Strona 46 z 81 PierwszyPierwszy ... 36444546474856 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 451 do 460 z 807

Wątek: E-7

  1. #451
    Moderator | OlyJedi Awatar apz
    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    Beskid Mały; Andrychów
    Posty
    18.242
    Siła reputacji
    338
    Moja galeria

    Odp: E-7

    Cytat Zamieszczone przez viruuss Zobacz posta
    wyraznie napisałem - jak dla mnie
    nex6/7 jest wykonany z lepszych materiałów , nie jakiegoś tandetnego srebrnego plastiku
    Miałem doczynienia z N5n i kitowym zooem. Mam E-M5, nie zamieniłbym się. Z kilku powodów.A alternatywy 50-200 u Nexów dojrzeć nijak nie mogę.
    E-M1 Mark II; E-M5 Mark II; E-PM2 IR red+, E-PL5 IR blue; Fuji X-T1; X-M1; garść słoików; Sigma DP2; Hauwei P20 Pro

  2. #452
    | OlyJedi
    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    śląsk
    Posty
    2.366
    Siła reputacji
    135
    Moja galeria

    Odp: E-7

    Cytat Zamieszczone przez apz Zobacz posta
    Miałem doczynienia z N5n i kitowym zooem. Mam E-M5, nie zamieniłbym się. Z kilku powodów.A alternatywy 50-200 u Nexów dojrzeć nijak nie mogę.
    Nex-5N to jakby nie ta liga. Tutaj właściwsze byłoby porównanie z E-PL5. Natomiast Nex-6 i 7 mogą moim zdaniem śmiało konkurować z E-M5, zarówno funkcjonalnie, jak i budową.

    Co do 50-200 to faktycznie trudno znaleźć podobne szkło, ale ten zoom (bo rozumiem że chodzi o Zuiko 50-200 2.8-3.5 z dużego 4/3) to perełka. Od biedy można by wykorzystać 70-300 4.5-5.6 G SSM, albo 70-400 4-5.6 G SSM.
    Zapraszam do albumu i galerii

  3. #453
    Moderator | OlyJedi Awatar apz
    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    Beskid Mały; Andrychów
    Posty
    18.242
    Siła reputacji
    338
    Moja galeria

    Odp: E-7

    Cytat Zamieszczone przez MAF Zobacz posta
    Nex-5N to jakby nie ta liga. Tutaj właściwsze byłoby porównanie z E-PL5. Natomiast Nex-6 i 7 mogą moim zdaniem śmiało konkurować z E-M5, zarówno funkcjonalnie, jak i budową.

    Co do 50-200 to faktycznie trudno znaleźć podobne szkło, ale ten zoom (bo rozumiem że chodzi o Zuiko 50-200 2.8-3.5 z dużego 4/3) to perełka. Od biedy można by wykorzystać 70-300 4.5-5.6 G SSM, albo 70-400 4-5.6 G SSM.
    Nową szóstkę miałem okazję ogladać w Maroku, poza trybem seryjnym w entuzjazm nie wpadałem. Nie wiem jak wykonany jest grip, bo go nie używam. A co do perełek znam ich jeszcze kilka 12-60; 11-22; 9-18/7-14 wszystkie ZD. Jeśli nie szuka się filmowania, nie znajduję powodów do przesiadki z Olka.
    E-M1 Mark II; E-M5 Mark II; E-PM2 IR red+, E-PL5 IR blue; Fuji X-T1; X-M1; garść słoików; Sigma DP2; Hauwei P20 Pro

  4. #454
    | OlyJedi
    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Krakow
    Posty
    775
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria

    Odp: E-7

    Cytat Zamieszczone przez viruuss Zobacz posta
    wyraznie napisałem - jak dla mnie
    nex6/7 jest wykonany z lepszych materiałów , nie jakiegos tandetnego srebrnego plastiku
    Racja - Nex 6 i 7 sa wykonane z tandetnego czarnego plastiku w przeciwienstwie do EM5 ktorego obudowa jest metalowa. Jedynym srebrnym plastikiem w EM5 jest oslona wejscia na lampe - i to tylko w wersji srebrnej

  5. #455
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Farensbach
    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Mazowsze
    Posty
    1.378
    Siła reputacji
    177
    Moja galeria

    Odp: E-7

    Cytat Zamieszczone przez apz Zobacz posta
    Mam E-M5, nie zamieniłbym się. Z kilku powodów.A alternatywy 50-200 u Nexów dojrzeć nijak nie mogę.
    (...)
    A co do perełek znam ich jeszcze kilka 12-60; 11-22; 9-18/7-14 wszystkie ZD. Jeśli nie szuka się filmowania, nie znajduję powodów do przesiadki z Olka.
    Nikt Andrzeju Cię nie zmusza do przejścia, EM5 jest wystarczająco dobry, by być w m4/3, ale nie jest tak, że w sony nie ma alternatywy dla podanych przez Ciebie obiektywów i tu jesteś w swojej wypowiedzi mocno nieobiektywny, bo porównujesz szkła dużego 4/3 ze szklarnią Sony E, porównaj z Sony A, w sony jest przejściówka, której nie ma w m4/3 i można wykorzystywać wszystkie zeissy i sonyG i to w pełni bez kulejącego AF, choćby genialny 16-80, który jest tańszy od 12-60, a optycznie trudno byłoby mi wskazać który lepszy. Mam oba. Alternatywy w sony E są i są dobre.

  6. #456
    Moderator | OlyJedi Awatar apz
    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    Beskid Mały; Andrychów
    Posty
    18.242
    Siła reputacji
    338
    Moja galeria

    Odp: E-7

    Cytat Zamieszczone przez Farensbach Zobacz posta
    Nikt Andrzeju Cię nie zmusza do przejścia, EM5 jest wystarczająco dobry, by być w m4/3, ale nie jest tak, że w sony nie ma alternatywy dla podanych przez Ciebie obiektywów i tu jesteś w swojej wypowiedzi mocno nieobiektywny, bo porównujesz szkła dużego 4/3 ze szklarnią Sony E, porównaj z Sony A, w sony jest przejściówka, której nie ma w m4/3 i można wykorzystywać wszystkie zeissy i sonyG i to w pełni bez kulejącego AF, choćby genialny 16-80, który jest tańszy od 12-60, a optycznie trudno byłoby mi wskazać który lepszy. Mam oba. Alternatywy w sony E są i są dobre.
    I to jest bardzo dobra informacja. Szkiełka Zeissa z tego co widziałem są palce lizać.
    Poza tym naprawdę ciężko mi porównywać ciemo-zoomy obu systemów. Czy takie 16/2,8 do 14/2,5 czy 17/2,8. Jest mi wszystko jedno m43 czy 4/3 bylebym miał w miarę sprawne, uszczelnione body. Reszta to tylko dekiel. Poza tym skoro i tak używam S-AF z MF to mogę w zasadzie być i MF.
    Piszę o moim używaniu i mojej fotografii, muszę być nieobiektywny. Zgadzam się z Tobą w tym miejscu całkowicie.
    E-M1 Mark II; E-M5 Mark II; E-PM2 IR red+, E-PL5 IR blue; Fuji X-T1; X-M1; garść słoików; Sigma DP2; Hauwei P20 Pro

  7. #457
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    RP
    Posty
    1.898
    Siła reputacji
    37
    Moja galeria

    Odp: E-7

    Cytat Zamieszczone przez Jaack
    Zresztą co ciekawe nawet sama dyskusja na temat tej nowości która tutaj się odbywa mocno zmieniła ton. Poprzednie dyskusje przed premierami E-3 i E-5 wywoływały znacznie mocniejsze emocje. Ten fakt również o czymś świadczy.
    To akurat bardzo łatwo jest wytłumaczyć ... z spod skrzydeł Olympusa odeszło wielu poszukiwaczy Złotego Grala, którzy jak nie zmienią sprzętu na nowy w ciągu 6 miesięcy, to zatrzymują się w swoim "rozwoju" fotograficznym U Olka pozostali już tylko Ci, którym w robieniu zdjęć nie przeszkadza 10 letnia puszka (E-1) i podpięte do niej nieprodukowane już szkła (o zgrozo) ....

  8. #458
    | OlyJedi
    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    śląsk
    Posty
    2.366
    Siła reputacji
    135
    Moja galeria

    Odp: E-7

    Cytat Zamieszczone przez apz Zobacz posta
    Nową szóstkę miałem okazję ogladać w Maroku, poza trybem seryjnym w entuzjazm nie wpadałem. Nie wiem jak wykonany jest grip, bo go nie używam. A co do perełek znam ich jeszcze kilka 12-60; 11-22; 9-18/7-14 wszystkie ZD. Jeśli nie szuka się filmowania, nie znajduję powodów do przesiadki z Olka.
    Ale tu nie o to chodzi żeby się przesiadać. EM-5 jest świetnym sprzętem. Tyle że Nexy 6 i 7 są również bardzo dobre. Oba systemy mają wady i zalety.

    Co do szkieł dużego 43 to 7-14, 12-60 to też świetne szkła, tyle już sporo droższe, szczególnie 7-14.

    11-22 i 9-18 jakoś nie budziły już mojego zachwytu, choć oczywiście doceniałem ich obecność w systemie.

    Z drugiej jeśli porównujemy szkła z "dużych" systemów to Sony też ma atuty. Spora kolekcja Zeissów - 16-80, 24 2.0, 85 1.4, 135 1.8. Mniej sensowne na cropie, ale świetne pod FF Zeissy 16-35 2.8 i 24-70 2.8. Udane zwykłe 16-105, 70-300G i 70-400G, a nawet 18-135.
    Tanie i dobre optycznie 35 1.8, 50 1.8 i 1.4, 85 2.8. A także całkiem sporo przyzwoitych szkieł Minolty. 70-210 (zarówno 4.0, jak i 3.5-4.5), 24-50 4.0, 28-135 4-4.5, 35-70, 24 2.8, 35 2.0, 85 1.4, 100 2.8 macro, 135 2.8, 50 3.5 macro, 50 2.8 macro, 50 1.7 i 1.4, 80-200 2.8G, małe 200 2.8G.

    Bardzo ciekawe, ale raczej specjalistyczne 135 2.8 (T4.5) STF czy 3×-1×/1.7-2.8 Macro.

    Wszystkie te szkła poprzez adapter Sony LA-EA2 w pełni współpracują z Nexami z zachowaniem pełnowartościowego AF.

    Dużo tańszy Sony LA-EA1 też zapewnia współpracę, ale raczej już tylko z atrapą AF (choć akurat z nowymi modelami 5R i 6 może być lepiej), a i to tylko w przypadku szkieł z własnym silnikiem (SSM i SAM).

    To tyle dygresji w kierunku Sony Mimo tego całego "bogactwa" sam wybrałem E-PL5, a nie NEX-5R. Przy czym decyzja nie była łatwa i gdyby nie OlyJedi to pewnie jednak wygrałby NEX.
    Zapraszam do albumu i galerii

  9. #459
    Moderator | OlyJedi Awatar apz
    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    Beskid Mały; Andrychów
    Posty
    18.242
    Siła reputacji
    338
    Moja galeria

    Odp: E-7

    Cytat Zamieszczone przez tymczasowy_ Zobacz posta
    To akurat bardzo łatwo jest wytłumaczyć ... z spod skrzydeł Olympusa odeszło wielu poszukiwaczy Złotego Grala, którzy jak nie zmienią sprzętu na nowy w ciągu 6 miesięcy, to zatrzymują się w swoim "rozwoju" fotograficznym U Olka pozostali już tylko Ci, którym w robieniu zdjęć nie przeszkadza 10 letnia puszka (E-1) i podpięte do niej nieprodukowane już szkła (o zgrozo) ....
    Po części tych co zostali rozumiem, podobnie jak rozumiem tych , którzy nie koniecznie chcą w swoich aparatach dotychczasowe matryce Panasonika, bo były(Kodak) i są w systemie inne (Sony), lepsze.
    A ja zostałem, bo uwielbiam obrazek z ZD 50-200.
    E-M1 Mark II; E-M5 Mark II; E-PM2 IR red+, E-PL5 IR blue; Fuji X-T1; X-M1; garść słoików; Sigma DP2; Hauwei P20 Pro

  10. #460
    | OlyJedi
    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Krakow
    Posty
    775
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria

    Odp: E-7

    Cytat Zamieszczone przez Farensbach Zobacz posta
    Nikt Andrzeju Cię nie zmusza do przejścia, EM5 jest wystarczająco dobry, by być w m4/3, ale nie jest tak, że w sony nie ma alternatywy dla podanych przez Ciebie obiektywów i tu jesteś w swojej wypowiedzi mocno nieobiektywny, bo porównujesz szkła dużego 4/3 ze szklarnią Sony E, porównaj z Sony A, w sony jest przejściówka, której nie ma w m4/3 i można wykorzystywać wszystkie zeissy i sonyG i to w pełni bez kulejącego AF, choćby genialny 16-80, który jest tańszy od 12-60, a optycznie trudno byłoby mi wskazać który lepszy. Mam oba. Alternatywy w sony E są i są dobre.
    Pytanie tylko jaki sens ma dla przecietnego uzytkownika dokladanie tych duzych szkiel z APSC/FF do takiego malego body jak Nex'y. O ile w wypadku szkiel "statywowych" ma to male znaczenie o tyle w wypadku podanego przez Ciebie 16-80 w polaczeniu z przelotka jest niebagatelne - szklo wazy o polowe wiecej niz body. Nex ma juz pare rozsadnych natywnych szkiel wiec nie jest tak tragicznie ale nadal dosc daleko mu do m43 i poki co ten dystans sie raczej zwieksza niz zmniejsza

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.