Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Wątek: OLYMPUS E-520... i co do niego? Proszę o poradę...

Siła reputacji
    0
    Moja galeria

OLYMPUS E-520... i co do niego? Proszę o poradę...

Witajcie. Właśnie zamierzam zaopatrzyć się w OLYMPUSA E-520.
    Interesują mnie dwa zestawy z których chcę wybrać jeden:
    I. OLYMPUS E-520 body + ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm f/3.5-5.6 + ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm f/4.0-5.6 lub
    II. OLYMPUS E-520 body + ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm f/3.5-5.6 + ZUIKO DIGITAL ED 70-300mm f/4.0-5.6

Jestem amatorem, bardzo lubię makro ale chciałbym również mieć możliwość fotografowania obiektów z dużych odległości.
    Do zestawu chcę jeszcze dołożyć ZUIKO DIGITAL 35mm f/3.5 MACRO i RAYNOX DCR-250.

Moje niezdecydowanie polega wyłącznie na tym, aby podjąć decyzje, który z zestawów wybrać.
    Wydedukowałem, że do zestawu I mógłbym dokupić jeszcze pierścień pośredni EX-25 (podwajający powiększenie) i w ten sposób uzyskam podobne parametry co w zestwie II. Będę mógł wtedy decydować o tym, czy naprawdę w danej chwili potrzebuję takiego powiększenia, czy nie.
    Poza tym ten zestaw byłby nawet tańszy od tego z większym zoomem.
    Czy takie rozwiązanie jest dobre, czy też moja dedukcja jest błędna?
    Gdzieś wyczytałem, że w praktyce II zestawem to już się większego robala nie ujmie w kadrze, ale za to mamy niezły tele. Na czym też z kolei mi zależy.

Bardzo proszę o pomoc.

+++ ZASŁUŻONY +++ Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar hades
    Mieszka w
    Dolny Śląsk
    Siła reputacji
    151
    Moja galeria
    Jeśli byłbym na Twoim miejscu z wiedzą na temat swoich potrzeb, którą teraz posiadam kupiłbym drugi zestaw.

14-42 jest w obu zestawach. Jest uniwersalnym obiektywem dającym szeroki kąt i krótkie tele. Jak na kitowy obiektyw zachowuje się przyzwoicie. Mały, poręczny.
    Do niego dołączono prawdziwego smoka w tej klasie cenowej. Wcale nie najciemniejsze szkło przyrodnicze (przejrzyj galerie Mysikrólika: www.annaw.pl).