Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 63

Wątek: Olympus OM-D EM5 M2 czy Nikon D7200

| OlyJedi Awatar wtw
    Mieszka w
    Otwock
    Siła reputacji
    73
    Moja galeria

Olympus OM-D EM5 M2 czy Nikon D7200

Witam,
    znalazłem się na tym forum z prostej przyczyny - mam wielki dylemat w kwestii kupna nowego aparatu. Obecnie jestem posiadaczem wysłużonego już Nikona D50. Aparat amatorsko współpracował ze mną przez ponad 9 lat, niestety ostatnio ta współpraca nie układa się najlepiej. W związku z powyższym doszedłem do wniosku, że przyszła pora na kupno czegoś nowego. I tak w ramach eliminacji na placu boju pozostały dwa modele Olympus OM-D EM5 Mark II + M.Zuiko 12-40 i Nikon D7200 + Sigma 17-50. Takie zestawy biorę pod uwagę na początek, później oczywiście trzeba będzie dokompletować jakieś szkła.
    Zapytacie co chcę fotografować. Jestem amatorem, a więc w grę wchodzi fotografia rodzinna, urlopowa, ale przede wszystkim interesują mnie szerokie kadry, w tym krajobrazy, a zwłaszcza nocne krajobrazy w tym szerokie kadry rozgwieżdżonego nieba. Ponadto fotografia samolotów, zarówno tych latających niżej jak i tych na wysokościach przelotowych, przyroda i cała reszt czyli spontaniczne foto gdy coś wpadnie w oko.
    Wiem, że obydwa aparaty to przedstawiciele dwóch różnych systemów. W Olympusie kuszą mnie gabaryty i stabilizacja w korpusie. Nie wiem jak wypad ten sprzęt w porównaniu do Nikona D7200 w czułości i szumach przy dłuższych czasach naświetlania, przypuszczam że Nikon wypadnie lepiej, ale mogę się mylić. Nie jestem w sprzęcie foto na bieżąco, przez ostatnie 9 lat nie myślałem o zmianie aparatu. Czytam to co w sieci piszą, ale dalej nie wiem na co postawić. Zakładam, że obecny zakup również będzie mi służył dość długo więc chcę wybrać dobrze.