Zobacz pełną wersję : problem systemowy, zostać czy zmienić?
Mam problem - siedzę od kilku dni w necie i jestem trochę skołowany - stąd zwracam się do Was o pomoc.
Niestety albo też stety moja druga połówka zaraziła się fotografią. W związku z tym potrzebne będzie drugie body (to nie podlega dyskusji).
No i właśnie tu się zaczyna - aktualnie dysponuję e510 + 14-42 + 14-54 + 40-150 (starszy) + FLR50 + filtry + baterie i inne akcesoria. Kupując kolejne w systemie body chciałbym, żeby było powiedzmy bardziej zaawansowane - więc biorę pod uwagę e-30 i e-3 (i tu jest już pierwszy dylemat, które :-/).
Natomiast naczytałem się na dokładkę testów, opinii i przewertowałem nasze forum - no i z wielu wypowiedzi wynika, że za podobną cenę np. w C lub N bedzie lepsze body. Ale nie samym body człowiek żyje :) nie znam się totalnie na obiektywach obcych systemów i nie wiem czy w łącznej podobnej cenie (mam na myśli zestaw body+obiektyw) będzie faktycznie lepiej/korzystniej no i czy w ogóle jest sens myśleć o zmianie systemu? A z drugiej strony jeśli zmiana systemu, to tylko teraz, bo później to będzie już za późno, jak nabędę jeszcze parę drobiazgów do systemu!
A jeśli zmiana systemu to znów ból głowy jakie body (dwa) - jedno lepsze (50d vs d90 vs 300) drugie słabsze (...).
Czy w ogóle da się rozwiązać sensownymi argumentami ten dylemat?
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
e-30 do tego zuiko 9-18 i nic Wam więcej do szczęścia nie potrzeba.
pozdrawiam
dog_master
20.06.09, 02:29
Moim zdaniem, jeżeli nie umiesz sam zdecydować i nie widzisz różnicy, to też i jej nie zobaczysz i nie warto zmieniać.
Czemu chcesz mieć bardziej zaawansowane body i co pod tym hasłem rozumiesz? Czego Ci brakuje w E-510?
Co do zmiany systemu - już masz sporo rzeczy ;) a zmienić zawsze się da. Kwestia kasy, ale też i koniunktury na rynku (vide niedawno, osoby sprzedające sprzęt na jesieni, a kupujące na wiosnę... :roll:)
Kolego, jak masz cykać foty, to będziesz je cykał niezależnie od systemu.