Zobacz pełną wersję : Olympus OM-D EM5 M2 czy Nikon D7200
Witam,
znalazłem się na tym forum z prostej przyczyny - mam wielki dylemat w kwestii kupna nowego aparatu. Obecnie jestem posiadaczem wysłużonego już Nikona D50. Aparat amatorsko współpracował ze mną przez ponad 9 lat, niestety ostatnio ta współpraca nie układa się najlepiej. W związku z powyższym doszedłem do wniosku, że przyszła pora na kupno czegoś nowego. I tak w ramach eliminacji na placu boju pozostały dwa modele Olympus OM-D EM5 Mark II + M.Zuiko 12-40 i Nikon D7200 + Sigma 17-50. Takie zestawy biorę pod uwagę na początek, później oczywiście trzeba będzie dokompletować jakieś szkła.
Zapytacie co chcę fotografować. Jestem amatorem, a więc w grę wchodzi fotografia rodzinna, urlopowa, ale przede wszystkim interesują mnie szerokie kadry, w tym krajobrazy, a zwłaszcza nocne krajobrazy w tym szerokie kadry rozgwieżdżonego nieba. Ponadto fotografia samolotów, zarówno tych latających niżej jak i tych na wysokościach przelotowych, przyroda i cała reszt czyli spontaniczne foto gdy coś wpadnie w oko.
Wiem, że obydwa aparaty to przedstawiciele dwóch różnych systemów. W Olympusie kuszą mnie gabaryty i stabilizacja w korpusie. Nie wiem jak wypad ten sprzęt w porównaniu do Nikona D7200 w czułości i szumach przy dłuższych czasach naświetlania, przypuszczam że Nikon wypadnie lepiej, ale mogę się mylić. Nie jestem w sprzęcie foto na bieżąco, przez ostatnie 9 lat nie myślałem o zmianie aparatu. Czytam to co w sieci piszą, ale dalej nie wiem na co postawić. Zakładam, że obecny zakup również będzie mi służył dość długo więc chcę wybrać dobrze.
Nie ukrywam, że bardzo mocno liczę na Waszą pomoc w tym wyborze, a widzę że na forum są użytkownicy różnych systemów, aparatów itp. a wię Wasze doświadczenia są dużo bogatsze niż moja. Z góry dziękuję i pozdrawiam.