Ja czekam jeszcze na porównanie bezpośrednie z 35-100/2.8 Panasonica. Bo porównanie do 75/1.8 chyba niezbyt szczęśliwe (raczej inne zastosowanie obiektywu) Bardziej interesuje mnie czy warto zmieniać Panasonica na Olympusa (i jakoś przeżyć te rozmiary) - zysk na zakresie to za mało chyba że jest wyraźnie lepszy optycznie, i ma szybszy AF. Czy też spokojnie czekać na 300/4 jako uzupełnienie 35-100![]()
OM-D E-M5 (Black) + parę stałek
Ten ostatni test, który Marcinie filmowałeś ma niestety jedną wadę. W przypadku 40-150 nie czekasz, aż ta zielona lampka w prawym górnym rogu się zaświeci tylko od razu wracasz na pierwszy obiekt, gdy obraz na wyświetlaczu wygląda na ostry. W przypadku 50-200 kiedy obraz na wyświetlaczu wydaje się ostry czekasz na zieloną lampkę, która czasami wyraźnie później się zaświeca. Wszystko to daje efekt, jakby 50-200 był naprawdę duuuużo wolniejszy. To nie jest uwaga co do samego sprzętu, bo na tym nie znam się aż tak dobrze jak Wy więc ciężko mi się wypowiadać, bardziej uwaga od strony osoby, która właśnie wyrabia sobie zdanie po takich filmikach.
P.S.
Dzięki, że zdecydowałeś się nam pokazać bardziej ten obiektyw, wygląda ciekawie.
---------- Post dodany o 10:42 ---------- Poprzedni post był o 10:42 ----------
W tym wątku taki test możesz znaleźć. Kilkanaście - dziesiąt postów temu pojawił się taki filmik, na którym prezentowany jest 40-150 i 35-100.
Fotografuję OM-D EM-5 II, mZD 12-40 2.8, mZD 45 1.8, mZD 75-300, mZD 60 2.8 macro, Samyang Fisheye 7.5
Cenna uwaga. wynika to napewno z tego, że 40-150 ostrzy na szybko i byćmoże chwilkę dłużej trzeba by poczekać na lampkę
w przypadku szkieł z 4/3 - szkło dojeżdża do celu a potem pomału doostrza - tam czekam bo wiem, że poczekać muszę.
Może zmotam jeszcze jeden film z czekaniem na potwierdzenie albo ustawię tak kadr, żeby mieć zarówno bliski jak i daleki obiekt i będę wyzwalać paluchem
p[óki co chcę powalczyć coś ze zdjęciami - bo to najistotniejsze - jak wygląda obrazek z tego szkła i na ile ten AF sprawdza się w realnych działaniach
Dzięki za uwagę !
Czytasz w ogóle ten wątek?
Linkowałem post z dpreview, zdjęcia zrobiono EM5, wiało aberracją, kulturalnie, ale jednak. Tu, na M1 jest (na jotpegach) czyściutko.
Zaledwie post #3 w wątku M1
https://forum.olympusclub.pl/threads...=1#post1002737
Tak, chyba, że Oly wyda aktualizację do M5, w co wątpię.
Tak, słuchaj mój też to ma.
Cholera pojechałam specjalnie do nich w sobotę, gdzie tam nawet nie zszedł na dół przywitać się z babką, tylko cały dzień Plejstejszyn.
gietrzy - dot. aberacji - nie pamiętałem tamtego postu, ale na tych miniaturkach niewiele widać. Możesz podesłać jakiegoś linka do oficjalnej informacji Olympusa?
To sobie naciśnij Ctrl+ kilka razy
Wygodny jesteś
Oficjalna, polska strona E-M1, w części Doskonała jakość obrazu czytamy:
Do EM-1 można podłączyć obiektywy Mikro Cztery Trzecie oraz Cztery Trzecie, gwarantujące niezwykłą ostrość obrazu. Nowy Olympus został wyposażony w sensor Live MOS nowej generacji oraz procesor obrazu TruePic VII. Wyjątkowość sensora i procesora polega na tym, że dostosowują się one do konkretnego obiektywu i używanej przez Ciebie przysłony - uzyskasz niezwykle wysoką jakość obrazu podczas filmowania i fotografowania, dodatkowo znacznie zmniejszona zostanie aberracja chromatyczna, która pojawia się podczas zmiany ogniskowej.
W aparacie jest zaszyta baza szkieł a a TrupikVII odpowiednio podnosi ostrość danego pliku jotpeg, w zależności od podpiętego obiektywu, ogniskowej, etc, usuwa jeszcze te resztki aberracji, które zostawili inżynierowie Oly projektujący ZD.
Innymi słowy TruPikVII zaczyna się gotować, gdy podpinamy mZD.
Ostatnio edytowane przez gietrzy ; 13.10.14 o 13:11
Tak, słuchaj mój też to ma.
Cholera pojechałam specjalnie do nich w sobotę, gdzie tam nawet nie zszedł na dół przywitać się z babką, tylko cały dzień Plejstejszyn.
Może i jestem wygodny ale przyznasz że dla człowieka z inżynierskim wykształceniem tekst:
dodatkowo znacznie zmniejszona zostanie aberracja chromatyczna, która pojawia się podczas zmiany ogniskowej
to zwyczajny bełkot, bo gdyby czytać dosłownie, to jeśli nie będę zmieniał ogniskowej to aberracja się nie pojawi
---
uszczypliwości na bok - czy E-M1 koryguje też obiektywy Panasonica? Muszę poprzeglądać zdjęcia jakie na testach robiłem E-M1 + PL25/1,4