Zobacz pełną wersję : OLYMPUS E-520... i co do niego? Proszę o poradę...
Witajcie. Właśnie zamierzam zaopatrzyć się w OLYMPUSA E-520.
Interesują mnie dwa zestawy z których chcę wybrać jeden:
I. OLYMPUS E-520 body + ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm f/3.5-5.6 + ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm f/4.0-5.6 lub
II. OLYMPUS E-520 body + ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm f/3.5-5.6 + ZUIKO DIGITAL ED 70-300mm f/4.0-5.6
Jestem amatorem, bardzo lubię makro ale chciałbym również mieć możliwość fotografowania obiektów z dużych odległości.
Do zestawu chcę jeszcze dołożyć ZUIKO DIGITAL 35mm f/3.5 MACRO i RAYNOX DCR-250.
Moje niezdecydowanie polega wyłącznie na tym, aby podjąć decyzje, który z zestawów wybrać.
Wydedukowałem, że do zestawu I mógłbym dokupić jeszcze pierścień pośredni EX-25 (podwajający powiększenie) i w ten sposób uzyskam podobne parametry co w zestwie II. Będę mógł wtedy decydować o tym, czy naprawdę w danej chwili potrzebuję takiego powiększenia, czy nie.
Poza tym ten zestaw byłby nawet tańszy od tego z większym zoomem.
Czy takie rozwiązanie jest dobre, czy też moja dedukcja jest błędna?
Gdzieś wyczytałem, że w praktyce II zestawem to już się większego robala nie ujmie w kadrze, ale za to mamy niezły tele. Na czym też z kolei mi zależy.
:esystem:
Bardzo proszę o pomoc.
Jeśli byłbym na Twoim miejscu z wiedzą na temat swoich potrzeb, którą teraz posiadam kupiłbym drugi zestaw.
14-42 jest w obu zestawach. Jest uniwersalnym obiektywem dającym szeroki kąt i krótkie tele. Jak na kitowy obiektyw zachowuje się przyzwoicie. Mały, poręczny.
Do niego dołączono prawdziwego smoka w tej klasie cenowej. Wcale nie najciemniejsze szkło przyrodnicze (przejrzyj galerie Mysikrólika: www.annaw.pl).
Do makro zawsze trzeba było mieć coś co pozwoli zrobić z aparatu "mikroskop". 35 mm lub DCR powinien wystarczyć. Jeśli masz zacięcie inżynierskie możesz zmontować sobie zestaw z mieszkiem. Przed wyborem właściwego makro warto zgłębić temat by wybrać sobie swoją metodę.