PDA

Zobacz pełną wersję : Witam Wszystkich i proszę o pomoc C-4000

pat770
21.01.04, 18:21
Jestem amatorem fotografii, od niedawna znajduje się w posiadaniu aparatu Olympus C4000. Wiem, że moje pytania są dla Was błahostką, i nie sprawią żadnych trudności w podaniu rozwiązania, dlatego też proszę o pomoc!
1 Niestety, ale nie bardzo wychodzą mi tzw. zdjęcia sportowe, prosiłbym o jakieś wskazówki jak zrobić zdjęcia np. poruszającego się samochodu?(długo to trwa i zazwyczaj nie zdążam uchwycić obiektu) A jaśniej, jak uchwycić samochód by był wyraźniejszy niż tło?
2 Następny problem to zdjęcia w zaciemnionych pomieszczeniach, a mianowicie w dyskotece(wybieram się na studniówkę). Jak dobrać ustawienia, by zdjęcia były ładne?
3 Jeżeli posiadam tuleje z filtrem, to przy każdorazowym włączaniu/wyłączaniu aparatu obiektyw musi się wysuwać i wsuwać ? (może jest to kwestia ustawień )
4 Jak zapisać ustawienia aparatu (format, kompresja i lampa) by po wyłączeniu i włączeniu pozostawały bez zmian.

Tak przy okazji czy aparatem w/w jest możliwość zrobienia takiego zdjęcia;

1 http://www.car-sound.ch/realisations/marea/marea_5.jpg

Arras
21.01.04, 19:16
moim skromnym zdaniem :

Niestety, ale nie bardzo wychodzą mi tzw. zdjęcia sportowe, prosiłbym o jakieś wskazówki jak zrobić zdjęcia np. poruszającego się samochodu?(długo to trwa i zazwyczaj nie zdążam uchwycić obiektu) A jaśniej, jak uchwycić samochód by był wyraźniejszy niż tło?
- opóźnienie między wciśnięciem spustu, a zadziałaniem migawki wynika z pracą autofocusa i dobraniem parametrów przez aparat. Po pierwsze warto wcześniej zablokować ustawienia wciśnięciem spustu do połowy i przytrzymaniu go aż nadjedzie samochód :), po drugie aby pojazd nie był rozmazany trzeba to robić w krótszych czasach naświetlania (1/320 sek naprzykład)

Następny problem to zdjęcia w zaciemnionych pomieszczeniach, a mianowicie w dyskotece(wybieram się na studniówkę). Jak dobrać ustawienia, by zdjęcia były ładne?