Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 101

Wątek: Nowy czy używany?

  1. #31
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    243
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez MikolajN Zobacz posta
    Sklep to sklep i są tam towary do pomacania jak i w pudełkach.
    A sklep internetowy to nie sklep? Tym bardziej w czasach, kiedy znaczna część stacjonarnych sklepów prowadzi również sprzedaż wysyłkową? Warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy... Po pierwsze, nie wszystkie towary są w pudełkach. W sklepie odzieżowym ciuchy wiszą na wieszakach i każdy klient może je dotknąć. Po drugie: to, że towar jest w pudełku, o niczym jeszcze nie świadczy. Większość sklepów nie ma na tyle dużej ekspozycji, aby wystawić na pokaz cały asortyment. Często trzeba coś przynieść z zaplecza, otworzyć, pokazać klientowi. Po trzecie: kto inny, jak nie amatorzy fotografii, lubują się w macaniu wszystkiego co popadnie. Ludzie chwalą się, że testowali 5 różnych egzemplarzy obiektywu w sklepie, czyli każdy z nich musiał być nie tylko wyjęty z opakowania i dotknięty, ale też użyty! Czy ktoś, kto stał obok i widział to zdarzenie, ma prawo domagać się obniżki ceny, bo widział, że "towar był używany"?

    Cytat Zamieszczone przez MikolajN Zobacz posta
    Cała dyskusja dotyczy sprzedazy wysyłkowej i tego co jest w opisie jak i uczciwości sprzedającego.
    Towar albo jest zgodny z umową, albo nie jest. Dotyczy to zarówno sytuacji, kiedy umowa kupna zawarta jest w sklepie, jaki i poza nim. Jedyna różnica polega na tym, że towar kupiony przez internet można zwrócić bez podania przyczyny.

    Cytat Zamieszczone przez MikolajN Zobacz posta
    Pewna nieświadomość co do tego czy coś było używane czy nie czasem pozwoli uniknąć konfliktu bo np została te rzecz ładnie wyczyszczona itp. Nic nie widać - klient zadowolony. Ale to nie zwalnia sprzedawcy z obowiązku powiadomienia kupującego o tym, że ten towar już miał właściciela lub też był pokazowym.
    Nie ma takiego obowiązku. Poza tym w konsekwencji odstąpienia od umowy zawartej na odległość uważa się tę umowę za niebyłą, czyli formalnie towar nie miał wcześniej właściciela.

    Cytat Zamieszczone przez MikolajN Zobacz posta
    Wiele sklepów zaznacza w opisach, że sprawdzają sprzęt przed wysyłką. To już jasno daje do zrozumienia, że towar nie będzie nietkniety. I taką praktykę uważam za uczciwą.
    Nie mam nic przeciwko takiej praktyce - każde działanie na rzecz klienta, nawet nie ujęte w przepisach, jest godne naśladowania. Ale nie jest wymagane.

    Cytat Zamieszczone przez MikolajN Zobacz posta
    Niestety tego typu orzecznictwo nie wchodzi to zasobów baz takich np jak Lex ale z własnego doświadczenia wiele razy słyszałem o takich sytuacjach jak i dwa razy brałem udział jako świadek/ekspert w posiedzeniach sądu konsumenckiego.
    Czyli nie ma żadnego dowodu

    Cytat Zamieszczone przez MikolajN Zobacz posta
    W którymś tam przepisie prawa jest napisane, że wszelkie sprawy nieuregulowane prawem są interpretowane indywidualnie i wpływ na to ma zwyczajowość. Zwyczajowo nowy to nowy, zapakowany i nietknięty towar, sprzedawany w takiej formie i stanie w jakim opuścił fabrykę. I takiego stanu ma prawo domagać sie od sprzedawcy!
    Nie znam takiego przepisu, ale przyjmijmy, że tak właśnie jest. Trudno obiektywnie stwierdzić, czym jest zwyczaj. Tym bardziej trudno ocenić, czy zgodnie ze zwyczajem towar nowy to towar nietknięty i zapakowany. Zgodnie z czyim zwyczajem? Sprzedawca ze sklepu odzieżowego się nie zgodzi.

    Generalnie klient ma prawo domagać się wszystkiego, nawet lotu na księżyc na jednorożcu. Prawo daje mu możliwość dochodzenia swoich nawet najbardziej absurdalnych roszczeń.
    www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb

  2. #32
    | OlyJedi Awatar MikolajN
    Dołączył
    Apr 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    766
    Siła reputacji
    40
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez epicure Zobacz posta
    Po pierwsze, nie wszystkie towary są w pudełkach. W sklepie odzieżowym ciuchy wiszą na wieszakach i każdy klient może je dotknąć.
    Ale przecież wyraźnie napisałem, że chodzi mi o stan taki, w jakim wyjechały z fabryki. Ciuchy w większości nie posiadają opakowania więc tu nie ma nad czym polemizować. Ale jednak, jeżeli kupujesz np dobrą koszulę to w sklepie zawsze jest sampel danego rozmiaru do przymierzenia a Ty dostaniesz koszulę zapakowaną w folię, papier, kartonik, czy inne tego typu z milionem szpilek czy spinaczy. I wiesz, że nikt się w tej koszuli jeszcze nie spocił
    Doskonale był tu przytoczony przykład USA gdzie każda rzecz ze zwrotu lub rozpakowana jest z automatu przeceniana i klient ma wybór czy chce kupić nówkę nieśmiganą za kwotę X czy rozpakowaną za kwotę X -10% (czy tez inne %). To jest tam widoczne co krok nawet w sklepach z ubraniami, gdzie są np spodnie ładnie poukładane na półce za X lub luzem rzucone na stole gdzie trzeba przeszukać by dorwać rozmiar za kwotę X -%. Tak więc ciuchy to też zły przykład a wszystko sprowadza się do tego jak producent dostarcza towar i jak zapakowanego możemy się go spodziewać u siebie.

  3. #33
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    243
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez MikolajN Zobacz posta
    Ale przecież wyraźnie napisałem, że chodzi mi o stan taki, w jakim wyjechały z fabryki.
    A wyjęcie przedmiotu z pudełka zmienia jego stan? Nie, nie zmienia. A można pudełko odwrócić do góry nogami, czy ma być w tej pozycji, w jakiej wyjechało z fabryki? Temperatura też powinna być stała, czy może się wahać w jakimś przedziale? Zresztą nie wiem, czy można w ogóle dotknąć pudełko, skoro z fabryki wyjechało ono bez żadnych odcisków palców

    Cytat Zamieszczone przez MikolajN Zobacz posta
    Doskonale był tu przytoczony przykład USA gdzie każda rzecz ze zwrotu lub rozpakowana jest z automatu przeceniana i klient ma wybór czy chce kupić nówkę nieśmiganą za kwotę X czy rozpakowaną za kwotę X -10% (czy tez inne %). To jest tam widoczne co krok nawet w sklepach z ubraniami, gdzie są np spodnie ładnie poukładane na półce za X lub luzem rzucone na stole gdzie trzeba przeszukać by dorwać rozmiar za kwotę X -%. Tak więc ciuchy to też zły przykład a wszystko sprowadza się do tego jak producent dostarcza towar i jak zapakowanego możemy się go spodziewać u siebie.
    Mnie za bardzo nie interesuje, co dzieje się w USA. Tam można iść do pierdla za to, że na zapałkach nie umieściło się ostrzeżenia, że można się nimi poparzyć. To kraj absurdów, więc nie uważam go za przykład godny naśladowania.
    www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb

  4. #34
    | OlyJedi Awatar MikolajN
    Dołączył
    Apr 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    766
    Siła reputacji
    40
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez epicure Zobacz posta
    A wyjęcie przedmiotu z pudełka zmienia jego stan? Nie, nie zmienia. A można pudełko odwrócić do góry nogami, czy ma być w tej pozycji, w jakiej wyjechało z fabryki? Temperatura też powinna być stała, czy może się wahać w jakimś przedziale? Zresztą nie wiem, czy można w ogóle dotknąć pudełko, skoro z fabryki wyjechało ono bez żadnych odcisków palców
    .
    Już popadasz w skrajności. Jako konsument zapłaciłem też za to pudełko i za to by było zamknietę tj zaplombowane, zalepione taśmą czy cokolwiek jeżeli tak wychodzi z fabryki. Reszta to już Twoja złośliwość i nadinterpretacja

  5. #35
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    243
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez MikolajN Zobacz posta
    Już popadasz w skrajności. Jako konsument zapłaciłem też za to pudełko i za to by było zamknietę tj zaplombowane, zalepione taśmą czy cokolwiek jeżeli tak wychodzi z fabryki. Reszta to już Twoja złośliwość i nadinterpretacja
    To tylko Twoje życzenie, ale nie ma ona pokrycia w rzeczywistości. Zwracając towar należy zwrócić go w pełnej jego wartości. Można jednak zwrócić go w otwartym opakowaniu. Oznacza to, że aby przepis ten był logicznie spójny, przyjąć należy, że niezależnie czy opakowanie było otwarte, czy nie, nie wpływa ono na wartość towaru.
    www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb

  6. #36
    | OlyJedi Awatar MikolajN
    Dołączył
    Apr 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    766
    Siła reputacji
    40
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez epicure Zobacz posta
    To tylko Twoje życzenie, ale nie ma ona pokrycia w rzeczywistości. Zwracając towar należy zwrócić go w pełnej jego wartości. Można jednak zwrócić go w otwartym opakowaniu. Oznacza to, że aby przepis ten był logicznie spójny, przyjąć należy, że niezależnie czy opakowanie było otwarte, czy nie, nie wpływa ono na wartość towaru.
    Nie to jest głównym celem dyskusji. Wartość jest umowna, natomiast towar ten przestaje być "fabrycznie nowy".

  7. #37
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    243
    Moja galeria

    Thumbs up Nowy czy używany?

    Nie ma czegoś takiego jak "fabrycznie nowy". Nie ma żadnej wykładni prawnej dla takiego stanu.
    www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb

  8. #38
    | OlyJedi Awatar MikolajN
    Dołączył
    Apr 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    766
    Siła reputacji
    40
    Moja galeria
    Ale jako określenie funkcjonuje i dalszego sensu dyskusji nie widzę bo stoisz murem za twierdzeniem, że jak coś nie istnieje w prawie to nie można tego dowieść a to jest z góry błędne. Fabrycznie nowe, nowe, funkiel nówka. To wszystko jest określenie stanu towaru (bo o towarze mówimy), który gdy jest oferowany w sklepie wysyłkowym to musi spełniać szereg oczekiwań klienta co do tego jak wygląda fizycznie w pierwszym kontakcie klienta z nim po jego otrzymaniu, I tu zawsze sąd konsumencki opierając się na obyczajowości prawa cywilnego weźmie stronę klienta. I naganne jest wciskanie klientowi towaru ze zwrotu czy z wystawki nie wspominając o tym fakcie wcześniej w opisie. Jak idę do marketu to sobie sam wybiorę czy pudełko jest zamknięte czy też nie i sam podejmę decyzję czy jeżeli nie ma fabrycznie zamkniętego to czy wezmę utwarte bo może mi to nie przeszkadza w tym przypadku.
    Ale kupując w necie to sprzedawca działa za nas i jeżeli podejmuje taką decyzję za nas, tj wciska coś używanego jako nowy (cokolwiek byś nie wymyślił, że to oznacza) to jest to niezgodne z umową i prawo ma tu zastosowanie. Bo ten klient kupił nowy lub fabrycznie nowy i na taką umową się zgodził kupując.

  9. #39
    Awatar zimoch
    Dołączył
    Dec 2013
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Posty
    223
    Siła reputacji
    29
    Moja galeria
    Z całym szacunkiem dla was Panowie ale to jest mega offtop. Możecie przenieść to do innego wątku ?
    EM-1 II + Oly 7-14, Pan 20mm, Oly 60,75, Pan 100-300, Helios 58mm, Konica 40mm

  10. #40
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    243
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez MikolajN Zobacz posta
    Ale jako określenie funkcjonuje i dalszego sensu dyskusji nie widzę bo stoisz murem za twierdzeniem, że jak coś nie istnieje w prawie to nie można tego dowieść a to jest z góry błędne. Fabrycznie nowe, nowe, funkiel nówka. To wszystko jest określenie stanu towaru...
    Tylko za bardzo nie wiadomo, co to za stan. To tak jak "igła" - zwyczajny bełkot, nic więcej.

    Cytat Zamieszczone przez MikolajN Zobacz posta
    ...który gdy jest oferowany w sklepie wysyłkowym to musi spełniać szereg oczekiwań klienta...
    Błąd. Towar ma być zgodny z umową. Nigdzie nie jest napisane, że ma spełniać czyjekolwiek oczekiwania. To już byłby totalny absurd.

    Cytat Zamieszczone przez MikolajN Zobacz posta
    I tu zawsze sąd konsumencki opierając się na obyczajowości prawa cywilnego weźmie stronę klienta.
    Bzdura. Sprzedawcy też mają swoje prawa i sądy bronią ich przed nadużyciami ze strony konsumentów.

    Cytat Zamieszczone przez MikolajN Zobacz posta
    I naganne jest wciskanie klientowi towaru ze zwrotu czy z wystawki nie wspominając o tym fakcie wcześniej w opisie.
    To Twoja subiektywna ocena, nie mający pokrycia w obowiązującym stanie prawnym.

    Cytat Zamieszczone przez MikolajN Zobacz posta
    Jak idę do marketu to sobie sam wybiorę czy pudełko jest zamknięte czy też nie i sam podejmę decyzję czy jeżeli nie ma fabrycznie zamkniętego to czy wezmę utwarte bo może mi to nie przeszkadza w tym przypadku.
    Ale kupując w necie to sprzedawca działa za nas i jeżeli podejmuje taką decyzję za nas, tj wciska coś używanego jako nowy (cokolwiek byś nie wymyślił, że to oznacza) to jest to niezgodne z umową i prawo ma tu zastosowanie. Bo ten klient kupił nowy lub fabrycznie nowy i na taką umową się zgodził kupując.
    Klient może mieć różne kryteria wyboru towaru, których sprzedawca nie musi być świadomy. Może stwierdzić, że faktura uchwytu aparatu nie pasuje do wzoru na jego swetrze. Dlatego też klient ma możliwość odstąpienia od umowy bez podania przyczyny i odesłania towaru, mimo że było one pełnowartościowy. Podobnie jest z pudełkiem, które może być otwarte, co w żaden sposób nie obniża wartości przedmiotu (chyba, że kupujesz go po to, żeby odsprzedać, ale wtedy nie jesteś już konsumentem, tylko przedsiębiorcą i te przepisy już Cię nie dotyczą). To nie ma nic wspólnego z zakwestionowaniem zgodności z umową.

    Jak Ci ktoś w ofercie napisze wprost, że sprzedaje towar "fabrycznie nowy", a Ty dostaniesz go w pudełku z zerwaną plombą, to może uda Ci się przekonać sąd, że wirtualne pojęcie "fabrycznie nowy" oznacza, że zaplombowany i wygrasz sprawę. Jeśli takie sformułowanie nie padnie w umowie, to marne szanse, moim zdaniem.

    Sprzedawca też ma swoje prawa. Skoro ustawodawca zobowiązuje go do traktowania towaru odesłanego w otwartym opakowaniu jako pełnowartościowy, to i do tego samego zobowiązuje konsumenta. Jak się konsumentowi nie podoba, to może odstąpić od umowy, ale powoływanie się na niezgodność z umową jest w tym przypadku bezzasadne.

    ---------- Post dodany o 15:41 ---------- Poprzedni post był o 15:40 ----------

    Cytat Zamieszczone przez zimoch Zobacz posta
    Możecie przenieść to do innego wątku ?
    Nie, bo nie jesteśmy moderatorami Ale racja, to powinno być w innym wątku.
    www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb

Podobne wątki

  1. używany E 3
    By macieknr1 in forum Co kupić ?
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 12.04.11, 23:00
  2. uzywany 750
    By Czarek Miller in forum Co kupić ?
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30.05.04, 19:05

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.