Zobacz pełną wersję : Olympus 8080 kilka problemów
Mam kilka pytań z góry uprzedzam, że jestem początkującym w dziedzinie fotografii cyfrowej jesli chodzi o oparat o tak dużych możliwościach tak więc prosze o wyrozumiałość :)
Od kilku dni jestem posiadaczem Wspomnianego w tytule Olympusa C-8080 - testuje sprzęcik robiąc zdjęcia niestety jakn na razie głównie w warunkach domowych. Przy oświetleniu górną lampą zrobiłem kilka fotek z ustawieniami na S mode. Jakież było moje zdziwienie gdy obejrzałem rezultaty - część zdjęć wyszło super a część była ciepło żółta - ustawienia były takie same dla wszystkich zdjęć warunki takie same a co więcej nawet ujęcia praktycznie te same. A jeszcze dodam że zdjęcia były robione bez flasha. Wydaje mi się że odpowiedzialna za te różnice jest automatyka WB - parametr auto) - i teraz nie wiem czy cos jest nie tak z moim aparatem? czy problem tkwi gdzieś indziej czy takie sytuacje są czyms normalnym i w pomieszczeniach bez flasha trzeba dostosowywać WB manualnie?????
I jeszcze drugie pytanie - po podłączeniu aparatu do komputera - komputer widzi tylko kartę xd ( mam jeszcze CF w aparacie) i dopiero po wyjęciu karty XD mogłem kopiować zdjęcia z drugiej karty . Po podłączeniu aparatu kablem usb przełącznik xd/cf nie reagował ?
Z góry dziękuje za odpowiedzi i jeszcze raz prosze o wyrozumiałość odnośnie pytań
Tomek
Automatyka WB często nie radzi sobie w takich warunkach. Spróbuj ustawić światło sztuczne (żarówka), a jeszcze lepiej skalibrować WB przy użyciu białej kartki papieru (chyba jest taka opcja w C-8080).
Tak C-8080 ma taką możliwość
niepokoi mnie jednak ,ze dwa w zasadzie takie same zdjecia robione w krótkim odstepie czasu prawie jedno za drugim wychodza tak różnie - zastanawiam się czy może coś jest jednak nie tak z automatyka