Zobacz pełną wersję : Aalternatywa dla E3
Witam
Jestm nowym uzytkownikiem forum. Od kilku tygodni systematycznie je sledze poniewaz jestem zainteresowany zakupem nowego aparatu. W tej chwili posiadam Minolte A1. Chcialbym "przesiasc sie" na lustrzanke. Camera Olympusa sprawia na mnie najlepsze wrazenie. Aczkolwiek chcialbym zwrocic uwage na porownanie z innymi aparatami. A wiec mam pytanie do forumowiczow:
Jaka jest alternatywa dla zestawu : Olympus E3+ZUIKO DIGITAL 12-60 mm f/2.8-f/4.0 ED SWD-60 + ZUIKO DIGITAL 50-200 mm f/2.8-f/3.5 ED SWD ?
Cana na dzien dzisiejszy tego zestawu to ok 12 000 zl brutto
Przy propozycjach prosze nie uwzgledzniac ceny tylko parametry obiektywow i body.
dla tego zestawu w tej cenie to alternatywy specjalnie nie ma...
ew. 40d + 17-40 f4 + 70-200 f4 (ale to to ciemniej i krócej, oraz bardziej wąsko zarazem, również bez stabilizacji, ale za to jakieś 2k taniej... choć jak stabilizację w 70-200 dodasz, to cena się zrówna)
Nikon... d300 + 70-200 f2,8... kłopoty z krótszym obiektywem będą w tej cenie... chyba, zeby wspomóc się sigmą czy tamronem... ale to sigma i tamron :/
Stabilizacji też nie będzie...
haa ceny nie uwzględniać ;p
no to d300 + Nikkor AF-S DX 17-55mm f/2,8G IF-ED + Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2,8G IF-ED hihi zestaw MZ lepszy od e-3 (poza tym, ze krócej!) ale cena ca 16tyś...
Jeżeli zależy Ci na mocnej, uszczelnionej konstrukcji to Canon daje to dopiero przy jakimś smarku więc cena za samo body to ~13 000 zł, jeżeli na stabilizacji w body to musisz szukać u Sony lub Pentax/Samsung, jeżeli na na uszczelnionych szkłach to tylko Canon coś takiego daje, jeżeli na czyszczeniu matrycy to bez Nikona, jeżeli na sprawnym AF to bez Sony i Pentaxa/Samsunga - IMO alternatywy nie ma bo tylko E3 łączy wszystkie cechy w przystępnej cenie ;)
dla tego zestawu w tej cenie to alternatywy specjalnie nie ma...
ew. 40d + 17-40 f4 + 70-200 f4 (ale to to ciemniej i krócej, oraz bardziej wąsko zarazem, również bez stabilizacji, ale za to jakieś 2k taniej... choć jak stabilizację w 70-200 dodasz, to cena się zrówna)
Nikon... d300 + 70-200 f2,8... kłopoty z krótszym obiektywem będą w tej cenie... chyba, zeby wspomóc się sigmą czy tamronem... ale to sigma i tamron :/
Stabilizacji też nie będzie...
haa ceny nie uwzględniać ;p
no to d300 + Nikkor AF-S DX 17-55mm f/2,8G IF-ED + Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2,8G IF-ED hihi zestaw MZ lepszy od e-3 (poza tym, ze krócej!) ale cena ca 16tyś...
Dlaczego klopoty z krotszym? 17-55/2,8 za 4500 zlociszy. No troche drozej, ale Fragles pisze ze cena go nie rusza. Wiec troche drozej, ale za to jasno w calym zakresie, niewiele ale zawsze jakis bonus za krotsza ogniskowa, mimo wszystko.
No takie porownanie jest trudne bo Olympus ma wyjatkowo dobre te obiektywy, jasne, dosc lekkie ( szczegolnie pierwszy) i w szerokim zakresie ogniskowych. U innych to musi byc pokryte przez 3 szkla.
Czesc.ch.
dla tego zestawu w tej cenie to alternatywy specjalnie nie ma...
ew. 40d + 17-40 f4 + 70-200 f4 (ale to to ciemniej i krócej, oraz bardziej wąsko zarazem, również bez stabilizacji, ale za to jakieś 2k taniej... choć jak stabilizację w 70-200 dodasz, to cena się zrówna)
Nikon... d300 + 70-200 f2,8... kłopoty z krótszym obiektywem będą w tej cenie... chyba, zeby wspomóc się sigmą czy tamronem... ale to sigma i tamron :/
Stabilizacji też nie będzie...
haa ceny nie uwzględniać ;p
no to d300 + Nikkor AF-S DX 17-55mm f/2,8G IF-ED + Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2,8G IF-ED hihi zestaw MZ lepszy od e-3 (poza tym, ze krócej!) ale cena ca 16tyś...
Dlaczego klopoty z krotszym? 17-55/2,8 za 4500 zlociszy. No troche drozej, ale Fragles pisze ze cena go nie rusza. Wiec troche drozej, ale za to jasno w calym zakresie, niewiele ale zawsze jakis bonus za krotsza ogniskowa, mimo wszystko.
No takie porownanie jest trudne bo Olympus ma wyjatkowo dobre te obiektywy, jasne, dosc lekkie ( szczegolnie pierwszy) i w szerokim zakresie ogniskowych. U innych to musi byc pokryte przez 3 szkla.
Czesc.ch.
Dopisałem ;) o 17-55 ;p już wcześniej
Trudno będzie obiektywami innych firm pokryć zakres 28mm-400mm dwoma obiektywami tak, jak to jest w Olku. Ponadto E-3 ma stabilizacje w body, więc każdy podpięty obiektyw do niego będzie ją miał. Ponadto E-3 jest naprawdę pancerny (uszczelnienia, konstrukcja), nie to co 40D
Nikon: D300 + 17-55/2.8 + 70-200/2.8 (tylko tu stabilizacja) lub 80-200/2.8.
Canon: 40D (kijowe uszczelnienia, niepancerna puszka w przeciwieństwie do E-3) + 17-55/2.8 IS lub 17-40/4 (ciemniej i brak IS) + 70-200/2.8 IS.
Może być jeszcze Fuji S5Pro z obiektywami takimi, jak do Nikona.
Pzdr
alternatywy w tej cenie nie ma, bo:
- Nikon = uszczelnione body i nieuszczelnione obiektywy
- Canon = nieuszczalnione body i uszczelnione obiektywy
- Sonolta = pomijam milczeniem, bo obiektywy stare i drogie albo nowe i ciemne (masówka)
- Pentax = słaby AF, mniej FPS, bodajże nieuszczelnione obiektywy
Pytanie jest troche przewrotne. Ale juz tych kilka pierwszych postow wskazuje ze najtanszym rozwiazaniem jest E3 plus w/w obiektywy. Bo jesli chcemy pokryc cala ogniskowa w canonie i nikonie musimy miec 3 obiektywy (wiecej przepinania) a jesli chcemy miec jescze do tego jasno to musimy wiecej zaplacic za obiektywy nie wspominajac juz o stabilizowanych obiektywach. Mysle ze wniosek jest oczywisty. Kto poszukuje aparatu ktory mu pokryje ogniskowa 24-400 to najtanszym rozwiazaniem jest E3.
Kto poszukuje aparatu ktory mu pokryje ogniskowa 24-400 to najtanszym rozwiazaniem jest E3.
Raczej nie samego aparatu, tylko zestawu z dwoma obiektywami. Oczywiście, zawsze pozostaje jeszcze kwestia jakości obrazu.
Pytanie jest troche przewrotne. Ale juz tych kilka pierwszych postow wskazuje ze najtanszym rozwiazaniem jest E3 plus w/w obiektywy. Bo jesli chcemy pokryc cala ogniskowa w canonie i nikonie musimy miec 3 obiektywy (wiecej przepinania) a jesli chcemy miec jescze do tego jasno to musimy wiecej zaplacic za obiektywy nie wspominajac juz o stabilizowanych obiektywach. Mysle ze wniosek jest oczywisty. Kto poszukuje aparatu ktory mu pokryje ogniskowa 24-400 to najtanszym rozwiazaniem jest E3.
bez sensu...
a jak poszukuje 28-300 ?
albo 16-300
16-200
?
Moje pytanie bylo konkretne alternatywa dla :
"Olympus E3+ZUIKO DIGITAL 12-60 mm f/2.8-f/4.0 ED SWD-60 + ZUIKO DIGITAL 50-200 mm f/2.8-f/3.5 ED SWD"
A jesli chodzi o kwestie jakosci obrazu to jest inny watek ktory sledze. A le tez mi sie wydaje ze jesli mam jasniejszy obiektyw to moge zrobic zdjecie z mniejszym iso.
Moje pytanie bylo konkretne alternatywa dla :
"Olympus E3+ZUIKO DIGITAL 12-60 mm f/2.8-f/4.0 ED SWD-60 + ZUIKO DIGITAL 50-200 mm f/2.8-f/3.5 ED SWD"
A jesli chodzi o kwestie jakosci obrazu to jest inny watek ktory sledze. A le tez mi sie wydaje ze jesli mam jasniejszy obiektyw to moge zrobic zdjecie z mniejszym iso.
I rewelacyjną stabilizację w przypadku każdego obiektywu.
Dlaczego prawie wszyscy tak mocno podkreslaja zalete E3 ze jest uszczelniony. ja oczywisnie nie mowie ze to zly aparat bo sam go kupie w tym miesiacu. Ale naprawde ta cecha to jest mily dodatek ktory nie zaszkodzi ale nie jest niezbedny zwyklemu smiertelnikowi. A wy to windujecie jako najwazniejsza zaleta ktora deklasuje konkurencje.
WEdlug mnie mimo wad naszego systemu mamy swietne stosunkowo "tanie" szkla o duzej jasnosci ktore nie maja problemow z bf ff ani z mydlem, aberacjami itp etc i to jest najwazniejsze, i w tym mamy lepiej niz canony i nikony. A nie jakies tam usczelnienia
Dlaczego prawie wszyscy tak mocno podkreslaja zalete E3 ze jest uszczelniony. ja oczywisnie nie mowie ze to zly aparat bo sam go kupie w tym miesiacu. Ale naprawde ta cecha to jest mily dodatek ktory nie zaszkodzi ale nie jest niezbedny zwyklemu smiertelnikowi. A wy to windujecie jako najwazniejsza zaleta ktora deklasuje konkurencje.
WEdlug mnie mimo wad naszego systemu mamy swietne stosunkowo "tanie" szkla o duzej jasnosci ktore nie maja problemow z bf ff ani z mydlem, aberacjami itp etc i to jest najwazniejsze, i w tym mamy lepiej niz canony i nikony. A nie jakies tam usczelnienia
Może dlatego że niektórzy przez połowę wakacji używają sprzętu w trudnych (mokrych) warunkach taki jak jacht, kajak, itd
Rafał Czarny
4.12.07, 22:21
Do reporterki dla zawodowca to cecha nie do przecenienia. Jeśli fotoreporter idzie na robotę dla gazety i pada deszcz - musi focić.
Amator kiedy leje (nie amator leje, tylko deszcz) najczęściej siedzi w domu. A jak go złapie deszcz w plenerze to wkłada aparat do torby i chowa się pod parasolem. Dlatego amatorom szczelność nie jest najczęściej potrzebna.
Amator kiedy leje (nie amator leje, tylko deszcz) najczęściej siedzi w domu. A jak go złapie deszcz w plenerze to wkłada aparat do torby i chowa się pod parasolem. Dlatego amatorom szczelność nie jest najczęściej potrzebna.
Amator tak postępuje, bo ma nieuszczelniony zestaw. Ja już wiele razy chętnie bym pofocił, ale np. siąpił deszcze (lekko), albo trochę padał śnieg i wolałem nie wyjmować aparatu na wierch. Gdybym miał uszczelniony zestaw, to bym po prostu focił.
Syd Barrett
4.12.07, 22:29
Amator kiedy leje (nie amator leje, tylko deszcz) najczęściej siedzi w domu. A jak go złapie deszcz w plenerze to wkłada aparat do torby i chowa się pod parasolem. Dlatego amatorom szczelność nie jest najczęściej potrzebna.
Kiedy leje sesji nie przerywam - zakładam parasolkę na aparat a sam moknę i dopóki tylko mam czucie w rękach nie przestaje robić zdjęć. Alternatywą dla parasola jest kurtka ale wtedy już ciężej robi się zdjęcia. Stosuję jeszcze kilka innych rozwiązań ale wstydzę się o nich pisać ;-)
W listopadzie większość zdjęć robiłem w kiepskiej pogodzie. I dlatego właśnie nadal mam E-1 a nie E510. Są ludzie którzy po prostu potrzebują uszczelnień (nie jakichś tam uszczelnień typu 40D) a jeśli E-1, E-3 są dopracowane pod tym względem to dlaczego tego nie podkreślać???
ok tak troche pozatematem z ciekawosci zapytam macie dwa aparaty jeden ma uszczelki a drugi ma taka cechce ze jaki byscie nie kupili obiektyw to bedziecie na 1000000% pewni ze ten obiektyw bedzie dzialal bez problemow (pominawszy sigme tfu) , pozatym macie swietny serwis itp. tak szczeze co wybierzecie
ok tak troche pozatematem z ciekawosci zapytam macie dwa aparaty jeden ma uszczelki a drugi ma taka cechce ze jaki byscie nie kupili obiektyw to bedziecie na 1000000% pewni ze ten obiektyw bedzie dzialal bez problemow (pominawszy sigme tfu) , pozatym macie swietny serwis itp. tak szczeze co wybierzecie
Ja mam dwa aparaty:
- jeden ma uszczelki
- drugi resztę :mrgreen:
Poważnie :mrgreen:
AndrzejSzczecin
4.12.07, 23:21
Dlaczego prawie wszyscy tak mocno podkreslaja zalete E3 ze jest uszczelniony. ja oczywisnie nie mowie ze to zly aparat bo sam go kupie w tym miesiacu. Ale naprawde ta cecha to jest mily dodatek ktory nie zaszkodzi ale nie jest niezbedny zwyklemu smiertelnikowi. A wy to windujecie jako najwazniejsza zaleta ktora deklasuje konkurencje.
WEdlug mnie mimo wad naszego systemu mamy swietne stosunkowo "tanie" szkla o duzej jasnosci ktore nie maja problemow z bf ff ani z mydlem, aberacjami itp etc i to jest najwazniejsze, i w tym mamy lepiej niz canony i nikony. A nie jakies tam usczelnienia
Może dlatego że niektórzy przez połowę wakacji używają sprzętu w trudnych (mokrych) warunkach taki jak jacht, kajak, itd
I właśnie - żaden ze mnie zawodowiec - tylko hobbysta, a dobre uszczelnienie jest dla mnie niezwykle istotne - zabieram czesto aparat na jeziora i czasem na morze - na morzu spoko, można sprzet schować np. pod pokładem i się przeżyje, ale np. małej łódce na jeziorze to po przelotnym deszczu dosłownie wszystko jest mokre i strach aparat brać do ręki, ale i nawet trudno go dobrze przed deszczem schować... super szczelnienie super rzecz!
Rafał Czarny
4.12.07, 23:26
ok tak troche pozatematem z ciekawosci zapytam macie dwa aparaty jeden ma uszczelki a drugi ma taka cechce ze jaki byscie nie kupili obiektyw to bedziecie na 1000000% pewni ze ten obiektyw bedzie dzialal bez problemow (pominawszy sigme tfu) , pozatym macie swietny serwis itp. tak szczeze co wybierzecie
Trzy razy musiałem przeczytać Twój post, żeby zakumać łozochozi. Znaki interpunkcyjne to bardzo przydatna rzecz.
Dla mnie uszczelki to nie jest priorytet - bo jestem amatorem. Ale gdybym miał, to bym się nie obraził.
Kiedy w czasie mojego street-łazikowania zaczyna padać to zwijam manele i cześć. Nawet gdybym miał uszczelniony aparat, to też bym się zawinął. Bo focenie to dla mnie przyjemność, a nie lubię moknąć. Amator ma ten komfort, że nie musi robić zdjęć. Robi wtedy kiedy ma ochotę. Reporter musi focić, czy deszcz czy słońce.
Jest jescze focenie zimowa pora kiedy to krople deszczu zamieniaja sie w snieg. W specyfikacii Olego mozna przeczytac :
Warunki atmosferyczne
temperatura: -20 - 60°C
wilgotność: 10 - 90%
gdzie konkurencja pisze ze temp pracy 0 - 40 oraz max wilgotnosc 85
Takze Olim bez problemow mozna focic na nartach bo i mroz ani snieg mu nie grozny :mrgreen:
Fachowiec25
4.12.07, 23:52
Jest jescze focenie zimowa pora kiedy to krople deszczu zamieniaja sie w snieg. W specyfikacii Olego mozna przeczytac :
Warunki atmosferyczne
temperatura: -20 - 60°C
wilgotność: 10 - 90%
gdzie konkurencja pisze ze temp pracy 0 - 40 oraz max wilgotnosc 85
Takze Olim bez problemow mozna focic na nartach bo i mroz ani snieg mu nie grozny :mrgreen:
Niestety mylisz się, wprowadzasz w błąd swoimi informacjami.
Olympus podaje:
"0 - 40 °C zakres temperatury dla obsługi, -20 - 60 °C zakres temperatury dla przechowywania
30 - 90 % Zakres wilgotności dla obsługi, 10 - 90 % Zakres wilgotności dla przechowywania"
Są to niestety wartości nie odbiegające od innych producentów.
Dlaczego prawie wszyscy tak mocno podkreslaja zalete E3 ze jest uszczelniony. ja oczywisnie nie mowie ze to zly aparat bo sam go kupie w tym miesiacu. Ale naprawde ta cecha to jest mily dodatek ktory nie zaszkodzi ale nie jest niezbedny zwyklemu smiertelnikowi. A wy to windujecie jako najwazniejsza zaleta ktora deklasuje konkurencje.
WEdlug mnie mimo wad naszego systemu mamy swietne stosunkowo "tanie" szkla o duzej jasnosci ktore nie maja problemow z bf ff ani z mydlem, aberacjami itp etc i to jest najwazniejsze, i w tym mamy lepiej niz canony i nikony. A nie jakies tam usczelnienia
tymin, w ubiegłym roku przytrafiła się okazja wyskoczyć na 2 dni do Pragi, (pierwsza moja wycieczka do tego miasta i pewnie prędko ta nie wrócę) przez 2 dnia cały czas poprostu lało, byłem jednym z niewielu którzy robili zdjecia nie przejmując się tym co się dzieje dookoła. Uszczelnienia to nie bajer, moze zdarzyć się sytuacja raz na 5 lat ale taka ze nie bedzie szans szybko tego powtórzyc, wtedy albo trzymasz aparat w torbie i zgrzytasz zębami albo wyciagasz aparat i robisz foty.
Jest jescze focenie zimowa pora kiedy to krople deszczu zamieniaja sie w snieg. W specyfikacii Olego mozna przeczytac :
Warunki atmosferyczne
temperatura: -20 - 60°C
wilgotność: 10 - 90%
gdzie konkurencja pisze ze temp pracy 0 - 40 oraz max wilgotnosc 85
Takze Olim bez problemow mozna focic na nartach bo i mroz ani snieg mu nie grozny :mrgreen:
Niestety mylisz się, wprowadzasz w błąd swoimi informacjami.
Olympus podaje:
"0 - 40 °C zakres temperatury dla obsługi, -20 - 60 °C zakres temperatury dla przechowywania
30 - 90 % Zakres wilgotności dla obsługi, 10 - 90 % Zakres wilgotności dla przechowywania"
Są to niestety wartości nie odbiegające od innych producentów.
Hm....... :evil: cytowalem za fotopolis
http://fotopolis.pl/index.php?n=6648&p=1
jesli jest jak piszesz to fotopolis wprowadzil mnie w blad..........
Smerf Maruda
5.12.07, 00:06
Hm....... :evil: cytowalem za fotopolis
http://fotopolis.pl/index.php?n=6648&p=1
jesli jest jak piszesz to fotopolis wprowadzil mnie w blad..........
Podejrzewam, że Fachowiec ma rację, niezależnie od tego, co stoi na fotopolis. Informacja tam podana nie jest nieprawdziwa, ale niekompletna i wprowadza zamieszanie.
Fachowiec25
5.12.07, 00:13
http://www2.olympus.pl/consumer/dslr_E-3_Specifications.htm
...
jesli jest jak piszesz to fotopolis wprowadzil mnie w blad..........
Nie ciebie pierwszego :mrgreen:
Syd Barrett
5.12.07, 06:37
[quote=tymin3] cały czas poprostu lało, byłem jednym z niewielu którzy robili zdjecia nie przejmując się tym co się dzieje dookoła .
tak sobie ostatnio patrzę na forum i nasuwa mi się pytanie: co mi po uszczelnionym body, skoro obiektyw jest nieszczelny? czyżby 14-54 był? które modele są uszczelnione?
Wydaje mi się, że z wnętrza obiektywu (np. 14-45) można by zbudować transformersa, co na pewno w zmieszaniu z wodą stworzy mieszankę wybuchową.
Rafał Czarny
5.12.07, 08:03
14-54 ma uszczelnienia.
14-54 jest szczelny. Jak wszystko z tej i wyższej półki...
Co do tej kwestii...
Przy zakupie pierwszej w życiu ( i na razie jedynej ) lustrzanki, uszczelnienia były dla mnie zupełnie nieistotne. O, jakiż byłem głupi...Oczywiście, jak piszecie, w niesprzyjających warunkach zawsze można schować aparat do torby ale....ja z takimi warunkami maiłem do czynienia niejednokrotnie.
Przykłady:
1.Pokazy lotnicze i fotki na lotniskach: jedną z najciekawszych scenerii jest właśnie deszcz i olbrzymia wilgotność - samolot ciągnie smugę konensacyjną, śmigła zostawiają "kółka kondensacji" , włączenie reversów ciągu, skutkuje chmurą deszczu i błota wokół maszyny. Dodajmy do tego odladzanie kadłuba itd... i...nie zrobiłbym z bliska żadnego zdjęcia a ponad 70% nawet z daleka, z powodu padającego deszczu/śniegu.
2. Piasek plaży/pustyni itd...nieraz widziałem biedaków ojców na plaży, którzy albo nie zmieniali szkieł albo robili to z kocem na głowie :mrgreen: , dodatkowo po cyknięciu fotki myk, sprzęt do torby - mój E-1 przeżył kilkanaście wycieczek pustynno-plażowych, przeleżał na ręczniku obok syna kopiącego w piachu, został schlapany w wodzie słodkiej i słonej itd...po wszystkim tylko ściereczka i do torby. Dodamy do tego łódki wszelkiego rodzaju, focenie w wodzie ( zdaża mi się włazić ze sprzętem do wody i jest często mocno schlapany, w tym raz małe nurkowanie....) łódki, kajaki i inne mokre sporty i ...teraz nie kupię nieuszczelnianego sprzętu nigdy w życiu. Ewentualnie jako drugi zestaw ale nie pozbawię się tej wygody....
cały czas poprostu lało, byłem jednym z niewielu którzy robili zdjecia nie przejmując się tym co się dzieje dookoła .
tak sobie ostatnio patrzę na forum i nasuwa mi się pytanie: co mi po uszczelnionym body, skoro obiektyw jest nieszczelny? czyżby 14-54 był? które modele są uszczelnione?
Wydaje mi się, że z wnętrza obiektywu (np. 14-45) można by zbudować transformersa, co na pewno w zmieszaniu z wodą stworzy mieszankę wybuchową.
Uszczelnienia mają wszystkie Top i Top Pro :D
Jest jescze focenie zimowa pora kiedy to krople deszczu zamieniaja sie w snieg. W specyfikacii Olego mozna przeczytac :
Warunki atmosferyczne
temperatura: -20 - 60°C
wilgotność: 10 - 90%
gdzie konkurencja pisze ze temp pracy 0 - 40 oraz max wilgotnosc 85
Takze Olim bez problemow mozna focic na nartach bo i mroz ani snieg mu nie grozny :mrgreen:
Niestety mylisz się, wprowadzasz w błąd swoimi informacjami.
Olympus podaje:
"0 - 40 °C zakres temperatury dla obsługi, -20 - 60 °C zakres temperatury dla przechowywania
30 - 90 % Zakres wilgotności dla obsługi, 10 - 90 % Zakres wilgotności dla przechowywania"
Są to niestety wartości nie odbiegające od innych producentów.
Znalazlem tona forum w innym watku:
http://www.e-fotografija.si/templates/?a=1248&z=1
Wnika z tego ze nie straszny mu snieg i mroz pomimo paramerow podanych przez producenta.
Przypomina mi to reklame odkurzacza - "my wiemy jak wy urzytujecie nasz sprzet" :mrgreen:
Jest jescze focenie zimowa pora kiedy to krople deszczu zamieniaja sie w snieg. W specyfikacii Olego mozna przeczytac :
Warunki atmosferyczne
temperatura: -20 - 60°C
wilgotność: 10 - 90%
gdzie konkurencja pisze ze temp pracy 0 - 40 oraz max wilgotnosc 85
Takze Olim bez problemow mozna focic na nartach bo i mroz ani snieg mu nie grozny :mrgreen:
Niestety mylisz się, wprowadzasz w błąd swoimi informacjami.
Olympus podaje:
"0 - 40 °C zakres temperatury dla obsługi, -20 - 60 °C zakres temperatury dla przechowywania
30 - 90 % Zakres wilgotności dla obsługi, 10 - 90 % Zakres wilgotności dla przechowywania"
Są to niestety wartości nie odbiegające od innych producentów.
Znalazlem to na forum w innym watku:
http://www.e-fotografija.si/templates/?a=1248&z=1
Wynika z tego, ze nie straszny mu (E3) snieg i mroz pomimo parametrow podanych przez producenta.
Przypomina mi to reklame odkurzacza - "my wiemy jak wy uzytkujecie nasz sprzet" :mrgreen:
[quote="Syd Barrett"] czyżby 14-54 był? które modele są uszczelnione?
[quote]
Uszczelione są:
11-22, 14-54, 12-60, 50-200, 7-14, 14-35 (jak pojawi się w sklepach), 35-100, 90-250, 50, 150, 300
O czymś zapomniałem?
czyżby 14-54 był? które modele są uszczelnione?
Uszczelione są:
11-22, 14-54, 12-60, 50-200, 7-14, 14-35 (jak pojawi się w sklepach), 35-100, 90-250, 50, 150, 300
O czymś zapomniałem?
50, 8 ;)
czyżby 14-54 był? które modele są uszczelnione?
Uszczelione są:
11-22, 14-54, 12-60, 50-200, 7-14, 14-35 (jak pojawi się w sklepach), 35-100, 90-250, 50, 150, 300
O czymś zapomniałem?
50, 8 ;)
50 już jest ;)
fakt, zapomniałem o tym specyficznym szkiełku - 8mm fish-eye
ale oczy rybie chyba z samej natury powinny być uszczelnione ;)
Ciekawe jednak czy ktokolwiek z forumowiczów wydał kwotę zbliżoną do ceny 11-22 za 8mm obiektyw Zuiko przedstawiający pogiętą rzeczywistość. Takie coś to już specyficzna nisza.
fakt, zapomniałem o tym specyficznym szkiełku - 8mm fish-eye
ale oczy rybie chyba z samej natury powinny być uszczelnione ;)
Ciekawe jednak czy ktokolwiek z forumowiczów wydał kwotę zbliżoną do ceny 11-22 za 8mm obiektyw Zuiko przedstawiający pogiętą rzeczywistość. Takie coś to już specyficzna nisza. ja mam, oleryk też :P
I bardzo sobie chwalę :)
Sprzedam 70-300 a fiszaja tylko w przypadku wyprzedaży całego systemu.
Piotr:
taki słoik to świetna sprawa dla ludzi, którzy robią panoramy sferyczne. w sumie niedługo powinien pojawić się szerszy wariant rybiego ZD, bo Sigma wypuściła rybie oko 4,5mm co po żółtym cropie daje jakieś 7mm.
Piotr:
taki słoik to świetna sprawa dla ludzi, którzy robią panoramy sferyczne. w sumie niedługo powinien pojawić się szerszy wariant rybiego ZD, bo Sigma wypuściła rybie oko 4,5mm co po żółtym cropie daje jakieś 7mm.
Kąt widzenia ten sam ;)
Piotr:
taki słoik to świetna sprawa dla ludzi, którzy robią panoramy sferyczne. w sumie niedługo powinien pojawić się szerszy wariant rybiego ZD, bo Sigma wypuściła rybie oko 4,5mm co po żółtym cropie daje jakieś 7mm.
Kąt widzenia ten sam ;)
Wątpię, aby szkiełko Sigmy dorównało ostrością fiszajowi od Olympusa.
Czas pokaże...
Ostrością to może dorównać spokojnie, sigma ma świetne szerokie katy o ostrość bym się nie martwił... martwiłbym sie o kolory.
Piotr:
taki słoik to świetna sprawa dla ludzi, którzy robią panoramy sferyczne. w sumie niedługo powinien pojawić się szerszy wariant rybiego ZD, bo Sigma wypuściła rybie oko 4,5mm co po żółtym cropie daje jakieś 7mm.
Nie jest to takie dobrodziejstwo w przypadku panoram sferycznych. Detaliczność takiej panoramy jest bardzo niska. Zależy jakiej jakości potrzebujemy.
Piotr:
taki słoik to świetna sprawa dla ludzi, którzy robią panoramy sferyczne. w sumie niedługo powinien pojawić się szerszy wariant rybiego ZD, bo Sigma wypuściła rybie oko 4,5mm co po żółtym cropie daje jakieś 7mm.
Kąt widzenia ten sam ;)
ale po długości, a nie przekatnej AFIR
Moje pytanie bylo konkretne alternatywa dla :
"Olympus E3+ZUIKO DIGITAL 12-60 mm f/2.8-f/4.0 ED SWD-60 + ZUIKO DIGITAL 50-200 mm f/2.8-f/3.5 ED SWD"
Może takie coś?
40D+ 17-55 f2,8 IS+ 70-200 f2,8
3800+3200+4500=11 500
Może takie coś?
40D+ 17-55 f2,8 IS+ 70-200 f2,8
3800+3200+4500=11 500
wlasnie troche nie bardzo
bardziej Canon 5D + 24-105 f4 + 70-200 f4 (lub 24-70 f2.8L)
nie dalbym sobie zamienic 24mm na 28mm - wole stracic na dluzszym koncu
Może takie coś?
40D+ 17-55 f2,8 IS+ 70-200 f2,8
3800+3200+4500=11 500
wlasnie troche nie bardzo
bardziej Canon 5D + 24-105 f4 + 70-200 f4 (lub 24-70 f2.8L)
nie dalbym sobie zamienic 24mm na 28mm - wole stracic na dluzszym koncu
Tytulem wstepu, troche mnie bawi jak co chwile ktos pisze o tym ze jest zawiedziony jakoscia obrazu z E3. Jakis test na fotopolis (ktory notabene wcale sie nie wypowiedzial zle o tym aparacie) nie powinien byc podstawa do takich skrajnych opinii. Ja sam patrze na E-3 jak na E-1 do ktorego wrzucono poprawiony sensor z E-510 i IS. Jak dla mnie bomba! Skoro wychodza dobre zdjecia z tego "pozbawionego zakresu dynamicznego" E-510, to czemu by tak nie mialo byc z E3? :D
OK, trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie... Mialem ostatnio okazje przez pare dni pracowac na wspomnianym wyzej kicie (5D + 24-105/4 IS + 70-200/4 IS). Prawde mowiac od jakiegos czasu przymierzalem sie do zmiany platformy na 5D... Kilka dni z Canonem mnie z tego wyleczylo ;-)
Naprawde - w praktycznym uzywaniu zaczyna sie dostrzegac rzeczy o ktorych testy nie pisza. A wiec zaczynajac od kwestii matrycy i DR - owszem, Canona matryce sa rewelacyjne jesli chodzi o mala ilosc szumow. W porownaniu do E-3 jest to roznica 1 a moze nawe 2 EV. Aaaale Canonowe szkla sa z reguly ciemniejsze. Olympusowe 35-100/2.0 jest dwa razy jasniejsze od Canonowego 70-200/2.8. Biorac to pod uwage, roznica staje sie znacznie mniejsza... lub wogole znika. Malo tego - z moich doswiadczen z 70-200/4 IS i 35-100/2.0 - to 35-100/2.0 wygrywa w kazdej sytuacji. Winietowanie, rozdzielczosc, abberacje chromatyczne... Po prostu sam miod.
Co do DR - to co mnie troche zdziwilo, to ze mniej wiecej tyle samo szczegolow w 'przepalach' da sie wyciagnac z E-510 i 5D. Moze to brzmi jak herezja ;-) ale zlozylem to na karb tego, ze:
1) Matryca w 5D jest tradycyjnie bardziej czula ( np. ISO 2000 zamiast 1600 )
2) Wiekszy DR zdobywa sie tez w cieniach
Co chce powiedziec - ze roznice nie sa tak duze jak sie moze wydawac. Malo tego - matryca FF stawia ogromne wymagania obiektywom. Nawet najlepsze sobie nie zawsze radza... Warto zadac sobie pytanie - kiedy ostatnio przymykaliscie przyslone dokladnie po to zeby zamiast mydla bylo ostre zdjecie? ;-) Obawiam sie ze w FF jest to duzo czestsza rzecz niz w E-systemie...
Wiec dla mnie alternatywa dla E-3 bylby... E-5 albo moze... E-30?
( Zeby nie bylo za dobrze, moj apel do Olympusa: Chce obiektywu 65/1.0 (albo przynajmniej 50/1.0) !!! ) :mrgreen:
wlasnie troche nie bardzo
Czemu nie bardzo?
przemur, zaproponowalem po prostu zestaw - jade kazdy aparat i kazda recenzje, gdzie znajde bledy czy niedociagniecia.
dla mnie najwazniejsza jest teraz .... paralotnia :-) do producentow foto sie zdystansowalem :-) lubie sobie peeksperymentowac, pokibicowac np nikonowi za D3 (nie poszli w megapixele), olkowi za E3 (nareszcie dobry AF) czy canonowi za wtope z 1D mk3 (to gdzie naostrzylem? )
Mariusz M, wyjasnilem, dlaczego nie bardzo - 12-60 - to jest 24-120, czyli 24 na szerokim - mi (tylko pewnie mi) dlatego nie bardzo, ze 17-55 zapewni mi 27mm na szerokim, a ja baaaaardzo przepadam za szerokim katem - stad mi "nie bardzo" ;-)
Mariusz M:
chyba nie stawiasz tego wynalazku wyklejonego gąbką obok E-3? 40D jakością obrazu pewnie OLKA przeskakuje, fps też, ale całą resztą odstaje i to grubo.
Mariusz M:
chyba nie stawiasz tego wynalazku wyklejonego gąbką obok E-3? 40D jakością obrazu pewnie OLKA przeskakuje, fps też, ale całą resztą odstaje i to grubo.
Już nie przesadzajcie. Canon ma bardzo dobry sprzęt, a że im czasem nie wyjdzie ;)
Chyba za dużej alternatywy nie ma. Dla obiektywów Top Pro są odpowiedzniki, a dla reszty nie ma z poszczególnymi wyjątkami ;)
W listopadzie większość zdjęć robiłem w kiepskiej pogodzie. I dlatego właśnie nadal mam E-1 a nie E510. Są ludzie którzy po prostu potrzebują uszczelnień (nie jakichś tam uszczelnień typu 40D) a jeśli E-1, E-3 są dopracowane pod tym względem to dlaczego tego nie podkreślać???
Tez tak myślę, ponadto nie zapominajcie o tzw. punkcie rosy, jesli wracasz z zimnego pleneru do domu, wszystko sie skrapla, ale skrapla sie tam, gdzie wlazła wilgoć, uszczelnienie bardzo znacznie ogranicza to szkodliwe zjawisko.
Kiedys mialem taką sytuację, ze po powrocie do schroniska i zjedzeniu posiłku wyskoczylismy jeszcze raz na zewnatrz, gdyz zaczął sie spektakl zachodu, co w górach jest piekne i widowiskowe. Ja robilem zdjecia, kolega z Nikonem 200 zrobil jedno i mu sie zawiesił ...
Dopiero rano, gdy przesuszyl go przy grzejniku - zaskoczyl.
W listopadzie większość zdjęć robiłem w kiepskiej pogodzie. I dlatego właśnie nadal mam E-1 a nie E510. Są ludzie którzy po prostu potrzebują uszczelnień (nie jakichś tam uszczelnień typu 40D) a jeśli E-1, E-3 są dopracowane pod tym względem to dlaczego tego nie podkreślać???
Tez tak myślę, ponadto nie zapominajcie o tzw. punkcie rosy, jesli wracasz z zimnego pleneru do domu, wszystko sie skrapla, ale skrapla sie tam, gdzie wlazła wilgoć, uszczelnienie bardzo znacznie ogranicza to szkodliwe zjawisko.
Kiedys mialem taką sytuację, ze po powrocie do schroniska i zjedzeniu posiłku wyskoczylismy jeszcze raz na zewnatrz, gdyz zaczął sie spektakl zachodu, co w górach jest piekne i widowiskowe. Ja robilem zdjecia, kolega z Nikonem 200 zrobil jedno i mu sie zawiesił ...
Dopiero rano, gdy przesuszyl go przy grzejniku - zaskoczyl.
A mi kiedyś zimą od oddychania podczas robienia zdjęć na mrozie oszroniło cały LCD :mrgreen:
Cudze chwalicie swego nie znacie!
Kupcie sobie lepszą szlarnie wtedy gadajcie - to do wszytskich malkontentów ktorzy z lupą ogladają sprzęt, zdjęcia. Nie bawcie sie w analityków, to nie sekcja zwłok!! Nie idźcie tą drogą co ....
Wielu narzeka, a tak naprawdę niewielu stać na to aby przy przesiadce kupić szkła które dopiero mogą (bo wcale nie muszą) warunkować lepsze zdjęcia. Coż z lepszego body skoro kupujemy budżetową osłąwioną, jasną stałkę konkurencji poniżej 500zl? Czyż jest ona ideałem ? Czy mieć znaczy być lepszym ?
Od ponad roku narzekaliśmy ze nie ma dlugiego tele dla ludu. Proszę teraz jest. Jest nawet jedna osoba ktorej to tele nieodpowiada. Owszem znajdzie sie wielu chętnych na niego, ale to tele wymaga albo statywu, albo IS'a. Czy teraz wiecie dlaczego pojawilo sie dopiero teraz a nie przed wypuszczeniem body z ISem ? Bo byc moze nie odniosłoby sukcesu, zwlaszcza biorąc pod uwage (w przeszłości) ze:
- jest dość ciemne (a Olka matryce nie naleza do niskoszumnych choć ja szumofobem nie jestem!)
- zeby probować bawić sie z łapy trzeba miec ISa, albo targać statyw
Bez tego nie ma zmiłuj sie. Być może polityka Olympusa nie jest wiec taka wypaczona jak to sugerują niektorzy. W koncu jesli sie komuś nie podoba to drzwi otwarte, wielu z tego skorzstało i sa szczesliwi, ale sa tez tacy ktorzy wrócili. Wiec moze z tymi co narzekaja jest tak ze nie sa pewni ze gdzie indziej bedzie im lepiej i zostają i ciągle narzekają. Ponoć człowieka ogranicza tylko jego wyobraźnia wiec jak jest z waszą ?
chyba nie stawiasz tego wynalazku wyklejonego gąbką obok E-3?
Napisz mi jeszcze że trzymałeś w ręku oba aparaty i ta ocena jest podyktowana Twoimi
własnymi doświadczeniami to się zgodzę:-)
40D jakością obrazu pewnie OLKA przeskakuje
A zawsze myślałem, że aparat służy do robienia zdjęć:-)))
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.