PDA

Zobacz pełną wersję : Trzy portrety w plenerze



Tadeusz Jankowski
31.12.05, 19:46
Oto 3 portrety w plenerze, doswietlane fleszem.

http://arturo.serv01.net/olympus/upload/pliki/TJDziewczynaWSloncu.jpg

http://arturo.serv01.net/olympus/upload/pliki/TJNaZielonejMurawie.jpg

http://arturo.serv01.net/olympus/upload/pliki/TJPortretWKwiatach.jpg

Pzdr, TJ

Jeronimo
2.01.06, 03:09
ladne portety dobrze doswietlone lampa!

blady
2.01.06, 14:49
W drugim zdjęciu przyjemnie światło odbija się na lewj elewacji budynku - bardzo mi się podoba to zdjęcie.
Ładne kolory na wszystkich, a przy pierwszym i trzecim, wolałbym mniejszą GO. Flesz wbudowany w aparat czy jakiś "lepsiejszy" zewnętrzny?

Pozdrowionka.

Rafał Czarny
21.01.06, 22:16
Na pierwszym zdjęciu powstały cienie pod okularami od dopalenia fleszem. Jest na to rada. Można odwrócić aparat do góry nogami, tak że flesz z dyfuzorem doświetla od dołu. Ten patent sprzedał mi jeden krakowski fotoreporter, który fotografował Spielberga jak przyjechał kręcić w Polsce Listę Schindlera. Gość wysiadł z samolotu w swojej czapce z daszkiem, a kolega właśnie odwrócił aparat z fleszem i "puknął" mu pod daszek doświetlając ładnie twarz.

A Tadeusz musiałby się tak ustawić, żeby znowu nie wyszły cienie od bryli na czole modelki.

Pozdr.

OKO
21.01.06, 23:59
1 ma troche wad :

przepalenia na twarzy od lampy, szczwegolnie widoczne na czole i nosie, lewa reka modelki brzydko obcieta.

2 najbardziej mi sie podoba.


3 za ciasno u gory , choc fotka bardzo przyjemna, modelka naturalnie usmiechnieta.

excel
22.01.06, 01:00
abc

Yello_35
22.01.06, 11:06
Myślę , że to nie przepalanie tylko słońce odbijające od tłustej cery (to nie obraza). Należałoby zastosować puder matujący - wtedy nie ma takich refleksów. Nie jest to moja "działka" więc nie oceniam ale przyjemnie się ogląda.
A szczególnie cenna jest uwaga Rafała Czarnego do zastosowania w praktyce na przyszłość.

dorian
22.01.06, 12:12
Szczerze mówiąc na 1 kadr niezbyt udany i na moje oko lekko przekrzywiony faktycznie zbyt duzo swiatła na twarzy, można było zrobić korekcje lampy -3 bo ustawiona była jak sądzę na dopełnienie.
2 kadr dobry światło sprzyjało ale postać powinna stanowić większy element kompozycji. Bo albo to jest portret w tle z arhitekturą albo sama budowla tak wyszło trochę jak zdjęcie turystyczne z dobrą perspektywą budowli. Można było trochę przybliżyć postać do obiektywu lub odejść dalej i wydłużyć ogniskową skracając optycznie dystans między pałacykiem a postacią. 3 nie otworzyło się. Rafał Czarny dobry patent z tą lampą muszę spróbować.

Tadeusz Jankowski
22.01.06, 20:25
Dziękuje wszystkim za opinie, dziekuje RF za patent, przy okazji wypróbuję.
Myślę, ze te delikatne połyski na twarzy zostały zbyt łatwo zakwalifikowane do przepaleń. Jeżeli prześwietlenia już są, to na swetrze. Z drugiej strony w duzym powiększeniu sa one znacznie, znacznie mniejsze. Ale z pewnością puder by sie przydał.
Reka zostala ucieta, bo modelka była niezawodowa i niesterowalna, wiec wolalem, zeby byla naturalna.
Dorian, wydaje mi się, że zbyt dosłownie traktujesz tematy - "jak portret, to z bliska. jak budowla, to turystyka". Ale, kto wie, jak by tak ująć, jak Ty proponujesz, kto wie, może by było lepiej.
Na koniec pytam, czy nikt nie zauważył, ze ta sucha gałąź z lewej jest mocno zbędna?
Pzdr, TJ

blady
23.01.06, 15:23
Odpowiadając na pytanie o zbędności gałęzi, chciałbym stwierdzić, że nie zwróciłem na nią uwagi, a to znaczy, że nie przeszkadza. Tak popatrzyłem na to zdjęcie i mi nawet pasuje taki układ ponieważ jest: gałąź, portret na środku, pień drzewa. Taki trójpodział sceny jest całkiem na miejscu w tym zdjęciu. pozdrawiam

Rafał Czarny
23.01.06, 15:52
Ja wolę portrety z mniejszą ilością szczegółw w tle. Bo tylko rozpraszają, a najczęściej nic nie wnoszą. Wolę rozmazane plamy z tyłu przy krótkiej GO.

Pozdrawiam