Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Wątek: Jakie lustro dla zaawansowanego amatora

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Legnica
    Posty
    4
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria

    Jakie lustro dla zaawansowanego amatora

    Witam
    Jest to mój pierwszy post na tym forum.
    Fotografią zajmuję się od dawna. Kiedyś, przez 4 lata, fotografowałem tylko lustrzankami analogowymi. Było to ładnych parę lat temu. Potem miałem dłuuugą przerwę.
    Dwa lata temu kupiłem Canona 300D i tak wróciłem do mojej starej pasji. Przez dwa lata fotografowałem Canonkiem... przyznać muszę, że to body mnie ograniczało. Bardzo szybko przestało mi wystarczać... Brak możliwości ustawień balansu bieli w stopniach kelvina, brak możliwości swobodnej regulacji parametrami wbudowanej lampy błyskowej... itp.
    Nie stać mnie jednak było na wymianę sprzętu na inny.
    W zeszłym tygodniu wygrałem aparat cyfrowy w konkursie fotograficznym. Dwa dni po otrzymaniu nagrody miałem telefon z propozycją współpracy z gazety, która ten konkurs organizowała.
    Stwierdziłem, że muszę zmienić sprzęt na coś lepszego. Postanowiłem sprzedać kompakt, który wygrałem, dołożyć parę złoty i kupić jakąś bardziej wypasioną budę, która by mnie sztucznie nie ograniczała i byłaby lepiej wykonana .
    Od kilku dni przeglądam różne fora... to również i porównuję testy i nie mogę się zdecydować... tak do końca. Przydałaby mi się mała pomoc .
    Otóż tak... na początku brałem pod uwagę Canona 400D, Pentaxa K100D i Nikona D40x.
    Mimo rewelacyjnej matrycy, Canon odpadł, tak samo Nikon. Wziąłbym Pentaxa... ze względu na to, że można używać obiektywów manualnych z m42 i starszych pentaxowych... a to dla mnie duży plus, bo są one bardzo tanie... a do zamożnych nie należę .
    Jednak jak dowiedziałem się, że Pentax nie ma balansu bieli w stopniach kelvina, to trochę mi ochota przeszła na ten aparat... chociaż dalej biorę go pod uwagę. Matryca 6 mpx mi nie przeszkadza, bo rzadko kadruję moje zdjęcia.
    Potem zobaczyłem E410 i szczena mi opadła. Wiem... ten aparat nie ma gripa... ale właśnie dlatego tak mi się spodobał. Przypomina mi moje stare analogowe lustra . Strasznie mi się podoba... ideał... nad nim też się zastanawiam... ale nie wiem jak w nim jest rozwiązany balans bieli, jak z regulacją błysku lampy? czy są jakieś bardziej zaawansowane ustawienia lampy... jak np błysk na drugą kurtynkę?... przeszkadza mi w nim brak stabilizacji i te zdjęcia o zafarbie fioletowego .

    Zastanawiam się, czy nie kupić czegoś lepszego. E510, K10D
    Myślałem, na początku, żeby kupić tańszą budę i np dwa szkła...
    Albo Pentaxa k100D z kitowym obiektywem + wymarzonego Tamrona 28 - 75mm 2,8
    Jednak, skoro do Olympusów i Pentaxów dają najlepsze szkła kitowe na rynku... to może na razie wziąć coś droższego... a lepszy obiektyw dokupić z czasem?

    Plusy tych aparatów... jakie dostrzegłem ... może być ich więcej

    K10D
    +
    dobre uszczelnienie korpusu!!!
    REWELACYJNE... moim zdaniem wzorowo rozwiązane... ustawienia WB
    pełna współpraca z obiektywami m42
    dostępny... wymarzony Tamron 28 - 75mm 2,8 za niewygórowaną cenę 1200zł




    E510
    +
    Wygląd i wykonanie
    dobre obiektywy w kicie
    podobno najlepiej rozwiązane czyszczenie matrycy


    W obydwu plusami jest stabilizacja matrycy, czyszczenie matrycy, niskie szumy... chociaż nie tak jak w canonie .

    Pytanie moje jest, czy E510 ma uszczelniony korpus tak jak k10D? Czy ustawienia WB itd są bardziej rozwinięte?
    Podobno format 4:3 ma przewagę nad 3:2... czy rzeczywiście tak jest? I w czym to się objawia? Przecież matryca jest mniejsza... i to dosyć znacznie mniejsza... jak jest więc z jakością obrazu?
    Czy w E510 występuje podobny efekt fioletowego zabarwienia, jak w teście fotopolis aparatu E410?
    Dlaczego w ich teście zdjęcia z E410 wyszły z takim zabarwieniem? Czy E410 ma jakieś poważniejsze, bardziej zaawansowane ustawienia?...
    Czy znajdę jakiś obiektyw do Olego o parametrach zbliżonych do tego moje upatrzonego Tamrona, w podobnej cenie?

    Wiem, że jest to forum Olympusa i pewnie jego będziecie polecać... ale waszym zdaniem, który lepiej aparat wziąć? I czy lepiej kupić jakąś amatorską puszkę jak np E410 lub K100D i lepsze szkła... czy lepsze body z dobrymi kitami... a za jakiś czas do tego lepsze szkło?

    Proszę o pomoc, bo już naprawdę głupieję od porównywania testów, opinii i wątków. Proszę tylko wziąć pod uwagę, że nie jestem laikiem... i wymagam trochę więcej od aparatu, niż ktoś, kto kupuje swoje pierwsze lustro w życiu.

    Pozdrawiam
    I przepraszam, za tak długi tekst...

    Daniel

  2. #2
      | OlyJedi Awatar grizz
    Dołączył
    Jun 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    12.859
    Siła reputacji
    164
    Moja galeria
    zafarb, WB... to nic... i tak w RAWie się zdjecia robi

    Jak chcesz jpg, to olek da Ci je lepsze.

    Co Ci da uszczelnianie pentaxa, jak szkiełka (w tym ten tamron) w większości są nieuszczelnione?

    Podobno format 4:3 ma przewagę nad 3:2
    Dzwoni, ale jeszcze nie waidomo w którym kościele...

    albo proporcje boków... i tu jest kwestia preferencji

    albo systemy 4/3 a APSc... i tu są miliony lini wywodów na ten temat.

    Weź e510 + 14-54 + 40-150 + jak starczy funduszy 35macro

    tamron 28-75 będzie stanowczo za wąski jako uniwersalny obiektyw.
    Nie zajmuję się już sprawami technicznymi forum. Prośba o zgłaszanie wszystkiego do Jacka.

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Legnica
    Posty
    4
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    Zdjęcia będę prawdopodobnie w większości przypadków w jpg robił... tylko te, od których będę wymagał najwyższej jakości w RAW... co nie znaczy, że chcę nad każdym jpgiem siedzieć i go poprawiać w programach graficznych

    No tak, szkła są nie uszczelnione, ale jeśli przyjdzie mi robić zdjęcia np podczas deszczu? Przecież jak zgodzę się wykonać jakieś zdjęcia dla tej gazety, to potem nie odpiszę im... sorki, nie zrobiłem, bo padało

    No tak... dzwoni ale właśnie gdzie? heh
    Jeśli chodzi o zdjęcia, które będę wywoływał, to raczej bardziej mi odpowiada 3:2... bo w końcu takie zdjęcia się u fotografa wywołuje. Będę musiał przestawić się na inny sposób myślenia... żeby kadrować z naddatkiem... z drugiej strony jeśli jakość z 4:3 jest lepsza to jakoś się przestawię .

    Tamron nie miał być używany jako obiektyw uniwersalny. To miał być obiektyw do portretów.
    Jeśli potrzebowałbym szerokiego kąta, zmieniałbym na kita a z czasem coś lepszego kupił.

    Czyli uważasz, że E510 to lepszy wybór? Nie będzie mnie teraz stać kupić E510 z dwoma obiektywami. Na razie wziąłbym go tylko z 14-54 ... a jakby mi zwrócili 360zł z olympus polska... to wtedy dokupiłbym ten drugi

  4. #4
      | OlyJedi Awatar grizz
    Dołączył
    Jun 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    12.859
    Siła reputacji
    164
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez danon1973
    Zdjęcia będę prawdopodobnie w większości przypadków w jpg robił... tylko te, od których będę wymagał najwyższej jakości w RAW... co nie znaczy, że chcę nad każdym jpgiem siedzieć i go poprawiać w programach graficznych

    No tak, szkła są nie uszczelnione, ale jeśli przyjdzie mi robić zdjęcia np podczas deszczu? Przecież jak zgodzę się wykonać jakieś zdjęcia dla tej gazety, to potem nie odpiszę im... sorki, nie zrobiłem, bo padało

    No tak... dzwoni ale właśnie gdzie? heh
    Jeśli chodzi o zdjęcia, które będę wywoływał, to raczej bardziej mi odpowiada 3:2... bo w końcu takie zdjęcia się u fotografa wywołuje. Będę musiał przestawić się na inny sposób myślenia... żeby kadrować z naddatkiem... z drugiej strony jeśli jakość z 4:3 jest lepsza to jakoś się przestawię .

    Tamron nie miał być używany jako obiektyw uniwersalny. To miał być obiektyw do portretów.
    Jeśli potrzebowałbym szerokiego kąta, zmieniałbym na kita a z czasem coś lepszego kupił.

    Czyli uważasz, że E510 to lepszy wybór? Nie będzie mnie teraz stać kupić E510 z dwoma obiektywami. Na razie wziąłbym go tylko z 14-54 ... a jakby mi zwrócili 360zł z olympus polska... to wtedy dokupiłbym ten drugi
    po kolei:
    -siedzenie nad rawami, aż tyle czasu to nie zajmuje

    -to nie zaleje Ci body, ale obiektyw ;p a na serio, jeżeli to nie są ekstremalne warunki, do zwykły deszczyk nie zaszkodzi nieuszczelnianej puszce... ale ja tam wole nie ryzykować

    -4:3 nie da Ci innej jakości! To po prostu inne proporcje zdjecia... do jednego nadają się lepiej, do innego gorzej - sprawa czysto indywidualna. Wywoływać mozesz też w tym formacie - dostaniesz albo zdjecie z białymi paskami - mi ta opcja odpowiada, albo wykadrowane, lub też co najlepsze są laby, które wywołują własnie w tym formacie

    -ten tamron to nie portretówka...

    -eee 14-54 kosztuje 1500zł... więc jak cię nie stać to weź z 14-42...
    14-54 to jest szkiełko genialne, full wypas i w innych systemach nie ma czegoś podobnego (no w sonym jest )

    Jeżeli pieniądze nie leżą Ci odłogiem to e-510 + 14-42 + 40-150 + zwrot będzie najlepszym wyborem... pentax wychodzi drożej, a nie warto ładować w puchę, jeżeli nie masz co do niej podpiać - kit pentaxa jest hmmm słaby
    Nie zajmuję się już sprawami technicznymi forum. Prośba o zgłaszanie wszystkiego do Jacka.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Legnica
    Posty
    4
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    Dzięki to mi ulżyłeś z tym 4:3 taki biały pasek mi by też odpowiadał... myślałem, że tylko przycinanie jest możliwe w fotolabie. A z tym, że są też fotolaby, które w tym formacie wywołują, to już zupełnie zaskoczyłeś . Ja jak szedłem do labu, to nigdy nie zwracałem uwagi na to jak wywołują format 4:3. Myślałem, że tylko tną. A te białe paski... to wręcz estetyczny dodatek... ... tak mi sie wydaje.

    Tamron to może nie typowa portretówka, ale sprawdza sie w fotografii portretowej wyśmienicie. Moja koleżanka portrety strzela tym obiektywem. Można jej zdjęcia oglądać na plfoto... jak znajdę linka, to podeślę. Plastyka jak dla mnie wyśmienita. Fantastycznie zdjęcia wychodzą.

    Sorki... pomyliłem się ... chodziło mi, że jeśli bym brał to E510 + 14-42... i jak zwrot... to dopiero wtedy 40-150

    Na 14-54 przynajmniej do czerwca nie będzie mnie stać . Chyba, że w ratach wezmę... ale to dziewczyna by mnie zamordowała :P

    No właśnie chodzi o to, że do pentaxa są tanie obiektywy... na allegro widziałem jakąś manualną 50 1.4 za 199zł... czy jakoś tak... no i m42... dlatego wlasnie pentax mi wyglada na puchę dla niezamożnych .
    Ale z drugiej strony... jeśli obiektywy olka w kicie są takie dobre... to mógłbym na nich długo jechać... a bardzo duży zakres by mi zapewniły... 14-42 i 40-150... a z czasem kupiłbym ten 14-54

  6. #6
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Rafał Czarny
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Krakowie
    Posty
    8.679
    Siła reputacji
    114
    Moja galeria
    I nie nastawiaj się na jakiś godne pieniądze za zdjęcia w lokalnych gazetach. Zaoszczędzi Ci to rozczarowania.
    gAlErIa czArNeGo
    oPoWiEm wAm o mArKu
    Pampalini, łowca stworzeń, wypier..lił się o korzeń.

  7. #7
    | OlyJedi
    Dołączył
    May 2006
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Posty
    1.094
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez danon1973
    Dzięki to mi ulżyłeś z tym 4:3 taki biały pasek mi by też odpowiadał... myślałem, że tylko przycinanie jest możliwe w fotolabie. A z tym, że są też fotolaby, które w tym formacie wywołują, to już zupełnie zaskoczyłeś . Ja jak szedłem do labu, to nigdy nie zwracałem uwagi na to jak wywołują format 4:3. Myślałem, że tylko tną. A te białe paski... to wręcz estetyczny dodatek... ... tak mi sie wydaje.
    Ja tez nie zwracałem i nie zwracam bo czesto zdarza sie ze daje fotki znajomym a ci juz wywoluja tam gdzie im wygodniej. To czy fotka w formacie 4:3 zostanie przycięta zalezy od formatu odbitki. Oczywiście musisz wziąść lekka poprawke i zostawić troszke miejsca przy kadrowaniu, ale nie przesadzałbym. Zanim fotkę dam do wywołania przycinam ją programem np. JPEGCrops (prosty jak budowa cepa).

    Cytat Zamieszczone przez danon1973
    Sorki... pomyliłem się ... chodziło mi, że jeśli bym brał to E510 + 14-42... i jak zwrot... to dopiero wtedy 40-150

    Na 14-54 przynajmniej do czerwca nie będzie mnie stać . Chyba, że w ratach wezmę... ale to dziewczyna by mnie zamordowała :P
    Kitowcem jakosc zdjec jest naprawde dobra i powinienes spokojnie zapracowac na 14-54.

    Cytat Zamieszczone przez danon1973
    No właśnie chodzi o to, że do pentaxa są tanie obiektywy... na allegro widziałem jakąś manualną 50 1.4 za 199zł... czy jakoś tak... no i m42... dlatego wlasnie pentax mi wyglada na puchę dla niezamożnych .
    Tak, są tanie, w Olku odpowiednik jest zdecydowanie droższy ale i lepszy jakościowo. Co do obiektywów manualnych to wybierajac Pentaxa nastawiasz sie na manual, ktory nie zawsze ci sie sprawdzi. Ludzie decyduja sie uzywac manualnych obiektywów z następujących powodów:
    - plastyka
    - cena (nie stać ich na zakup systemowego odpowiednika)
    - rzadkość używania w porównaniu z cena powoduje ze nawet uzycie go raz w roku staje sie sensowne

    Jesli ty bierzesz pod uwage manuale do pracy zarobkowej do gazety to sadze ze to chybiony pomysł. Po to stworzono AF zeby sobie życie ułatwiać tam gdzie tylko można. MF mozna używać jesli np. robisz fotke artystyczną, jesli chcesz sie odprężyć i powrócić do korzeni to sie bawisz. Sa na naszym forum ludziska ktorzy manualem robią cuda, ale niekoniecznie Tobie sie tez tak musi udawać, zwlaszcza zarobkowo. Rózne sytuacje moga byc, mniej i bardziej dynamiczne i wtedy mozesz miec problem z uchwyceniem focusa.

    Odnośnie uszczelnień jesli ci sie praca rozwinie to zawsze po zakupie 14-54 bedziesz mógł dorzucic do niego dziadka E-1 na specjalne okazje deszczowe, już kosztuje śmieszne pieniążki a jesli ty dojrzjesz do tej decyzji to moze byc za "darmo".
    ...był Olek jest A6000

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Legnica
    Posty
    4
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    no niestety, E510 chyba odpada. Byłem w Media Markt i bawiłem się różnymi lustrzankami, które tam mieli.
    Canon 400D i Nikon D40 są dla mnie za małe i wyglądają jak zabawki.
    E510 z wyglądu zewnętrznego wypadł dobrze, ale niestety wizjer mnie przeraził. Strasznie mały, jak zacząłem przez niego dłużej patrzeć, z niewyjaśnionych powodów... może ze zmęczenia, oczy zaczęły mi łzawić. Może było to wywołane zmęczeniem, nie wiem. W każdym razie nie wyobrażam sobie kadrowania na takim wizjerze. Szkoda, bo akurat jeśli chodzi o proporcje boków wizjera, to mi się spodobało... bardziej naturalnie wyglądało, niż prostokąty u konkurencji.
    Chyba jednak zdecyduję się na K10D... trochę duży, ale w ręce leży super a wizjer mnie powalił na kolana.

    Dzięki, za rady.
    Dobrze, że poszedłem do Media, bo kupować będę przez internet. Kolega mi doradził, żebym przed wyborem wszystkie korpusy wymacał... i cieszę się, że jego posłuchałem .
    Pozdrawiam

    DC

  9. #9
    Oleryk
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez danon1973
    no niestety, E510 chyba odpada. Byłem w Media Markt i bawiłem się różnymi lustrzankami, które tam mieli.
    Canon 400D i Nikon D40 są dla mnie za małe i wyglądają jak zabawki.
    E510 z wyglądu zewnętrznego wypadł dobrze, ale niestety wizjer mnie przeraził. Strasznie mały, jak zacząłem przez niego dłużej patrzeć, z niewyjaśnionych powodów... może ze zmęczenia, oczy zaczęły mi łzawić. Może było to wywołane zmęczeniem, nie wiem.
    Obok wizjera jest kólko do regulacji dioptrycznej.
    Może ktoś z wadą wzroku macał wcześniej ten egzemplarzi przestawił?
    Mam nienajlepszy już wzrok, czytam i pracuje przed monitorem w okularach ale po ustawieniu korekcji nie mam problemów ze zmęczeniem oczu przy kadrowaniu.
    Proponuję Ci sprawdzić ponownie.

  10. #10
    | OlyJedi Awatar voovoo2
    Dołączył
    May 2006
    Mieszka w
    Olsztyn
    Posty
    2.638
    Siła reputacji
    123
    Moja galeria
    Do danon... z zainteresowaniem przeczytałem cały wątek i nasuwają mi się rózne spostrzeżenia.Pierwsze:Twoje pytania to prowokacje,której powodów nie znam i znac nie chcę.Po drugie: zadziwasz mnie prawie całkowitym brakiem wiedzy nt sprzętu foto.To nie jest wda ani żaden zarzut ale jesli ktos zamierza robic zdjęcia dla prasy i wygrywa jakies nagrody to z reguły wie więcej niz TY.Po trzecie mam nadzieję,że jestes samorodnym talentem,któremy wiedza techniczna nie jest potrzebna.Zadziwia mnie także wiara w kompetencje pracowników MM.Bez względu na to czy moje spostrzezenia są prawdziwe,zyczę Ci pięknych foteki kupna najlepszego aparatu na swiecie.......chociaż podobno takiego nie ma...............ale kto wie......może to własnie Ty go znajdziesz,pozdrawiam
    Fujifilm X100, mju II, panasonic sx1, Fujifilm Wide 210 Instax.

Podobne wątki

  1. Decyzja - z kompaktu na lustro, ale jakie ?...
    By mcfred in forum Co kupić ?
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 6.12.09, 23:06
  2. 1500plnow jakie lustro?
    By giekon in forum Co kupić ?
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 14.11.08, 18:02
  3. Jakie lustro ?
    By smis in forum Co kupić ?
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21.03.08, 20:34
  4. Jakie analogowe lustro wybrać?
    By Syd Barrett in forum Analogi Olympus i nie tylko
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 23.02.08, 14:39
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 1.09.04, 18:53

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.