Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 87

Wątek: O modzie na papierową GO

  1. #11
    dinx6
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez RadioErewan Zobacz posta
    Przerzuciłem sobie właśnie Fotografię XX wieku Taschena poszukując jakiegoś wsparcia dla papierowej GO. I wlasciwie nic nie znalazłem. Zdjęcie, w którym tło przeszkadza jest źle skomponowane. GO to jedno z narzędzi którym można się posłużyć, ale nie jedynym. Może tylko najprostszym, by nie powiedzieć prostackim. Sztuka wizualna radziła sobie bez rozmywania drugiego planu aż po koniec wieku XIX.
    w pełni się z tym zgadzam. entuzjaści papierowej GO najczęściej zapominają o tym, że kompozycja zdjęcia to jeden z kluczy do sukcesu. otwierają więc swoje szkiełka i czują dreszcz podniecenia jak wszystko poza motywem ginie w nieostrościach. czasem tak fajnie, ale wszystkie tej filozofii zdjęcia zaczynają powoli wyglądać tak samo. model i reszta zblurowana. można to lubić mniej lub bardziej ale to wcale nie jest klucz do sukcesu. jeśli ktoś twierdzi inaczej, niech pokaże jakieś arcydzieła fotografii które mała GO uczyniła arcydziełami. zwycięzcy stawiam kratę.

    dziś bardzo rzadko spotyka się fotografów operujących małą GO w sposób świadomy i rozumny. mam wrażenie, że szczególnie mocno odmóżdżona jest w tym względzie branża ślubna.

  2. #12
    Moderatorka Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Ania_
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    zDolny Śląsk
    Posty
    3.693
    Siła reputacji
    75
    Moja galeria
    Czy musimy się odnosić tylko do portretów? Bo jeśli nie, to powiem, że stosowana z umiarem w fotografii przyrodniczej potrafi przynieść super efekty. Tylko bardziej to zakrawa na takie zdjęcia stricte artystyczne typu "jeden płatek". Na dłuższą metę nie przejdzie i może to i dobrze, ponieważ oglądanie x zdjęć z jednakową GO (w tą czy wewte) jest zwyczajnie nudne. I chociaż z jednej strony wyraźne tło może rozpraszać, to z drugiej stanowi często ciekawe dopełnienie całości - tylko jeśli wiemy jak świadomie tego użyć (lub przynajmniej staramy się iść wg własnego uznania, nie trendów).
    15 lat na forum. Dawniej jako Mysikrólik. Zawodowo jestem tu i tu.

  3. #13
    Banned Zwycięzca OlyRulez Awatar RadioErewan
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Łódź/Warszawa
    Posty
    5.394
    Siła reputacji
    40
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Mysikrólik Zobacz posta
    Czy musimy się odnosić tylko do portretów? Bo jeśli nie, to powiem, że stosowana z umiarem w fotografii przyrodniczej potrafi przynieść super efekty. Tylko bardziej to zakrawa na takie zdjęcia stricte artystyczne typu "jeden płatek". Na dłuższą metę nie przejdzie i może to i dobrze, ponieważ oglądanie x zdjęć z jednakową GO (w tą czy wewte) jest zwyczajnie nudne. I chociaż z jednej strony wyraźne tło może rozpraszać, to z drugiej stanowi często ciekawe dopełnienie całości - tylko jeśli wiemy jak świadomie tego użyć (lub przynajmniej staramy się iść wg własnego uznania, nie trendów).
    W makrofotografii to konieczność, czy może nieszczęście, że GO jest mała. I wielu fotografów z tym walczy, ale zazwyczaj muszą się pogodzić z brakiem współpracy fizyki.

    Pozdrawiam
    Radosław "Radio Erewan" Przybył
    http://www.fototv.pl Pierwsza w Polsce Internetowa telewizja o fotografii
    * Nigdy nie próbuj przekonywać ludzi, którzy wiedzą, że mają rację. ~Leto

  4. #14
    diabolique
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez RadioErewan Zobacz posta
    Sztuka wizualna radziła sobie bez rozmywania drugiego planu aż po koniec wieku XIX.
    To nie argument. Cyfrowego przetwarzania obrazu też nie było, co nie znaczy, że aparaty cyfrowe są chwilową modą.
    Transport też radził sobie bez ropy, no i bikini nie było, a jest (i to chyba na dużej)...

    A w kwestii małej głębi ostrości - to, co ty i wielu uważa za piękną i doskonale zakomponowaną fotografię niedoedukowana fotograficznie większość uzna za gniota, ergo, sztukę wizualną XIXw. za niedoskonałą, właśnie z powodu dużej głębi ostrości.

  5. #15
    | OlyJedi Awatar heyahero
    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Katowice
    Posty
    1.035
    Siła reputacji
    31
    Moja galeria
    Niby, że "papierowa GO" miała by pomóc tym fotom, tak? Nie chcę, żeby się ktoś na mnie obraził, zacząłbym od poszukania na googlach odpowiednich linków nt. pracy w studio, studyjnego oświetlenia, przykładów tego typu zdjęć itp. Po przejrzeniu pierwszych fotek djusa wydały mi się one po prostu słabe. I to nie w kwestii GO ("papierowej", czy też "olkowej"). Wydaje mi się, że zdjęcia rażą brakiem przygotowania ze strony fotografa co do samego tematu tych fotografii.
    Ale faktycznie - sypnąć trochę "fulfrejma", dorzucić nieco magii "papierowej GO" i sukces murowany!

    Cytat Zamieszczone przez diabolique Zobacz posta
    Zauważyłem pewną zależność. Im większy światowo brzmiący napis "photography" na zdjęciach, tym fotki bardziej... powiatowe
    Faktycznie mocne. Widzę, że Mariusha jeszcze nie było w pobliżu :P

    Pozdrawiam
    "There's no such thing as free titties"

  6. #16
    Banned Zwycięzca OlyRulez Awatar RadioErewan
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Łódź/Warszawa
    Posty
    5.394
    Siła reputacji
    40
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez diabolique Zobacz posta
    To nie argument. Cyfrowego przetwarzania obrazu też nie było, co nie znaczy, że aparaty cyfrowe są chwilową modą.
    Transport też radził sobie bez ropy, no i bikini nie było, a jest (i to chyba na dużej)...

    A w kwestii małej głębi ostrości - to, co ty i wielu uważa za piękną i doskonale zakomponowaną fotografię niedoedukowana fotograficznie większość uzna za gniota, ergo, sztukę wizualną XIXw. za niedoskonałą, właśnie z powodu dużej głębi ostrości.
    Ech, dla mnie argumentem przeciwko traktowaniu małej głębi ostrości jako bardzo ważnego narzędzia do pokazywania tego, co autor miał na myśli jest kilkanaście wieków rozwoju malarstwa. Dopiero w 19 wieku zaczęło się udziwnianie. I obrazów z ludźmi w roli głównej powstało przez ten czas od groma. Wiele uznawanych za cuda sztuki. Czyli da się tak skonstruować kadr, by ostre tło nie było przeszkodą w pozytywnym odbiorze zdjęcia.
    Rozmycie tła to ordynarny zabieg, zmuszający do interpretacji w jeden sposób. W fotografii kotletowej stał się modny kilka lat temu i pewnie przeminie i to szybciej jak później.
    Oczywiście czasem jest to piękne, często jednak nadużywane, jak wymienione już filtry wioskowe.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez RadioErewan ; 28.02.09 o 21:49
    Radosław "Radio Erewan" Przybył
    http://www.fototv.pl Pierwsza w Polsce Internetowa telewizja o fotografii
    * Nigdy nie próbuj przekonywać ludzi, którzy wiedzą, że mają rację. ~Leto

  7. #17
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi
    Dołączył
    Apr 2006
    Mieszka w
    opolskie
    Posty
    4.338
    Siła reputacji
    150
    Moja galeria
    Przychylam sie do wcześniejszej wypowiedzi, że papierowa GO jest tylko jednym z środków przekazu obrazu zawartego na zdjęciu. Na równi z nią pozostaje kompozycja zarówno perespektywą, podziałem kadru, kolorem, ruchem i wieloma innymi środkami służącymi do nadania fotografii swojego postrzegania rzeczywistości. Obecna moda wydaje mi sie bardziej forsowaną z uwagi na fizyczne możliwości sprzetu jak na zalewającą fora fotograficzne rzeczywistą potrzebą. Jednak biorąc pod uwagę wszystkie aspekty i dziedziny fotografii dobrze jest jak ma sie możliwość gdy zajdzie taka potrzeba użycia sprzętu który ją zapewni.
    pozdrawiam Wiejo

  8. #18
    Banned Zwycięzca OlyRulez Awatar RadioErewan
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Łódź/Warszawa
    Posty
    5.394
    Siła reputacji
    40
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Wiejo Zobacz posta
    Przychylam sie do wcześniejszej wypowiedzi, że papierowa GO jest tylko jednym z środków przekazu obrazu zawartego na zdjęciu. Na równi z nią pozostaje kompozycja zarówno perespektywą, podziałem kadru, kolorem, ruchem i wieloma innymi środkami służącymi do nadania fotografii swojego postrzegania rzeczywistości. Obecna moda wydaje mi sie bardziej forsowaną z uwagi na fizyczne możliwości sprzetu jak na zalewającą fora fotograficzne rzeczywistą potrzebą. Jednak biorąc pod uwagę wszystkie aspekty i dziedziny fotografii dobrze jest jak ma sie możliwość gdy zajdzie taka potrzeba użycia sprzętu który ją zapewni.
    Jasne jasne, ale radzić to w każdej sytuacji?

    Pozdrawiam
    Radosław "Radio Erewan" Przybył
    http://www.fototv.pl Pierwsza w Polsce Internetowa telewizja o fotografii
    * Nigdy nie próbuj przekonywać ludzi, którzy wiedzą, że mają rację. ~Leto

  9. #19
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi
    Dołączył
    Apr 2006
    Mieszka w
    opolskie
    Posty
    4.338
    Siła reputacji
    150
    Moja galeria
    Oczywiście że nie, gdyż jak napisałem nie jest to przynajmniej dla mnie wyznacznikiem dającym zdecydowany atut.
    pozdrawiam Wiejo

  10. #20
    diabolique
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez RadioErewan Zobacz posta
    Ech, dla mnie argumentem przeciwko traktowaniu małej głębi ostrości jako bardzo ważnego narzędzia do pokazywania tego, co autor miał na myśli jest kilkanaście wieków rozwoju malarstwa. Dopiero w 19 wieku zaczęło się udziwnianie. I obrazów z ludźmi w roli głównej powstało przez ten czas od groma. Wiele uznawanych za cuda sztuki. Czyli da się tak skonstruować kadr, by ostre tło nie było przeszkodą w pozytywnym odbiorze zdjęcia.
    Rozmycie tła to ordynarny zabieg, zmuszający do interpretacji w jeden sposób. W fotografii kotletowej stał się modny kilka lat temu i pewnie przeminie i to szybciej jak później.
    Ja się z tobą zgadzam, ale zakładam, że to może nie być tylko chwilowa moda, ale ewolucja w sposobie przekazu treści. Podobnie jak perspektywa - nie jest chyba obecna w malarstwie od początku?

Podobne wątki

  1. Makro w modzie?
    By rabi in forum E-System
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 11.04.06, 22:34

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.