Strona 19 z 111 PierwszyPierwszy ... 917181920212969 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 190 z 1107

Wątek: KAP - fotografia latawcowa - wymiana doświadczeń

  1. #181

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Wakefield UK
    Posty
    36
    Siła reputacji
    15
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez icelander Zobacz posta
    Urwało linkę zKAP-shopa:
    http://www.kapshop.com/product_info.php?products_id=235
    wytrzymałość 100!
    teraz będzie taka na 200. Pękło na węźle - ósemka równoległa.
    Wiało około szóstki - tak na podstawie obserwacji drzew, ze mną był doświadczony żeglarz.

    Jedyne co pozytywne , to że XG 100 wytrzymuje takie "ekscesy"

    no to linka była taka jaka zalecają do FK180, podejrzewam że momentami musiało wiać grubo powyżej szóstki skoro dało radę taką linkę zerwać.
    Najważniejsze że aparat działa i latawiec uratowany
    i dobrze że blisko lasu nie puszczałeś..

  2. #182
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi
    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Lubeka-Lübeck
    Posty
    10.884
    Siła reputacji
    179
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez icelander Zobacz posta
    Wiało około szóstki - tak na podstawie obserwacji drzew, ze mną był doświadczony żeglarz.



    Kurcze,zawsze myslalem,ze zeglarze po falach oceniaja.Wszak na wodzie ciezko o rosnace drzewa.No ale nic to,czlowiek sie uczy cale zycie.

  3. #183
    Moderator | OlyJedi Awatar apz
    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    Beskid Mały; Andrychów
    Posty
    18.242
    Siła reputacji
    338
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Mirek54 Zobacz posta
    Kurcze,zawsze myslalem,ze zeglarze po falach oceniaja.Wszak na wodzie ciezko o rosnace drzewa.No ale nic to,czlowiek sie uczy cale zycie.
    Widać miałeś do czynienia głównie z żeglarzami morskimi ( zatokowymi ) lub oceanicznymi. Na wodach śródlądowych - rzekach, małych jeziorkach, jeziorach zaporowych, nawet na Mazurach wykorzystuje się wszystkie sposoby zbierania informacji pogodowych dla zwiększenia bezpieczeństwa sprzętu i załogi. Jest u nas tylko kilka jezior, na których żeglujesz jakiś czas bez bliskiego kontaktu z lądem, ale szykując się do wyjścia z portu , z kanału na podstawie zachowania się wody i drzew wybierasz żagle i ustawiasz jacht. To jest przewidziane w programach szkolenia i niezbędne w codziennej praktyce żeglarskiej. Do niedawna prognoza powieszona na tablicy w porcie na śródlądziu była rzadkością.

    Pozdrawiam AP.
    E-M1 Mark II; E-M5 Mark II; E-PM2 IR red+, E-PL5 IR blue; Fuji X-T1; X-M1; garść słoików; Sigma DP2; Hauwei P20 Pro

  4. #184
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar icelander
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Krakuf
    Posty
    999
    Siła reputacji
    36
    Moja galeria
    Kiedyś nazywało się to żeglarstwem szuwarowo-bagiennym.
    Wg skali Bauforta (na lądzie: 6 - "Duże gałęzie w ruchu. Słychać świst wiatru nad głową. "Kapelusze zrywane z głowy., 7 to "Całe drzewa w ruchu. Pod wiatr idzie się z wysiłkiem."
    tak więc (przy ziemi) szóstka bywała na pewno
    Kossuth Lajos azt üzente: Utepitesz regimente. Ha még egyszer ezt üzeni, Kupkerekesz hajtasz neni!

  5. #185

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Wakefield UK
    Posty
    36
    Siła reputacji
    15
    Moja galeria
    "Kapelusze zrywane z głowy... kto teraz chodzi w kapeluszu ?
    Bez anemometru to można się trochę pomylić, poruszanie gałęzi zależy też od gatunku drzewa np. topole a dęby.
    A może by tak w zależności od siły wiatru dociążać latawiec jakąś butelką z wodą ? Im większy wiatr tym większy balast.. może łatwiej było by go wtedy uziemić.
    Dzisiaj pozamawiałem resztę bajerów: karabinki, ósemkę, rękawiczki kevlarowe ..nic tylko czekać na listonosza
    aa taki wkręt w ziemię do psa to mocno trzyma ? brać jeden czy dwa ? bo do zderzaka od samochodu nie zawsze jest możliwość zaczepienia

  6. #186
    | OlyJedi Awatar romek1967
    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Bytom
    Posty
    4.776
    Siła reputacji
    158
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez kaliszfronijczyk Zobacz posta
    aa taki wkręt w ziemię do psa to mocno trzyma ? brać jeden czy dwa ? bo do zderzaka od samochodu nie zawsze jest możliwość zaczepienia
    Weź nawet trzy, przecież one nic nie kosztują. Jeżeli kotwisz całość tylko do wkręta to zawsze lepiej przy mocnym wietrze wkręcić dwa i zakotwiczyć do dwóch IMHO.

    A co ko tekstu z kapeluszami to Ty najlepiej powinieneś wiedzieć która nacja ma takie przywiązanie do tradycji i niechęć do zmian (nawet w opisie stopni beauforta)
    The question is: What is a Mahna Mahna?

  7. #187

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Wakefield UK
    Posty
    36
    Siła reputacji
    15
    Moja galeria
    a co to jest to IMHO ?

  8. #188
    | OlyJedi Awatar romek1967
    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Bytom
    Posty
    4.776
    Siła reputacji
    158
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez kaliszfronijczyk Zobacz posta
    a co to jest to IMHO ?
    IMHO – In My Humble Opinion – moim skromnym zdaniem
    The question is: What is a Mahna Mahna?

  9. #189

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Wakefield UK
    Posty
    36
    Siła reputacji
    15
    Moja galeria
    aaa.. hehe to ja znałem bo myślałem że o jakiś specjalny sposób mocowania liny chodzi hehehe

  10. #190

    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    28
    Siła reputacji
    15
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez romek1967 Zobacz posta
    jak sobie radzisz z drutami, latarniami i innymi miejskimi atrakcjami?
    Jakoś z tym nie było problemu (jeszcze), tzn. jeśli masz przestrzeń długości parunastu albo parudziesięciu metrów, to 5 metrowa latarnia na końcu nie jest aż takim ograniczeniem, natomiast zdarzało się manewrować między drzewami, czekać aż kąt linki się zwiększy, żeby móc przejść między dwoma drzewami bez zaczepienia . Tydzień temu miałem też nieudany start w Jabłonnie pod Warszawą i latawiec z aparatem znalazły się na drzewie w dosyć pechowym miejscu. Linka na 80kg wytrzymałości poszła kiedy chciałem ściągnąć "na siłę". W pomoc zaangażowało się dwóch przechodniów i po godzinie się udało

    Cytat Zamieszczone przez kaliszfornijczyk
    Druga sprawa to czy myśleliście nad sposobem zarabiania poprzez wykonywanie zdjęć z powietrza, a może ktoś już tak zarabia ?
    Kiedyś trafiłem na taką stronę: http://www.fotografialotnicza.com.pl/lotnicza.php i chyba jeszcze jedną podobną.

    Cytat Zamieszczone przez kaliszfornijczyk
    Ile potrzeba miejsca na bezpiecznie wystartowanie i lądowanie latawca ??
    Cz łąka 50mx50m wystarczy czy może min. boisko piłkarskie a może tyle ile linki tyle miejsca ?
    Im większe tym lepsze, ale liczy się chyba najbardziej długość wzdłuż kierunku wiatru. Jeśli słaby wiatr to dobrze mieć parenaście metrów żeby rozwinąć trochę linki przed startem (jak nie ma wysokiej trawy to i 100 albo 200m), i kolejne paręnaście na bieg. Kiedy latawiec już się stabilnie unosi, to wrócić spowrotem gdzieś na środek, żeby w razie czego móc znów podbiec.

    Z kolei do ściągania, to jak widzę jest wiele technik... ja, kiedy puszczam sam, to po prostu ściągam linkę dłońmi w rękawiczkach i układam tak, żeby później dało się zwinąć, a 900m linki może pokryć całe boisko

    Cytat Zamieszczone przez icelander
    Jedyne co pozytywne , to że XG 100 wytrzymuje takie "ekscesy"
    Ja miałem upadek telefonu na trawę z ok. 20m -- bateria wyleciała, ale obrażeń nie stwierdziłem. Te smartfony mają taką wadę, że nie mają dziurek na przewleczenie sznurka i trzeba ufać taśmie klejącej...

Podobne wątki

  1. wymiana pryzmatu E-510
    By mestre16 in forum E-System
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20.02.09, 16:21
  2. Fotografia latawcowa
    By Jack in forum Ciekawe strony www
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 22.01.09, 15:58
  3. Wymiana C-5050..
    By dodi in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 3.08.08, 19:55
  4. Wymiana sprzętu
    By RaptoRi in forum Co kupić ?
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 4.06.05, 13:19

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.