słabo?
Przycisków ma więcej niż NEX, całkiem zgrabnie to wygląda. Co prawda nie ma drugiej rolki, ale jedna to już coś.
gietrzy,
nie wiem, czy dobrze zrozumiałem.
Polepszyć w e-pl1 jakość obrazka... tzn. żeby było jeszcze lepiej, czy że jest słabo?
Żeby było lepiej, nie jest słabo jest dobrze, ale zawsze można zrobić o 1EV lepiej. Nie zawyżać iso, wyostrzanie przerzucić jeszcze bardziej na filtr aa :) poprawić IBIS i najważniejsze: możliwość programowania w korpusie (wybór algorytmu) światłomierza - patent muflona z C-B- i dalsze dążenie do perfekcji (świetlówka) w AWB, nie wiem może jakiś dodatkowy, obok głównego, dedykowany do 2000-3700K sensor balansu bieli. No i oczywiście 6400 (realne 3200 zazwyczaj).
Style obrazka typu: velvia, itp. Szybsza elektronika umożliwiająca dioramę w video, zresztą Oly jak dla mnie i tak wygrał jednym tematem z E10 a kluczowym w cyfrowej foto - one touch WB; ja mam pod video przyciskiem
No i M w video, bitrate do poprawy - to tylko kilka rzeczy spisanych na trzy generacje do przodu ;)
W aparatach z najniższej półki nie może być dużo przycisków, ponieważ w grupie docelowej takiego sprzętu są m.in. tacy ludzie, którym na widok przycisków robi się słabo.
czyli...takim ludkom, co sobie chcą po swojemu fotki ustawiać, a nie działać w iAuto pozostaje się pochlastać albo patrzeć w stronę Panasonica?
No, ale zawsze EP-3 może nas wszystkich rzucić na kolana - ergonomią, guziczkami na korpusie, AF błyskawicą, diodką wspomagania AF, znacznie polepszonym DR, kitem f1.4 i maleńką cenką:cool:
Ależ się rozmarzyłam....:roll:
czyli...takim ludkom, co sobie chcą po swojemu fotki ustawiać, a nie działać w iAuto pozostaje się pochlastać albo patrzeć w stronę Panasonica?
Takim ludziom wypada albo się do tego przyzwyczaić, albo czekać na aparat idealny, albo szukać szczęścia u konkurencji. Takie są prawa rynku.
Takim niemal ideałem byłby dla mnie korpus u4/3 zbliżony wyglądem i rozmiarami do E-400, do tego M.ZD 14-54mm f/2.8-3.5 w rozmiarze zbliżonym do ZD 14-42mm. A zamiast wbudowanej lampy błyskowej mógłby posiadać wbudowany wizjer elektroniczny.
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.