Wersja do druku
Zapowiada się bardzo ciekawie.
Jakoś się nie mogę przekonać do zakupu elektronicznych wynalazków (poza 20/1.7), ale takie coś kusi. Na szczęście cena pewnie będzie wysoka, więc i pokusa znacznie mniejsza ;)
Chyba, że jakość obrazka będzie naprawdę świetna...
Goście z SLR Magic pokazali, że 0.95 to nie koniec świata i można zrobić to nieco lepiej
Ciekawe jaka będzie odpowiedź Panasonica?
Generalnie wolałbym Panasa z F1.2 i stabilizacją, ale to wygląda pięknie do czarnego OMD :)
Fajnie, fajnie, zeby tylko cena nie poleciala w kosmos :-) Ciekawe w tym kontekscie keidy Panas 43/1.2 sie pokaze?
Można to sprawdzić patrząc (wstecz) na dpreview i dxomark. Cena: CV minus $500, prawdopodobnie zaprojektowane i wykonane przez Sigmę. T na poziome 1.4 lub nawet 1.6. Jeśli chodzi o kosmos to nie ma zmiłuj $1200 czyli na nasze ze 4000 zł.
Szczerze to chciałbym zamiast tej stałki zobaczyć chociaż anons PLS(igma) 12/1.2OIS, tyle ja. Natomiast kupujący VC42,5 będą katować to szkło na GH2/3 ;)
Do całego obrazka tej puzzlo-układanki brakuje tylko zapowiedzianej pozycji KM.
Nadal twierdzę, że biorąc pod uwagę wszystkie za i przeciw "nie ma bata" na mZD 45, to jest killer, równy ikonie 20/1.7.
Mnie 45/1.8, mimo że jest świetny nie przekonał do przesiadki z Rokkora MD 50/1.4. Od f/2 rozdzielczość obu jest praktycznie taka sama a Rokkor daje jak dla mnie przyjemniejsze efekty. Tyle, że nie ma AF co bywa upierdliwe.
Z drugiej strony wstępne raporty na temat SLR Magic 25/0.95 powodują, że sprawdzam za ile mógłbym ewentualnie opchnąć 20/1.7 ;)
Szkoda tylko, że GH2 nie ma peakingu albo tego fajnego bajeru z Fuji X100s ;)
Też czekam na Panasonica 43/1.2 i na jakość przynajmniej na poziomie Lajki 25mm. Uwielbiam ten słoik.
Na fotopolis są pierwsze sample: http://www.fotopolis.pl/index.php?n=16421
Jak na model przedprodukcyjny to jest nieźle. Nawet bardzo nieźle, jak na zdjęcia prosto z puszki. Przy odpowiedniej obróbce RAW'e efekty powinny być jeszcze lepsze.
Ciekawe co na to Panasonic?
fajnie, tylko że jak popatrzeć na gabaryty i cenę to znów wyjdzie że miłośnicy portretów z małą GO raczej powinni poszukać FF z 85/1,8
Jeżeli chodzi o gabaryty, to nie wydaje się szczególnie duży. Długość podobna do mojego Rokkora 50/1.4 z adapterem. Oczywiście bez osłony, bo ta dodaje 1/3.
Ale cena niska nie będzie :(
Jak dla mnie te samle pokazują bardzo dobrą jakość. Na f/1.0? Światło było co prawda łaskawe (skupione, mało rozproszone) ale obiektyw bardzo dobrze sobie radzi z taką przysłoną.
Cena pewnie jednak mnie mocno przyhamuje.
Cena, nawet jak będzie tylko trochę wyższa od Panasa to i tak Pana znajdzie więcej klientów. Tak samo jak z 25. Panas ciemniejszy jakoś się sprzedaje, ale Nokton to prawdziwa rzadkość.
CV i Panas będą pewnie podobne cenowo. Różnica w jasności i GO pomijalna. Jeżeli Panas utrzyma tradycję robienia szkieł użytecznych od pełnej dziury to będzie ostra konkurencja.
Z jednej strony solidny kawał metalu i szkła, który przy odrobinie uwagi będzie można zapiąć do wszystkiego o podobnym lub mniejszym rozmiarze sensora.
Z drugiej strony nowoczesny, wypasiony i pewnie też przyzwoicie wykonany obiektyw. Trudny wybór, chyba, że CV ustawi się cenowo wyraźnie poniżej Panasa, to wtedy wybór będzie jeszcze trudniejszy ;).
Ustawi wyżej - jak każde poprzednie szkło :)
Nokton ma na razie jedną przewagę nad panasem. Pokazał się (fakt, tylko wersja developerska) i firma pozwoliła zrobić i opublikować zdjęcia. A panasa to tylko na obrazkach widywałem. No chyba, że coś przegapiłem.
Czy Panas nie zapowiedział tych szkieł (150 i 42) na "2013/2014"?
Jeśli patrzeć na to z perspektywy 12-35-100 to maj/czerwiec tylko anons - imho pierwsze będzie 150/2.8 i wrzesień/październik tylko anons 42/1.2. To daje czas dla VC42/.95, którą pewnie dostaniemy - patrząć przez pryzmat premiery sklepowej modelu 17.5 - w kwietniu/maju.
Zapowiedz 2013/2014 jest bardzo mglista. To może oznaczać mniej więcej na gwiazdkę tego roku, albo następnego. Żadne konkrety na razie nie wyciekły.
A jak ludzie kupią noktona i się przyzwyczają to tak szybko na panasa nie zmienią.
Jednak pierwsza będzie portretówka :mrgreen:
Na 150/2.8 możemy poczekać, byle było to dobre szkło.
Cenowo powinno być taniej od 35-100/2.8
Pierwsza garść przykładowych fotek; E-M5
http://photography-youandme.blogspot...irst-pics.html
Pierwsze filmiki testowe zaczynają pojawiać się w Sieci; GH3
http://vimeo.com/72331326
Stacja bokehowo; EM5
http://www.dpreview.com/forums/post/52053181
Amazing piece metal and class. Plastic none.
http://www.dpreview.com/forums/post/52048426
Porównanie CV 42,5/.95 vs. Oly 45/1.8
http://www.dpreview.com/forums/post/52066380
Recenzja (P5 i M1) na http://www.pekkapotka.com/journal/20...25mm-f095.html
Szkoda, że zazwyczaj, autorzy takich testów nie zamieszczają obok identycznych fotek (kadrów) z np. mZD 45mm1.8 ....
Myślę, że odpowiedź dlaczego taka sytuacja ma miejsce jest zawarta w tekście i całkowicie się z nią zgadzam. Po krótce: f/0.95-1.4, zazwyczaj na takich przysłonach się pracuje takim szkiełkiem. Ani jedna ani druga nijak ma się do f/1.8.
Oly będzie bezkonkurencyjny dla 90/100 użytkowników, ale trzeba uczciwie ostrzec: jak się raz takie szkiełko sobie zakręci na korpus ciężko się z nim rozstać, piszę z perspektywy SLR Magic 25T/0.95 czy 12T/1.6. To pierwsze, szczególnie w narożnikach jest wyraźnie lepsze od Noktona 25mm.
Osobiście nie mogę się doczekać jakiego UWA z serii Nokton od CV.
A to tylko niepełny odpowiednik (na dodatek pozbawiony AF) popularnego, zwykłego i taniego 85/1,8 na FF... Sprzedawany oczywiście za 2-3x większą kasę. Marketing czyni cuda.
Ed.: ja nie twierdzę, że to słabe szkło itp., ale z pewnoscią nie warte wiecej niż Samyang 85/1,4, a nawet sporo mniej.