"Najpiękniejszy bokeh dostaję, gdy... ściągam okulary."
Lumix G80 + Olek E-30 + trochę szkieł ZD i mZD, trochę OM, trochę światła i sporo innych szpejów.
To tak jak z panoramą jest. Jeden aparat sam ją składa "w sobie", a można też na kompie złożyć.
Rozmawiacie o tych 8 kadrach zlepionych razem w ciężki plik. A już Janko Muzykant pokazywał, że można to zrobić "zwykłym aparatem" i zlepić w programie.
cerkiewki || Beskid Niski || mój wątek || mój drugi wątek|| makro||
Wychodzi się na pole, a nie na dwór o! ||Nadnaczelny Weryfikator TWA i wszystkiego
W moich wątkach można offtopować i grzebać w zdjęciach||Łowca spamerów||
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Sęk w tym, że głos się NIE zastanawia nad właściwościami tego, czego jeszcze nie ma i czego nikt nie widział. Głos zwyczajnie zachowuje dystans do przepowiedni jasnowidzów, którzy snują swe opowieści, sięgając po szklaną kulę i wiedzę z podręczników fizyki do szkoły średniej. Oraz wiki, byłbym zapomniał.![]()
Polska, cóż, to nie Śląsk, ale też tam ładnie, A. Sapkowski, "Boży wojownicy"
Benek, mój młody przyjacielu. Pomyśl troszkę. Marketing zawsze działa tak, że coś co nie ma prawa działać sprzedaje jako innowację wyprzedzającą o dwie dekady rozwiązania konkurencji. Trochę już takich nowinek widziałem i stąd może mój sceptycyzm. To zwykłe sztuczki, niby dostajemy coś nowego ale nasza uwaga jest odwacana tak by nie zauważyć że tracimy coś innego.
Gdyby ów tryb 40MPix był taki super i hiper to byłby domyślnym trybem w MK2. Nie uwaźasz? Nie okłamuj się, marketing by takiej okazji nie wypuścił z rąk. Skoro jednak podstawą jest 16MPix to znaczy że 40 to lekka lipa. Nieruchome kadry, statyw... i ja właśnie w tym sensie uważam że lepsze będzie 36 MPix z D800 (cośtam) czy nawet 24MPix z innych aparatów niż Olympusowe 40 bo takiego Nikona będę mógł użyć w każdych okolicznościach
Czytam te słowa i własnym oczom nie wierzę...
Dlaczego więc jeszcze masz? miałeś? Olka, dlaczego interesujesz sie jakimś Fuji? Przecież już masz prostą wytyczoną drogę.... Do D800E i wiaderka najdroższych słoików, bo mam nadzieję, że już doczytałeś, że on ma krótką listę obiektywów z którymi daje tę jedyną, właściwą, jakość obrazu. Minimalną jakośc dla Profesjonalisty. Po to tylko by zrobić jedno zdjęcie grupowe na weselu? (Tylko czy do tego celu nie lepiej zaopatrzyć sie w Hasselblada ze ścianką cyfrową i jeden obiektyw do niego?)
Ale nie idż na żadne kompromisy z APS-C, bo do tego jedynego ujęcia zawsze Ci zabraknie mozliwości i zadowolenia.
A jak juz te wszystkie sprzęty jakoś ogarniesz to pewnie zakupisz jakiegoś kompakta do wygodnego codziennego pstrykania.
Widzisz na tym forum są głównie amatorzy, zawodowcy zwykli się spotykać na tych innych producenckich forach i tam siebię wzajemnie wspierać w zmaganiach ze sprzętem. Zarabiających na życie fotografią w m43 interesują głównie mozliwości filmowania w małym systemie. A fotografują innymi sprzętami i wcale nie są to tyko Nikony pełnoklatkowe. Jak sądzę świadomi swoich potrzeb dopasowywują do nich swoje mozliwości.
Twoje dywagacje o wartości czegoś co być może będzie są aż nieprzyzwoite. Czegoś co na pierwszy rzut oka moze pomoc w fotografii reklamowej i przyrodniczej w części zastosowań, a nie nadaje się do fotografowania ludzi.
Nowy wizjer i programowalne guziki, obrotowy ekran są dla mnie wystarczającym powodem do myślenia o wymianie systemowego aparatu po trzech latach względnie intensywnego użytkowania poprzedniego naprędce wypuszczonego modelu. Modelu, który odbudował pozycję marki w kręgach ludzi świadomych jego ograniczeń i zalet. Czas już po prostu na wykorzystanie wielu indywidualnych doświadczeń fotografów z tym aparatem i aktualizację modelu. Aż tyle i tylko tyle....
Pozdrawiam AP.
Ostatnio edytowane przez apz ; 1.02.15 o 10:35
E-M1 Mark II; E-M5 Mark II; E-PM2 IR red+, E-PL5 IR blue; Fuji X-T1; X-M1; garść słoików; Sigma DP2; Hauwei P20 Pro
A jednak czasem warto by się zastanowił - bo chwila zastanowienia nad ograniczeniami wynikajacymi z praw fizyki pozwala często na ocenę co może dać nowe rozwiązanie jeszcze przed jego eksperymentalnym przebadaniem. I mnie takie zastanowienie doprowadza do nastepjących wniosków:
1. 40Mpix uzyskane ze złożenia kilku ekspozycji 16Mpix z przesunięciem matrycy może się sprawdzić jeśli zarówno aparat jak i motwy bedą nieruchome (czyli statyw przy statycznych scenach - studio, krajobraz, architektura itp). W przypadku pewnej, niewielkiej ilości elementów ruchomych w kadrze istnieje szansa ich usunięcia z kadru za pomocą odpowiedniego oprogramowania (usuwanie elementów które na poszczególnych składanych ekspozycjach znajdują się w innych miejscach kadru).
2. efekt uzyskany ze złożenia kilku ekspozycji 16Mpix w zdjęcie 40Mpix może dać większą ilość szczegółów niż pojedyńcza ekspozycja 16Mpix, natomiast nie dorówna pod względem ilości szczegółów pojedyńczej ekspozycji uzyskanej z matrycy 40Mpix. Oczywiscie w obu pzrypadkach zachodzi koniecznosć posiadania optyki o odpowiedniej rozdzielczosci.
I to by było na tyle. W niektórych zastosowaniach takie składanie może się przydać, ale 'prawdziwe' 40 Mpix jednak zapewni większe możliwości. Osobną kwestią jest to, czy bedziemy takich możliwości potrzebować i czy będziemy potrafili je wykorzystać (optyka).
Można sie ejszcze zastanawiać, jak będzie działało składanie w przypadku optyki o umiarkowanej rozdzielczosci - w tej chwili rezultatów porownania obrazka złożonego z 8 obrazków 16Mpix i pojedyńczego obrazka z matrycy 40Mpix wykonanych obiektywem o umożliwiającym uzyskanie rozdzielczości np. 25Mpix nie potrafię przewidzieć (przypuszczam, ze są tacy, którzy potrafia to przeanalizować, ja jestem za słaby w tej materii).
Ostatnio edytowane przez wyszomir ; 1.02.15 o 13:14
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)
W internecie nie szukam miłości i akceptacji. Te tematy załatwiam w realu. W internecie szukam partnerów do dyskusji.
Aktualnie odpoczywam na autobanie.