PDA

Zobacz pełną wersję : Jaka tania lampa byłyskowa do e-510?

hakunamatata
22.11.13, 19:59
Witam, jaką można kupić możliwie najtańszą lampę do olka e510?

Jestem bardzo początkujący, więc chyba musi być to jakaś lampa z dedykowana żeby działał tryb auto?

Znalazłem takie cudo :) YongNuo YN-460 II.

Ale jest to lampa manualna i nie wiem czy poradzę sobie z obsługą, zdjęcia głównie portrety.

Raczej będzie używana na aparacie. Chodzi mi o coś taniego do nauki, nie chcę wydawać kasy na sprzęt z którego skorzystam sporadycznie i jeszcze zapewne nieumiejętnie:)

nightelf
22.11.13, 21:34
Jak zauważyłeś YongNyo jest lampą manualną, trzeba ręcznie ustawić jej moc.
Jeśli chcesz TTL to conajmniej Metz 36 AF-5, albo Olympus FL-600R najlepiej.

Rafał Czarny
22.11.13, 22:54
Kup używaną lampę Nikon SB-28. Ma własną automatykę, która działa lepiej niż marny TTL Olka. Mocna, niezniszczalna lampa, ze stroboskopem. Idealna do zabaw w strobing. Na aukcjach za ok. 400 zł.

PanMarecq
22.11.13, 22:55
Ja kupiłem ostatnio bardzo mało używaną lampę fl36r za 400zł ,jakbyś szukał to byś pewnie dostał też taniej. Myślę,że mimo ,iż ta lampa jest słabsza pod względem mocy niż Yongnuo(którą też mam :D) warto ją kupić,dostajemy wsparcie AF,synchronizację na drugą kurtynę i chyba zabawę z wyzwalaniem bezprzewodowym(nie wiem czy w e-510 jest ta opcja).

ahutta
22.11.13, 23:44
Ja kupiłem FL-36R i jestem zadowolony. Na moje potrzeby w zupełności wystarcza.
Poprzeglądaj forumową giełdę, co jakiś czas można znaleźć oferty na lampy Olka lub Metz-a. Miałem okazję korzystać z Metz-a 58 (albo 50? :roll: Romek, która to była? :D ) i też bardzo fajnie się sprawowała.

hakunamatata
23.11.13, 01:10
Dzięki wszyskim za odpowiedzi:)

Rafał Czarny czy mógłbyś napisać coś więcej na temat pracy Nikona SB-28 z Olympusem?

Tej lampie w trybie A muszę podać iso, czas i ogniskową ? Czy ona sama pobiera te dane z aparatu?

Czyli będę musiał za każdym razem gdy np zmienię czas naświetlania zmieniać go także na lampie?