PDA

Zobacz pełną wersję : Olympus E-500 - jestem nowy,1 lustrzanka co jak poustawiac;)

Anubis76x
2.09.07, 22:21
Witam

Miałem kupić kompakt Fuji S6500fd ale skuszony okazyjną ceną 1566zł (Vobis) kupiłem swoją pierwszą lustrzankę...

Teraz mam dylemat i chcę się poradzić:
Nie mam doświadczenia w robieniu zdjęć lustrzanką więc na razie chcę robić zdjęcia półśrodkiem np:
W słoneczne ładne dni chcę robić zdjęcia na Auto gdzie mam mimo wszystko parę różnych dostępnych funkcji np expozycja...
lub w pomieszczeniach tryb S gdzie aparat w trybie Auto usilnie ustawiał migawkę na 1/50 (mimo wyższego ISO) co groziło poruszonymi zdjęciami, ja w trybie S mogę ustawić ręcznie migawkę np na 1/60 lub lepiej 1/80 i np ISO na 250 + błysk i expozycja... efekt zadowalający...

Czy ktoś ma ten aparat i może mi napisać parę dobrych rad jak robić udane ładne zdjęcia bez zbytecznego grzebania w ustawieniach ?
jadę za tydzień do Egiptu z dziewczyną, chciałbym zachować wspomnienia na zdjęciach w możliwie najlepszy sposób :)
Zanim się w pełni nauczę robienia manualnych zdjęć chcę mniej więcej znać zasadę i ustawienia aby zdjęcia były lepsze niż robione standardowym kompaktem.
Czy ustawiacie w menu "Picture mode" Vivid czy Natural ? ja dałem natural i sharpnes +1 kreseczka... czy tak jest najlepiej ?
Reszta ustawień:
gradiation: normal
shq
noise reduction on
metering esp+af
af mode: s-af
wbkt, ae bkt, : na off
[...] : auto

Dzięki pozdrawiam

suchar
2.09.07, 22:28