Zobacz pełną wersję : E300/500 czy D50 a może D5D
Zaznaczam od razu. Chciałbym kupić aparat + obiektywy i przez jakiś czas mieć święty spokój z wydatkami, dlatego zastanawiam się nad:
- E300(o ile będzie)/E500 + 14-45[3,5-5,6] + 40-150[3,5-4,5] ~3000zł
- D50 + 18-55[3,5-5,6] + Sigma70-300 APO Macro DG[4-5,6] ~3400
- D5D + 18-70[3,5-5,6] + 75-300[4,5-5,6] ~2700
- czekać na Ex? Exx? a może cuś innego?
Mam czas, nie spieszy mi się.
Najważniejsza sprawa to dobrej jakości fotki.
Kolorki, dobre naświetlenie, dobry WB, głębia tonalna itd. to podstawa.
To, że jedna pucha jest lepsza od drugiej przeżyję. Zresztą szkło, szkło i jeszcze raz szkło jest najważniejsze.
A fotografować będę w 50% krajobrazy, 30% ptaszki itd. oraz 20% reszta tzn. ludzie, impry itd.
Aha, jestem zaawansowanym amatorem - Zenit, Praktiki i inne duperele przechodziłem w swoim czasie (kiedy jeszcze cyfrówek nie było) z powodzeniem. Więc z obsługą w/w nie powinno być problemów.
A pytam bo człek czasu nie ma na czytanie testów, opinii, recenzji itede itede :wink:
Pozdrawiam.
Zaznaczam od razu. Chciałbym kupić aparat + obiektywy i przez jakiś czas mieć święty spokój z wydatkami, dlatego zastanawiam się nad:
- E300(o ile będzie)/E500 + 14-45[3,5-5,6] + 40-150[3,5-4,5] ~3000zł
- D50 + 18-55[3,5-5,6] + Sigma70-300 APO Macro DG[4-5,6] ~3400
- D5D + 18-70[3,5-5,6] + 75-300[4,5-5,6] ~2700
- czekać na Ex? Exx? a może cuś innego?
IMO oly albo minolta
dd to kapitalna puszka, nic jej praktycznie nie brakuje, kit nie jest zły ale -trochę gorszy od olympusowego. Co do tele to napewno nie birerz 75-300 minolty tylko dorzuć do sigmy, lub za flinta popatrz.
O e300/e500 dużo tu poczytasz i jedną ma zaletę niesłychaną - 40-150 naprawdę kapitalne szkło w swojej klasie cenowej.
A więc idź do sklepu i pobaw się oba aparatami, zobacz co Ci ergonomicznie lepiej leży.
A fotografować będę w 50% krajobrazy, 30% ptaszki itd. oraz 20% reszta tzn. ludzie, impry itd.
Krajobrazy to obowiązkowo ZD 11-22 (nowy 2800zł)