Taaaa... trzeba byc twardym, nie miętkim.Zamieszczone przez Piotr Grześ
Zobaczymy czy pietro77 mnie tez będzie testowałNa sprzętowo-onanistycznym plenerku będzie bowiem sigma 30-ka do popróbowania
![]()
Taaaa... trzeba byc twardym, nie miętkim.Zamieszczone przez Piotr Grześ
Zobaczymy czy pietro77 mnie tez będzie testowałNa sprzętowo-onanistycznym plenerku będzie bowiem sigma 30-ka do popróbowania
![]()
Zaglądnijże! - http://www.mariuszsarzynski.pl/
Dziś dostałem po południu ten obiektyw. Po pierwszym oglądnięciu podoba mi się.
E-3, E-510
Mija pierwsza doba od momentu otrzymania obiektywu. Jeszcze nie pora na refleksje i zbyt krótkie doświadczenie w posługiwaniu się różnymi szkłami. Serii TOP PRO nie biorę pod uwagę na razie ze względu na ceny, lecz pamiętam swoje krótkie "macania" 50-200. Od 3 tygodni mam E-510 + 14-54 i odnosząc się do niego - do tej pory widzę różnice w działaniu AF (w tych samych, ciemnych warunkach 70-300 potrafi się pogubić i trzeba ręcznie go naprowadzić). Z testów na spotkaniu widać lekką aberrację i winietowanie w porównaniu z 50-200, ale to w końcu szkiełko serii Standard a nie Pro.
Na powietrzu, w ciągu dnia nie miałem problemów z AF (14-54 nigdy nie miał problemów, chyba że w kompletnej ciemności).
Nie ukrywam, że z racji zainteresowania długą ogniskową czekam co Lessie powie porównując ten obiektyw z 50-200+EC-20.
Co do jakości obrazu - czekam co C+ i SławekB napiszą o tym nieostrym ptaku (jakość optyczna - mydło, czy poruszenie - 300mm i 1/30 sek). Warto znać opinie bardziej doświadczonych.
Pogoda nie sprzyja testom, lecz kilka osób ma już ten obiektyw dłużej i chętnie poczytam więcej niż do tej pory napisano w tym wątku. W końcu jeśli pozna się możliwości, dobre i złe strony tego sprzętu - łatwiej będzie się nim posługiwać.
A przyszłość, wiadomo - Pro lub wyżej
Edit:
Znalazłem sposób na błądzenie AF w ciemnościach
On ma chyba za długą drogę do przebycia i gdy jedzie, potrafi przeskoczyć ten właściwy punkt. Robię tak: wciskam przycisk do połowy, obiektyw jedzie i przeskakuje punkt ostrości. Wtedy puszczam spust i obiektyw staje, ale ma już blisko. Wciskam jeszcze raz i ..... znajduje od razu.
Trzeba to poćwiczyć, ale działa.![]()
Dołączam się do próśb o więcej fotek.
Ale już po przeczytaniu tego wątku prawie się zdecydowałem: jestem amatorem, mam aparat z IS, fotki robię w 99% za dnia i wtedy kiedy mam ochotę, lubię konkretne zbliżenia i nie mam za dużo kasy na dodatkowy osprzęt.
Znalazłem za 1299 zł i wydaje mi się to niezła oferta:
http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/222481
Czy wg. was coś może mnie rozczarować w tym obiektywie?
Życie tak szybko mija, dlatego warto zapisać kilka migawek w dobrej jakości.
Srebrne E-PL7, 45mm/1.8, kit 14-42
Rozczarować może wszystko, albo nic; to zależy od podejścia.
Ja miałem okazję pomacać, długa ogniskowa będzie mi często potrzebna, a że jest to tylko standard na który mnie w tej chwili stać - wziąłem.
Kris_1 skoro ma problem z AF to byc moze zalatwi sprawe upgrade firmware'u.
Co zas samego obiektywu. Super sprawa dla osób ktore maja stabilizatorek. Bez tego w zasadzie zakup tego obiektywu jest rownoznaczny z wyprawą ze statywem - nie ma zmiłuj się.
Pewnie dlatego po wypuszczeniu stabilizowanych body Olympus zdecydował sie na wypuszczenie tak dlugiego tele dla mas (bo dla profi to ze wzgledu na wagę praktycznie bez statywu nie obejdzie sie).
Jak na tak dlugi czas i dluga ogniskową to stabilizator nieźle sie spisał. Wiem ze analizujecie obiektyw pod kątem tej fotki ale uważam ze jest naprawdę dobra - trzeba by ja porownac do fotek trzepanych ze statywu.
...był Olek jest A6000
cóż, najpierw musi się pojawić EC-20 u nas. Zapuściłem też wici w USA, może ktoś przywiezie...Zamieszczone przez Kris_1
Ale tak na szybko: dołączenie EC-14 w żaden sposób nie wpłynęło na sprawność i szybkość AF 50-200 z E-1, oczywiście mówię o badaniu organoleptycznym bo stoperem to tego nie mierzyłem. Po prostu ostrzył aż miło, przy AF-C, czuło się miłe "kopanie" przy podążaniu za szybkim obiektem (mewy rzucające się na żarcie). Co do obrazu - RE już to opisywał...musi to wpłynąć na obraz w teorii ( fizyki się nie oszuka ) ale...nawet na 100% cropie nie widziałem różnic jakościowych, to samo na odbitkach A4. Więc równica jest ale jej nie ma, być może wyłazi to przy jakimś koszmarnym wyciąganiu cieni itp...trudno mi powiedzieć bo od jakiegoś czasu już tego nie robię, po prostu jak skopię klatkę to idzie do kosza albo do netu w wielkości 800x600.
Tak więc spodziewając się podobnej konstrukcji do EC-14 zaryzykowałbym stwierdzenie że będzie podobnie jak z EC-14 jeśli chodzi o działanie. Nie wiem jak z obrazem, czy zbliżenie x2 w jeszcze większym stopniu wpłynie na jakość ni x1,4 - pewnie tak. Tylko czy będzie to widać?
Dopóki nie ma EC-20 to trudno coś wysnuć z fusów...
Światło będzie od 5,6 do 7,0 i jak twierdzi jakiś jankes: AF działa w takich warunkach.
Poza tym, nie oszukujmy się, ile razy ktoś użyje 800mm z takim światłem?. Ja to co innego, robię samoloty na niebie ( używałbym go tylko na pokazach przy ładnej pogodzie i dobrej przejrzystości powietrza ). Jeśli ktoś myśli o ptactwie w lesie to niech od razu zbiera na 90-250 lub 300mm. Popatrzcie w galeriach na exify takich fot, to nie jest robione standardowymi szkłami. Poza kilkoma wyjątkami...
Sam jestem ciekawy jak będzie...
Sebastian
www.sebastianlewandowski.pl
huh, 95-250 za niecałe... 19 tys zł![]()
Taniej wyjdzie pojechać ze zwykłym 70-300 do jakiegoś ciepłego (czyt. doświetlonego) kraju
BTW: Nie wiecie gdzie na śląsku można by pomacać tego 75-300? a może Oly wprowadzi jakiś program testowania, coś jak jazda próbna w salonie samochodowym?
Życie tak szybko mija, dlatego warto zapisać kilka migawek w dobrej jakości.
Srebrne E-PL7, 45mm/1.8, kit 14-42
ale wytłumacz nam co chcesz macać? jeśli potrzebne tele to kupujesz i cieszysz się z kadrów. tani jak barszcz, tylko brać.
40-150 też jest tani...
Oczywiście że stosunek cena/możliwości jest dla tego 70-300 bardzo interesujący, ale zawsze to sumka którą trzeba rozważyć, niż potem kupować 2 razy.
Czy to coś złego chcieć wcześniej looknąć na to co chce się kupić? Być może warto dozbierać na jakiś 50-200 (który kosztuje 2- albo 3- razy tyle w zależności od wersji), dlatego pytam.
Życie tak szybko mija, dlatego warto zapisać kilka migawek w dobrej jakości.
Srebrne E-PL7, 45mm/1.8, kit 14-42