Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 51

Wątek: Slajd

  1. #41
    | OlyJedi Awatar Smerf Maruda
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Stolyca
    Posty
    2.579
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez suchar
    Mam jeszcze pytanko o światłomierz. Znalazłem na allegro dwa Świrdłowski: 4 i 6. Który lepiej wziąć? Ten Świerdłowsk 6 jest tańszy aż o 25zl, co jest trochę dziwne (przyjmując, że nowszy model ma wyższy numer). Z tym światłomierzem w E330 i używaniem go do analoga to jest jakaś dziwna sprawa. Używałem go fotografując Pentaonem Six TL i wszystkie klatki z HP5 Plus 400 wyszły prześwietlone :/
    Kiedy wyjeżdżasz? Mam Swierdlowska 4, mogę Ci dać za friko - wymaga chyba kalibracji i wymany baterii, ale po zakupie Sekonika na pewno będzie leżał bezużytecznie w szafie i się kurzył. Jak go - Swierdlowska - oddasz do specjalisty, to może coś z niego jeszcze zrobi ;-)

    I tak, wersja 4 lepsza jest. Podobno. Tak mówią, znaczy. "I w internecie pisało" ;-)

    Łukasz (mogę tak? Bo jakoś dziwnie brzmi "Smerfie Marudo"... ;) ), negatywy na pewno wezmę, ale nie mogę się oprzeć chociaż jednej Velvii :) Z drugiej strony ISO 400 to wydaje mi się z lekka dużo, ze względu na najkrótszy czas w OM-20 tylko 1/1000s.
    ISO 400 naświetlasz na - w przypadku negatywu, oczywiście - 200 i masz problem z głowy.
    Kurczę, zaczynasz mi wybijać z głowy te slajdy :)
    Mówię z doświadczenia - sam się przejechałem ;-) Kolory ładne na slajdach, owszem, ale odbitki dla mnie mają większą wartość.

  2. #42
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Rafał Czarny
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Krakowie
    Posty
    8.679
    Siła reputacji
    114
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez suchar
    Używałem go fotografując Pentaonem Six TL i wszystkie klatki z HP5 Plus 400 wyszły prześwietlone :/
    Pentacon Sixy to bardzo kiepskie aparaty pod względem mechanicznym. Bardzo często zdarza się, że nie trzymają czasów. I to mógł być powód.

    Drugi powód - mogłeś po prostu źle mierzyć światło. Opanowanie pomiaru punktowego to nie jest prosta sprawa.
    gAlErIa czArNeGo
    oPoWiEm wAm o mArKu
    Pampalini, łowca stworzeń, wypier..lił się o korzeń.

  3. #43
    | OlyJedi Awatar suchar
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Wa-wa
    Posty
    3.192
    Siła reputacji
    26
    Moja galeria
    Wyjeżdżam w drugi dzień Świąt. Oczywiście chętnie bym przyjął takiego Świerdłowska Czyli lepiej brać negatyw B&W ISO 400 (lubię HP5 Plus, więc pewnie bym tego wziął) i naświetlać na niższą czułość, niż brać np. Deltę 200 czy 100? Może wezmę jakąś jedną Velvię 50 i już. Gadałem z kolegą i on zwrócił mi uwagę na inną rzecz. W zimie, w górach, jest w sumie mało kolorów, więc slajd ma jeszcze mniejszy sens.

    Rafał, być może źle mierzyłem, bo innym wyszły dobrze naświetlone negatywy. Prawdą jest, że mój Pentacon miał coś z migawką, bo na chyba 3 zdjęciach z 12 był pionowy prześwietlony pasek przy krawędzi.

    Jack: przez przypadek dopisałem coś do Twojego posta zamiast do swojego, ale już usunąłem
    Pzdr
    Strona WŁASNA | Blog Portret Ulicy
    "Fotografujemy rzeczy, by usunąć je z umysłu" - Franz Kafka

  4. #44
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Rafał Czarny
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Krakowie
    Posty
    8.679
    Siła reputacji
    114
    Moja galeria
    Suchar, mechaniczne aparaty inaczej działają w upale 35 stopni, a inaczej na mrozie (smary "zastygają" i migawka zwalnia). Będąc w Alpach weź to też pod uwagę. To na pewno będzie miało większy wpływ na fotę niż różnica ISO (matryca/film).
    gAlErIa czArNeGo
    oPoWiEm wAm o mArKu
    Pampalini, łowca stworzeń, wypier..lił się o korzeń.

  5. #45
    | OlyJedi Awatar Smerf Maruda
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Stolyca
    Posty
    2.579
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    Wyjeżdżam w drugi dzień Świąt. Oczywiście chętnie bym przyjął takiego Świerdłowska :)
    No to możemy się zmówić. Czas mam do czwartku, potem jadę :-)

    Czyli lepiej brać negatyw B&W ISO 400 (lubię HP5 Plus, więc pewnie bym tego wziął) i naświetlać na niższą czułość, niż brać np. Deltę 200 czy 100?
    Ja bym brał 400. To uniwersalna czułość.

    Może wezmę jakąś jedną Velvię 50 i już. Gadałem z kolegą i on zwrócił mi uwagę na inną rzecz. W zimie, w górach, jest w sumie mało kolorów, więc slajd ma jeszcze mniejszy sens.
    Jak tam chcesz :-)

  6. #46
    | OlyJedi Awatar suchar
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Wa-wa
    Posty
    3.192
    Siła reputacji
    26
    Moja galeria
    Rafał, bardzo możliwe, że to z powodu mrozu, bo bardzo zimno było wtedy i to w szczerym polu.

    Łukasz, ja akurat w czwartek mam wolne (drugi tydzień rozszerzony ), więc gra gitara Jutro jakoś na PW się zgadamy.

    PS. Najpierw mnie przekonujesz do negatywów a teraz takie zdjęcia mi tu pokazujesz... No wiesz co Eh, mam zagwostkę
    Pzdr
    Strona WŁASNA | Blog Portret Ulicy
    "Fotografujemy rzeczy, by usunąć je z umysłu" - Franz Kafka

  7. #47
      | OlyJedi Awatar grizz
    Dołączył
    Jun 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    12.859
    Siła reputacji
    164
    Moja galeria
    Niop... na wyprawy wysokogórskie aparaty przechodą specjalne smarowanie
    Nie zajmuję się już sprawami technicznymi forum. Prośba o zgłaszanie wszystkiego do Jacka.

  8. #48
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2005
    Mieszka w
    Galicja
    Posty
    1.025
    Siła reputacji
    32
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez suchar
    Mam kolejne pytanko o slajd Otóż wybieram się po Świętach w Góry, w Alpy. Z powodu kontuzji kolana prawdopodobnie za dużo sobie na nartach nie pojeżdżę, więc będę focił. I tu pojawia się pytanie: slajdy (zapewne wezmę Velvię) trzeba dość dokładnie naświetlać, a jak wiadomo śnieg może sprawić trudności. By uzyskać dobrze naświetlone slajdy powinienem więc naświetlać po prostu na śnieg, czy jeszcze jakoś inaczej? Polegać na wbudowanym światłomierzu, czy przyda się jakiś zewnętrzny światłomierz (np. słynny Świerdłowsk 4 )? Jeśli tak, to jak go używać, by uzyskać odpowiedni efekt?

    PS. Poza tym witam się ze wszystkimi w nowej roli w tym dziale Jak widać, zazieleniałem
    Pzdr
    Niewazne czy wezmiesz Swierdlowska, spotmeter Minolty czy tylko wbudowany w aparat swiatlomierz. Musisz ocenic ile kadru zajmuje snieg i wstawic korekcje. Wiadomo, ze snieg nalezy korygowac na +. Ile? Od +3EV do 1-1,5 EV. W zaleznosci od kadru.
    Inaczej wyjdzie szaro bury i ponury, jak zupa wojskowa, albo sciera.
    czesc.Ch

  9. #49
    | OlyJedi Awatar Smerf Maruda
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Stolyca
    Posty
    2.579
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez chomsky
    Niewazne czy wezmiesz Swierdlowska, spotmeter Minolty czy tylko wbudowany w aparat swiatlomierz.
    Swierdlowsk ma pomiar światła padającego, więc korekta odpada ;-)

  10. #50

    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    16
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    Witam,

    ja w okolicach 6 stycznia wybieram się do Szczyrku na wyjazd firmowy. Jako że z nartami nie mam zbyt wiele wspólnego to jest ogromna szansa że będzie sporo czasu na focenie.

    Moje doświadczenie ze slajdami jest jak na razie ... niewielkie. Do tej pory zrobiłem 2 rolki fuji velvia 50 mocno przeterminowanej ... bo z listopada roku 91 Iso ustawiałem pomiędzy 20 a 30- nie mam teraz olka przy sobie więc nie wiem jaka jest dokładna wartość na podziałce. Wołałem w C41 z obawy że nic i tak nie wyjdzie więc po co przepłacać. Jak się okazało efekt był dla mnie lepszy niż zadowalający. Efekt postaram się zamieścić po powrocie do domu.

    Jeśli chodzi o nadchodzący wyjazd to mam już przygotowaną velvie 50 i 100 + kilka rolek 50tki z 91 roku do tego fuji press 800 + 2 x reala. No i oczywiście kilka różnych B&W.

    W ostatnich dniach czytam ile się da o poprawnym naświetlaniu slajdów i dochodzę do wniosku że nawet przy 'łatwych warunkach oświetleniowych' można źle naświetlić slajd. Więc co to będzie jak pojadę w góry i będę miał do czynienia z warunkami z jakimi wcześniej nie miałem się okazji zmierzyć oczywiście jakoś strasznie się nie martwię + filtry uv mam, polaryzacyjny filtr również, sky light mam zamiar zakupić przed wyjazdem wraz z osłonką przeciwsłoneczną, światłomierz zewnętrzny Gossen ( do światła odbitego jak i padającego ) również posiadam więc jadę z nastawieniem, że co by się nie działo to i tak jakoś sobie poradzę.

    Macie może jakąś radę odnośnie pomiaru światła w momencie gdy w 80-90 % kadru to będzie śnieg ?? mierzyć jaką wartość światła będzie odbijał czy sprawdzić ilość światła odbitego przy obiektywie ?

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.