"...był umarły, a znów ożył, zaginął, a odnalazł się."
co to jest:
.
.
.
m) Olympus M. Zuiko Digital ED 14-150mm f/4.0-5.6
?? Nigdzie nie mogę odszukać takiego szkła.
mente et malleo
Marecki:
Tu masz liste szkiel z parametrami, opisami, podstawowymi parametrami, a takze przykladowymi zdjeciami:
http://www.four-thirds.org/en/microft/lense.html
Symulator, za pomoca ktorego mozesz sprawdzic jak body wygladaja ze szklami:
http://www.four-thirds.org/en/produc...ing/index.html
(mozesz otworzyc ten symulator w dwoch oknach i przelaczajac sie masz porownanie jak rozne szkla wygladaja na tym samym body i vice versa)
A tu masz tabele kompatybilnosci bodu u43 Panasonica:
http://panasonic.jp/support/global/c...onnect/g1.html
****************************
OLYMPUS LENS ROADMAP
PANASONIC LENS ROADMAP
Ostatnio edytowane przez Jerry_R ; 6.11.09 o 23:01
Pozdrawiam!
Nasza ZABAWA z u43
Hmm, linki mi sie otwieraja, wiec moze sprobuj jeszcze raz za chwile, albo sprawdz u siebie.
KOREKCJE
Szkla w u43 sa korygowane programowo. Robi to aparat produkujac JPG, a tak naprawde to wczesniej, w locie, gdyz to co widac na LCD, badz EVF juz jest skorygowane. Oznacza to, iz np. wideo tez bedzie juz skorygowane (Panas na 100%, Oly - niech ktos potiwerdzi).
Jesli chodzi o wywolywarki RAW wspierajace te korekcje, mozesz liczyc na soft od producenta, albo ACR\LR (nie jestem pewien jak z Aperture, i innymi).
Wlasnie w tym kontekscie Adobe rozszerzylo swoj format DNG o kolejne metadane, pozwalajace korygowac szklarnie.
Jezeli jakosc tej korekcji Ci wystarcza, raczej potraktujesz to jako zalete. Nie musisz dokupywac dodatkowo programow typu PT Lens, czy DXO Mark, czy ustawiac recznie, workflow staje sie prostszy! Chyba, ze uzywasz nie-kompatybilnej wywolywarki RAW.
Jezeli sam bawisz sie w swoim workflow w korygowanie, chcesz miec nad tym kontrole - moze to byc dla Ciebie wada. Jedne szkla wymagaja mniej ingerencji (20mm), inne wiecej (7-14mm).
KOMENTARZ
Przy zakupie szkiel musisz jeszcze o jednym pamietac. Dla szkiel Panasa podlaczonych do body Olympusa - korygowana jest tylko aberracja chromatyczna, nie dystorsje. Jak jest odwrotnie (szkla O podpiete do body P) - nie pamietam w tej chwili.
Wiem, ze bardzo duzo osob na zachodzie uzywa PEN'a z 20mm oraz 7-14mm LUMIX'a i im to nie przeszkadza. Wazne, zeby miec tego swiadomosc.
Czy wywolywarka skoryguje RAW'a z PENa z podpietmym LUMIX'em? Hmm... Teraz zadalem sobie to pytanie, nie wiem.
STABILIZACJA
Przy dluzszych ogniskowych musisz pamietac, ze szkla Olympusa nie maja stabilizacji, Panasonica maja. Jest to nie tylko istotne przy zdjeciach, ale rowniez, moze nawet bardziej - wideo.
AF
Jak do tej pory - szkla Panasonica maja szybciej dzialajacy AF, niezaleznie do jakiego body sa podlaczone. Na ile to dla Ciebie wazne, jak wielka jest ta roznica - oczywiscie musisz ocenic sam.
Ponadto, nie kazde szklo umozliwia ciagly AF, informacje co i jak znajdziesz pod jednym z linkow, ktory dalem wczesniej (compatibility) dla P. Jak jest z O - nie wiem.
INNE
Panas - nie kazde szklo przekazuje do body informacje o pozycji aparatu (pion, poziom). Te ze stabilizacja przekazuja. Dla mnie osobiscie jest to nieistotne, ale wspominam.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
PEN + 20mm - problem z przyslona 1.7 w LV
(chyba, ze juz rozwiazany)
"The E-P1 has a wide open aperture of f2.8 for live view display - as you point the camera into bright light, the E-P1 will close down the aperture to reduce that brightness for live view display. Every time you focus, the aperture is opened fully to f1.7 - and then closed down to f2.8 at the end of the CDAF cycle. When you take the shot, the aperture is set to the chosen setting and afterwards, set back to f2.8 (or smaller, depending on light levels) for live view.
What the above means, is that there is a frequent, annoying 'ticking' going on as the aperture is cycled through these settings... it's even more annoying than the vibrating sound of the lens motors as it moves to focus. Every time the aperture is changed, there is an interruption (jerkiness) to the live view display. THIS NEEDS A FIRMWARE FIX PLEASE OLYMPUS
The above 'aperture dance' does not occur on the G1... which holds the aperture wide open for live view and focusing, only stopping down to the chosen aperture for the exposure."
http://forums.dpreview.com/forums/re...hread=33260046
Ostatnio edytowane przez Jerry_R ; 7.11.09 o 00:23 Powód: Automatyczne scalenie postów
Pozdrawiam!
Nasza ZABAWA z u43
Kurcze skąd taka wiedza. Ja nieco szukałem ale aż tak się nie doszukałem. Planuję ep-1 i 17 mm Olka + jakiś tele-zoom. Może w przyszłości 7-14, zobaczymy. Teraz zobaczyłem jeszcze tego Panasa GF1 ale chyba to zupełna nowość bo mało go w sklepach nie mówiąc o cenie. Do przyszłego roku jeszcze troszkę czasu więc może coś się bardziej wyklaruje.
Dzięki jeszcze raz za info.
Pozdrówka
mente et malleo
Komentarz
Warto pamiętać o tym, że korpusy Olympusa mają wbudowaną stabilizację, nie potrzeba więc stabilizowanych obiektywów.
Nawet używając manualnych starych szkieł m42 podczas kręcenia filmów aparat Olympusa umożliwia stabilizowanie obrazu.
Brak stabilizacji w obiektywach może być uciążliwy dziś dla właścicieli aparatów produkcji Panasonica. Użytkownik korpusu Olympusa i obiektywu stabilizowanego Panasonica musi zadecydować, który rodzaj stabilizacji wybierze, nie można tych dwóch technologii używać jednocześnie.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez RadioErewan ; 7.11.09 o 00:36
Radosław "Radio Erewan" Przybył
http://www.fototv.pl Pierwsza w Polsce Internetowa telewizja o fotografii
* Nigdy nie próbuj przekonywać ludzi, którzy wiedzą, że mają rację. ~Leto
Fakt, Panas daje ciala jesli chodzi o dostepnosc. Jest sklep Panasonica on-line, droga Pixmania, sciaganie z zagranicy, uzywki na Alle czasem. Zdarza sie mozliwosc dotknieciea w Saturnach (G1 i od swieta GH1). Oliego mozna bez problemu dotknac w wielu sklepach, chociazby EURO (przynajmniej w W-Wie).
Dzieki Radek za dodanie, wlasnie ze wzgledu na rozne "rozmieszczenie" stabilizacji (Oly body,Panas szkla) - wspomnialem o braku stabilizacji w szklach Olympusa - co jest istotne dla uzytkownikow body Panasa.
Posiadacze PEN'a nie musza sie w ogole martwic, maja stabilizacje matrycy.
A propo stabilizacji PEN'a w WIDEO:
"The camera's Mechanical Image Stabilization automatically compensates for camera shake in low-light situations or when using a telephoto lens. In the Movie Modes the advanced Electronic Image Stabilization tracts the images both vertically and horizontally to achieve clear sharp movies, matching the performance of the in body IS."
Czyli w trybie WIDEO wyglada na korekcje programowa, wzgledem rozwiazania sprzetowego Panasa.
Niech uzytkownicy Olka napisza cos o jej skutecznosci. Moze nie ma sie o co martwic.
Pozdrawiam!
Nasza ZABAWA z u43