Zobacz pełną wersję : poczatki z C4000z - pytania laika
No wiec od niedawna mam Olka C4000z (a mialem C2zoom czyli full automat) i mam pare pytan:
(staram sie pracowac w trybie manualnym)
1) przytrzymalem wcisniety klawisz [OK] przez dluzszy czas i wyskoczylo mi jakies dziwne menu
AF (MF) od 0.8m do nieskonczonosci
No i w opcjach znalazlem
FULLTIME AF] - on/off
[AF MODE] - iESP/SPOT
co to jest? prosze o info lub linki gdzie moge na ten temat poczytac (i bardziej zalezy mi na praktycznym wykorzystaniu niz na suchej definicji ktorej pewnie nie zrozumiem ;) )
2) w ustawianiach lampy mam cos takiego jak
SLOW1
SLOW1 i redukcja czerownych oczu
SLOW2.
Czy SLOW2 to jest mocniejszy blysk? (jesli tak to kiedy to najlepiej uzywac? zdjecia nocne?)
3) w opcjach w zakladce SETUP mam cos takiego
PW ON SETUP - off/1/2
PW OFF SETUP - off/1/2
metoda prob i bledow zauwazylem ze moge przy wlaczaniu zmienic animowany tekst olympus na wlasne zdjecia... podejrzewam ze tu gdzies sie wlacza oszczednosc baterii (czyli wylaczanie aparatu po jakims czasie nie uzywania) .... jak to ustawic? a moze wogle sluzy to do czegos innego?
4) czym sie rozni pixel mapping od noise reduction?
Jer: Czytales instrukcje moze tam sa rozwiklane twoje pytania. Tutaj na wszelki wypadek masz linka: http://popo.blurpy.org/instrukcje/OlympusC-4000.zip
Ale co do 1. Dziwne menu to Manual Focus - ustawiasz sobie przyciskami ostrosc...
2. Pewnie tak sila blysku - zrob test i sobie porownaj. A uzywaj gdzie potrzebujesz - w ciemniejszych miejscach itp
3. Nie mialem tego w c720 :)
4. Funkcje optymalizacji
obrazu takie, jak Pixel Mapping (mapowanie pikseli)
Nois reduction to nic innego jak redukcja szumow. Robisz zdjecie w nocy z dlugim czasem naswietlania i po zakonczoniu zdjecia aparat nie zapisuje jego odrazu lecz przetwarza je jeszcze raz w tym czasie je odszumiajac
Pamietaj rob przy iso 100 200 wiecej nie dawaj bo wyjdzie ci takie ziarno ze szok
Przeczytaj instrukcje!
Jedna uwaga dotyczaca SLOW1/2. To nie regulacja sily blysku lampy, ale blysk na pierwsza, albo druga kurtyne. Mowiac zrozumiale, funkcja uzyteczna przy dluzszych naswietlaniach z lampa. SLOW1, to blysk zaraz po otwarciu migawki, SLOW2 to blysk tuz przed zamknieciem migawki. W instrukcji znajdziesz przykladowe zdjecia ilustrujace te efekty.
Pozdrowienia.
thx..
co do 2)
to w instrukcji ktora zassalem jest cos takiego:
SLOW1 - synchronizacja na pierwsza kurtyne migawki
SLOW2 - synchronizacja na druga kurtyne migawki
no i w zasadzie niby wiadomo o co chodzi.... ale tylko niby przynajmniej dla takiego laika jak ja. Kurtyna kurtyna... w jakiej sytuacji to najlepiej uzywac ?
kano: wlasnie pisalem pytanie jak ty napisales na ten tamet.
A co do instrukcji to ja mam chyba inna instrukcje :( no albo o tej poznej porze ja juz nie widze zdjec przykladowych :/
Ja mam istrukcje do C-750, stad zapewne roznice. Krotko, bo tam w kraju juz pozno:
1. SLOW1 przy malej ilosci swiatla, gdy chcemy, zeby oprocz pierwszego planu, oswietlonego lampa, bylo widoczne rowniez tlo.
2. SLOW2, ponownie przy malej ilosci swiatla. Najlepszym przykladem bedzie efekt smugi swietlnej od poruszajacego sie samochodu, ktory oswietlimy lampa dopiero pod koniec ekspozycji.
Pozdrowienia.
no mam juz instrukcje w PDFie "C740_PL_full" i teraz postaram sie juz nie zasmiecac grupy... bo w tych instukcjach wszystko jest ladnie napisane i pokazane :oops:
Nie sadze, zeby to zasmiecalo grupe. Mam nadzieje, ze ta dyskusja pomogla Ci szybciej odnalezc potrzebne informacje i teraz bedziesz mogl lepiej wykorzystac mozliwosci swojego aparatu. Zycze fajnych fotek z uzyciem lampy. Tylko uwazaj, mi bardzo szybko zaczelo brakowac dobrej, zewnetrznej lampy.
Pozdrowienia.
Jeronimo, ostatnio wpadam tu sporadycznie - jeśli masz jakieś pytania związane z C4000 to najlepiej Emilka wyślij - pocztę ściągam codziennie :) Może uda mi się na jakies odpowiedzieć ;) Pozdr.
odnosnie PW on/off setup to sa to obrazki/sekwencje jakie pojawiaja sie odpowiednio przy wlaczeniu/wylaczeniu aparatu :) mozemy wylaczyc to calkowicie, zostawic standardowe takie logo olympusa lub tez wsadzic jakas fotke (chyba)
Siro ma rację... ale mnie intryguje jeszcze jeden problem... na razie nie znam odpowiedzi... jaką rozdzielczośc ma faktycznie taka fotka? Bo jest tworzona ze zwykłego zdjęcia - więc czy poddawana jest kompresji czy obcinana? I czy można ją np. odzyskac jakoś gdyby źródłowa zaginęła? No i jeszcze coś... gdzie jest przechowywana? w pamięci aparatu? Jesli tak to zapewne kosztem czegoś, np. ilości zdjęc seryjnych? Przecież bufor nie jest z gumy :) Pozdr.
ja szczerze mowiac nie mam pojecia a to dlatego ze nie zwracam uwagi na takie cos :) podoba mi sie animacja jaka jest w standardowych ustawieniach :D
cóz, ja też jestem zadowolony z tej animacji ale kiedyś z nudów chyba ;) zaintrygował mnie ten problem - tym niemniej nie wiem jakie mogą być zwiazane z tym komplikacje dlatego wolałbym rozwiązać go teoretycznie :)
heheh ustaw obrazek i poczekaj az sie cos popsuje a wtedy poznasz odpowiedz na swoje pytania :P a tak na serio to wydaje mi sie ze fotki te sa jakos pomniejszane i zachowywane gdzies w pamieci podrecznej :) wkoncu animacja musi byc gdzies zapisana wiec moze i jest tam troszke miejsca na dodatkowy obrazek :)
nie będe ryzykował - tym bardziej że własnie otrzymałem aparat z serwisu i jestem mile zaskoczony... ale zapytam "u źródła" ;) A tak nota bene to niekoniecznie miejsce któe zajmuje animacja musi być wykorzytywane także do zapisania obrazka... w zamian na pewno nie bo wtedy nie funkcjonowałoby przywracanie ustawień fabrycznych... ale to tylko spekulacje. Jak się dowiem to napiszę...
BTW qwerty a co sie stalo ze miales go w serwisie?
Ja mam od niedawna "nowy" aparat z Allegro ale juz mialem taka zwieche ze musialem baterie wyjac :/
heheh to ja sie uwazam za szczesciaza :) aparat mam od niecalego roku i jak narazie nie mialem z nim zadnych problemow :) jedynie moze raz co nie chcial sie wlaczyc na jednych akumulatorkach ale zmienilem na inne i bez problemu jest do dzis :D
cóż, miałem kilka wątpliwości co do aparatu dot. m.in. ostrości oraz plam na fotkach (co sygnalizowałem na forum) - sytuacja nie była jednoznaczna a że kończyła mi się gwarancja... ale teraz się cieszę i robię ukłon w stronę Eurocoloru... wymienili mi od razu całą płytę główną :)
Tadeusz Jankowski
4.01.04, 16:37
1) Przytrzymując dłużej niz przez 1 sek przycisk OK załącza się okno Manual Focus (MF), czyli ręcznego ustawianie ostrości. Należy wcisnąć prawą strzałkę - zostanie wybrana opcja MF - symbol MF stanie się czerwony. Od tego momentu można ustawiać odległość strzałkami pionowymi (w dół i w górę). Nastawioną odległość można zablokować przez przytrzymanie przycisku OK dłużej niż 1 sek. W tym trybie można w normalny sposób wykonać zdjęcie, ostrość będzie ustawiona na wybraną odległość pokazywaną na pionowej skali z prawej strony monitora. Aby powrócić do trybu AF (Automatic Focus) należy jeszcze raz wcisnąć OK przez dłużej niz 1 sek, wcisnąć lewą strzałkę - nastąpi przejście do trybu AF (kolor czerwony na AF). Zatwierdzić przez OK, nastąpi wyjście z AF/MF.
Tryb FULLTIMEAF jest to tryb ciągłego ustawiania ostrości. W trybie tym aparat samoczynnie ustawia ostrość, w zależności od tego, na jak odległy obiekt jest nacelowany aparat (a to zależy, w jakim trybie ustawiania ostrości jest aparat - SPOT (punktowym w środku kadru), czy iESP (wielopolowym), patrz dalej.
Wybranie opcji ON załącza tryb FULLTIMEAF , opcji OFF - wyłącza go. Praca w trybie Continous Autofocus powoduje większy pobór energii z akumulatorków, a przede wszystkim zużywa intensywnie mechanizm ustawiania ostrości. Przydaje się m.in. przy fotografowaniu dzieci.
Opcja AFMODE pozwala wybrać jeden z dwóch podstawowych trybów:
tryb iESP (intelligent Electro-Selective Pattern), jest to domyślny tryb - aparat mierzy odległość przedmiotów w kilku punktach pola widzenia i wybiera do ustawienia ostrości zawsze najbliższy przedmiot w kadrze)
oraz tryb SPOT - ustawienie ostrości na przedmiot znajdujący się w środku pola widzenia.
2) Flesza w trybie SLOW nie należy używać w pomieszczeniach słabo oświetlonych, a jest to 99 % wnętrz, ponieważ aparat wtedy ustawia bardzo długie czasy i zdjęcie oprócz naświetlania fleszem jest doświetlone światłem żarówek, co powoduje 2 ujemne efekty, sczerwienia zdjęcie i powoduje poruszenie zdjęcia (w tym świetle), światło flesza nakłada na to swój nieporuszony obraz. Uzytkownicy często stosują nieświadomie takie parametry i potem narzekają na niczemu nie winny aparat, że "robi" nieostre zdjęcia.
W pomieszczeniach należy stosować tryby zdjęciowe P lub A wraz z trybami lampy Auto lub Redukcja Czerwonych Oczu. Wtedy kamera ustawia czasy w zakresie 1/100 do 1/30 ( nie dłużej niż 1/30), co pozwala uniknąć zbytniego doświetlania światłem zastanym, a tym samym wyżej opisanych ujemnych efektów.
Określenia "na pierwszą zasłonkę" i "na drugą zasłonkę" nawiązują do migawki typu szczelinowego, która posiada 2 zasłonki. Przy długich czasach naświetlania, po uruchomieniu takiej migawki pierwsza zasłonka startuje i odsłania całkowicie film zdjęciowy, po czym jest odliczany czas, a nastepnie druga zasłonka startuje i zasłania film. Ruch obu zasłonek, jest taki sam, jak ruch kurtyny tatralnej. Błysk "na pierwsza zasłonkę" (inaczej "synchronizacja na pierwszą zasłonkę") następuje tuż po całkowitym odsłonięciu filmu, czyli tuż po całkowitym otwarciu migawki. Błysk "na drugą zasłonkę" następuje tuż przed startem drugiej zasłonki, czyli tuż przed rozpoczęciem zamykania migawki. Tryby SLOW flesza są przeznaczone do zdjęć przy długich czasach, a takie należy wykonywać ze statywu.
Pozdrowienia dla wszystkich, a szczególne dla tych, którzy wybrali C4000
Co za konkretna i wyczerpująca odpowiedź. Jestem pod wrażeniem.
Dzięki wielkie. Wprawdzie to nie ja pytałem, ale wszystko to odnosi się także do C740 a taki posiadam, więc przyda się na pewno.
no bardzo konkretna odpowiedz ;-)
No to ja mam nastepne pytanie!
Fotki 3askam w trybie M bo chce sie czegos nauczyc. Jednak ostatnio stawiam pierwsze kroki ze zdjeciami portretowymi...
- czy ustawienie f/11 jest najlepszym sposobem na uzyskanie ostrego zdjecia (gotowego do malego retuszu w PS)?
- jak zrobic fotke zeby nie byly oczy czerwone? Czasami dopalam lampa blyskowa no i oczy sa straszne. W trybie M nie moge wlaczyc redukcji czerwonych oczu :(
A moze w jakims innym trybie robic?
No i wogle jak dziala opcja "Portret" bo z tego co zauwazylem to sprowadza sie tylko do pstrykniecia (jakie aparat domyslnie daje ustawienia... czym to sie roznie od pelnej automatyki?)
Tadeusz Jankowski
7.01.04, 19:13
no bardzo konkretna odpowiedz ;-)
No to ja mam nastepne pytanie!
Fotki 3askam w trybie M bo chce sie czegos nauczyc. Jednak ostatnio stawiam pierwsze kroki ze zdjeciami portretowymi...
- czy ustawienie f/11 jest najlepszym sposobem na uzyskanie ostrego zdjecia (gotowego do malego retuszu w PS)?
- jak zrobic fotke zeby nie byly oczy czerwone? Czasami dopalam lampa blyskowa no i oczy sa straszne. W trybie M nie moge wlaczyc redukcji czerwonych oczu :(
A moze w jakims innym trybie robic?
No i wogle jak dziala opcja "Portret" bo z tego co zauwazylem to sprowadza sie tylko do pstrykniecia (jakie aparat domyslnie daje ustawienia... czym to sie roznie od pelnej automatyki?)
1)Przysłona 11 nie jest zalecana do portretu, poniewaz daje dużą (maksymalną w C4000) głębie ostrości, a w ujęciach portretowych zwykle tło powinno być nieostre, aby nie odciagać uagi widza od głównego motywu.
Ja stosuję przysłonę 2,8 lub nieco wyższą wartość.
2) Problem czerwonych oczu jest tak stary, jak fotografia kolorowa wykonywana z fleszem wbudowanym w aparat lub przymocowanym do niego. Z doświadczeń moich wynika, że pewne osoby maja taką silną tendencję do poczerwieninia oczu, że wręcz niemozliwe jest wykonanie zdjęcia gdy patrza w obiektyw. Mało tego, niektórzy swiecą czerwienią także wtedy gdy mają wzrok skierowany w inną stronę, a także gdy są fotografowani z boku! Być może niektóre osoby sa bardziej podatne na ten efekt, a może gra tu rolę zmęczenie, stan psychiczny, oświetlenie dotychczasowe, skład widmowy światła lampy, nie wiem. Ostatnio popularna jest teoria, która mówi, że im bliżej osi obiektywu znajduje się flesz, tym bardziej aparat ma tendencję do wydobywania efektu czerwonych oczu.
Stosowanie tryby Redukcja czerwonych oczu w C4000 trochę pomaga, moim zdaniem likwiduje lub znacznie osłabia ten efekt w 30 do 50 %. przypadków
3) Najczęściej robię zdjęcia portretowe z fleszem przy ustawieniu aparatu na tryb A (Aperture priority) i flesza w tryb Red. czerw. oczu lub tryb Auto oraz na 200 ISO. Daje to dwie korzyści. Po pierwsze aparat ustawia dość krótkie czsy migawki (nie krótszy niż 1/30 dla strony Wide zooma i 1/100 dla strony tele), dzięki czemu unika się naswietlenia światłem zastanym i tym samym efektu poruszenia w tym świetle. Po drugie uzyskuje sie mozliwość szybkiej i prostej (przy pomocy strzałek) korekcji ekspozycji od -3 do 3 EV, czego nie ma w trybie Manual. Korekcja taka jest uzywana przede wszystkim przy małej odległości modela od aparatu, w której to sytuacji lampa błyskowa z reguły przeswitla twarz.
Wykorzystuję także inne korekcje. WB+/+ ustawiam na +1 lub +2 - w kierunku czerwieni, ponieważ lampa ma trochę za duzo składowej niebieskiej, co leciutko sfioletawia twarz (nie u kazdej osoby!). Ustawim Contrast na -1 lub -2. To ostatnie stosuję dla większosci zdjęć bowiem C400 ma domyślnie ustawiony zbyt duzy kontrast, jak na mój gust. Zresztą ta przypadłość dotyczy prawie wszystkich cyfrówek.
3) Opcja Portret, jak i wszystkie pozostałe tryby okreslane mianem Scenes są przeznaczone wyłącznie dla zupełnych nowicjuszy albo fotograficznych lamerów. Z tego powofu w trybach tych nie są wyświetlane na monitorze parametry, bo po co.
TJ
Można wiedzieć panie Tadeuszu skąd pan posiada tak wszechstronną wiedzę na temat fotografii? :) Może doradzi pan wszystkim rządnym wiedzy...:wink: skąd i jak uzyskać taką wiedzę również od strony praktycznej. 8)
PS. Po raz kolejny jestem zauroczony precyzyjnością i przystępnością odpowiedzi. :lol:
no wiec tym razem mam pytanie dot. dodatkowych akcesorii...
kupilem sobie:
Zestaw ochronny do Olympus C-4xxx na 52m, ktory sklada sie z filtra UV firmy KING
http://www.foto-tip.pl/sklep/product_info.php?cPath=21_29&products_id=96
czy to normalne ze w trybie supermakro nie moge (automatycznie) zlapac ostrosci?
(jak manualnie ustawiam ostrosc to jest spox, ale automatycznie juz nie dziala)
łee... czyżby ostrzył na szkiełko? wątpię...
no wlasnie ze cos jest nie tak... ale mowie o ostrosci auto..
AUTO OSTROSC
https://forum.olympusclub.pl//brak.gif
źródło (http://gekony.pwii.pl/temp/forum_olympus/smacro_auto.jpg)
wyglada jakby tlo bylo ostre... jednak nie jest (pomniejszenie dalo taki efekt)
RECZNA USTAWIONA OSTROSC
https://forum.olympusclub.pl//brak.gif
źródło (http://gekony.pwii.pl/temp/forum_olympus/smacro_manual.jpg)
no tu wyglada dobrze.
(nie pisze fachowo bo nie pamietam tych skrotow, a nie chce ich pomylic)
Tak czy owak... wciskajac do polowy przycisk nie lapie ostrosci (wogle). :(
wszystko jest ok... ino ustaw tryb na spot, bo widocznie ramka AF jest wieksza niz obiekt ktory hesz uchwycic..
to jest SPOT :( (takie zdjecie bez tej tulejki z filtrem wychodzilo od tak, a teraz musze recznie ustawiac ostrosc :()
Robilem tez wieksze rzeczy i z wiekszej odleglosci... i mialem problemy z ostroscia....
:x
no kurcze naprawde nikt nie ma takich problemow? Kiedys moglem podejsc do kwiatka i zrobic zdjecie i bylo ostre.. teraz zostaje mi ustawianie reczne ostrosci :( Bez statywu dolina....
Robilem wlasnie takie zdjecie z tulejka i wychodzilo ostre. Nic wiecej nie kombinowalem... Moze cos przeoczyles z ustawieniami??
Mnie również w trybie makro wychodza nieostre zdjęcia, ale nie wszystki, tzw. zależy od odległości czasem 1-2cm robi różnice. Oczywiscie z tulejka i filtrem UV. :?
. Praca w trybie Continous Autofocus powoduje większy pobór energii z akumulatorków, a przede wszystkim zużywa intensywnie mechanizm ustawiania ostrości.
Rozumiem z tego ze, o ile to mozliwe, powinno sie unikac uzywania tego trybu i ustawiac ostrosc recznie?
Po drugie uzyskuje sie mozliwość szybkiej i prostej (przy pomocy strzałek) korekcji ekspozycji od -3 do 3 EV, czego nie ma w trybie Manual. Korekcja taka jest uzywana przede wszystkim przy małej odległości modela od aparatu, w której to sytuacji lampa błyskowa z reguły przeswitla twarz.
Korekcja ekspozycji? Czym to się zmienia? :?:
Z góry dziekuje za odp oraz za ten wykład o obsludze C-4000. Mysle ze bardzo sie przydal i to nie tylko mnie. Pzdr
Tadeusz Jankowski
11.02.04, 15:55
Mam propozycję.
Napisałem w zarysie instrukcję obsługi Olympusa C4000Z. Jestem w stanie ją opracować dokładniej i udostępnić dla niniejszej witryny.
Instrukcja zawiera:
1) Krótka charakterystyka aparatu, ocena użytkowa oraz krótkie porównanie z innymi aparatami z tej samej półki cenowej.
2) Wchodzenie do menu i poruszanie się po menu, wybieranie opcji (funkcji) i ich wartości.
3) Przechodzenie od trybu zdjęciowego do trybu wyświetlania zdjęć.
4) Omówienie trybów zdjęciowych C4000, zastosowanie trybów w praktyce zdjęciowej. Dobór parametrów zdjęciowych (czułość, czas migawki, przysłona, ilość pikseli i kompresja).
5) Korekcje balansu bieli, nasycenia, kontrastu i ostrości.
6) Tryby zdjęciowe, a tryby lampy w C4000.
7) AutoExposure- tryb punktowy, tryb matrycowy.
8) AutoFocus - tryb wielopolowy, tryb punktowy, tryb shift point.
9) ManualFocus.
10) Continous Focus.
11) Korekcja własna balansu bieli.
12) Tryby Macro i SuperMacro.
13) Tryby Scenes.
14) Klip filmowy, nagrywanie, odtwarzanie.
15) Przycisk MyMode - przypisywanie funkcji do niego.
16) Przypisywanie funkcji do dwóch przycisków w menu obrotowym.
17) Opcje aparatu (data, czas, język, jasność ekranu, głośność piszczka, obraz powitalny i pożegnalny i inne)
18) Inne (tryb wyświetlania Index, zoom w trybie przeglądania, kadrowanie zdjęcia w aparacie, itd.)
19) Ogólne porównanie klasy cyfrowych lustrzanek z klasą średnią cyfrówek z zoomem (C4000Z).
Myślę, że instrukcja miałaby około 8 - 15 stron formatu A4.
Najogólniej mówiąc, instrukcja zawierałaby taki sam materiał, jak oryginalna instrukcja do OLY C4000Z w pdfie, tylko, że pominięte by były szczegółowe tablice ustawień w menu, a dodane praktyczniejsze rzeczy, no i napisane to by było nie tak drętwym, prawniczym językiem, jak instrukcja firmowa. Producent, wiadomo, musi być bardzo sformalizowany, aby jak najbardziej zabezpieczyć produkt przed reklamacjami.
Myślę, że z większości materiału mogliby korzystać także użytkownicy innych aparatów z serii Camedia.
Tadeusz Jankowski
pomysl super! A co do publikacji to prosze pukac do (A)rturo (http://forum.olympus.hat.pl/profile.php?mode=email&u=2)
Zgadzam się z przedmówcą i czekam z niecierpliwością! :D :D
pan Tadeusz to powinien chyba się zając testami aparatów, bo to świetny pomysł... też czekam z niecierpliwością.
Tadeusz Jankowski
14.02.04, 15:06
Piszę instrukcję. Przypuszczalny termin zakończenia (jeżeli nie będzie jakiegoś trzęsienia ziemi, chorób i tym podobnych spraw) - jeszcze 2 tygodnie.
Tadeusz Jankowski
Korzystając z okazji że wspiera nas nas Pan swoją wiedzą chciałbym zwrócić się z pytaniami które zadałem już w kilku miejscach ale niestety bez rezultatu... To raczej ciekawostka ale...
gdzie i w jakiej wielkości przechowowane są ekrany poczatkowe/koncowe w aparacie? Chodzi mi o obrazek, animację która pojawia się przy właczaniu i wyłaczaniu aparatu...
Z powyższego wynikaja następne pytanka:
Czy zadanie własnego ekranu wpływa ujemnie na cokolwiek, np. na zmniejszenie jakiegoś bufora przeznaczonego np. na fotki seryjne itd.?
No i ostatnie pytanko typu 2 in 1 ;) Podejrzewam odpowiedź negatywną, ale nie jestem pewien... czy istnieje możliwośc "odzyskania" fotki będącej obrazem poczatkowym/koncowym? Jeśli tak to w jakiej rozdzielczości (czy równej rozdzielczości ekranika LCD?)?
Pozdrawiam
Z niecierpliwoscia czekam na instrukcje, zwlaszcza ze jutro dostane w lapki moj pierwszy w zyciu aparat :roll: bedzie to Olympus c 4000 :D
Witam, mam takie niesmiałe pytanie do Pana Tadeusza: jak tam postępy w pisaniu instrukcji..? :D Pozdrawiam!
I ja też bardzo niecierpliwie czekam na dobrą POLSKĄ instrukcję do C-4000Z.
Pozdrowienia
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.