XZ-2|D800E|moje 500px
"Najpiękniejszy bokeh dostaję, gdy... ściągam okulary."
Lumix G80 + Olek E-30 + trochę szkieł ZD i mZD, trochę OM, trochę światła i sporo innych szpejów.
Brać i nie pytać.
Tego nowego też.![]()
W ogródku sąsiadki są ładne kwiatki.
Popieram Stopkę Krakmana !
LUBIĘ WYCHODZIĆ NA DWÓR, NA POLE MAM ZA DALEKO.
Po kolejnym tygodniu uzywania E5 z 14-35 i 7-14 niestety pierwsze spostrzezenia sie potwierdzaja.
Znana sprawa min opisywana na forach zachodnich i przez uzytkownikow tego forum 14-35 dziala tak sobie z E5. Nie jest to demon predkosci, a i lubi sobie nietrafic albo pojezdzic, momentami przypomina mi prace 45 1.8 na mikro w slabym swietle. 7-14, to natomiast perelka o czym juz pisalem, kapitalny obiektyw i absolutnie warty doplaty.
Wykonalismy z kolega (bezstronnym, pracujacym w innym systemie) profilaktyczne i amatorskie testy AF E5 z 14-35 i 7-14 vs G1 z kitem 14-45 w swietle zastanym, domowe warunki, zaluzje przysloniete, iso 3200 1/25s f5.6 ogniskowa 28mm, przeostrzanie z ok 1m na 3m i szybkosc wyzwalania migawki (wcisnienie spustu do oporu), wnioski jednoznaczne G1 jest duzo szybszy ze swoim ostrzeniem po kontrascie niz E5 na fazie.
Oczywiscie, mam jakis tam filmik nagrany ale ilosc slow niecenzuralnych i niewybrednych komentarzy w zasadzie dyskwalifiluje go do emisji, a i puszczenie tego bez sciezki audio moze nie do konca byc wiarygodne (choc w okularze E5 widac zamykanie migawki i reakcje na spust)
Wracajac do kwestii szumu, po analizie obrazkow na iso 100 oraz iso 200 musze stwierdzic, ze jednak szumia podobnie, natomiast E5 ma inna strukture szumu, tonalnosc rowniez podobna, subiektywnie wole obrazek z E-PL1, jest dla mnie jakis przyjemniejszy, niestety jedynym szklem jakie mialem, ktore dzialalo na obu aparatach bylo 85 1.4* manualne Zeissa i o ile na Eplu nie mialem problemu z wyostrzeniem, to na E5 patrzac na matowke juz tak.
Test byl krociutki, bo warunki byly okrutne -15stopni i rece troszku lataly.
Wczorajszy kotlet utwierdzil mnie w przekonaniu, ze 14-35 to zacne szkielko ale momentami i to w najgorszym czasie bez wspomagania lubi pojezdzic nie wyzwalajac migawki, zapewne wspomaganie z lampy blyskowej zalatwiloby sprawe, niestety takowej nie mialem, a warunki byly na iso 400-640, wiec nie bylo tak zle.
Reasumujac:
E5 to bardzo dobra puszka, ma to czego brakowalo E3 (glownie dobra matryce), AF jest niezly ale bez wspomagania w srednich warunkach lubi sobie pojezdzic, tu stary Panasonic G1, jest po prostu szybszy i celniejszy, 14-35 to szklo zacne acz AF pozostawia wiele do zyczenia, 7-14 bez zastrzezen - szklo perelka w systemie.
Zdjecia z testow szybkosci przeostrzania 100% trafien Panasonica, 70% trafien E5 (jesli chodzi o ostrosc), migawka wyzwalala sie zawsze, E5 mial glownie problem z przeostrzeniem z 1m na 3m na obu szklach, choc na 7-14 radzil sobie duzo lepiej, tam G1 po prostu robilo zdjecia bez gmerania AFu i co ciekawe bez diody wspomagajacej (widocznie korpus uznal, ze to dobre warunki)
Dzis jak dam rade (jestem chory i na anabolu) najtrudniejsza czesc dla E5 koncert Laiki Fatien na olowiance w Gdansku, swiatlo zastane pewnie wysokie iso i brak wspomagania dla E5. Jutro jak dozyje postaram sie porobic jakies ruchliwe sceny na ciaglym AFie i zdam niedlugo ostateczna relacje z mojego obcowania z w/w zestawem.
Mam nadzieje, ze wiekszosc z Was bedzie mogla ow zestaw przetestowac niebawem i wyciagnac wlasne wnioski i spostrzezenia.
Co do przyrownywania AF Panasonica serii G do D3 podtrzymuje swoje zdanie, niestety nie chcialbym przywolywac do tablicy osoby, ktora wiem, ze takowy zestaw posiada i jest u nas na forum, jesli sie odezwie i podzieli wlasnymi wrazeniami, to fajnie, jesli nie bedzie chciala sie mieszac w dyskusje, to zrozumiem (przy okazji dziekuje jej za mila pogawedke przez tel).
Do uslyszenia niebawem
pozdrawiam serdecznie
Janek
Member of ABCDEFG Polska. 15% miesiecznie bez ryzyka! Zapraszam.
A wystarczylo do testu AF zapiac 14-54 nawet w pierwszej wersji, albo chocby 12-60...
Ale nie, trza bylo zapinac szklo, ktore szybkoscia nie grzeszy i znane jest z tego, ze sobie lubi pojezdzic.
Tyle, ze to trza wiedziec albo chocby poczytac conieco...
Rada tez taka, aby miec dobrze naladowane nastepnym razem baterie jak sie podpina takie szklo.
Kwestie g1 i d3 to mozesz miec swoje zdanie, nikt jego Tobie nie broni i cale szczescie jest to tylko Twoje zdanie...
pozdro
W tym miejscu ludzie chwala sie sprzetem... Ja nie mam czym
Kanał IRC Olympus Club: http://webchat.freenode.net/?channels=olympusclub
Tylko prawdziwi twardziele nie robia BACKUP'ów
nyny,
Niestety jak pisalem wczesniej dysponowalem tylko i wylacznie 14-35 i 7-14 czyli rozumiem, ze 7-14 tez nalezy do tych bardzo wolnych? Pisalem rowniez, iz doskonale pamietam prace E3 + 14-54 i 12-60, mialem takich zestawow 2 albo 3 i musze powiedziec, ze odstawaly od d700 z 24-70 dopiero w trudnych warunkach oswietleniowych. Aku byl naladowany na maxa do testu, nie doszukujmy sie dziury w calym...
Z seria G Panasa w porownaniu do D3, to nie tylko moje zdanie ale jak juz wspomnialem nie bede wywolywal do tablicy, jak uzytkownik tego forum bedzie chcial sie podzielic swoimi spostrzezeniami, to takowe zrobi, w tej chwili niestety jestem osamotniony ale chetnych z 3miasta zapraszam by naocznie wyciagnac wlasne wnioski, puszke bede katowal w dobrym tego slowa znaczeniu jeszcze tydzien i postaram sie od ktoregos z kolegow dopozyczyc 14-54...
Tymczasem wczorajsza Laika Fatien na olowiance i ponizej garsc spostrzezen...
Niestety warunki byly ciezkie, nawet jak dla E5, standardowo swiatlo miast dac jakiegos spota na Laike, dawali kontre, okazywalo sie, ze nawet jasnosc f2 nie daje odpowiedniej przewagi nad innymi. O dziwo 14-35 zachowywal sie przewidywalnie, na szczescie sceny napotkane byly bardziej statyczne z racji rodzaju muzyki.
Generalnie nie mam zastrzezen, procz wczesniejszych, ktore wymienilem, moze dodam, ze 7-14 tym razem lubil sobie pojezdzic bez wspomagania
Jeszcze jedna rzecz, ktora mnie zadziwila, nie wiem na ile to jest przypadlosc puszki albo czegos innego, przy zapisie kilku zdjec na karte, nie robionych w serii, nie moglem zmienic paramterow puszki, ani programu ani przyslony, puszka nie reagowala do momentu zapisania ostatniego rawa. Sprawdze, to w innych warunkach z innymi kartami.
Na pochwale zasluguje stabilizacja, ktora spokojnie pozwalala mi robic statyczne sceny nawet 1/5s z reki.
Kawal solidnej puszki, do czego przyzwyczail nas Olympus.
Jednakze warunki panujace na koncercie nie do konca pozwolily mi obiektywnie ocenic prace puszki, jak dam rade postaram sie skoczyc na jeszcze jakis event, na pracy wlasnie w takich warunkach i sprawdzeniu E5 zalezalo mi najbardziej
pozdrawiam serdecznie
Janek
Member of ABCDEFG Polska. 15% miesiecznie bez ryzyka! Zapraszam.
widać że niedoświetlone te dwa ostatnie i to sporo. Kaszkowaty SZUM psuje (uwaga ja uwielbiam "ziarno"na kliszy) te ujęcia całkowicie. Dziwię się bo używałem tego szkła z E-1 w podobnych warunkach i iso400 co spokojnie wystarczało na warunki koncertowe (nawet bez stabi). Coś tam rzeczywiście w tych matrycach ostatnich nie teges...
Kolor też nie istnieje...
Sorry za offtop
A 14-35 POWINIEN doskonale z czym jak czym ale E3 i E5 współpracować. Na ślamazarność nie można się w tym wypadku zgodzić -ani na żadne inne ustępstwa > ten obiektyw kosztuje PONAD 2000€ !
Ostatnio edytowane przez mynameisnobody ; 30.01.12 o 12:44
Ta matryca nie zawsze jest w stanie przyjac tyle ile powinna, zawsze niedoswietlam, to fakt, inaczej mam po swiatlach niestety...
Warunki byly tragiczne od iso 800-2000 praktycznie na pelnych dziurach, swiatla bardzo malo i nie dla fotografow, bylem chyba tylko na jednym gorszym oswietleniowo evencie w Gdansku na D.Miskiewicz, wtedy z 5D jedna czerwona zarowka na scene i iso 3200 nie dawalo rady ze stalkami, dramat....
Ze 14-35 powinien zapitalac jak na topowe szklo przystalo to sie zgodze, nie po to sie placi krocie by miec niepelnosprawny obiektyw, Nikon moze, no zalozmy Kanion tez (tu gorzej), nawet taki Zeiss w Alfie daje, a Olek tak sobie, rozumiem swiatlosila robi swoje ale...
Zdjecia troche przeostrzylem przy zmniejszaniu, jeszcze drummer w odwecie:
pozdrawiam serdecznie
Janek
Member of ABCDEFG Polska. 15% miesiecznie bez ryzyka! Zapraszam.