Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: Konica Autoreflex TC

  1. #1
    Awatar zimoch
    Dołączył
    Dec 2013
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Posty
    223
    Siła reputacji
    28
    Moja galeria

    Konica Autoreflex TC


    Od paru dni jestem posiadaczem pięknego aparatu jak w tytule. Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o sprawy analogowe. Chciałbym was popytać co gdzie i jak.
    1) Jaką klisze kupić do fotografii czarno białej. W sklepie foto mieli tylko jeden rodzaj fuji dxf ca 135 iso 200. Zaznaczam że nie będę sam tego wywoływał tylko w labie na mieście.
    2) Światłomierz w body wymaga jakieś baterii już nie produkowanej co radzicie z tym fantem zrobić ?
    Czy mogę użyć swialomierza z Olka dla tego samego iso i użyć ustawień na analogu?
    3) Być może głupie pytanie, ale jak zmienić iso w tym body ?
    Obracam ciągne i próbuje za te kółko ale nic się nie dzieje.
    EM-1 II + Oly 7-14, Pan 20mm, Oly 60,75, Pan 100-300, Helios 58mm, Konica 40mm

  2. #2
    | OlyJedi Awatar sepi19
    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    2.787
    Siła reputacji
    115
    Moja galeria
    Wsadź zwykłą baterię "zegarkową" 1.5V i porównaj wskazania światłomierza z cyfra. Z tego co pamiętam, to korekcja ekspozycji wynosi -2/3 EV. Możesz też założyć baterię z aparatów słuchowych, mają niższe napięcie ale czas ich działania jest krótki.
    ISO zmieniasz przez podniesienie do góry pokrętła i tak trzymając obracasz. Chociaż widzę, że było coś grzebane przy nim (ślady odkręcania na tym pokrętle) i tu też może być problem

    Nie lataj z dwoma aparatami, bo to trochę "upierdliwe" i może Cię zniechęcić do analoga
    Wielu nie zdaje sobie sprawy że niezależnie od modelu aparatu ich zdjęcia będą wyglądały tak samo

  3. #3
    Awatar zimoch
    Dołączył
    Dec 2013
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Posty
    223
    Siła reputacji
    28
    Moja galeria