Shinkanseny bardzo interesujące, jednak szkoda, że nie pokazałeś żadnego zdjęcia wnętrza pociągu.
Shinkanseny bardzo interesujące, jednak szkoda, że nie pokazałeś żadnego zdjęcia wnętrza pociągu.
[QUOTE=Operator;1185429]Shinkanseny bardzo interesujące, jednak szkoda, że nie pokazałeś żadnego zdjęcia wnętrza pociągu.[/QUOTE
Jutro.....
E5 + parę standardowych drobiazgów...
Każdy z nas stworzony jest do tego, co robi ...
moje podróże | moje spotkania z Kanarami ... | samoloty, samoloty, samoloty ... | mój profil | Japonia w obiektywie Gaijina
Wnętrze shinkansena trochę rozczarowuje. Różnice pomiędzy pierwszą klasą (green car) a umownie nazywając drugą są niewielkie. W pierwszej są dywaniki, większy odstęp między fotelami i mniej podróżujących pasażerów (nawet dla Japończyków green car to już spory wydatek). Pociągi, w których jest 16 wagonów mają green car bez współpodziału z drugą klasą. Składy ośmiowagonowe dzielą się w wagonie po połowie na pierwszą i drugą klasę. Wagonów pierwszej klasy jest zawsze taka sama ilość (3 w składach długich i jeden w składach krótkich)
47.
48.
49. Gdyby ktoś zapomniał, w którym jest wagonie, to przypominają o tym informacje wyświetlane nad drzwiami i na spodniej stronie stolika. Warto zauważyć, że w każdym składzie, a nawet w niektórych automatach sprzedających napoje na ulicy jest defibrylator.
50, 51. Wagony poszczególnych składów zawsze zatrzymują się w tych samych miejscach. Przypominają o tym informacje na wyświetlaczach umieszczonych nad peronem i na samym peronie
52, 53 Jest też obsługa podróżnych z większym bagażem, wystarczy zgłosić ten fakt wcześniej
54. I oczywiście wszyscy grzecznie stoją w kolejce...
![]()
E5 + parę standardowych drobiazgów...
Każdy z nas stworzony jest do tego, co robi ...
moje podróże | moje spotkania z Kanarami ... | samoloty, samoloty, samoloty ... | mój profil | Japonia w obiektywie Gaijina
Coś pięknego, taki porządek.
Jacek
Szok jak to wszystko poukładane!
Niemcy mają rację, że ordnung muss sein. To skutkuje jakością i terminowością. Niektórzy jednak preferują "teorię chaosu"![]()
cerkiewki || Beskid Niski || mój wątek || mój drugi wątek|| makro||
Wychodzi się na pole, a nie na dwór o! ||Nadnaczelny Weryfikator TWA i wszystkiego
W moich wątkach można offtopować i grzebać w zdjęciach||Łowca spamerów||
Szkoda że w naszej strefie geograficznej ordnung się nie udaje
Jacek
Taki porządek obowiązuje nie tylko w shinkansenach... metro, kolej miejska i podmiejska, autobusy, itd, itp... Inna sprawa, że na peron shinkansenów, kolejki, metra nie da się przejść bez ważnego biletu. W razie problemów jest okienko, w którym sprawdza się bilety manualnie!
55.
56. Inna sprawa, że przypomina się na każdym kroku na peronie (i nie tylko) które wagony (a właściwie wejścia do nich) są przeznaczone dla osób uprzywilejowanych...
57. W wielu składach metra, pociągów miejskich i podmiejskich są wagony przeznaczone tylko dla kobiet (w celu uniknięcia niebezpiecznych zachowań seksualnych). Zasada zatrzymywania się wagonów w przydzielonych dla nich miejscach na peronie (trójkąty, kółka) również obowiązuje...
![]()
Ostatnio edytowane przez kamil_andrzej ; 19.04.15 o 10:58
E5 + parę standardowych drobiazgów...
Każdy z nas stworzony jest do tego, co robi ...
moje podróże | moje spotkania z Kanarami ... | samoloty, samoloty, samoloty ... | mój profil | Japonia w obiektywie Gaijina
Zauważyłam w pociągu zapis o wyciszaniu telefonów. Zatem nierozmawianie przez telefon jest jakby tego konsekwencją.
Jak najbardziej, w shinkansenach jest tylko prośba o ściszenie komórek (silent mode)...
---------- Post dodany o 14:20 ---------- Poprzedni post był o 12:39 ----------
Niestety muszę skorygować cenę biletu na trasie SHIN-OSAKA - HIROSHIMA. Nadal pozostaje kwota 15000 jenów ale tylko w jedną stronę, dla jednej osoby w pierwszej klasie...
E5 + parę standardowych drobiazgów...
Każdy z nas stworzony jest do tego, co robi ...
moje podróże | moje spotkania z Kanarami ... | samoloty, samoloty, samoloty ... | mój profil | Japonia w obiektywie Gaijina