PDA

Zobacz pełną wersję : Fotografia szkolna - E-3



borowik23
2.06.08, 23:46
Witam,
pisze, ponieważ niedługo będe składał papiery o dofinansowanie do działalności w PUP - i sądząc po małym zainteresowaniu tymże dofinansowaniem w moim powiecie, jestem niemal pewien dotacji - dokładnie, 14400 zł :) teraz tylko problem, na co przeznaczyć te pieniądze.
Zajmował się będe na początku głownie fotografią szkolną - zdjęcia klasowe, oraz od czasu do czasu obsługa różnych imprez, typu śluby etc.
Zastanawiam sie co do sprzętu, a konkretnie, przyjmuje dwie opcje:
- Nikon D200, 17-55/2.8, 85/1.4, 50/1.4, SB-800
- Olympus E-3, 12-60, Leica 25/1.4, 50/2.0 Macro, FL-50R i zostaje jeszcze jakieś tys zł na coś do wydania ...

Co doradzicie obiektywnie patrząc na to?? Może jeszcze jakis inny zestaw z Olympusa?

grizz
2.06.08, 23:48
e-3 + 14-54 + 50f2 (fl50r - dostajesz gratis)+ zestaw lamp studyjnych

borowik23
2.06.08, 23:56
e-3 + 14-54 + 50f2 (fl50r - dostajesz gratis)+ zestaw lamp studyjnych

A racja, teraz ta promocja z FL50R ... hm ... a na śluby ewentualne nie przyda sie nic więcej? i inna sprawa, ile taki zestaw lamp może kosztować? szkoły = fotografia bardziej obwoźna ... w sumie, jak dają kase, której nie trzeba zwracać, trzeba przyinwestować na styk ...

grizz
2.06.08, 23:57
Taki zestaw może kosztować duuużo :P

Popatrz po ofercie hensela - bardzo fajny sprzęcik.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Zastaqnów się co ma być priorytetem... czy szkoły czy sluby...

jak szkoły to bierz jak wyżej, a leice 25 czy sigmę 30 1,4 dokupisz póxniej.

borowik23
3.06.08, 00:01
Zastaqnów się co ma być priorytetem... czy szkoły czy sluby...

jak szkoły to bierz jak wyżej, a leice 25 czy sigmę 30 1,4 dokupisz póxniej.

nieno, w tej sytuacji akurat szkoły są priorytetem, śluby to "okazjonalnie", że to tak ujme ... przez pierwsze miesiące szkoły oraz później imprezy szkolne :) no to będzie trzeba sie zastanowić nad takim zestawikiem, i sprawdzić, jaki zestaw będzie potrzebny ... żeby objąć powiedmzy 35-osobowa klase w 3 rządkach :) i miec jeszcze zapas na różne sytuacje :)

dog_master
3.06.08, 00:08
Na imprezy szkole tez potrzeba jasno, wiec i na slub bedzie.

Ja bym wziela E-3 [+FL-50R] + 35-100 + 12-60 :) Cenowo chyba akurat. Albo zamiast 12-60 -> 11-22.

grizz
3.06.08, 00:12
Ale to mają być cykąłki? Grupowe + portretówki jak rozumiem? Po co do tego 35-100? Lepiej zainwestowac w oświetlenie - zwłaszcza,z e jak wyskoszysz z dwoma kompaktami, z parasoklką czy softbocem, to da to lepszy efekt niż malutka fl50 :twisted:

borowik23
3.06.08, 00:14
no cenowo sie miesci, tyle ze chyba jednak rada Grizza jest lepsza :) i taki sprzęcior może też troche profesjonalniej wyglądać, a wtedy dyrekcje inaczej też na to patrzą ...
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
http://www.pstryk.pl/details:4993/hensel+eflash+kits ---> taki zestaw, nr2, by chyba był az nadto do tego typu działalnosci??

KaarooL
3.06.08, 07:52
borowik:

Posłuchaj rady grizz'a, bo dobrze gada. 14-54 załatwia Ci reportaż i fotki grupowe a 50 macro załatwia Ci portret i macro. 12-60 jest drogi, 35-100 to kloc. Do zestawienia dołożyłbym jeszcze jakiegoś E-410 jako backup. Zamkniesz kapslem i niech sobie jeździ w jakiejś przegródce.

Pozostaje kwestia tego czy jesteś świadom tego jaki obraz generuje E-3 na wysokich czułościach. Jeśli możesz żyć bez ISO1250 i wyżej, to poza tym drobnym zgrzytem jest to świetny aparat. Pamiętaj że chcesz wyłożyć niemałą kasę.

fotomic
3.06.08, 08:02
http://www.pstryk.pl/details:4993/hensel+eflash+kits ---> taki zestaw, nr2, by chyba był az nadto do tego typu działalnosci??
Hensel to Hensel, pamiętaj że zakupujesz sprzęt na lata, a tu kupujesz jakość z pierwszej ligi ;)

grizz
3.06.08, 08:06
no cenowo sie miesci, tyle ze chyba jednak rada Grizza jest lepsza :) i taki sprzęcior może też troche profesjonalniej wyglądać, a wtedy dyrekcje inaczej też na to patrzą ...
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
http://www.pstryk.pl/details:4993/hensel+eflash+kits ---> taki zestaw, nr2, by chyba był az nadto do tego typu działalnosci??

Pytaj magików od oświetlenia....

BTW zamiast do pstryka uderzaj Do Piotra - https://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=9962 - tam podany mail

fotomic
3.06.08, 08:11
Pytaj magików od oświetlenia....

BTW zamiast do pstryka uderzaj Do Piotra - https://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=9962 - tam podany mail

Jak uderzysz do Piotra to on Ci podpowie co wybrać.

borowik23
3.06.08, 09:52
napewno sie przypytam :) a odnosnie wczesniejszego postu na temat szumów ... do tej pory używałem KM D5D, która do mało szumiących nie należała ... tak samo Nikon D200, którego rozważam, równiez raczej do iso800 uzywalny, iso1600 raczej już do Neatimage sie nadaje ... tak wiec jestem świadom szumów, jak i jednoczesnie jakości optyki oraz cropa :) który przy moich zapędach sportowo-przyrodniczych, może za jakiś czas naprawde pomóc

black_bird
3.06.08, 11:53
ze swiatłem studyjnym 2 x zapomnisz o szumach, mysle, ze dobrze podpowiadaja userzy z 14-54 i 50 f2,0. Do tego FL 50R na dopalanie na wprost bedziesz mial gratis. Ja zaczałem od tanszych Delicacy, jestem za tę cenę usatysfakcjonowany. Robilismy w maju komunie sw., kosciol ciemny bardzo, dostalismy zgode na doswietlenie, dzieci w ławce wychodziły nam tak..
https://forum.olympusclub.pl//brak.gif
źródło (http://img81.imageshack.us/img81/710/komunia156qg4.jpg)

borowik23
3.06.08, 12:59
nie powiem, jak na moje oko, fajne te zdjęcie :) ładnie doświetlone, etc :) no to chyba będzie trzeba sie targnąć na oświetlenie, szumy nie są dla mnie wielką przeszkodą, nie zamierzam poza iso800 wychodzić normalnie, a tutaj mozna sobie na spokojnie przy iso100 majstrować z oswietleniem :)

konukera
3.06.08, 13:36
na moje oko to blysk za mocny - po 1 widac go, po 2 sukienka przejarana... edit: zrozumialem ze lampa nie na aparacie... wiec nie jest to de facto doswietlenie, ale tak czy siak zdjecie przeswietlone

tak mysle po co obiektyw makro 50 f2 do zdjec np. grupowych... to sie nie nada... jak brac to 11-22 z 14-54 albo chyba lepiej zestaw z 12-60... pomysl jak nie bedziesz mogl ogarnac calej klasy bo sie nie odsuniesz bo klasa mala ? a dzieci ludzie zdjecia w klasie... absolutnie szeroki kat jest potrzebny

grizz
3.06.08, 13:43
14-54 starczy spokojnie...

a 50 przyda się do portretów... przecież nie tylko grupówki w szkołach się robi.

MicSzu
3.06.08, 13:44
Bierz E-3+ZD14-54+ZD50/S30+ZD50-200+FL50R+ światełko studyjne:) A za jakiś czas dokupisz sobie jakąś puszkę na backup:)

grizz
3.06.08, 13:46
po kiego 50-200?

borowik23
3.06.08, 14:05
no własnie tez myśle po kiego ... raczej zostane przy zestawie który grizz polecal ...

MicSzu
3.06.08, 14:08
po kiego 50-200?
A no po tego, że kolega coś pisał wcześniej o swoich zapędach''sportowo przyrodniczych'' :)

borowik23
3.06.08, 14:10
A no po tego, że kolega coś pisał wcześniej o swoich zapędach''sportowo przyrodniczych'' :)

ale to już na póóóźniej :) jak sie dorobi, to sie kupi, póki co tylko to co jest niezbędne do zarobku, a przyjemność później :)

dog_master
3.06.08, 14:38
Myslalam o 35-100 w kontekscie imprez i portretow. Ale jezeli wolisz blyskac, to tu sie nie znam, ale tez dobry wybor :)

borowik23
3.06.08, 14:40
ja powiem tak ... wszystko w swoim czasie :) najpierw fotografia szkolna, sie dorobi, to sie kupi sprzęt bardziej do imprez ... chociaż pod względem rozmiaru 35-100 może być troszke przysporawe na imprezy :P do portretu sie 50/2 przyda, bądź ewentualnie 50/1.4 Sigmy, o ile wyjdzie pod Olympusa :) i zobaczymy jak wypadnie w testach ...

Marx07
3.06.08, 15:19
Koledzy dobrze radzą ale ja bym wolał z e3 mieć 12-60 szerszy i ma SWD co przy imprezie typu ślub na pewno się przyda, lampa tak jak już wcześniej ci proponowano fl50 i na pewno przydadzą się co najmniej dwie studyjne lampy ale może nie z najwyższej półki tylko średniej. A może pomyśl od razu o jakimś tle, skoro będziesz robił grupowe zdjęcia to może i na portrecik za dodatkową opłatą ktoś się skusi.
Pomyśl jeszcze o tym na czym będziesz to obrabiał może dobry LCD eizo i komp?
Powodzenia w wyciągnięciu kaski :)

borowik23
3.06.08, 16:20
Komp będzie ... na niego środki juz są, 5 tys na skrzynke + monitor, oczywiście monitor na PVA bądź S-IPS, sie dobierze odpowiednio ... no to oświetlenie jakiej firmy jak coś? doradzajcie, doradzajcie, o ile na samej fotografii sie jako-tako znam, to niestety jeżeli chodzi o sam sprzęt oświetleniowy, to sie w tym niestety nie orientuje ...

fotomic
3.06.08, 16:26
Komp będzie ... na niego środki juz są, 5 tys na skrzynke + monitor, oczywiście monitor na PVA bądź S-IPS, sie dobierze odpowiednio ... no to oświetlenie jakiej firmy jak coś? doradzajcie, doradzajcie, o ile na samej fotografii sie jako-tako znam, to niestety jeżeli chodzi o sam sprzęt oświetleniowy, to sie w tym niestety nie orientuje ...

pisano Ci "idź do Hensla"

black_bird
3.06.08, 16:26
na moje oko to blysk za mocny - po 1 widac go, po 2 sukienka przejarana... edit: zrozumialem ze lampa nie na aparacie... wiec nie jest to de facto doswietlenie, ale tak czy siak zdjecie przeswietlone

Jestes pewien? ;) ja raczej sklaniam sie do przypuszczen, ze masz "przejarany" monitor lub zle skalibrowany. 400 idealnie doswietlonych odbitek wręczonych dzieciom mówi samo za siebie ( zawsze zamawiam - bez korekcji, no resize).

Co do szerokiego kąta to sie zgodzę ...jest juz nowa niedroga oferta, sam czekam.

borowik23
3.06.08, 17:12
no i poszedłem <lol> do "hensla", pisałem maila już do tego usera, i bynajmniej, póki co czekam na odpowiedź ... sie zobaczy :) jak sie rozlokuje kase, to jak starczy an 12-60, to sie weźmie 12-60, jak nie, to 14-54, i tyle ...
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
a sie tak ogólnie głupio jeszcze spytam, jak ze współpracą Olympusa z lampami? tak studyjnymi, jak i zwyczajnymi? zapewne 3D matrix Nikona to nie jest ...

chomsky
3.06.08, 18:45
W fotografii szkolnej wykorzystujes jasne sale gimnastyczne w dzien, aule lub nienaslonecznione schody, wejscia- jesli sa w miare ladne. Tarasy, ogrody szkolne.
Nie ma potrzeby kupowania 35-100/2 bo i tak zawsze bedziesz dopalal zestawami lamp. Na poczatek sredni zestaw chinczykow starczy. Jest tego sporo na rynku. Drogie oswietlenie ma sens kiedy przydatna jest w pelni powtarzalnosc blyskow- czas to pieniadz- wynajete studio i modelki(le) i kiedy robi sie w studio naprawde wiele fotek.
W tego typu fotografii ( szkolnej) nie wykonuje sie natrojowych fotek przy swietle zastanym. Wielu uzywa 40d Canona i sobie chwali, po cashbacku wart 2700, lampa 5800exII w fotojockerze jest w promocji za 1200, minus 150 cashbacku. Zestaw wart uwagi ze wzglegu na gladkie zdjecia i pocztowkowe kolorki. Ludzie to akceptuja chetnie.
Jest to tak statyczna fotografia, ze wszystko bedzie fajne. Byle dzialalo, sprawnie.
Tylko nie pisz na zaprzyjaznionych forach bo zaraz Ci udowodnia, ze tylko FF, 35/1,2L i 85/1,2L i bez tego ani rusz i dzieciaki dostana traumy, jak stalkami z literka L nie walniesz fotki.
Najwazniejsze jest dobre zaaranzowanie swiatla. To podstawa. Takze sprytnie dobrane, ladne i schludne miejsce, bez plam na scianie i baniakow na smiecie. Jakies elementy symbolizujace te a nie inna szkole.
Wazna jest obrobka, tu zdjecie uzyska wiecej niz przy zakupie najdrozszego aparatu, czy szkla.
Osobiscie kupilbym 5D + 24-105/4IS + 580exII i chinskie lampy. Zmiescisz sie.
czesc.Ch.

Rafał Czarny
3.06.08, 19:10
pisano Ci "idź do Hensla"

Hensel fajny, ale drogi mocno.

fotomic
3.06.08, 19:26
Hensel fajny, ale drogi mocno.za jakość sie płaci ;)

borowik23
3.06.08, 20:52
@chomsky
5D mówisz ... no w sumie, zmieściłbym sie, tak jak napisałeś, nawet by jeszcze na leepsze oświetlenie starczylo ... ale czy w 24-105 nie za wielka winieta?? chociaż, z lampami to można go i przymknąć porządnie ... no to teraz mi troche namieszałeś w głowie ;p;p

grizz
3.06.08, 21:58
Hensel fajny, ale drogi mocno.

Ale to ma być sprzęt do zarabiania, a nie do amatorskiego focenia...

chomsky
3.06.08, 22:29
@chomsky
5D mówisz ... no w sumie, zmieściłbym sie, tak jak napisałeś, nawet by jeszcze na leepsze oświetlenie starczylo ... ale czy w 24-105 nie za wielka winieta?? chociaż, z lampami to można go i przymknąć porządnie ... no to teraz mi troche namieszałeś w głowie ;p;p


Przy tego typu fotografii bedziesz uzywal f.5,6-8, raz, ze jasno w miare, dwa, ze masz lampy. Musisz miec sporo swiatla by fotki, byly kontrastowe i kolorowe i jasne. W koncu to fotografie pamiatkowe i dokumentacyjne. Wszyscy chca sie widziec jak nalezy.
Przyslone przymkniesz by miec wieksza GO, wszystkie plany- rzedy ucznow musza byc jednakowo ostre, przy fotkach legitymacyjnych cala bryla glowy musi byc ostra, tlo i tak jest sztuczne i podswietlane, wiec wszelkie duperele z plytka GO i super jasnymi szklami mozesz sobie darowac.
24mm przy 5D to za szeroko i bedziesz mial bankowe znieksztalcenia z boku kadru. W takich wypadkach uzywa sie ogniskowych 35-40mm jesli jest miejsce, a na ogol jest. Osoby z boku kadru sa mniej znieksztalcone. Mozna takze pozniej wykadrowac w programie pusta przestrzen, przy matrycach rzedu 10milionow, jest z czego. Grupe ustawiac bardziej w srodku (brak znieksztalcen).
Dobrym rozwiazaniem bylaby stalka 35mm do 5D, sa na ogol dobrze skorygowane. Ale bez szalenstw z L, to kosztuje a Ty nie wiesz ile bedziesz w tym fachu dzialal. Masz zarobic na zycie a nie sie chwalic sprzetem. Zasada 1/4 oplaty, 1/4 sprzet, amortyzacja i nowosci i koszty, 1/2 czysty zysk, musisz z czegos zyc.
Calkiem smialo zrobisz doskonale fotki D40X, czy 40D Canona. Fakt D200, czy E3 dobrze sie trzyma i ma fajne sterowanie. jesli lubisz komfortowa prace, bez dziubdziania to bierz D200/E3/40D/5D z srednia jakosciowo szklarnia, typu 14-54/2,8-3,5, ktory na f4 daje bardzo ostry obraz. 12-60 Zd bym sobie darowal, nie ma uzasadnienia w tym fachu, lepiej w to miejsce jakas portretowka. U Canona tania i doskonala jest 85mm/1,8. Nikon tez ma taka w cenie powyzej tysiaca.
Jesli chcialbys robic bardziej wydziwiane portrety- (modne ostatnio do tablo), mozna miec taka portretowke. Do typowo legitymacyjnych wystarczy w miare skorygowany zoom sredniej klasy.
czesc.ch.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________

Ale to ma być sprzęt do zarabiania, a nie do amatorskiego focenia...

Tak ale nie po szkolach! To tluka. Zadna filozofia dla oswietlenia. Zadne hensele do niczego nie sa konieczne.
Nie kupuje sie limuzyny, by dojezdzac do pracy kamienista droga. Tylko cos taniego i w miare sprawnego.
czesc.Ch.

P.s. Wkrotce bede robil koledze zestawienie swiatel, w srednich cenach, w tym celu musze popytac i poczytac.

borowik23
3.06.08, 22:59
no i chomsky chyba trafił w sedno sprawy, ja chce na tym zarobic ... i po prostu mieć dobry sprzęt na start, żeby potem można było łatwo poszerzyć dzialalnosc ... no a 5D, interesował mnie ten aparat, ale nie spodziewałem sie ż e az tak ceny pospadały ... chyba on jest teraz moim faworytem :) thx chomsky za pomoc :)

borowik23
4.06.08, 19:04
zestaw 5D + 24-105 + 580EX II + 85/1.8 to jakieś 11 tys ... zostaje 3,5 tys na oswietlenie, czyli na jakieś "średnie" firmowo chyba powinno wystarczyc?
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
taniej w sumie wychodzi zestaw z E-3, i znowu sie zaczynają "dylematy Agaty"

Warmik
4.06.08, 19:18
taniej w sumie wychodzi zestaw z E-3, i znowu sie zaczynają "dylematy Agaty"
na jednej kartce napisz Canon, zwiń kartkę
na drugiej kartce napisz Olympus, zwiń kartkę
(to samo z Nikonem gdyby Cię napadło)
zamieszaj, wylosuj i masz

i założę się, że potem kupisz to czego nie wylosujesz :grin:

MicSzu
4.06.08, 19:23
zestaw 5D + 24-105 + 580EX II + 85/1.8 to jakieś 11 tys ... zostaje 3,5 tys na oswietlenie, czyli na jakieś "średnie" firmowo chyba powinno wystarczyc?
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
taniej w sumie wychodzi zestaw z E-3, i znowu sie zaczynają "dylematy Agaty"

To 2 całkowicie inne aparaty;) I za 11tyś. W olku bedziesz miał większe możliwosci. Ale wybierasz Ty...

suchar
4.06.08, 20:56
borowik23, czy ty przypadkiem nie pisałeś, że ciągnie Cię fotografia przyrody? Zastanów się jeszcze z tym 5D, jeśli ta przyroda ma jakieś dla Ciebie znaczenie...

borowik23
4.06.08, 21:37
hm ... a tak sie spytam, co ma 5D do przyrody? no mam zamiar w przyszłosci popolować na ptaszki, jak i jakieś landszafty postrzelać ... ale chyba w wypadku ptaszków E-3 z lepszym AF i cropem jest lepszy? czy się myle?

grizz
4.06.08, 21:42
hm ... a tak sie spytam, co ma 5D do przyrody? no mam zamiar w przyszłosci popolować na ptaszki, jak i jakieś landszafty postrzelać ... ale chyba w wypadku ptaszków E-3 z lepszym AF i cropem jest lepszy? czy się myle?

Jest lepszy...

w skrócie:

do kotletów (śluby) - lepszy będzie d5
do przyrody - e3
do zdjec studyjnych/szkolnych, gdzie lampy i tak będzą - to wszystko jedno - tu i tak liczy się oświetlenie, a nei pucha

borowik23
4.06.08, 21:52
no i git ... ale E-3 na ślubach też daje rade, a taniej wychodzi - lepsze oświetlenie do szkół kupie - czyli teoretycznie wybór pada na E-3 jednak ... a Canony mają jakieś takieś wewnętrzne fuj :P będe po cichu liczył, że Oly sie uspokoi, i zacznie poprawiać szumy, i zakres tonalny, a nie bawić sie w zwiększanie MP ...

chomsky
4.06.08, 22:44
W landszaftach duza role odgrywa rozpietosc tonalna i "ostrosc" zestawu matryca-szklo.
Takze odpornosc systemu na warunki atmosferyczne, gdy kto powaznie traktuje przygode z przyroda.
W fotografii szkolnej zas kolorystyka, czyli dominanta, ktora zawsze towarzyszy kazdemu producentowi i jakosc denerwuje przy obrobce, czesto trudno ja usunac, mimo obrobki w RAW.
Bardzo przyjemnym kompromisem jest Fuji S5. Wady- duze pliki RAW, gdy uzywa sie opcji dynamiki 400%. Ale puszka Nikona D200 jest bardzo fajna.
Jednak jesli celem ma byc tłuka to naprawde nie musisz wiele kombinowac.
Czesc.Ch.

borowik23
5.06.08, 00:13
no w sumie to tak samo dobrze moge kupić Sony A700 + Zeissa 16-80, + oświetlenie, i wyjde na to samo w sumie ... za duuży wybór sie zrobił ^^

chomsky
5.06.08, 09:09
no w sumie to tak samo dobrze moge kupić Sony A700 + Zeissa 16-80, + oświetlenie, i wyjde na to samo w sumie ... za duuży wybór sie zrobił ^^

W sumie chyba tak, choc alfy nawet w reku nie trzymalem.
Dobrze jest miec system taki jak wiekszosc kolegow po fachu w okolicy. Czesto pozycza sie sobie jakies obiektywy, kabelki, lampu, zasilanie, dodatkowy korpus na czas gdy sa potrzebne, na jakis wyjazd. To wazne!
Z alfa nie bedzie to latwe. Canon i Nikon rzadza w tym segmencie.
Czesc.Ch.

borowik23
5.06.08, 16:40
aj tam ortografia :P nie chce rozpętać bitwy, który lepszy, zapewne będzie tak, że na koniec i tak i tak będe inwestował na chybił-trafił :P a nie zaszkodzi jeżeli jakaś wersja zbierze teraz troche plusów, w sumie, przekonamy sie jak kupie sprzęt, co i jak :) póki co dziękuje za odpowiedzi, w sumie, wiem co chciałem, i wątek można zamknąć :)

HrabiaMiod
5.06.08, 16:42
E3, 50, 14-54, fl50r, oświetlenie.

Ja bym tak wziął. Ale 5d też kuszący. Ewentualnie możesz kupić 510 i zrobić z niego 5D sposobem Dobasa.

pozdrawiam

borowik23
5.06.08, 17:13
lol, 5D z 510 o_O że aż chyba poszukam wątku o tym na forum :P

suchar
5.06.08, 19:06
hm ... a tak sie spytam, co ma 5D do przyrody? no mam zamiar w przyszłosci popolować na ptaszki, jak i jakieś landszafty postrzelać ... ale chyba w wypadku ptaszków E-3 z lepszym AF i cropem jest lepszy? czy się myle?

Właśnie na to Ci zwróciłem uwagę... Zestaw 5D + 24-105 wyjściowym do fotografii przyrody nie będzie, zestaw z E-3 już może być.

borowik23
5.06.08, 23:48
Właśnie na to Ci zwróciłem uwagę... Zestaw 5D + 24-105 wyjściowym do fotografii przyrody nie będzie, zestaw z E-3 już może być.

no rozumiem już rozumiem ... jeszcze raz thx wszystkim za pomoc :)