No i znamy cenę - szkiełko kosztuje jedyne $550 w przedsprzedaży w B&H.
Jak dla mnie musi rządzić na brzegu, najpóźniej od 1.8. Liczyłem na $450 max.
No i znamy cenę - szkiełko kosztuje jedyne $550 w przedsprzedaży w B&H.
Jak dla mnie musi rządzić na brzegu, najpóźniej od 1.8. Liczyłem na $450 max.
Tak, słuchaj mój też to ma.
Cholera pojechałam specjalnie do nich w sobotę, gdzie tam nawet nie zszedł na dół przywitać się z babką, tylko cały dzień Plejstejszyn.
Ja nie rozumiem za bardzo po co kupować obiektywy z manualnym af, rozumiem filmowców, ale ja nie wyobrażam sobie manualnie ostrzyć podczas zdjęć, chyba że miałbym na każde ujęcie ileś minut. Dlaczego samyang nie robi obiektywów z AF.
Ostatnio edytowane przez aldii ; 26.08.14 o 20:54
Nikon D750, D610, N 50/1.8, S 24-35/2.0, S 70-200/2.8
www.piekne-chwile.pl
Przynajmniej jedna osoba, która mnie rozumie
Ach!
Czemu bez AF? Może nie mają odp. technologii rozwiniętej? Może musieliby za dużo zapłacić Olkowi/Panasowi za ujawnienie jak sterować obiektywami z AF? Może Olek/Panas nie chcą tego ujawniać za żadną cenę?
Któż to wie jak jest naprawdę?
T.
"Najpiękniejszy bokeh dostaję, gdy... ściągam okulary."
Lumix G80 + Olek E-30 + trochę szkieł ZD i mZD, trochę OM, trochę światła i sporo innych szpejów.
Tak, słuchaj mój też to ma.
Cholera pojechałam specjalnie do nich w sobotę, gdzie tam nawet nie zszedł na dół przywitać się z babką, tylko cały dzień Plejstejszyn.
550$ to kosztują szkła z autofocusem. Skoro cena podana w $, to dla porównania też w B&H:
Nikon AF Nikkor 50mm f/1.4D kosztuje $334 - link. Autofocus pod Nikony gratis
Mikro4/3: Ponad półkilogramowa (590g) stałka za $549 versus 45mm 1,8 z bardzo szybkim AF o wadze 116g za $399 w B&H...
Obiektyw u nas raczej nie będzie hitem. W końcu tylko 2x tańszy od Voigtlander Nokton 42.5mm f/0.95 za $999 też w B&H.
Nie wiem, na ile możliwość płynnej zmiany przysłony jest warta uwagi dla filmowców, ale czy aż tak by tyle dopłacać...
Sprzedam: Om-d em-5 2, 12-40mm 2,8, 25mm/1,7, Sigma 105mm f/2,8 makro, 42,5mm f/1,8
Upierdliwiec Forumowy nr 4142 | OR + + + + | Zlotowicz:0 | Poprawka:0 | DITL ++ | Autoban+| Honorowa Wystawa+ | Oplacone Skladki TWA+++++++
Bo to kosztuje dodatkowo. Musisz od każdego producenta wykupić licencję i produkować ileś sztuk drożej. Albo gorszej jakości (żeby zaoszczędzić na moduł/licencję AF).
Dzisiaj, w dobie "filmowania luszczankamy" obiektywy "dla filmowców" idą jak ciepłe bułeczki.
A jeśli nie wyobrażasz sobie manualnego ostrzenie podczas zdjęć to ciesz się, że nie urodziłeś się 20-30 lat wcześniej... Ja, pomimo, że urodziłem się już prawie, że w "dobie AF" (2 lata po moich urodzinach Minolta wypuściła SLR z AF) to uczyłem się najwięcej na pracy właśnie z pełnymi manualami. Ba sport da się manualem zrobić tylko trzeba chcieć.
Canona można obejść - vide Sigma, która zrobiła swego czasu reverse engineering systemu AF. Dlatego w starych szkłach pod Canona sypie się po domknięciu przysłony (niektóre można było chipować w serwisie) - legendarne już 300/4 i 400/5.6, które jakościowo nie ustępowały Canonowi.
A co do samego obiektywu: szkoda, że to dSLR z wydłużonym bagnetem. To już lepiej kupić C i adapter. Łatwiej coś innego dołączyć, a w ewentualności znudzenia łatwiej sprzedać.
Ostatnio edytowane przez strOOs ; 26.08.14 o 21:24
Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
"Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"
Nikon D750, D610, N 50/1.8, S 24-35/2.0, S 70-200/2.8
www.piekne-chwile.pl
strOOs - ja też kiedyś ostrzyłem manualnie, a i przesłonę ustawiałem ręcznie a nie w programie. Zresztą w Zenicie 122 innej opcji nie było. Tyle że Zenit / Porst / Revueflex które swego czasu używałem były do ręcznegu ustawiania parametrów przystosowane, w odróżnieniu do współczesnych konstrukcji gdzie ani klinów, ani mikrorastra.... a ów przesławny Focus-Peaking też nie jest lekiem na całe zło...
Nie, czasy się nie zmieniły. Po prostu zdjęcia zaczęli robić ludzie, którzy kiedyś by się za to pod żadnym pozorem nie zabrali, bo wiedzieli, że nie umieją![]()
A obiektyw, bo: ma inne rozmycia (bokeh), ma inną ostrość i ręczne prowadzenie ostrości z dużym obrotem pierścienia to inna bajka.
Samyang od jakiegoś czasu mocno poszedł w stronę nietypowych szkieł (UWA, filmowanie) i to ich główny target. Zobacz, że wszędzie ten obiektyw (50/1.4 vel 50/T1.5) pokazywany jest w wersji wyłącznie filmowej. Ba, nawet przedsprzedaż ruszyła od wersji filmowej.
Zwykła wersja raczej będzie rzadkością w sklepach.
Wiem, wiem. Ja ostrzyłem często na oko w Canonach (xxD) i dało się dobrze wycelować. Kwestia tego co chcemy osiągnąć i czy jesteśmy pixel peeperami czy nie. Jeśli zdjęcie w druku 18x24 (max 20x30) wygląda ok to jest ok zrobione - i tak nikt (poza pixel peeperami) nie zauważy realnej różnicy dalej.
Oczywiście w fotografii hobbystycznej. Jeśli klient wymaga wydruków B2 to jest inna rozmowa, ale to też nie o tym temat i nie takie forum.
Ostatnio edytowane przez strOOs ; 26.08.14 o 21:36
Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
"Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"