Wg Karola najlepsza stopka na OC: Canonizacja św. Bernarda z Olympu AD 2011
[...]Nie patrzę na to jak na efekt pracy z aparatem cyfrowym i oprogramowaniem, dzięki któremu wszystko mogę idealnie wyczyścić i obrabiając zdjęcie też nie myślę w ten sposób, że skoro mam takie narzędzia, to powinienem wszystko doprowadzić do stanu sterylnego.[...]
BernArt - Moje zdjęcia
Act - oburzasz się jak ktoś ci pisze "no to weź Canona 50D", skoro najpierw przedstawiasz wątpliwości - jak mniemam mamy je dla ciebie rozwiać - a potem rozpoczynasz elaboraty pochwalne w kierunku EOSa. Nie dziw się też zarzutem trollowania...
Skłaniając się ku filozofii dobierania szkła do puszki, to muszę przyznać, że ten Tamron zrobił na mnie fatalne wrażenie. Plastik fantastik, jakieś luzy w półrocznym egzemplarzu i autofokus jak wiertarka udarowa - w pierwszym momencie myślałem, że się zepsuł. Do ZD 14-54 się nie umywa.
sprzęt: mózg + obskur(n)a kamera
z wypowiedzi kolegi Act wynika że już jest zdecydowany tylko tak naprawde szuka usprawiedliwienia dla swojej decyzji, ma Olka ale chce zmienić bo cos mu nie pasuje może C? może N?
a tak wogóle to sama puszka nie będzie robić za nas zdjęć!!
niech wybierze system z plastikowymi szkłamiale za to tańszymi
![]()
kupi pofoci i tzeba się zastanowic znowu nad zmianą systemu bo znowu coś nie tak![]()
Witam !
Nie chodzi o kiepska matryce tylko o sam fakt, ze
decydujesz sie na wieksza rozdzielczosc sensora a i tak
nie wykorzystasz tej wiekszej rozdzielczosci.
To tak jak bys chodzil z marynarka z za dlugimi rekawami.
Owszem mozna to jakos pozawijac i
tez bedzie sie nosilo... Tylko pytanie PO CO kupowac taka
marynarke ?
Czy Twoim zdaniem ten sam sensor z wiekszym upakowaniem
elementow oznacza LEPSZA JAKOSC ???
Bo dla mnie to jest dosc sliska sprawa...
W tej... technologii nie zrobili zadnych rewolucji, wiec
pomysl jakie jest rozwiazanie aby miec mniejszy szum w obrazie
jak kazdy wie... ze pakowanie w matryce wiekszej ilosci foto-elementow
zwieksza zauwazalnie szum ? Wiec co ? Staje sie CUD ??? ze sensor o wiekszej gestosci ma lepszy obraz i ma mniejsze szumy od
sensora o mniejszym upakowaniu elementow ?
Jak masz Canona 50D to uzyskujesz z przecietnego
szkla srednio tyle co 10 Mpix rozciagniete na 15 Mpix matrycy Canona.
Wiec... Pytam sie po co komu na APS-C te 15 Mpix ?
Czytalem ostatnio ciekawy artykul o rozdzielczosci APS-C i FF i
tam napisali, ze z APS-C wyciagali obraz maksymalnie do 13 Mpix.
Czyli sensor... APS-C osiagnal praktyczna maksymalna rozdzielczosc 13 Mpix i dalej juz... technologia -> wciskania w matryce i grzebanie programowe
doprowadzila do tego, ze efektywna rozdzielczosc ukladu
(szklo - matryca) jest mniejsza od danych technicznych
podawanej w specyfikacji rozdzielczosci matrycy.
Dla mnie to jest jednak nadal niezle naciaganie klienta na magiczne
cyferki XX MPix.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez Darekw1967 ; 19.02.10 o 15:37
Nie ma brzydkich aparatow tylko wina czasem brak
Na początku tez miałem duże dylematy, co kupić? Z jakiej firmy ma być moja pierwsza lustrzanka? Właściwie od początku w grę wchodziły określone modele /nowe/ czytaj budżetCanon 1000D, 450D, Olympus E420, E620 czyli praktycznie do 2tyś. We wrześniu 2009 udało mi się zakupić tygodniowego Olympusa E420 z papierami i wysyłką za 999zł. Pasowało
Na początku ze zdjęciami bywało różnie... Robiłem zdjęcie /a lustrzanka ma troszkę inne "reguły" fotografowania, niż kompakt/ i kwiatki były nie ostre a tło jak ta lala
Człowiek się uczy i już takich "kwiatków nie robię'' Wracając do tematu w listopadzie udało mi się dokupić prawie nowy ZD14-54II z filtrem i wysyłką za 1800zł./dobra cena , kupiony zresztą na forum/. Po drodze sprzedałem znajomemu E420 i kupiłem E450. Jestem z tego duetu zadowolony, aczkolwiek docelowo ma być E620 lub jego następca. Jeśli chodzi o szkła to 14-54II dla mnie jest szkłem bardzo dobrym, wystarczającym do mojej fotografii, natomiast w Canonie z tego co się orientowałem znależć szkło tego typu jest problemem/nawet chyba brak/. W Olympusie za około 2000-3000tyś. są super szkła.
Pozdrawiam
Były: 3 Canony PS, 2 Lumixy FZ, 2 Olympusy E-System /14-54II, 40-150/, Nikon D5000 /18-105/, E-PL2, E-PL3, E-PL5 /14-42, 14-150,12-50, 40-150, 14/2.5, 20/1.7, 45/1.8, Nokia LUMIA 920, 930 GOLD, LG G4, G5,G6, G7, Huawei P30 Pro jest Huawei Mate 50 Pro
Galeria Olympusclub: http://galeria.olympusclub.pl/index.php?cat=21795
Żadnej z tej konfiguracji nie wybrałbym do portretu. 85 mm na cropie Canona to dla mnie za wąsko, a f/2 w systemie 4/3 jest OK, ale można mieć f/1,4. Wziąłbym Leicę 25 mm f/1,4 i Sigmę 50 mm f/1,4 z jakimś korpusem Olka lub coś z innego systemu o podobnych ekwiwalentach ogniskowych i świetle f/1,4-1,8.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
μ4/3![]()
Ostatnio edytowane przez epicure ; 19.02.10 o 13:50 Powód: Automatyczne scalenie postów
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Tak coś czuję, że cały wątek wyleci na śmietnik.
Dlatego dla niezdecydowanych mam radę by się przy wyborze podeprzeć stroną Ikelite.
http://www.ikelite.com/web_pages/camolychart.html
dla E-3 już się produkuje obudów choć to model flagowy, prawdopodobnie E-30 wykończył flagowca.
Niesamowite, że dla takiego 'zabytku' jak E-330 jeszcze się coś oferuje.
Nawet Ike rozważa obudowy dla μ4/3.
Sony:
http://www.ikelite.com/web_pages/camsonchart.html
mnie zaciekawiło, że niema zapotrzebowania na obudowy dla
α850, α900![]()
D3 ma taką cenę, że nikt o zdrowych zmysłach nie wsadzi tej puszki do Ike-a.
Może masz rację z LV, ja co prawda nie używam bo dobry wizjer optyczny bije na głowę LV, poza tym przy powierzchni i tak na nim nic nie widać. FF akurat pod wodą bardzo się przydaje - w wodzie obraz 'zwęża' się o ok 30% - może to kwestia dostępności/ceny obiektywów![]()