Strona 953 z 1051 PierwszyPierwszy ... 4538539039439519529539549559631003 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 9.521 do 9.530 z 10501

Wątek: Zdjęcia lotnicze

  1. #9521
    | OlyJedi Awatar wyszomir
    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    9.482
    Siła reputacji
    390
    Moja galeria
    W przypadku B-1B chciałbym zauważyć, ze piękno nie wyklucza groźności W/g mnie ten samolot spełnia obie te cechy.
    Dzięki też za wyjaśnienia odnośnie odwracaczy ciągu.
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

  2. #9522
    | OlyJedi Awatar Rysiek_O
    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    47-364 Komorniki
    Posty
    4.156
    Siła reputacji
    312
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez wyszomir Zobacz posta
    W przypadku B-1B chciałbym zauważyć, ze piękno nie wyklucza groźności W/g mnie ten samolot spełnia obie te cechy.
    Dzięki też za wyjaśnienia odnośnie odwracaczy ciągu.
    Dziękuję! Tez uważam, że B-1B wygląda jak ładny drapieżnik, groźnie, ale fajnie. Ten płatowiec ma klasę!
    Rysiek_______________
    Podstawowe elementy E 4/3 i m4/3

  3. #9523
    | OlyJedi Awatar ronin75
    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Gorlice
    Posty
    2.103
    Siła reputacji
    192
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Operator Zobacz posta
    Trzy razy CASA C-295M w różnych barwach.
    Ten portugalski C-295 to Persuader?
    Mężczyzna bez kobiety jest jak samuraj bez pana.

  4. #9524
    | OlyJedi Awatar piozet
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    355
    Siła reputacji
    33
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Operator Zobacz posta
    Jeśli chodzi o pierwszą część Twojej odpowiedzi, to też przychylam się do tego, że zrobiono to z jakiegoś metalu, lub też ich stopu. W przypadku dyszy stawiałbym raczej na tytan (ewentualnie jego stopy), ze względu na lekkość, żarowytrzymałość i brak podatności na korozję.
    Prawie na pewno nie. To jest typowy "urban legend", że jak samolot to musi być z tytanu. Tytan w silniku to znajdziesz w wentylatorze i w kompresorze, w komorze spalania i turbinie już nie. Nie te temperatury. Dysze wylotowe to stale nierdzewne i stopy niklowo-chromowe.
    Nie wierzysz to poszukaj i sprawdź sam.
    Potem napisz co znalazłeś.

  5. #9525

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.768
    Siła reputacji
    218
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez piozet Zobacz posta
    Prawie na pewno nie.To jest typowy "urban legend", że jak samolot to musi być z tytanu. Tytan w silniku to znajdziesz w wentylatorze i w kompresorze, w komorze spalania i turbinie już nie. Nie te temperatury. Dysze wylotowe to stale nierdzewne i stopy niklowo-chromowe.
    Nie wierzysz to poszukaj i sprawdź sam.
    Potem napisz co znalazłeś.
    Prawie robi jak wiesz niekiedy dużą różnicę. Możesz zagwarantować, że P&W nie stosuje do pokrywania elementów o których tu mowa powłok ceramicznych? Wtedy temperatury o jakich piszesz nie wykluczałyby stopów tytanu. O metalach używanych do budowy silników oczywiście wiedziałem, więc nie jest to kwestia mojej wiary. Poza tym wyraźnie napisałem, iż to ja stawiałbym na stopy tytanu, a nie, że P&W na pewno tak zrobił. Jeśli masz wątpliwości jak sprawy się mają, to radzę zasięgnąć informacji u źródła, jednak wątpię aby firma podzieliła się z Toba tajnikami technologii produkcji. Zresztą akurat te części może robić jakiś inny dostawca. Przy dzisiejszej specjalizacji już dawno nie ma nikogo, kto produkuje 100% części potrzebnych do budowy jakichś bardziej skomplikowanych maszyn. Odnośnie ''urban legend'', radzę przypomnieć sobie np. SR-71, którego w większości zbudowano ze stopów tytanu. T. Hypki w monografii na jego temat podaje, że stanowiły 93% struktury samolotu. Można by tu jeszcze wspomnieć chociażby Suchoja T-4, którego prototyp stoi w Monino. Poniżej dla zainteresowanych zamieszczam PDF-y, w których pokrótce opisano materiały używane w konstrukcjach lotniczych.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Silniki.pdf
Wyświetleń:	30
Rozmiar:	174,2 KB
ID:	184219 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Materiały.pdf
Wyświetleń:	108
Rozmiar:	251,8 KB
ID:	184225

    Przejdźmy zatem do kolejnej maszyny z Berlina - dziś będzie to Airbus A350.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	A350-900.jpg
Wyświetleń:	408
Rozmiar:	742,1 KB
ID:	184231

    Rolls-Royce Trent XWB

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	R-R Trent XWB.jpg
Wyświetleń:	825
Rozmiar:	644,4 KB
ID:	184232

    - - - - - - - - - - AKTUALIZACJA - - - - - - - - - -

    Cytat Zamieszczone przez jackowlew Zobacz posta
    Operator dzięki
    Proszę bardzo!

    Cytat Zamieszczone przez ronin75 Zobacz posta
    Ten portugalski C-295 to Persuader?
    Sprawdzałem w kilku źródłach i wszędzie podawano, iż to ''zwykła'' wersja transportowa. Persuader ma min. głowicę obserwacyjno-celowniczą, której tutaj nie ma.

  6. #9526
    | OlyJedi Awatar jackowlew
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Posty
    2.951
    Siła reputacji
    152
    Moja galeria
    Operator --------wielkie dzięki i to jest to

  7. #9527
    | OlyJedi
    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Posty
    7.423
    Siła reputacji
    292
    Moja galeria
    Świetnie pomalowany
    W internecie nie szukam miłości i akceptacji. Te tematy załatwiam w realu. W internecie szukam partnerów do dyskusji.
    Aktualnie odpoczywam na autobanie.

  8. #9528

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.768
    Siła reputacji
    218
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez jackowlew Zobacz posta
    Operator --------wielkie dzięki i to jest to
    Nie ma sprawy, jednak większych maszyn z ILA już nie mam. Następne będą już znacznie mniejsze.

    Cytat Zamieszczone przez fret Zobacz posta
    Świetnie pomalowany
    Przyznam, że dość nietypowo i oryginalnie.

  9. #9529
    | OlyJedi Awatar hadan
    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    pomorskie
    Posty
    1.239
    Siła reputacji
    65
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Operator Zobacz posta
    Dzięki! Tak wiec dziś Rockwell B-1B Lancer.
    Piękna maszyna. Oczu od niej nie mogę oderwać. Dzięki za świetne zdjęcie.
    Oj, polatało by się, tylko pesel już nie ten.

    Pozdrawiam

  10. #9530
    | OlyJedi
    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Posty
    7.423
    Siła reputacji
    292
    Moja galeria
    Wracając na chwilę do tytanu, to na Discovery był kiedyś program o SR-71. Jego tytanowa powłoka ma taką wadę, że na zimno jest źle spasowana, ponoć nawet paliwo wycieka, dopiero po rozgrzaniu przy odpowiedniej prędkości wszystko się uszczelnia. Wygląda na to, że jednak tytan nie jest materiałem doskonałym, mimo, że czasem jest niezastąpiony
    W internecie nie szukam miłości i akceptacji. Te tematy załatwiam w realu. W internecie szukam partnerów do dyskusji.
    Aktualnie odpoczywam na autobanie.

Podobne wątki

  1. prawo lotnicze a KAP
    By dobas in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 3.08.12, 20:16
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23.10.10, 23:09
  3. Zdjęcia z lotu ptaka - lotnicze - aerofoto
    By Aero73 in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 29.06.10, 22:00

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.