Zobacz pełną wersję : weryfikacja.
krwawawiewiora
29.10.08, 21:48
witam!
jestem początkująca w fotografii i chciałabym usłyszeć wasze opinie jako bardziej zaawansowanych użytkowników. przejrzałam wątki i trochę zgłupiałam (pewnie często to słyszycie, więc z góry przepraszam, jeżeli taki temat został już poruszony - moje niedopatrzenie). chcę robić zdjęcia krajobrazowe i ogólnie związane z naturą (kwiatki i robaczki). planuję kupno statywu, filtra polaryzacyjnego, połówkowego szarego (kołowy lub Cokin) i adaptera bagnetowego do Heliosa. czy na początek będzie to odpowiedni zestaw? proszę o weryfikację.
napisz co juz posiadasz, jaki masz aparat.
witam!
jestem początkująca w fotografii i chciałabym usłyszeć wasze opinie .....chcę robić zdjęcia krajobrazowe i ogólnie związane z naturą (kwiatki i robaczki). planuję kupno statywu, filtra polaryzacyjnego, połówkowego szarego (kołowy lub Cokin) i adaptera bagnetowego do Heliosa. czy na początek będzie to odpowiedni zestaw? proszę o weryfikację.
No siemasz.Tez poczatkuje.Nie mam nic poza dwoma kitami,do kwiatkow i robaczkow wystarczy.Na krajobraz to najpierw cos szerokiego kup i statyw,na poczatek polar,szare polowki raczej w systemie Cokina.
krwawawiewiora
29.10.08, 22:00
napisz co juz posiadasz, jaki masz aparat.
Olympus e510 z dwoma szkłami kitowymi (14-42mm i 40-150mm).
Dobrze kombinujesz, ew. w przyszlosci ZD 35 mm lub ZD 50 mm do robaczków. A na razie możesz kupić jeszcze pierscienie pośrednie i bawić się z Heliosem.
krwawawiewiora
1.11.08, 16:20
dziękuję wam bardzo.
Ja do macro (robaczki, kwiatki i takie tam...) mam w zasadzie właśnie Heliosa i pierścienie, ale większość robię kitem 40-150, choć wiem, że to w zasadzie macro nie jest... Teraz zaszalałem i kupiłem niedawno Raynoxa 250 (to prawie że legenda :-P )... Zobaczymy co z tego wyjdzie :wink: Dorobiłem się też 70-300 i jestem ciekaw, czy to się sprawdzi w foceniu robactwa, zobaczymy :grin: