Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Wątek: ZD 14-54 czy Sigma 18-50 f2.8 może ZD 14-54 II lub ZD 14-60 SWD?

| OlyJedi
    Mieszka w
    Poznań
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria

ZD 14-54 czy Sigma 18-50 f2.8 może ZD 14-54 II lub ZD 14-60 SWD?

Mam bardzo ważne (dla mnie) pytanie, co jest lepsze

Zuiko Digital 14-54 f/2.8-3.5

czy

Sigma 18-50 f/2.8 EX DC Macro
    bagnet 4/3 (Olympus/Leica/Panasonic)

może

ZD 14-54 II lub ZD 14-60 SWD?????????

szukałem na forum, nic konkretnego nie znalazłem. wiem, że 14-54 to bardzo dobre szkło, ale przemawia za sigmą światło.

ZASTOSOWANIE:
    fotografia ślubna..

Jestem początkującym w tym temacie, chciałbym prosić jakieś porady co do fotografii ślubnej, jeżeli chodzi o wybór szkieł
    na razie E-1 + 14-45 (popsute ( ) + Zuiko OM 50 f/1.4 + Helios 58 f/2.8

ta 50-tka daje rade, więc odkładam wybór 50mm ZD.

Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Gundi
    Mieszka w
    Muszyna / Kraków
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    Te 18 mm sigmy może okazać się za wąskie... tutaj każdy mm się liczy. 12-60 ma najbardziej uniwersalny zakres... bierz jeśli Cię na niego stać. Jesli nie masz takich środków to z czystym sumieniem polecam 14-54. Nie tak jasny jak Sigma ale ma bardziej elastyczny zakresik.

Sam musisz ocenić.
    Ostatnio edytowane przez Gundi ; 8.01.09 o 00:21

| OlyJedi Awatar voovoo2
    Mieszka w
    Olsztyn
    Siła reputacji
    123
    Moja galeria
    Gundi dobrze mówi

| OlyJedi
    Mieszka w
    Poznań
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    silniczek SWD coś daje w E-1?

off-top -> warto naprawić 14-45?

Czy warto w ogóle inwestować w szkła oly w kierunku fotografia ślubna (etc.) i reklamowa.

proszę tylko bez uszczypliwych komentarzy, to takie moje marzenie, które chcę powoli zrealizować.
    Ostatnio edytowane przez King ; 8.01.09 o 01:30 Powód: Automatyczne scalenie postów

| OlyJedi Awatar NightCrawler
    Mieszka w
    Katowice
    Siła reputacji
    29