Lubię wertykalne piony i horyzontalne poziomyW moim wątku, można "grzebać" w moich zdjęciach.Główny Prostownik TWA
@helmuth dobra robota!
Przy takim "powtarzalnym" tle to moim zdaniem najlepsze, najbardziej eleganckie rozwiązanie. Postaram się je wykorzystywać przy kolejnych okazjach.
Rysiek_______________
Podstawowe elementy E 4/3 i m4/3
Arcyciekawe eksponaty i z wielkim zainteresowaniem pooglądałem . Niestety system bezlitosny.
pozdrawiam Wiejo
Piękne eksponaty tam mają.
Ostatnie dwa zdjęcia bardzo dobre![]()
Dziękuję
Sporą część zasobów Muzeum stanowią zbiory malarstwa. By nie przeciągać relacji pokażę kilka.
Portret 31-letniej damy:
Znawcy malarstwa i sympatycy twórczości Albrechta Durera podążają ku obrazowi matki malarza Barbary Durer z domu Holper.
Urodzony w Norymberdze Durer stworzył portrety własnych rodziców z którymi się nie rozstawał za życia ( Można domniemywać, że były to swoiste referencje kunsztu malarza, powstały na początku jego twórczości, gdy miał 19 lat)
W późniejszym czasie obrazy rozdzielono. Portret matki pozostał w zbiorach w Norymberdze, a portret ojca trafił do galerii Uffizi we Florencji.
![]()
Rysiek_______________
Podstawowe elementy E 4/3 i m4/3
@paparapa Dziękuję za wizytę i informację. Coś mi się zdaje, że do tego szkła mnie by się przydał filtr polaryzacyjny. Stosujesz?Zamieszczone przez ;1413513
A wracając do muzeum... Sporo obrazów świętych, ale też są bardziej swobodne malowidła:
![]()
Rysiek_______________
Podstawowe elementy E 4/3 i m4/3
Filtr polaryzacyjny nie jest lekarstwem na całe zło. Fotografując eksponat w gablocie, będziesz miał odbicia od szyb znajdujących się w różnych płaszczyznach.
Nie wszystkie odbicia uda się wyeliminować ale na pewno znajdziesz takie położenie filtra, w którym te odbicia nie będą przeszkadzały w pokazaniu eksponatu w gablocie.
Lubię wertykalne piony i horyzontalne poziomyW moim wątku, można "grzebać" w moich zdjęciach.Główny Prostownik TWA
Z tym zgoda, ale coś za coś. Filtr polaryzacyjny zabierze część światła, a więc konieczna będzie wyższa czułość ISO lub wydłużenie czasu ekspozycji. A światła w salach muzealnych zwykle nie jest zbyt wiele, na dodatek zazwyczaj nie wolno używać lamp błyskowych ani statywu.
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)