PDA

Zobacz pełną wersję : moj nowy Olek C4000z - brzydkie fotki



Jeronimo
10.12.03, 22:11
Kupilem wczoraj na Allegro (nowy) aparat Olympus c4000z no i zrobilem zdjecie czarne 13s ISO 100 i przeslona f/2.8
no i taki dziwny rezultat mam
http://www.terragaleria.pwii.pl/temp/A001.jpg
(jakies czerwone kropki czy cos? czy to normalne)

HELP!

P.S.
Pozniej zrobie jeszcze zdjecia
16s ISO100 f/2.8 ( no i z iso200 oraz iso400)
i zapodam linki na forum

Jeronimo
10.12.03, 23:07
teraz porobylem troche fotek z okna
zaczynajac od s16(zmiejszajac do s10) ISO100 f/2.8 oraz to samo przy ISC200 i 400

pierwsza 16s f/2.8 iso100
http://www.terragaleria.pwii.pl/temp/B001.JPG

druga 13s f/2.8 iso 100
http://www.terragaleria.pwii.pl/temp/B002.JPG

nastepna 10s ....
http://www.terragaleria.pwii.pl/temp/B003.JPG


http://www.terragaleria.pwii.pl/temp/B004.JPG
http://www.terragaleria.pwii.pl/temp/B005.JPG
http://www.terragaleria.pwii.pl/temp/B006.JPG
http://www.terragaleria.pwii.pl/temp/B007.JPG
http://www.terragaleria.pwii.pl/temp/B008.JPG
http://www.terragaleria.pwii.pl/temp/B009.JPG
http://www.terragaleria.pwii.pl/temp/B010.JPG
http://www.terragaleria.pwii.pl/temp/B011.JPG

Arras
10.12.03, 23:51
jeronimo tys się wściekł z takimi formatami... zmiejsz to do 1024x768 przynajmiej albo jeszcze mniejsze... i widziałem chyba foty z ręki robione... a statywik? I czas należy dopracować metodą prób i błedów - bo większość (jak dla mnie) prześwietlona. A czerwone/białe kropki to różnice w czułości matrycy przy długich czasach naświetlania - normalka.

ps. zdarłem sobie kilka fotek i pozaglądałem w exif'y - iso przy długich czasach naświetlania ma być jak najmniejsze to podstawa (patrz fota b011 - 10 s./iso 400!!!). fota b001 jest najlepsza - ale i tak bym czas zmniejszył do 8 sek.

Jeronimo
10.12.03, 23:58
no takie ustawienia mi doradzil Arturo do testowania...
zdjecia robione ze statywu :(

pozniej zrobie jakies "normalne" - czyli nie na maxa f/2.8 tylko jakos normalnie i moze nie bedzie szumow.....

a co to tego czarnego http://www.terragaleria.pwii.pl/temp/A001.jpg
to jest spox?

Sorx za lameriade ale musze jak najszybciej wypadac sprzet czy nie ma jakis "syfow" ktore podlegaja gwarancjii..

Arras
11.12.03, 00:02
nie będę ekspertem tu, ale ta czarna fota mieści się w "normie". Nie widzę dead pikseli.

Jeronimo
11.12.03, 00:13
a jest jakis "chlopski" sposob zeby przetestowac w 5min czy aparat jest sprawny?

BTW
Noise reduction - czy to wlasnie ma wytlumic szumy?

Arras
11.12.03, 00:26
nie wiem - nie mam opcji noise reduction. Btw... programik dead pixel test wykrywa padnięte piksele matrycy oraz hot.

przejechałem ten czarny obrazek na tym programie i nie masz martwych pikseli w matrycy. Wynik taki : 0 dead/4 hot. Matryca jest ok.

tu jest link do dead pixel test
http://www.starzen.com/imaging/downloads/deadpixeltest.zip
robisz fotę na maksymalnym czasie na otwartej przysłonie i iso 400 z zamkniętym deklem obiektywu i w formacie tiff - wtedy można dobiero tak naprawdę sprawdzić czy są dead/hot piksele.

qwerty
11.12.03, 08:31
otóż to... przetestuj aparat tym programem - ja nie miałem takich efektów (piszę w czasie przeszłym bo chwilowo nie mam aparatu).
Nie chciałbym się wymądrzać ale właśnie dlatego aby uniknąc tego typu niepewności NIGDY nie kupię tak czułego sprzętu poza normalnym sklepem... ale to tylko takie moje "widzimisię" :) No i jeszcze coś... jestem typowym amatorem wraz z wynikającymiu z tego faktu wadami ;) ale jak do tej pory nigdy nie widziałem potrzeby fotografowania w czasie dłuższym niż 4 sekundy... (tryb nocny) no ale może kiedyś....
W trybie nocnym noise reduction jest automatycznie włączane - jeśli fotografuję na manualu w nocy to ZAWSZE włączam noise reduction.
Pozdr.

krupek
12.12.03, 01:21
A może ktoś rozwinąć wątek: "jak i co przetestować w aparacie aby wykazać jego sprawność/niesprawność" ?
Co można jeszcze przetestować oprócz hot/dead pixeli ?
Można przeprowadzić podobny test dla LCD?
Jak sprawdzić optykę itd. ?

qwerty
12.12.03, 08:37
najbardziej wiarygodny sposób to chyba mieć możliwośc porównania własnych zdjęc zrobionych na tych samych ustawieniach, temu samemu obiektowi z fotkami zrobionymi tym samym modelem ale innym aparatem. Każde inne porównanie jest jedynie orientacyjne... No ale taka możliwośc to rzadkośc... a może się mylę? Pozdr.

Arras
12.12.03, 13:50
Można przeprowadzić podobny test dla LCD?


Czy lcd jest uszkodzony to widać gołym okiem. Albo punkt jest cały czas czerwony, albo czarny. Najlepiej zrobic dwa zdjęcia - jedno czarne - drugie jakiegoś białego obiektu(np.kartki) i wyświetlić na lcd w aparacie i dokładnie się przyglądnąc. Ale i tak z tego co wiem, to lcd nie podlega gwarancji jeżeli ma nie więcej niż 3 uszkodzone piksele.

krupek
12.12.03, 15:11
Może to będzie śmieszne o co zapytam, ale kto nie pyta ten błądzi...


Albo punkt jest cały czas czerwony, albo czarny .....
Czy określenia hot/dead pixel przekładają się także na ekran lcd?
Tzn, gdy na lcd pixel jest czerwony to jest hot, a gdy jest czarny to jest dead?


Ale i tak z tego co wiem, to lcd nie podlega gwarancji jeżeli ma nie więcej niż 3 uszkodzone piksele.
Za uszkodzony pixel na lcd uznajemy taki, który jest obojętnie albo hot albo dead czy tylko np. dead.

Może zamieszałem troche, ale myśle że da się to jakoś zrozumieć...

Arras
12.12.03, 18:27
Chyba w kwestii wyświetlacza LCD nie ma terminów dead/hot. Piksel albo działa albo i nie. Tylko właśnie te niedziałające czasem mają różne barwy :). Widziałem ekran LCD z pionową czerwoną linią po zalaniu (czyli wszystkie piksele od góry do dołu nie działały), ale ten objaw minął widocznie po odparowaniu wody. Więc wychodzi na to że tylko są martwe piksele na lcd.

hillel
16.12.03, 09:11
hot pixel - pixel reagujacy na swiatlo mocniej niz ustawa przewiduje
dead pixel - pixel nie reagujacy/swiecacy wcale.

w przypadku wyswietlaczy lcd odpowiednikiem hot pixeli sa pixela zapalone na stale. ich rozne kolory wynikaja z tego ktory pixel z triady RGB jest zapalony/zgaszony
hot pixele sa widoczne na czarnym tle, a zanikaja na bialym. natomiast dead pixele odwrotnie. niezaleznie od koloru

a co do fotek - to normalka - kazda matryca tak reaguje przy dlugich czasach naswietlania. nowsze aparaty olympusa maja opcje redukcji tego efektu. odbywa sie to na zasadzie wykonania dodatkowego z zdjecia z maksymalnie zamknieta przyslona i odjecie jednego od drugiego. ta metoda przyciemnia nieco zdjecie, jednak pozwala na 100% pozbycie sie hot pixeli.