www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Ja wiem czy do końca konkurują? Pewnie częściowo tak. Częściowo jednak fajnie się uzupełniają lub dają wybór. Gdyby nie było 20/1.7 to pewnie 17/2.8 kosztowałby ze 2 koła na OJ.![]()
GALERIA: I https://www.flickr.com/photos/169641089@N03/
Mój wątek na olympusclub.pl: http://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=77998
17-tka Olka pojawiła się na rynku na kilka miesięcy przed 20-tką Panasa. I nawet gdy Panasa jeszcze nie było, kosztowała mniej więcej tyle samo, co teraz.
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
No źle. Lepiej jak się zajmą tworzeniem szkiełek, które nie mają swoich odpowiedników u Panasa po prostu, a tych jakich rodzajów nie ma w systemie jeszcze.
Wolę wybór obiektywów według potrzeb, a nie wg producenta.
Ja tam czekam na spokojnie na Sigmę, w końcu tylko ta firma w 4/3 zrobiła dwa szkiełka do makro >50mm,
więc prędzej Sigma nas zaskoczy czymś ciekawym w tej kategorii niż obaj założyciele systemu m43.
Kupię 100-400mm lub zamienię za Panasonic 70-300mm
Lepiej dla Ciebie, ale niekoniecznie lepiej dla Olympusa. Dla Olympusa najlepiej jest zrobić coś, co da się wyprodukować małym kosztem i sprzedać z jak największym zyskiem, bez względu na to, że coś podobnego sprzedaje już firma X czy Y. Są pewne schematy upodobań, jakimi kierują się użytkownicy sprzętu fotograficznego, i w te schematy producenci muszą się z grubsza wpasować, jeśli chcą istnieć na rynku. Jednym z takich schematów jest upodobanie do jasnych szkieł w zakresie, powiedzmy, 85-100 mm ekw. Zobacz ile takich obiektywów jest na rynku. Każda firma (za wyjątkiem Olympusa, który do tej pory opierał się tym schematom i na dobre mu to nie wyszło, ale to się zmieni... ulegnie) w takich obiektywów przynajmniej kilka w swojej ofercie i wszystkie sprzedają się dobrze. A do tego dochodzą jeszcze obiektywy firm trzecich. Nie widzę powodu, dla którego Olek miałby nie produkować dwóch czy nawet trzech takich szkieł. Bo Panas już takie robi? Żaden argument. Mogłaby je robić jeszcze Sigma, Samyang i jakakolwiek inna firma i żadna z nich by na tym nie straciła.
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Właściwie masz rację. Jeśli Panas zrobi jasną 40 mm stałkę, w dodatku w kolorze czarnym, to może się ona bardzo dobrze sprzedawać.
Mam tylko nadzieję, że któryś z producentów uraczy nas obiektywem w okolicach 100 mm i dobrą światłosiłą.
"Bez muzyki życie byłoby pomyłką." ~ Wilhelm Friedrich Nietzsche
E-M5 + Pen E-P3 + Lumix 20/1.7 + Oly 12-40/2.8 + 45/1.8 + 40-150 + manualne macro +7.5/3.5
moja galeria: http://nightelf.org Prawa Ręka Egzekutora-Skarbnika TWA
Są ludzie dla których (dobra) cena 45/1.8 jest wciąż za duża czyli cena zrobi swoje a mikro czego jak czego, ale światła potrzebuje najbardziej.
Oly schodzi (USA) w ciągu sekundy więc spoko, Panas go nie nie przebije, ani światłem ani ceną a i rozmiarem też będzie miał ciężko.
Po 12/2.0 argument o kolorze do mnie nie dociera.
Tak, słuchaj mój też to ma.
Cholera pojechałam specjalnie do nich w sobotę, gdzie tam nawet nie zszedł na dół przywitać się z babką, tylko cały dzień Plejstejszyn.
Dziadziuś potwierdza, to co mi powiedział w grudniu 2010: GH3 za rok. Mi to pasuje, czekam na jakieś fajne jasne i/lub macro szkiełko.
http://www.techradar.com/news/photog...s-year-1030083
Tak, słuchaj mój też to ma.
Cholera pojechałam specjalnie do nich w sobotę, gdzie tam nawet nie zszedł na dół przywitać się z babką, tylko cały dzień Plejstejszyn.
szybkie pytaniejak to jest puszka Olka obiektyw Pans współpraca szczególnie stabilizacja w praktyce? tzn czy obydwie mogą jednocześnie pracować "i taki tandem" jest bardziej wydajny? wiem że gdzieś o tym było na forum ale nie mogę znaleźć
![]()