Zobacz pełną wersję : ZD 14-54 czy Sigma 18-50 f2.8 może ZD 14-54 II lub ZD 14-60 SWD?
Mam bardzo ważne (dla mnie) pytanie, co jest lepsze
Zuiko Digital 14-54 f/2.8-3.5
czy
Sigma 18-50 f/2.8 EX DC Macro
bagnet 4/3 (Olympus/Leica/Panasonic)
może
ZD 14-54 II lub ZD 14-60 SWD?????????
szukałem na forum, nic konkretnego nie znalazłem. wiem, że 14-54 to bardzo dobre szkło, ale przemawia za sigmą światło.
ZASTOSOWANIE:
fotografia ślubna..
Jestem początkującym w tym temacie, chciałbym prosić jakieś porady co do fotografii ślubnej, jeżeli chodzi o wybór szkieł
na razie E-1 + 14-45 (popsute :(( ) + Zuiko OM 50 f/1.4 + Helios 58 f/2.8
ta 50-tka daje rade, więc odkładam wybór 50mm ZD.
Te 18 mm sigmy może okazać się za wąskie... tutaj każdy mm się liczy. 12-60 ma najbardziej uniwersalny zakres... bierz jeśli Cię na niego stać. Jesli nie masz takich środków to z czystym sumieniem polecam 14-54. Nie tak jasny jak Sigma ale ma bardziej elastyczny zakresik.
Sam musisz ocenić.
silniczek SWD coś daje w E-1?
off-top -> warto naprawić 14-45?
Czy warto w ogóle inwestować w szkła oly w kierunku fotografia ślubna (etc.) i reklamowa.
proszę tylko bez uszczypliwych komentarzy, to takie moje marzenie, które chcę powoli zrealizować.
NightCrawler
8.01.09, 01:09
jezeli o mnie chodzi to zamiast 12-60 bralbym 14-54 i do tego 50 f2...
aczkolwiek sa madrzejsi odemnie na forum i poczekajmy az sie wypowiedza...
silniczek SWD coś daje w E-1?
off-top -> warto naprawić 14-45?
Czy warto w ogóle inwestować w szkła oly w kierunku fotografia ślubna (etc.) i reklamowa.