Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : E-5 vs e-30 prosze o rade

molek25pll
23.11.12, 00:03
Witam serdecznie,

Mam problem ze zdecydowaniem sie nakorpus. Jestem amatorem przez wielkie A ;) ale zdarza mi sie robic fajne fotki. Obecnie posiadam e-pl2 z dwoma obiektywami, alesam aparat jest troszke dla mnie zamaly a i stabilizacja za slaba bo lapki mi sietrzesa ;). Poztanowilem zamienicten model na uzywanego Olka e-30 z przebiegiem ok15 tysiecy i obiektywem 18-180 za 2500 bez gwarancji lub E-5 z kitem 14-42 przebieg ok 7 tys i kilka tys gwarancji za 4100.

I tu jest moj problem, kiedys posiadalem e-30 i baaardzo zaluje ze sie jej pozbylem bo bardzo ladnefotki mi z niej wychodzily, zastanawiam sie czy warto wydac mi kase na E-5, bo za te pieniadze moge kupic tez Nikona d7000. lub jeszcze taniej d5100

Proszeo pomoc jak bybrnac z tej sytuacji.

Dziekuje i pozdrawiam

Jaack
23.11.12, 00:19
E-5 bym w obecnej chwili odpuścił, zresztą nie widzę sensu kupowania tak drogiego body z tanim obiektywem

E-30 ma sens ale z lepszym optycznie obiektywem, najlepiej 12-60 swd lub 14-54, w myśl zasady lepsze szkło a troszkę słabsza puszka

jeżeli nie posiadasz obecnie już kupionych dobrych szkieł do dużego 4/3 to zakup D5100 wydaje się dobrym pomysłem, używany aparat można wyrwać za nieduże pieniądze a możliwości matrycy w stosunku do E-5 czy E-30 dużo większe, smutne ale prawdziwe

PS.

posiadam E-3 z dobrą Olkową szklarnia i kiedyś myślałem o jego zamianie na E-5,

ale niestety E-5 jest zbyt droga w stosunku do tego co oferuje, postęp do poprzednika czyli E-3 nie jest taki wielki, niestety dla Olympusa za cenę używanej E-5 można dzisiaj kupić lepsze body (lepsze w sensie możliwości matrycy)
niestety później i tak dużo rozbije się o szkła... a to kolejny temat ;-)

PSS.

a tak ogólnie już mówiąc, czy nie lepiej najpierw zainwestować w siebie a dopiero później w sprzęt ?