Zobacz pełną wersję : zestaw ślubny
Witam.
Zakupiłem OM-D E-M1 i stoję przed wyborem obiektywów do robienia reportażu ślubnego, portretów oraz koncertów. Skłaniam się ku zestawowi:
1. Samyang 7,5mm f3,5
2. M. Zuiko 12mm f2.0
3. M. Zuiko 17mm f1.8
4. M. Zuiko 45mm f1.8
5. M. Zuiko 75mm f1.8
Co myślicie o powyższej konfiguracji? Jako pierwszy obiektyw planuję zakupić M. Zuiko 17mm f1.8
Rybka Samyanga - jak najbardziej, pozwoli na kilka efekciarskich ujęć w plenerze, czy ciekawie przedstawić kościół.
75mm f1.8 - w sumie obowiązkowa pozycja - szczególnie podczas pleneru, czy dyskretnie w kościele.
Szkiełka z punktów 2, 3, 4 - tu miałbym pewne wątpliwości czy nie lepiej m.zd 12-40/2.8 - mniej żonglowania szklarnią podczas reportażu.
BTW - jakieś dodatkowe/zapasowe body i lampa?
właśnie sprzedaje 12-40 na rzecz stałek f1.8 - myślę tutaj i o głębi ostrości i o świetle które wpada przez większą przesłonę.. z drugim body nie ma problemu, bo pracuję w duecie. Co do lampy to też mam dylemat, ponieważ myślę nad Metz 58 AF-2, tylko czy z OM-D E-M1 działa wspomaganie AF z lampy? Metz 58 kusi mnie dwoma rzeczami: wspomaganie AF i druga mała lampka rozświetlająca cienie pod oczami. Jeśli mam ją kupić a te funkcje mają nie działać to wolę coś mniejszego. Do tego chcę kupić wyzwalacze phottix i jakieś (nie mam pojęcia jakie) dwie lampy które potrafią tylko błyskać i będą miały na celu rozświetlenie tła. Tak więc praktykuję zestaw: wyzwalacz + na sankach wyzwalacza lampa od sufitu i mała lampka wbudowana do rozbijania cieni pod oczami + dwie lampy na sali na statywach z wyzwalaczami odbite od sufitu. Co sądzicie o tym wszystkim?
Metz-a 58 nie mam ale właśnie wchodzi Metz 64 AF-1 :
www.optyczne.pl/7220-news-Metz_mecablitz_64_AF-1_digital.html
więc można chwilkę poczekać i mieć pewnie 58 taniej lub mocniejszego flagowca ;-)
Sam jestem ciekaw czy działa w Metzu z Olympusem wspomaganie AF ale pewnie tak skoro jest dedykowana wersja ?
Jak będzie taniej to super, tylko czy te funkcje działają?... to jest główny argument, żeby ją kupić
redrum1906
21.07.14, 14:17
3. M. Zuiko 17mm f1.8
Ja chyba bym celował w 20 1.7/25.1.8
tymczasowy_
21.07.14, 14:39
Zakupiłem OM-D E-M1 i stoję przed wyborem obiektywów do robienia reportażu ślubnego, portretów oraz koncertów. Skłaniam się ku zestawowi:
Robiłeś już kotlety wcześniej? Czy to raczej będą początki?
Bo ja jak robię (robiłem) kotlety to bez zooma nie idę. 12-40mm2.8 to bardzo dobre szkło jak na takiego zooma. Na drugim korpusie zazwyczaj miałem Sigmę 30mm1.4 - teraz do m43 wybrał bym 25mm1.4. Od biedy na drugim korpusie można sobie pozmieniać szkła aby dla urozmaicenia mieć inne kadry niż z zooma.
Ale jak dla mnie, do reportażu, dobry zoom to podstawa - nie ucieknie żadna sytuacja.
Chciałbym odpowiednik 35mm na fx, więc najbliżej mi do 17mm.. Poza tym przy 20mm byłby za duży skok między 12 a 20.
No to pozostaje mi tylko życzyć powodzenia - a w szczególności statycznych ślubów w jasnych pomieszczeniach ;)
E-M1 to fantastyczny aparat ale IMHO niekoniecznie do takich zastosowań - https://forum.olympusclub.pl/threads/91507-OlyTest-Olek-na-%C5%9Blubie-czyli-nieplanowany-test-E-M1
Ale Ty nie używałeś lampy, prawda?
jak już szaleć ze stałkami to możne Panasonic Leica 25mm f/1.4 miast 17/1.8 czy 20/1.7
Używałem - FL50 i ona nie wspiera AF w mikrusach w przeciwieństwie do starych Olków.
Wieczorem przeczytam jeszcze raz cały wątek, chociaż raz już go czytałem jakiś czas temu to dobrze pamiętam że chodziło o problem z AF? Jeśli Metz ma wspomaganie AF to chyba po problemie.
@inkoguto - jeśli już proponujecie 25mm to co miedzy 12 mm a 17 mm? jak dla mnie to 17 mm to w miarę uniwersalna ogniskowa. a na więcej szkieł chyba też nie mogę sobie za bardzo pozwolić, ponieważ i tak budowa całego systemu pochłonie mnóstwo pieniędzy.
Mógłby ktoś się jeszcze wypowiedzieć?
Pogadaj z Boa - on też trochę się bawił E-M1 na ślubach i ma w tym względzie na pewno dużo większe doświadczenie ode mnie :)
Dobrze, dzięki napisze do niego PW
Ja bym brał zestaw 12-40 + 17mm 1.8 plus 75mm no i rybkę ;)
Budżet ogranicza :( .. W momencie gdy pracujemy w duecie mogę sobie pozwolić na stalki. Kwestia logistyki
Witaj. Mój pierwszy post na tym forum no ale jestem po dwóch tygodniach czytania recenzji wszystkich szkieł pana i oly do m4/3 więc z tego co bym strzelił to 75 obowiązkowo oraz pana 25 1.4 obowiazkowo, 17mm i 20mm nie jest tak ostry z czego 20 równiez ma wieksze dystorsje niż pana leica 25 ewentualnie w wersji budzetowej oly 25 1.8 który jest tez swietny ! 12-40 jest niesamowicie dobry no ale 2.8 to nie 1.4 panasonica wiec moze te dwie stałki na początek wystarczą ? :-)
Jest juz przecież PanaLeica 15/1.7.
Hmm podobno jest z nim pewien problem a samo szkło przecież dość drogie.
http://amalric2014.blogspot.com/2014/06/maverick-lenses-panaleica-1517-for-m43.html
jeśli już proponujecie 25mm to co miedzy 12 mm a 17 mm?
Wtrącę się. Według mnie nic już potrzeba pomiędzy tymi dwoma szkłami. Jeśli miałbym kompletować stałki to byłoby to : 12, 17, 45 i 75mm
Ewentualnie właśnie 25, ale ja mało używam tej ogniskowej.
Sam wybrałbym jednak zestaw z zoomem 12-40mm i dwoma stałkami 17 1.8 i 45 lub 75 1.i
@MAF - wkradła się pomyłka. Miało być, że jak proponują 25mm zamiast 17mm, to co dać między 12mm, a 25mm, żeby też za dużo by budżetu nie nagiąć. Chyba zostanę przy: 7.5, 12, 17, 45, 75 mm. Chociaż Leica 15mm też ogniskowa, która mi pasuje, ale nie wiem jak z ceną, bo w Polsce jeszcze nie widziałem... Czy ktoś z was wie czy w Metz 58 AF-2 działa wspomaganie z E-M1?
Dodam jeszcze, ze od 2h OM-D E-M1 jest już w moich rękach :)
@MAF - wkradła się pomyłka. Miało być, że jak proponują 25mm zamiast 17mm, to co dać między 12mm, a 25mm, żeby też za dużo by budżetu nie nagiąć. Chyba zostanę przy: 7.5, 12, 17, 45, 75 mm. Chociaż Leica 15mm też ogniskowa, która mi pasuje, ale nie wiem jak z ceną, bo w Polsce jeszcze nie widziałem... Czy ktoś z was wie czy w Metz 58 AF-2 działa wspomaganie z E-M1?
Dodam jeszcze, ze od 2h OM-D E-M1 jest już w moich rękach :)
W żadnych starych lampach nie działa wspomaganie AF.
A w jakiejkolwiek działa?
A w jakiejkolwiek działa?
W fl-600R jest wspomaganie af światłem białej diody.
urzyszkodnik
23.07.14, 07:32
Ja tam nie wiem jakie Wy śluby robicie, ale jak idę to wiem co mi trzeba. Biorę to z domu i juz.
A 35mm na ff w sumie całość bym obleciał. Zooma można miec na drugim body na plecach na wszelki wypadek.
Z reszta, jak juz ktos napisał - f2,8 to nie f1,4...
Sumując - 35mm dla ff i robisz całość. Do paru fot 85mm dla ff lub tez 180mm dla ff. Małe, lekkie, poreczne szkła...
@up - Czyli tak jak pisałem w pierwszym poście.. Przepraszam że tak ciągnę temat lampy ale nie znam tego systemu. Czy to wspomaganie działa dobrze i jak ogólnie sprawuje się ta lampa?
W fl-600R jest wspomaganie af światłem białej diody.
Jest biała dioda czy działa z m4/3? Mam Panasonica fl360 do G5 i tam wspomaganie nie działa a w instrukcji jest napisane że w m4/3 nie działa, działa tylko w 4/3.
Może m4/3 nie podaje na stopkę informacji o focusie?
Zadam inaczej pytanie. Czy jest coś, co dobrze świeci i skutecznie wspomaga AF?
Jest biała dioda czy działa z m4/3? Mam Panasonica fl360 do G5 i tam wspomaganie nie działa a w instrukcji jest napisane że w m4/3 nie działa, działa tylko w 4/3.
Może m4/3 nie podaje na stopkę informacji o focusie?
Jest biała dioda która działa z m43.
Ta dioda zresztą ma dwie funkcje, pierwsza to zapewnienie światła ciągłego przy filmowaniu, druga to właśnie wspomaganie AF.
Według mnie działa to zauważalnie gorzej niż czerwony wzorek ze starych lamp. Głównie dlatego że właśnie nie rzutuje żadnego wzoru co powoduje że w sytuacji braku naturalnego kontrastu aparat i tak ma kłopot z ustawieniem ostrości. Kolejna sprawa to to że takie jasne białe światło dużo bardziej rzuca się w oczy.
Właściwie to dioda ma też trzecią funkcję, miga sobie gdy ustawimy lampę w tryb bezprzewodowy.
Lampa działa ogólnie dobrze. Mam uwagi do trybu bezprzewodowego gdzie stosunkowo często otrzymuję losowe naświetlenie i nie potrafię tego ogarnąć. Z Nikonem SB600 i Sony HVL-42 nie miałem takich problemów.
Zamontowana na sankach działa bez zastrzeżeń.
Lampa jest stosunkowo mała (wyraźnie mniejsza niż Canon 420EX), ładuje się dość szybko. Raz się zepsuła.
EDIT: To wspomaganie czerwonym wzorkiem to chyba jest jakiś ogólny problem dla AF kontrastowego, pamiętam że w starych Minoltach A1/A2 które świetnie naświetlały z błyskiem ze starymi lampami "D" Minolty też to wspomaganie nie działało. Ciekawe jak to jest w innych systemach (np. NEX-7 + Sony HVL58)
Wreszcie jakiś konkret :) Dziękuję Ci bardzo MAF.
Mam jeszcze kilka ptań:
1. Co sądzicie o tej torbie: http://notopstryk.pl/thinktank-mirrorless-mover-30i-o_5155.html ... Będzie ona miała pomieścić OM-D E-M1 + wymienione stałki + FL-600R + jakieś akcesoria drobne. Stałki są chyba raczej niewielkie, więc da radę chyba.
2. Możecie mi polecić jakieś wyzwalacze radiowe + zwykłe niedrogie lampy które tylko błyskają (do doświetlenia tła na sali)
3. Czy zamienniki bateri do E-M1 są warte uwagi (jeśli tak, to które)?
1.Raczej się zmieści ale tak na styk,nie wiem czy będzie to wygodne przy częstym zmienianiu obiektywów.
2. ja używam Pixel Soldier (o takie: http://allegro.pl/pixel-soldier-wyzwalacz-lamp-blyskowych-olympus-i4360280369.html), jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło aby same z siebie nie wyzwoliły błysku(no chyba,że baterie były już słabe),jedynym problemikiem może być to,że producent zapewnia o synchronizacji do 1/320s a mi z Epm2 przy takim czasie pojawiały się ślady migawki która jeszcze nie wróciła ;) ale przy 1/200s już jest prawidłowo. Do tego Yongnuo 460 lub 560,tanie ,dobre niedrogie lampy manualne ;).
3. a tu to nie wiem ;)
2. ja używam Pixel Soldier (o takie: http://allegro.pl/pixel-soldier-wyzwalacz-lamp-blyskowych-olympus-i4360280369.html), jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło aby same z siebie nie wyzwoliły błysku(no chyba,że baterie były już słabe),jedynym problemikiem może być to,że producent zapewnia o synchronizacji do 1/320s a mi z Epm2 przy takim czasie pojawiały się ślady migawki która jeszcze nie wróciła ;) ale przy 1/200s już jest prawidłowo. Do tego Yongnuo 460 lub 560,tanie ,dobre niedrogie lampy manualne ;).
A to nie jest przypadkiem problem aparatu? E-PM2 ma według specyfikacji synchronizację do 1/250s, czyli przy 1/320s nie będzie cała matryca odsłonięta. Pewnie dlatego "źle" działa. E-M1 ma synchronizację 1/320s i z nim powinno działać poprawnie.
Bardzo fajny zestaw się szykuje, jestem bardzo ciekaw jak by się czymś takim pracowało.
Martwi mnie tylko jedna rzecz - albo coś pominąłem albo pisałeś tylko o 1 body. Według mnie 2 body obowiązkowo - po pierwsze bezpieczeństwo, po drugie komfort pracy ze stałkami.
@marcz - pracuję w duecie na 2x E-M1, wiec komfort pracy to kewstia logistyki. Ja lubię pracować nad szerokimi planami z ogniskowych 12-17 + fish, a moja druga połówka specjalizuje się w detalach czyli dłuższe ogniskowe :) Jak się odbijemy na kasie to dojdzie po drugim body no i też w przyszłości jako uzupełnienie micro 4/3 pewnie wejdziemy w pełną klatkę (żeby zaspokoić każde życzenie klienta), ale nasze mikrusy będą traktowane równo z większymi braćmi :)
@pudlox - u mnie sytuacja wygląda dokładnie odwrotnie :) W tej chwili pracuję na 2xFF + masie szkieł, a kilka dni temu kupiłem E-M10 z 75/1.8 "na próbę" czy przyda się na ślubach i odciąży chociaż trochę mój kręgosłup. To już moje drugie podejście do tematu ślubów z m43. Wcześniejsze próby z GX1 i zestawem stałek (14/2.5, 20/1.7, 45/1.8) uznaję za nieudane - jednak jakość obrazka i praca AF w słabych warunkach oświetleniowych były zbyt słabe. Mam nadzieję, że tym razem będzie lepiej i EM-10 stanie się czymś więcej niż małym aparatem na rodzinne spacery :)
Ja zacząłem od m43 z powodów finansowych. Łatwiej jest mi zbudować system w m43 niż FF, bo nie chcę wchodzić w środki zastępcze takie jak d610 czy 6d, tylko jeśli iść w FF to tylko w to, czego potrzebuję i co i tak bym kupił docelowo - czyli d810, lub 5dmkIII (albo jak już nadejdzie czas FF bo będzie mkIV). Różnica w budżecie jest znaczna, bo mi udało się kupić nowe body z gwarancją 2,5 roku za 4 tyś, a gdybym chciał kupić FF cena to 10-12 tyś więc znaczna różnica. A FF kupuję do pracy aby uzupełnić mikrusy. Każdy znajdzie swoje zastosowanie zależnie od zlecenia.
Powracam do pytania dotyczącego zamienników bateri, czy są jakieś? Są warte uwagi?
Powracam do pytania dotyczącego zamienników bateri, czy są jakieś? Są warte uwagi?
Hähnel HL-ON1
Nie polecam tych sprzedawanych jako fotoenergia, nie miałem co prawda do E-M1, ale wersje do NEX i E-PL5 były wyjątkowo badziewne, więc trudno się spodziewać że do E-M1 była lepsza. Choć spojrzałem teraz na allegro i przyznaję że jestem miło zaskoczony deklarowaną pojemnością fotoenergii - 1000mAh to nawet wygląda realnie. Ta do E-PL5 miała deklarowane 2900mAh, chyba kogoś fantazja z leksza poniosła...
Jeśli chodzi o baterie przerzuciłem się ostatnio na newelle. Poprzednie 4 nonamy spuchły i ledwo wchodzą do komory, więc nie ryzykowałem.
No i zaleta jest taka, że ładują się w olkowej ładowarce.
Powiem wam, że jak dobrze pójdzie to mój zestaw będzie wyglądał następująco : OM-D E-M1 + HLD-7 + M Zuiko 12-40 + M Zuiko 12+17+45 .. Niestety na 75 nie pozwolę sobie od razu chyba :)
Powiem wam, że jak dobrze pójdzie to mój zestaw będzie wyglądał następująco : OM-D E-M1 + HLD-7 + M Zuiko 12-40 + M Zuiko 12+17+45 .. Niestety na 75 nie pozwolę sobie od razu chyba :)
Zrezygnowałbym z 12mm na rzecz 75mm. Mając 12-40mm to 12mm poza rozmiarem dużo nie daje.
Zrezygnowałbym z 12mm na rzecz 75mm. Mając 12-40mm to 12mm poza rozmiarem dużo nie daje.
Popieram - mając 12-40 zdecydowanie wolałbym zamiast 12/2.0 kupić 75/1.8 - to magiczne szkiełko ;-)
redrum1906
24.07.14, 09:41
12 2.0...?przecież to nie jest rewelacyjne szkło...12-40 światło niewiele gorsze i jakość obrazka zbliżona. 75 1.8 to chyba najlepsze szklo w całym systemie...no i na wesela perfekt długość.
jak już było wspomniane wspomaganie AF w Metzach z m43 nie działa. Ciekawe jak będzie z nowym, ale skoro nawet ze starymi Olkami nie działa to pewnie projektanci nie chcieli czerwonego wzorka a chcieli wspomaganie diodą.
Dobrze, że dołączyłeś zuma 12-40. Osobiście wolę do reportażu zuma ale o większym zakresie. Np. przy przysiędze całość jak stoją, bez ruszania się zbliżenie cięte w talii, potem na twarz młodej/młodego, bez ruszania się zbliżenie na rękę zakładającą obrączkę i przeskok na drugą stronę :)
Oj będziesz się męczył tym zestawem... Fotografowałem ostatnio ślub, bo mnie znajomi prosili, choć generalnie od 5 lat wesel nie fotografowałem, ale głupio było odmówić. Kościół bardzo ciemny, jednak lampą tylko doświetlałem, foty na ISO 1200-1600, używałem 12-40, 45 i 75. Sceny statyczne ok, stabilizacja robi swoje, AF daje radę, ale zdjęcia w ruchu (jak młodzi idą od ołtarza i wychodzą z kościoła) tragedia. AF nie wyrabiał. Nie chcę pomyśleć, co będzie w oświetlonej zmieniającym się światłem sali weselnej. Ostatnio też robiłem zdjęcia hokeistów w nowej, krakowskiej hali. Również AF nie wyrabiał, a tryby AF-C i AF-C TR to nieporozumienie. Podsumowując m4/3 to fajny system do fotografowania obiektów nieruchomych, albo w ruchu, gdzie jest dużo światła i można przewidzieć trajektorię ruchu, jednak do wesel, a tym bardziej sportu się on nie nadaje. Jeżeli chodzi o ostrzenie w trudnych warunkach, to zestaw E1+ FL50 sprawdza się lepiej.
PS. Nie mam EM1, jednak śledząc wpisy kolegi Boa, zachowuje się on niestety podobnie. Fotografuję zestawem EM5 i EM10.
Tak jak mówicie zamiennie 12 na 75 i będzie dobrze ;)
12 2.0...?przecież to nie jest rewelacyjne szkło...12-40 światło niewiele gorsze i jakość obrazka zbliżona. 75 1.8 to chyba najlepsze szklo w całym systemie...no i na wesela perfekt długość.
Dlaczego uważasz, że to dobra ogniskowa na weselu. Myślę, że 17mm lepiej się sprawdza podczas wesela.
Oj będziesz się męczył tym zestawem... Fotografowałem ostatnio ślub, bo mnie znajomi prosili, choć generalnie od 5 lat wesel nie fotografowałem, ale głupio było odmówić. Kościół bardzo ciemny, jednak lampą tylko doświetlałem, foty na ISO 1200-1600, używałem 12-40, 45 i 75. Sceny statyczne ok, stabilizacja robi swoje, AF daje radę, ale zdjęcia w ruchu (jak młodzi idą od ołtarza i wychodzą z kościoła) tragedia. AF nie wyrabiał. Nie chcę pomyśleć, co będzie w oświetlonej zmieniającym się światłem sali weselnej. Ostatnio też robiłem zdjęcia hokeistów w nowej, krakowskiej hali. Również AF nie wyrabiał, a tryby AF-C i AF-C TR to nieporozumienie. Podsumowując m4/3 to fajny system do fotografowania obiektów nieruchomych, albo w ruchu, gdzie jest dużo światła i można przewidzieć trajektorię ruchu, jednak do wesel, a tym bardziej sportu się on nie nadaje. Jeżeli chodzi o ostrzenie w trudnych warunkach, to zestaw E1+ FL50 sprawdza się lepiej.
PS. Nie mam EM1, jednak śledząc wpisy kolegi Boa, zachowuje się on niestety podobnie. Fotografuję zestawem EM5 i EM10.
Może i będę żałował. Chce spróbować. Jeśli mnie wkurzy, to sprzedam cały system i jeszcze zrobię na tym. Dobrze zrozumiałam, że wspominasz o E1 z 2003 roku? Jeśli źle myślę to popraw mnie, bo jeszcze się gubię w systemie Olympusa.
Czyli docelowo wyszło mi E-M1 + HLD-7 + 12-40 + 17 + 45 + 75 + FL-600R + jakie wyzwalacze? + Yangnuo + blenda Quantuum biedna 5w1 120x180 + możecie polecić jakieś softboxy i statywy?
redrum1906
24.07.14, 11:15
Dlaczego uważasz, że to dobra ogniskowa na weselu. Myślę, że 17mm lepiej się sprawdza podczas wesela.
12-17mm to must have na weselu jednak do szczegołów i urozmaicenia foto 75mm jest znakomitym dopełnieniem.
przemyślałbym sprawę lampy. Metz mocniejszy. A wspomaganie diodą masz w body.
Pudlox, na początku wątku myślałem, że po prostu odważny jesteś, ale teraz widzę, że cała "odwaga" wynika z nieświadomości w co się pakujesz :)
Jeżeli chodzi o ostrzenie w trudnych warunkach, to zestaw E1+ FL50 sprawdza się lepiej.
przepraszam ale śmiem wątpić :D miałem E1, miałem na 2 dni EM1, mam M10. Dla mnie inna bajka. E1 robiłem raz ślub, raz E3 i duużo aparatami firmy N.
Po kontakcie z Em1 mógłbym zaryzykować zrobienie nim ślubu, ale ma jedną wadę, wygląd, jest mały :) ludzie często zwracają na to uwagę :) i pytają ile ma megapikseli :)
Trzeba by też przyzwyczaić się do wizjera, który ma zalety i wady :)
P.S.
Próbowałeś robić zdjęcia nie na AFC a na AFS?
Rafał Czarny
24.07.14, 13:15
Absolutnie nie zgadzam się z Luc4s. Robię od kilku miesięcy OMD 5 i jestem zadowolony z AF. Pstrykam sporo reporterki, choć nie tej ślubnej. Nie używam C-AF, bo nie ogarniam. Jestem konserwa - potrzebuję szybki środkowy punkt AF i poradzę sobie w każdej sytuacji.
Porównanie do E1 jest kompletnie nietrafione. E1 był bezużyteczny do reporterki w moim przekonaniu właśnie z powodu beznadziejnego AF. Nawet nie podświetlał krateczki w wizjerze po wyostrzeniu na czerwono - nie było wiadomo kiedy jest ustawiona ostrość. Tragedia.
Zrobiłbym ślubniaka takim zestawem jaki opisuje autor z palcem w nosie i na pewno nie narzekałbym na AF.
Absolutnie nie zgadzam się z Luc4s. Robię od kilku miesięcy OMD 5 i jestem zadowolony z AF. Pstrykam sporo reporterki, choć nie tej ślubnej. Nie używam C-AF, bo nie ogarniam. Jestem konserwa - potrzebuję szybki środkowy punkt AF i poradzę sobie w każdej sytuacji.
Porównanie do E1 jest kompletnie nietrafione. E1 był bezużyteczny do reporterki w moim przekonaniu właśnie z powodu beznadziejnego AF. Nawet nie podświetlał krateczki w wizjerze po wyostrzeniu na czerwono - nie było wiadomo kiedy jest ustawiona ostrość. Tragedia.
Zrobiłbym ślubniaka takim zestawem jaki opisuje autor z palcem w nosie i na pewno nie narzekałbym na AF. Zgadzam sie Rafalem ostatio spro sprawdzam swojego OMD 5 w kosciolach z zestawie z 12-40 i 45 1.8 problemu nie widzalem z AF Iso spokojnie mozna do 800 podkrecic i ten zestaw starcza na poczatek lampa do kosciola to dla mnie jaks pomylka.
Rafał Czarny
24.07.14, 14:02
Iso spokojnie mozna do 800 podkrecic i ten zestaw starcza na poczatek lampa do kosciola to dla mnie jaks pomylka.
Ja kręcę moją piątkę na 3200. Jeśli ekspozycja jest trafiona w punkt to dla mnie jakość jest jak najbardziej do przyjęcia. Nawet na dużej odbitce nie widać ziarna.
@ziemia01 - unikam klientów którzy patrzą na sprzęt. Dla moich klientów wyznacznikiem mają być zdjęcia i mają być świadomi za co płacą. Moje aparaty mają wystarczającą ilość pikseli, żeby stworzyć nim świetny reportaż i tyle w temacie :) ...
@fret - może i masz racje, ale chce sam spróbować. Miałem E-M1 na jeden dzień w użytku i mnie zachwycił. Najwyżej stwierdzę, że to błąd i sprzedam. A nie będę żałował, bo zawsze jakaś ciekawa przygoda mnie spotka. Nie stracę na tym, a jedynie zyskam nowe doświadczenia i ew gotówkę.
@Rafał Czarny - dzięki za dobre słowo :)
Czy wspomaganie AF z body w E-M1 jest wystarczająco skuteczne? Myślałem nad FL-600R ze względu na wspomaganie, ale @ziemia01 pisze, że jest za słaba. Co mam w takim razie zrobić, żeby było jak najlepiej?
Rafał Czarny
24.07.14, 14:07
Czy wspomaganie AF z body w E-M1 jest wystarczająco skuteczne? Myślałem nad FL-600R ze względu na wspomaganie, ale @ziemia01 pisze, że jest za słaba. Co mam w takim razie zrobić, żeby było jak najlepiej?
W piątce jest skuteczne. W jedynce pewnie nie gorsze, ale osobiście nie sprawdzałem. Dla mnie niedziałająca żaróweczka w lampie to żaden problem skoro działa dioda w korpusie.
Rozumiem :)
To jaką lampę polecacie?
Rozumiem :)
To jaką lampę polecacie?
Zrozum więcej: odpadają lampki wspomagające AF biały światłem. Wyobraź sobie, że na Twoim ślubie ktoś Ci świeci ledową latarką prosto w oczy :)
Rafał Czarny
24.07.14, 14:38
Rozumiem :)
To jaką lampę polecacie?
Od lat błyskam starymi, pancernymi nikonowskimi SB 28. Mają świetnie działającą własną automatykę, dlatego spokojnie można ich używać na sankach każdego aparatu z gorącą stopką. Miałem trzy takie zestawy do strobingu, ale życie pokazało, że używam góra dwóch - jeden poszedł na allegro.
Szkoda mi kasy na systemowe lampy. SB-28 są mocnei wytrzymałe. Nieraz fruwały razem z parasolkami, jedna ma dziurę w obudowie i dalej błyska. Lepiej się czuję mając na statywie z parasolką lampę za 400 złotych, niż za 1400 zł. ;)
W piątce jest skuteczne. W jedynce pewnie nie gorsze, ale osobiście nie sprawdzałem. Dla mnie niedziałająca żaróweczka w lampie to żaden problem skoro działa dioda w korpusie.
Tyle że ja w E-M10 z 12-40 sobie tę diodę zasłaniam ręką trzymającą obiektyw :-(
Rafał Czarny
24.07.14, 14:45
Tyle że ja w E-M10 z 12-40 sobie tę diodę zasłaniam ręką trzymającą obiektyw :-(
Trzymaj w taki sposób i problem zniknie:
https://www.google.pl/search?q=jak+trzyma%C4%87+aparat+fotograficzny&client=firefox-a&hs=vAK&rls=org.mozilla:pl:official&channel=fflb&tbm=isch&imgil=POEsPdkQ0lsalM%253A%253Bhttps%253A%252F%252F encrypted-tbn0.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9 GcRtQzCM2OrEaZZx7H3WUTacKN4X-to5qJCPm7gPM4c6SXMPoHz8%253B496%253B330%253B7hKT5r Nvg3hM4M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Ffotoblogia.p l%25252F2009%25252F03%25252F26%25252Fdla-poczatkujacych-jak-dobrze-trzymac-aparat&source=iu&usg=__if9Q3wXX4uqDt0cVuix2Z1-9HIs%3D&sa=X&ei=5v_QU8H1LYr17AacoICQBQ&ved=0CDsQ9QEwBQ&biw=1858&bih=1129#facrc=_&imgdii=_&imgrc=POEsPdkQ0lsalM%253A%3B7hKT5rNvg3hM4M%3Bhttp% 253A%252F%252Fs1.blomedia.pl%252Ffotoblogia.pl%252 Fimages%252F2009%252F03%252Fhanasim25-496x330.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Ffotoblogia.pl%252 F2009%252F03%252F26%252Fdla-poczatkujacych-jak-dobrze-trzymac-aparat%3B496%3B330
Na statywach będę miał Yangnuo, ale zastanawiam się co bedzie najlepsze jako lampa główna na sanki?
Rafał Czarny
24.07.14, 18:40
Jeśli muszę już włożyć lampę na sanki (unikam tego jak ognia) to stosuję tę samą stareńką, genialną "sabinkę". Wprowadzam korektę automatyki i odbijam bez problemu od ścian i sufitów, a wewnętrzna automatyka lampy radzi sobie nie gorzej (a może nawet lepiej) niż olympusowy TTL.
Jeśli masz w pobliżu kogoś, kto ma SB 28 to potestuj. Będziesz zdumiony jak te błyskacze świetnie sobie radzą.
Ja bym nie kupił Fl 600, bo jest za słaba. Jak masz za dużo kasy do kup najmocniejszego Metza dedykowanego pod Olka. Mocy w lampach nigdy dość.
Dlaczego unikasz lampy na sankach? Myślę, że do doświetlenia 1. planu na weselu jest w sam raz :)
Absolutnie nie zgadzam się z Luc4s. Robię od kilku miesięcy OMD 5 i jestem zadowolony z AF. Pstrykam sporo reporterki, choć nie tej ślubnej. Nie używam C-AF, bo nie ogarniam. Jestem konserwa - potrzebuję szybki środkowy punkt AF i poradzę sobie w każdej sytuacji.
Porównanie do E1 jest kompletnie nietrafione. E1 był bezużyteczny do reporterki w moim przekonaniu właśnie z powodu beznadziejnego AF. Nawet nie podświetlał krateczki w wizjerze po wyostrzeniu na czerwono - nie było wiadomo kiedy jest ustawiona ostrość. Tragedia.
Zrobiłbym ślubniaka takim zestawem jaki opisuje autor z palcem w nosie i na pewno nie narzekałbym na AF.
A ja się z Tobą zgadzam :) W fotografii jaką uprawiasz OMD jest lata świetlne przed E1, ale zrób prosty test. W ciemnym (całkowicie, albo półmrok) pokoju zrób ostre zdjęcie osoby 5 m dalej. Mając do dyspozycji zestaw E1 (tak ten z 2003 r.) + FL50 i OMD + FL50 gwarantuję, że E1 złapie ostrość szybciej i poprawnie. OMD z racji tego, że nie współpracuje ze wspomaganiem AF w lampie zacznie sobie świecić swoją diodą. Pół biedy, jak mamy małą stalkę zapiętą, to jest szansa, że sobie doświetli. W przypadku 12-40 już tak pięknie nie jest. AF w OMD jest błyskawiczny, ale w przynajmniej przyzwoitych warunkach oświetleniowych, a często na parkiecie mamy półmrok i zmieniające się kolorowe światło.
Co do tego:
Porównanie do E1 jest kompletnie nietrafione. E1 był bezużyteczny do reporterki w moim przekonaniu właśnie z powodu beznadziejnego AF. Nawet nie podświetlał krateczki w wizjerze po wyostrzeniu na czerwono - nie było wiadomo kiedy jest ustawiona ostrość. Tragedia.
Na czerwono nie, ale pojawiała się zielona kropka. Też całe życie używam wyłacznie środkowego pola AF.
Mimo ze nadal robię FF, jestem przekonany ze spokojnie da się obskoczyć ślub z m4/3. OMD 12mm + 45mm i heja, leciutko, cichutko, jak trzeba to monopod w łapę i wyzwalanie z telefonu. Docelowo idę w małe korpusy - ale poki co na allegro i na naszej giełdzie lezą moje sprzety FF. Kibicuje pudlox i czekam na efekty. Tu jest kilka moich oemdowych fotek https://forum.olympusclub.pl/threads/87498-Pierwsze-boje-z-OM-D
@frost - rozwiń temat wyzwalania z telefonu. Po co? W jakich sytuacjach?
Ale robicie kasze w mózgu, jeden za drugi przeciwko i tak po kolei :D
Zgadzam sie Rafalem ostatio spro sprawdzam swojego OMD 5 w kosciolach z zestawie z 12-40 i 45 1.8 problemu nie widzalem z AF Iso spokojnie mozna do 800 podkrecic i ten zestaw starcza na poczatek lampa do kosciola to dla mnie jaks pomylka.
W kościele statyczne sceny da radę, ale ja piszę głównie o weselu w wiejskiej remizie, gdzie wujek Staszek z ciotką Zośką będą szaleć na parkiecie oświetlonym kolorową kulą. Jeżeli target autora wątku jest inny i tylko myśli o ekskluzywnych weselach w amerykańskim stylu, to tam radę da. Na typowo wiejskiej imprezie to będzie męczarnia. Podsumowując, kościół tak, jak ciemny, to jest problem ze zdjeciami w ruchu, plener jak najbardziej, statyczne zdjęcia podczas wesela gdzie jest dużo światła tak, zdjęcia w tańcu przy małej ilości światła to męczarnia.
---------- Post dodany o 21:07 ---------- Poprzedni post był o 21:05 ----------
@frost - rozwiń temat wyzwalania z telefonu. Po co? W jakich sytuacjach?
Ale robicie kasze w mózgu, jeden za drugi przeciwko i tak po kolei :D
Zapraszam do Krakowa, przetestujesz sobie wszystkie zabawki o których piszesz i porównasz z E1.
---------- Post dodany o 21:09 ---------- Poprzedni post był o 21:07 ----------
Mimo ze nadal robię FF, jestem przekonany ze spokojnie da się obskoczyć ślub z m4/3. OMD 12mm + 45mm i heja, leciutko, cichutko, jak trzeba to monopod w łapę i wyzwalanie z telefonu. Docelowo idę w małe korpusy - ale poki co na allegro i na naszej giełdzie lezą moje sprzety FF. Kibicuje pudlox i czekam na efekty. Tu jest kilka moich oemdowych fotek https://forum.olympusclub.pl/threads/87498-Pierwsze-boje-z-OM-D
Monopod na parkiecie? Do statycznych zdjęć jest on całkowicie zbędny, stabilizacja daje radę.
[EDIT]
Jeszcze do niedawna myślałem jak większość z Was, po czym robiłem foty na ślubie w kościele św. Krzyża w Krakowie (kto zna, wie, że tam światła mało), na szczęście tylko sam ślub, a następnie fotografowałem mecz hokejowy na Kraków Arena. Prawda jest taka, że jak mało światła i ruch, 5 i 10 nie mają czego tam szukać. Jak jest w jedynce nie wiem, może lepiej.
luc4s - w tym przypadku myślałem o monopodzie jako wysięgniku. Z uwagi na swoja wage om-d mozna podniesc na monopodzie do gory i szukac fajnych kadrow wyzwalajac aparacik z telefonu.
luc4s - w tym przypadku myślałem o monopodzie jako wysięgniku. Z uwagi na swoja wage om-d mozna podniesc na monopodzie do gory i szukac fajnych kadrow wyzwalajac aparacik z telefonu.
A to ciekawy patent, ale musi być choć trochę światła.
Szkoda mi kasy na systemowe lampy. SB-28 są mocnei wytrzymałe. Nieraz fruwały razem z parasolkami, jedna ma dziurę w obudowie i dalej błyska. Lepiej się czuję mając na statywie z parasolką lampę za 400 złotych, niż za 1400 zł. ;)
Uzywana FL-50 mozna obecnie za kilka stowek kupic,
niemniej gdybym mial kupic cos nowego wybralbym ktoregos Metza raczej.
@luc4s - ostatnio spędziłem dwa tygodnie w Krakowie i szybko tam raczej nie wrócę - jestem ze Szczecina :P
@frost - świetny patent :)
@Iwo - jest to do przemyślenia. Ogólnie na początku też tak naciskałem na tego Metza 58 AF-2, bo ma lampkę z przodu i ona ładnie by cienie z pod oczu rozbijała. Długo nad tym myślałem. Mam kilka opcji takie jak lightsphere itp, chociaż moim zdaniem najłatwiejszym rozwiązaniem jest wbudowana druga lampa w Metzie
@Iwo - jest to do przemyślenia. Ogólnie na początku też tak naciskałem na tego Metza 58 AF-2, bo ma lampkę z przodu i ona ładnie by cienie z pod oczu rozbijała. Długo nad tym myślałem. Mam kilka opcji takie jak lightsphere itp, chociaż moim zdaniem najłatwiejszym rozwiązaniem jest wbudowana druga lampa w Metzie
ja używam lightsphere i z SB900 i z Metz-em 58 AF1. Moim zdaniem daje lepszy efekt niż lampa z przodu i zawsze jest powód do żartów, że noszę pojemnik na sałatkę :)
Używasz oryginał?
? nie wiem :) czym się różni, po czym poznać? Jeden kupiłem na allegro drugi w fotozakupach (chyba)
Wiem tyle że ceną. Ile zapłaciłes?
Wiem tyle że ceną. Ile zapłaciłes?
to było tyle lat temu, że nie pamiętam pewnie coś koło 50 zł. jedyne co zauważyłem to to że ten który kupiłem wcześniej lekko zżółkł a ten drugi trzyma kolor :)
kiedyś kupiłem oryginalny dyfuzor za wielkiej wody za ponad 100 i nie było różnicy od podróbek w Polsce za 25 :) dodałem go do metz 54 jak go sprzedawałem.
Rzeczywiście skutecznie rozbija cienie pod oczami?
---------- Post dodany o 10:45 ---------- Poprzedni post był o 10:30 ----------
Nie mogę pisać na giełdzie, więc zapytam tu, bo może ktoś chętny. Kupiłem za granicą dwie sztuki OM-D E-M1 bo cena chyba dobra była. Teraz potrzebuje pieniędzy na obiektywy, więc mogę oddać jedną sztukę - nową. Jeśli ktoś chętny, to zapraszam na PW :-)
ja jestem zadowolony, czasem wychodzi cień za ale to wszystko zależy od sytuacji,
P.S.
jeśli oddać to biorę, jeśli sprzedać to dziękuję :) :D
No no :) .. gotówka potrzeba to sprzedam w dobrej cenie http://allegro.pl/olympus-om-d-e-m1-nowy-gw-2017-i4452774330.html
Sceny statyczne ok, stabilizacja robi swoje, AF daje radę, ale zdjęcia w ruchu (jak młodzi idą od ołtarza i wychodzą z kościoła) tragedia. AF nie wyrabiał. Nie chcę pomyśleć, co będzie w oświetlonej zmieniającym się światłem sali weselnej. Ostatnio też robiłem zdjęcia hokeistów w nowej, krakowskiej hali. Również AF nie wyrabiał, a tryby AF-C i AF-C TR to nieporozumienie. Podsumowując m4/3 to fajny system do fotografowania obiektów nieruchomych, albo w ruchu, gdzie jest dużo światła i można przewidzieć trajektorię ruchu, jednak do wesel, a tym bardziej sportu się on nie nadaje. Jeżeli chodzi o ostrzenie w trudnych warunkach, to zestaw E1+ FL50 sprawdza się lepiej.
Podpisuję się obydwoma rękami. Olympus od zawsze był super do makro, dosyć statycznej przyrody, podróży, krajobrazów ...
Aktualnie bawię się "bieda-FF" D610 - jak na aparaty o w zasadzie takiej samej cenie, to nawet bez zapiętej lampy na sankach i z wyłączoną diodą w dziedzinie AF-S jest on lata świetlne przed OMD i wyraźnie lepszy w AF-C od E-5 (szczególnie w przypadku obiektów zbliżających się do fotografa). Do tego zdecydowanie więcej można wyciągnąć w RAWach ze świateł. Tylko odpowiednika 50-200 mi brakuje ....
Chyba lata świetlne za OM-D.. Miałem obydwa w ręce w fotojokerze i tak mnie irytował ten AF w d610
Chyba lata świetlne za OM-D.. Miałem obydwa w ręce w fotojokerze i tak mnie irytował ten AF w d610
Pytanie z czym go używasz .... ja mając komplet amatorskich stałek z serii G 1.8 nie narzekam - nie zauważyłem ani jeżdżenia po zakresie nawet na niezbyt kontrastowych powierzchniach - na twarzach itp. działa błyskawicznie. Mówię oczywiście o tym fazowym - kontrastowy w LV jakiś szalenie szybki nie jest - mniej więcej taki jak w E-5. Nawet ku mojemu wielkiemu zdziwieniu tryb wyboru auto + AF-C daje radę.
Testowany z N28 1.8G. Więc to jest dość dobry obiektyw
Testowany z N28 1.8G. Więc to jest dość dobry obiektyw
Mam go nawet z nakręconym filtrem UV - póki co nie zauważyłem niczego niepokojącego - ale mam go od niedawna.
No widzisz, mnie na dzień dobry wkurzyl
Testowany z N28 1.8G. Więc to jest dość dobry obiektyw
;) -to nie jest dobry obiektyw jeśli chodzi o osiągi AF..............
[dopisane]
W kwestii Af i moich doświadczeń z E-M1 i D3/D800/5D3/6D. W AF-S najszybciej i najprecyzyjniej ostrość ustawiał E-M1. Dodatkowo ustawiał ostrość w warunkach, w których poddał się nawet 6D (na środkowym czujniku).
Na AF-C, E-M1 zebrał baty od każdej z wyżej wymienionych lustrzanek, choć i tak spisał się doskonale w porównaniu do wcześniej testowanych przeze mnie bezlusterkowców.
Ja tam nie wiem, może i masz rację. Nie znam każdego obiektywu... Chłopaki, nie ma co już gadać. E-M1 leży już u mnie i teraz czas budować szklarnię i inne akcesoria pod niego.. Dalej nie wiem jaką lampę mam kupić, może ma ktoś jeszcze jakieś porady?
redrum1906
25.07.14, 14:02
Mhm. Na AF-S ze środkowym punktem mój M10 nie ma problemów nawet w słabym lub zróznicowanym świetle.
Za to AF-C, AF-tracking w tym korpusie jest totalnie bezuzyteczny;)
Mam znikome doświadczenie w ślubniakach ale AF-C jest tam raczej zbędnym rozwiązaniem. Przy odrobinie wprawy wszystko mozna machnąć AF-S.
No no :) .. gotówka potrzeba to sprzedam w dobrej cenie http://allegro.pl/olympus-om-d-e-m1-nowy-gw-2017-i4452774330.html
Jeśli zakup był za granicą, to jak oferowana jest 2 letnia gwarancja?
2 lata gwarancji + pół roku dodatkowej gwarancji dzięki Olympus Service PLUS - gwarancja realizowana w serwisie w Polsce
Panowie - bez złośliwości i przytyków personalnych proszę!
Skasowałem/wyedytowałem kilka postów.
Dziękuję Karolu :) .. Doszła może do Ciebie moja wiadomość na PW którą wysłałem wczoraj? Nie wiem co się dzieje, ale nie widzę żadnych wiadomości w wysłanych.
tymczasowy_
25.07.14, 16:57
Sam wybrałbym jednak zestaw z zoomem 12-40mm i dwoma stałkami 17 1.8 i 45 lub 75 1.iJa mam 12-40, 17mm i taniutką, ale b. dobrą Sigmę 60mm2.8 (w miejsce 45 czy 75mm).
Najprawdopodobniej u mnie będzie 12-40 + 17 + 45 + 75.. cały czas nie wiem jaką lampę główną kupić...
tymczasowy_
25.07.14, 17:19
Zrozum więcej: odpadają lampki wspomagające AF biały światłem. Wyobraź sobie, że na Twoim ślubie ktoś Ci świeci ledową latarką prosto w oczy :)Poza tym wspomaganie bez "wzorka" dalej uczyni jednolity, bezkontrastowy obiekt trudnym dla AF - np. jednolity czarny garnitur. Lampa ze wspomaganiem AF w postaci "czerwonego wzorka" wyświetli wzorek na jednolitym garniturze i uczyni go "kontrastowym", poza tym "wzorek" jest bardziej dyskretny.
---------- Post dodany o 15:19 ---------- Poprzedni post był o 15:13 ----------
Tu jest kilka moich oemdowych fotek https://forum.olympusclub.pl/threads/87498-Pierwsze-boje-z-OM-DSorry, ale gdybym ja był Twoim klientem to wyleciał być z hukiem za te hadeerowato stylizowane fotki ... makabra jakaś.
Jego fotki gdyby poprawić obróbkę, są całkiem ok :)
Poproszę o propozycje głównej lampy błyskowej
...
Poproszę o propozycje głównej lampy błyskowej
W tym temacie chyba już wszystko zostało powiedziane (nie istnieje jedna słuszna i optymalna lampa godna polecenia), pozostało podjęcie decyzji. To musisz zrobić sam :)
Poza tym wspomaganie bez "wzorka" dalej uczyni jednolity, bezkontrastowy obiekt trudnym dla AF - np. jednolity czarny garnitur. Lampa ze wspomaganiem AF w postaci "czerwonego wzorka" wyświetli wzorek na jednolitym garniturze i uczyni go "kontrastowym", poza tym "wzorek" jest bardziej dyskretny.
hmm powiedz mi proszę, bo czegoś chyba nie wiem, która lampa wraz z systemem m4/3 da wspomaganie lampy czerwonym wzorkiem? powtarzam m4/3 nie 4/3.
Chyba chodziło mu o diodę w korpusie.
Chyba chodziło mu o diodę w korpusie.
mam wrażenie, że nie.
Da się na przykład w Metz w ogóle wymusić pokazanie tego wzorka podczas naciskania spustu?
Najprawdopodobniej u mnie będzie 12-40 + 17 + 45 + 75.. cały czas nie wiem jaką lampę główną kupić...
Kategoria używane: FL-50 (http://allegro.pl/lampy-blyskowe-urzadzenia-110698?order=p&string=fl-50+olympus&search_scope=electronics&bmatch=seng-v6-p-3-e-0718&department=electronics) lub FL-50R - bo systemowa, bardzo dobra i sprawdzona przez niejednego tutaj w boju.
Kategoria nowe: do 800zł masz Metza 52 (http://www.skapiec.pl/site/cat/53/comp/5263319) (komentarze (http://www.skapiec.pl/site/cat/53/comp/5263319_komentarze/)),
do 1200zł dostaniesz już najnowsze dziecko Olympusa FL-600R (http://www.skapiec.pl/site/cat/53/comp/4038008), lub np. Metza Metz 58 AF-2 (http://www.skapiec.pl/site/cat/53/comp/1375508) (komentarze (http://www.skapiec.pl/site/cat/53/comp/1375508_komentarze/))
Są jeszcze inne Metzy do Olka (http://www.skapiec.pl/site/cat/53/filtr/_3543_0_102431_0_0_0_0_0_0_58-3895) ale ja bym się skupił raczej na tych dwóch ww i celował w FL-600R (http://shop.olympus.pl/e_commerce/system-lamp-blyskowych/olympus/fl-600r-p-1266.htm).
Gdybyś prywatnie chciał lżejszą lampkę, to polecam FL-36 (http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=fl-36+olympus&search_scope=category-110698&bmatch=seng-v6-p-3-e-0718)R - ma wszystko co trzeba poza szybkim ładowaniem (tylko 2 AA),
oraz jeszcze mniejszą i lżejszą (nie przeważa nawet em10) Metz 24 AF-1 (http://www.skapiec.pl/site/cat/53/comp/1518393) - automacik, ale ładnie doświetla i jest leciutki.
Z małych jest chyba jeszcze nowość nissin i40 wymiary 85x61x85 mm!
więc chyba jeszcze mniejsza od FL-36R, przy tej samej funkcjonalności nie wiem czy nawet nie mocniejsza ?
Super, wreszcie jakiś konkret, dziękuję :-) .. mam dylemat nad FL-600R, bo mam zawsze na wszelki wypadek zabezpieczenie we wspomaganiu AF, ale nie wiem czy nie jest za słaba i deklarowany czas ładowania między błyskami - 2s trochę odstrasza.. Z drugiej strony Metz 58 jest mocny, ale nie wiem czy nie jest za wielka do E-M1
Super, wreszcie jakiś konkret, dziękuję :-) .. mam dylemat nad FL-600R, bo mam zawsze na wszelki wypadek zabezpieczenie we wspomaganiu AF, ale nie wiem czy nie jest za słaba i deklarowany czas ładowania między błyskami - 2s trochę odstrasza.. Z drugiej strony Metz 58 jest mocny, ale nie wiem czy nie jest za wielka do E-M1
Mógłbyś zdradzić jakiego sprzętu używałeś do tej pory? 2s to bardzo przyzwoity czas :) Podstawowa zasada pracy z lampą błyskową, to unikanie pełnej mocy kiedy tylko się da. Czas między błyskami się wtedy skraca i baterie na dłużej starczają :)
Głównie Nikon F65. Czasem też Nikon D90 i SB900
I boisz się dwóch sekund?
http://www.scantips.com/lights/flashbasics1e.html
Błyskanie lampką planuje się zwykle na 1/4 mocy, coś jak jazda samochodem, jeździsz cały czas z gazem w podłodze? Wciskasz tylko w ekstremalnych warunkach.
To będę polowal chyba na tą FL-600R. Nam nadzieję, że będzie zadowalająca ;)
Swoją drogą szkoda, że do Olympusa nie ma żadnego radiowego TTL do sterowania lampą.
To jednak jest fajna rzecz :)
A te wyzwalacze do Canon po przerobieniu? Czy Olympus w ogóle nie przekazuje TTL do stopki ?
http://fripers.pl/product_info.php/info/p4225_Wyzwalacz-radiowy-TTL-Yongnuo-622N-TX-do-Nikon.html
Ciekawe czy ta zabawka umożliwi sterowanie lampami będąc na olku jak wyjdzie mocowanie pod canona. Jesli wszystko da sie ustawić w urządzeniu a aparat wyzwoli błysk to byłoby to świetne rozwiazanie w naszym systemie.
Ciekawe teorie o używaniu wyłącznie punktu centralnego i o tym, że ISO1600/3200 styka... Przekadrowywanie ma rację bytu tylko przy matryckach wielkości paznokcia i/lub dużej GO. Są miejsca gdzie ISO4000 zostaje zjedzone na wejściu nawet przy F1.8... Tak, jest IS w body, o ile w kadrze nikt się nie przemieszcza.
Przy większych sensorach w reportażu można jechać na AF-C, uniezależniając wyzwolenie migawki od chwilowego blokowania ostrości. Nie trzeba przekadrowywać a obiekt nie wylezie z GO...
tymczasowy_
28.07.14, 11:15
hmm powiedz mi proszę, bo czegoś chyba nie wiem, która lampa wraz z systemem m4/3 da wspomaganie lampy czerwonym wzorkiem? powtarzam m4/3 nie 4/3.Moja wypowiedź tyczyła się pracy AF w bardzo słabych warunkach w układzie E-1 FL50 vs. biała diodka w czymkolwiek.
PS
Gdybym był zawodowym kotleciarzem, to sprzętu nie obierał bym o przeznaczone dla hobbystów i podróżników graty. Co nie oznacza, ze jak ktoś mnie poprosi to m43 kotleta nie zrobię. A zrobię przede wszystkim dlatego, ze nic innego nie posiadam :wink:, bo jak napisałem, nie jestem zawodowym kotleciarzem.
W odpowiedzi na moje zapytanie w sprawie wspomagania AF w Metz 58 - AF2 dostałem odpowiedź od Cyfrowe.pl
Witam,
Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Tak, nie powinno być problemów.
W razie pytań, proszę o kontakt.
Pozdrawiam
Jakub Gąsiorowski
Konsultant Handlowy
Infolinia: 58 326 40 40 (tel:58%20326%2040%2040)
W odpowiedzi na moje zapytanie w sprawie wspomagania AF w Metz 58 - AF2 dostałem odpowiedź od Cyfrowe.pl
Tak, nie powinno być problemów.
No to zamów przez internet i sprawdź - jeśli okaże się, że to nieprawda - odeślij bezstresowo w ciągu 10 dni roboczych.
PS no i nie zapomnij zrobić testu lampki z publikacją zdjęć na forum.
Co jak co, ale sprzedawcy w sklepach nie zawsze mają pełną wiedzę.
Ale jeśli kupisz to czekam na opis wrażeń :)
i jak? Cisza :)
to ja tak w między czasie powiem, że ostatnio wziąłem M10 na ślub znajomego. Ubieranie, kościół - bez problemu, Metz w przeciwieństwie do SB-900 nie miał żadnych problemów z przegrzewaniem. Katorga zaczęła się na ciemnej sali, po kilku zdjęciach wyciągnąłem D90 i SB900.
Szkoda, że nie udało się zrobić całości olkiem :( I przy Olku trzeba więcej baterii. Musiałem wymienić już w kościele, w N można zrobić całe wesele i o 1 w nocy masz jeszcze 3/4 - 1/2 zapasu mocy. Ale to jest oczywista oczywistość wynikająca z innej technologii :)
Ja na ślubie na którym byłem jako gość ani razu lampy nie wyciągałem. Kościół mZD45, sala mZD17. Inna sprawa, ze miałem ten komfort, że jak mi foty nie wyjda to nikt mi nic nie powie,.
Inna sprawa, ze miałem ten komfort, że jak mi foty nie wyjda to nikt mi nic nie powie,. a to inna para kaloszy :)
urzyszkodnik
19.09.14, 05:49
Tez jestem ciekawy co slychac.
Autor wątku z entuzjazmem do zmian podchodził a tu cisza...
Moze jednak sie nie opłacało Olka kupować do tych zadań ?
Spokojnie spokojnie chłopaki :)
Olympus OM-D E-M1 z 12-40 2.8 jest już u mnie i ma się dobrze. Olek wejdzie do pracy na ślubach dopiero w przyszłym sezonie (jeden po rodzinie będzie w grudniu). Teraz zbieram ciekawy materiał i napiszę co nieco o nim.
Pozdro :)
Wątek pokazuje największy minus systemu jak dla mnie, tj. AF w trudnych warunkach.
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2014/10/2iu5bty-1.jpg
źródło (http://i61.tinypic.com/2iu5bty.jpg)
Wątek pokazuje największy minus systemu jak dla mnie, tj. AF w trudnych warunkach.
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2014/10/2iu5bty-1.jpg
źródło (http://i61.tinypic.com/2iu5bty.jpg)
Mega! :D Chociaż jak pytałem pana z Olympusa na RoadShow z Marcinem Dobasem to powiedział,że nie ma takiej opcji wspomagania ,że powinno wystarczyć to światełko z fl600r.
nie ma takiej opcji wspomagania ,że powinno wystarczyć to światełko z fl600r.
https://www.youtube.com/watch?v=6jMiXcJ-rvE
Mega! :D Chociaż jak pytałem pana z Olympusa na RoadShow z Marcinem Dobasem to powiedział,że nie ma takiej opcji wspomagania ,że powinno wystarczyć to światełko z fl600r.
Coś jest dziwnego z tym wspomaganiem wzorkiem. Znacie w ogóle jakiś aparat ustawiający ostrość za pomocą detekcji kontrastu który korzysta ze wspomagania wzorkiem tak jak lustrzanki?
Coś jest dziwnego z tym wspomaganiem wzorkiem. Znacie w ogóle jakiś aparat ustawiający ostrość za pomocą detekcji kontrastu który korzysta ze wspomagania wzorkiem tak jak lustrzanki?
no właśnie chcemy kiedyś poznać
no właśnie chcemy kiedyś poznać
Skoro takich do tej pory nie było to może to jest jakiś "grubszy" problem?
Coś jest dziwnego z tym wspomaganiem wzorkiem. Znacie w ogóle jakiś aparat ustawiający ostrość za pomocą detekcji kontrastu który korzysta ze wspomagania wzorkiem tak jak lustrzanki?
Jeśli dobrze pamiętam Oly C8080 http://www.optyczne.pl/index.php?test=aparat&test_ap=9 jak podłączałem mu lampę zew. to rzucał wzorek z Metza. tylko on miał jaiś Podwójny system AF działający w oparciu o detekcję kontrastu oraz pasywny system AF detekcji różnic fazowych.
Skoro takich do tej pory nie było to może to jest jakiś "grubszy" problem?
no właśnie. Ja bym chętnie się kogoś o to zapytał. Tylko nie wiem kogo..
W serwisie podpowiedzieli, że konstruktora :)
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.