fajne te zdjęcia rowerowe.
Chociaż przez taki kadr nie widać kontekstu trasy
i numeru zawodnika.
Z tego co widzę na maratonach najciekawiej wychodzą zdjęcia z lampą/lampami wyzwalanymi zdalnie.
Pozdrawiam
fajne te zdjęcia rowerowe.
Chociaż przez taki kadr nie widać kontekstu trasy
i numeru zawodnika.
Z tego co widzę na maratonach najciekawiej wychodzą zdjęcia z lampą/lampami wyzwalanymi zdalnie.
Pozdrawiam
Rowerowe ciekawe. Z ostatniej wrzutki 8 ma klimat, ale jest krzywe.
Jak wyprostujesz horyzont bedzie ok![]()
Jesli przesladuje cie pokusa, uciekaj powoli aby mogla cie dogonic
Pewnie masz rację. Jednak takie zdjęcia najlepiej wychodzą na szerokim kącie. Te które pokazałem robilem na kicie bo nie miałem jeszcze 9-18. Na szerszym Byłoby więcej dynamiki. Ale wtedy pojawia się problem z ustawieniem lampy (chodzi o miejsce w którym ma stać jeżeli wyzwalamy ją zdalnie.) bo trzeba stać dosyć blisko zawodnika. Najlepsze byłoby wyzwalać ją w takim przypadku radiem, którego nie posiadam. System olympusa (zdalne wyzwalanie) chyba nie sprawdziłby się ponieważ aparatem należy panoramować a wtedy może być problem z tym żeby lampa "zauważyła" błysk z aparatu. Do tego dochodzi częste przemieszczanie się i lepiej biegać z lampą zamocowaną w sankach niż ze statywem do którego jest przymocowana lampa + np. jakaś parasolka rozpraszająca
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
No masz rację, krzywe. Jakoś nie zwróciłem uwagi przy obróbce. Dzięki.
Ostatnio edytowane przez bruder ; 11.02.11 o 15:01 Powód: Automatyczne scalenie postów
5D | 17-40 | 85 | 48 AF-1
Rowerowe zdjęcia bardzo fajnePokazują dynamikę i nie żałuję że nie widzę numerku zawodnika ;p najbardziej z tej serii podoba mi się 4 i 7. Dla mnie to zdecydowanie jeszcze czarna magia ;p Natomiast 8 skradła mi serce swą tajemniczością. świetna kompozycja i obróbka. Czekam na więcej.
Cześć. Bardzo fajne foty. Napisz jak zrobiłeś te sławne już 04, parametry i technika. Sam poprobuje ustrzelic kogos na nartach, u mnie wiecej takich od rowerzystow.
Przepis na 04:
- Pole AF: jeśli rowerzysta nadjeżdża z lewej strony to ustawiamy pole af znajdujące się po prawej.
- Pomiar AF: Obecnie nie mam aparatu przy sobie ale chodzi o taki, który robi ciągły pomiar (chyba CF sie znazywa, sorrki ale nie pamietam.)
- Światło: konieczne doświetlenie lampą, najlepiej tak jak ktoś wspomniał aby lampa stała gdzieś z boku i była wyzwalana zdalnie. Dzięki temu obiekt nie będzie taki płaski (ja robiłem z lampą w sankach aparatu); Bardzo pomocne jest światło zastane. Fajne jak w takim lesie przebija się w kilku miejscach słońce. Warto znaleźć takie i tam łapać zawodników.
- Tryb fotografowania: A - przysłona która da dużo światła i wystarczającą GO.
- obiektyw: najlepiej szeroki kąt. Ja takiego nie miałem. Robiłem kitem.
- Należy stać dosyć blisko zawodnika.
na zdjęciu 04 były następujące parametry:
- iso 200
- 14mm
- f 3,5
- 1/60 s
fotka robiona e-520 + fl-36r
Zasada jest prosta, jak uwzględnisz wszystko co napisałem wyżej, wystarczy śledzić poruszający się obiekt ze spustem wciśniętym do połowy (tak aby aparat ustawiał ostrość) i jak czujesz, że już masz zrobić zdjęcie
wciskasz spust do końca. Potem patrzysz na zrobione zdjęcie, myślisz co zrobiłeś źle i przy następnym zawodnikiem (jeslu fl-36r już się naładowała
) poprawiasz to co robiłeś źle.
po kilku zepsutych kadrach w końcu wyjdzie. Ważne jest aby panoramować i przy tym nie zgubić ostrości.
Dobrze jak jest jakieś niejednolite tło, aby miało co się rozmazać.
Jeśli obiekt będzie za daleko, całkiem możliwe że lampa go nie doświetli i będzie rozmazany.
Zdjęcie 04 zrobiłem na zjeździe. Jakbym miał oszacować osiąganą tam prędkość to powiedziałbym 40km/h. A to daje mało czasu na naciśniecie spustu. Ale jak zdążysz to tło jest fajnie przeciągnięte.
Na takich zawodach fajnie wyglądają też zdjęcia robione na podjeździe za pomocą teleobiektywu. Ale tu już nie ma możliwości doświetlenia lampą, można znaleźć dobrze oświetlone miejsce lub podciągnąć iso. Istnieje też inna możliwość, kupić jakiś dobry tele, który da dużo światła. W takim ciasnym kadrze fajnie wygląda męczący się kolarz. Aaaa i numer widać
Nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Jeśli pojawią się jakieś pytania to z chęcią odpowiem.
5D | 17-40 | 85 | 48 AF-1
8 - też nie zauważyłam że krzywe (choć z reguły to się rzuca w oczy)
no więc tajemniczość zdjęcie mega mocno odwróciła mą uwagę - a to wielki plus
zastanawiałam się czy czegos bym nie zmieniła - ale jeszcze nie wiem ;P hehe
ogólnie bardzo fajnie
Żyj z całych sił i uśmiechaj się do ludzi, bo nie jesteś SAM...
Życie jest zbyt krótkie by przejmować się porażkami..
gulasz się szlaja - za królikami, po górach, Kambodża'17, Kolumbia'18, Islandia'22
Hej!
Moja mała uwaga do zdjęć rowerzystów. 4 super ale pozostałe nie bardzo. Już wyjaśniam co mi sie nie podoba. Panoramowałeś aby pokazać ruch i tło wyszło świetne, ale błysk lampy zamroził ruch kół. Efekt powstał trochę groteskowy: nieruchomy zawodnik i pędzące tło.
Zdjęcie 8 naprawdę fajne.
Więc w jaki sposób zrobiłbyś to zdjęcie? Chodzi mi o technikę. Bo bardzo trudno tak idealnie poruszać aparatem aby zdjęcie wyszło z ostrym zawodnikiem. Lampa sporo poprawia. A jesli zależy nam na jak największej liczbie ostrych zdjęć to nie ma miejsc na eksperymentowanie i liczenie, że ta jedna fotka wyjdzie.
No ale zgadzam się. Rozmazane koła byłyby lepsze.
5D | 17-40 | 85 | 48 AF-1
Po długim czasie:
10. Nic specjalnego ale mi się podoba
###Edit.
Zaczynam się zastanawiać czy ptak nie powinien być trochę bliżej górnego prawego rogu...
5D | 17-40 | 85 | 48 AF-1