www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Ale w "elektronicznym" OMD też się może zdarzyć że mechanika się posypie... mój E-M5 jest już drugi raz w serwisie. Za pierwszym razem problemem była pęknięta ramka, teraz "posypało się" pokrętło wyboru trybów pracy...
W tym tempie, za rok trzeba będzie aparat wyrzucić. Bo pewnie też sie coś posypie a po gwarancji naprawa będzie nieopłacalna![]()
Nawet szpadel się może zepsuć...
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
W moim pojęciu E-5, ja mam E-3, jest jednak trwalsze od mikrusa, jego elementy składowe są prawdopodobnie nie tak drobne/delikatne jak w mikrusach. Co do szpadla, to owszem, może się zepsuć, ale łopatka jest od niego bardziej podatna na uszkodzenia.
jest dobrze
14-35 i 35-100 to faktycznie wielkie szkła, ale też bardzo dobre optycznie. Z tego co obserwuję szkła m43 zyskują na rozmiarze na dwa sposoby. Po pierwsze są zwykle ciemniejsze (14-35 2.0 vs 12-40 2., po drugie są dużo słabiej korygowane optycznie. Dystorsję i aberracje koryguje korpus lub wywoływaczka RAW.
Wymiana dwu zoomów na stałki może mieć sens. Masz już 12-40 który poza gorszym światłem ma ciekawszy zakres od 14-35 i jest znacznie poręczniejszy. Nie wiem na ile często korzystasz z 35-100, jeśli rzadko to może faktycznie wymienić go na stałki.
Inne pytanie - przeszkadza Ci rozmiar 35-100? Bo jeśli chodzi o obrazek to wielkiej różnicy pomiędzy 35-200 2.0 i szkłami typu 45 1.8, 75 1.8 bym się nie spodziewał. Może będzie trochę ostrzej. Stracisz na uniwersalności, zyskasz na rozmiarach. Kolejna opcja to pójść w szkła jaśniejsze od 1.8.
Tyle że tych w wersji z AF mamy dość mało do wyboru. Panasonic 25 1.4 i 42.5 1.2 (ale cena tego drugiego jest jak dla mnie przesadzona). Więcej jest szkieł manualnych (nawet f0.95), ale mnie one nie interesują.
17mm 1.8 nie jest jakimś demonem ostrości - choć dla mnie zupełnie wystarczający.
45mm 1.8 to udane szkiełko, jednak chyba nie umiem go wykorzystać.
75mm 1.8 - opinie ma świetne, ale dla mnie ekwiwalent 150mm to za długo jak na stałkę, trzeba mieć pewność że się z niej będzie korzystać bo tania nie jest.
Mimo wszystko gdybym miał sprzedać 14-35 i 35-100 to właśnie kupiłbym powyższe trzy szkła.
Inna opcja to sprzedać 35-100 2.0 i kupić 40-150 2.8? Ile można teraz dostać za 35-100?
Ostatnio edytowane przez jagger ; 20.11.14 o 00:14
Olympus OM-D EM-1 l OM-D EM5 Mark II l M.ZD 7-14mm | M.ZD 75mm f1.8 l ZD 150mm f2.0 | Panasonic Leica 42.5mm f1.2 | Panasonic Leica 25mm f1.4 | FL-36R l FL-50R
Pewnie są i tacy, którym Porsche rozsypało się zaraz po wyjeździe z salonu oraz tacy, którzy bez problemu przejechali Dacią setki tysięcy kilometrów. Osobisty jednostkowy przypadek to trochę za mało, żeby wyciągać jakiejkolwiek wnioski. Trzeba by mieć jakieś szersze dane, np. prześledzić wątek o E-5. Tam na pewno dowiemy się, jak bardzo "niezniszczalny" jest ten aparat i jak to żaden z jego użytkowników nigdy nie miał kontaktów z serwisem![]()
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Kurde.. ja bym sobie takie 14-35 f/2 zostawił i nie zamienił na nic innego w m43 :P
To jest jeden z nielicznych zoomow mogacy, pod wzgledem jakosci obrazu, isc w szranki z najlepszymi stalkami innych marek.
35-100 f/2 zreszta podobnie, choc jego rozmiary przerazaja.. no i brak SWD w zestawieniu z E-M1 moze powodowac, ze bedzie dosc slamazarny w ostrzeniu.
T.
"Najpiękniejszy bokeh dostaję, gdy... ściągam okulary."
Lumix G80 + Olek E-30 + trochę szkieł ZD i mZD, trochę OM, trochę światła i sporo innych szpejów.