PDA

Zobacz pełną wersję : Księżyc

Nika2650
8.03.08, 19:46
Jestem początkująca co sądzicie o moim Księżycu krytyki się nie boję więc walcie śmiało :)

Mirek54
8.03.08, 19:58
Ogolnie mydelko.Kiepski kontrast,nieostre.Bardzo kiepskie szklo.

Rafał Czarny
8.03.08, 20:00
Mam wrażenie, że widziałem już gdzieś podobne zdjęcie...

Stefan
8.03.08, 20:09
Z księżycem to jest tak: jak nie ma chmur i powierze jest przejrzyste i masz dobry sprzęt i dobierzesz prawidłowo parametry ekspozycji i zrobisz zdjęcie ze statywu - to nie ma siły - musi wyjść dobrze. Jeśli któryś z tych warunków nie jest spełniony - to nie ma siły - wyjdzie źle. Na Twoich zdjęciach widzę, że nie jest ostro i jest niewielka aberracja chromatyczna. Ale pewnie na to nie masz wpływu (taki sprzęt). Natomiast parametry ekspozycji chyba nie są optymalne (było domknąć maksymalnie przysłonę, a czas naświetlania dać taki, żeby uzyskać prawidłowe naświetlenie. Aberrację chromatyczną da się skorygować programowo (ale musi być oryginalne zdjęcie, nie może być przycięte), natomiast kontrast da się poprawić i wyostrzyć deczko też. Tu masz przykład takiej obróbki (to Twoje zdjęcie). Robiłaś ze statywu?

sikor
8.03.08, 20:14
A jakiego obiektywu (o jakiej ogniksowej) uzyć do takich zdjęć?

suchar
8.03.08, 20:18
Dla mnie księżyc jest dość, hmm, oklepanym i nudnym tematem do zdjęć. Takich zdjęć jak Twoje (i lepszych technicznie: ostrych i bardziej kontrastowych) są tysiące (sam kiedyś takie zrobiłem. Może gdybyś zaangażował do pozowania jakieś chmury, może wtedy byłoby trochę lepiej. A tak jest moim zdaniem bardzo słabo.
Pzdr

Rafał Czarny
8.03.08, 20:19

Sikor, najlepiej nie robić takich zdjęć. Po co pstrykać miliardową fotę księżyca? Przecież wszystkie są takie same (prócz tych spitolonych technicznie, one się wyróżniają). :roll:

EDIT: Suchar, pisaliśmy w tym samym czasie.

Stefan
8.03.08, 20:26