Na weselu śmiało używałem, bo pośród świateł zespołu i tak nie za bardzo rzucało się w oczy, ale w czasie ceremonii zdecydowanie bym wyłączył. Z drugiej strony na trzech ceremoniach w różnych warunkach nie miałem na tyle ciemno aby AF-S się zawahał, aczkolwiek w ekstremalnych kościołach akurat też nie byłem.
W czasie ceremonii wspomaganie AF nie jest potrzebne. W ogóle lampa nie jest potrzebna. Dopiero po wyjściu z kościoła na zewnątrz może się przydać dla zrównoważenia cieni, jeśli pogoda jest słoneczna.
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
W tym miejscu ludzie chwala sie sprzetem... Ja nie mam czym
Kanał IRC Olympus Club: http://webchat.freenode.net/?channels=olympusclub
Tylko prawdziwi twardziele nie robia BACKUP'ów
Co to był za koncert?
Gdzie, w jakim obiekcie ?
Jakie było oświetlenie sceny?
Co fotografowałeś? Wykonawców na scenie? Publiczność? Zaplecze sceniczne? Garderoby?
Kilka razy byłem z aparatem na koncercie i jakoś tak, z obiektywami z f=2.0 do 4.0, wystarczało mi maksymalnie ISO 400 (góra 800). Z tym, ze w takich okolicznościach ja używam punktowego pomiaru światła ...
PS
Szkoda, że tu https://forum.olympusclub.pl/threads...C3%B3tka-ocena autor wyciął exify, ale jak na moje oko, to ISO nie było większe niż 800 (góra 1600).
na jakie oko, dyć autor napisał " Większość zdjęć robiłem przy ISO 800-1600. AF ustawiał ostrość bardzo szybko." ;P
podpinanie starych Zuiko D (tych z dużego 43) do m43 innego niż E-M1 mija się z celem w warunkach koncertowych/teatralnych/sportowych. Ustawianie ostrości zajmuje co najmniej 1s i bardzo często AF się myli.
ZAPRASZAM: https://www.facebook.com/emil.dzemski, blog http://dzemski.blogspot.com
1. Heavy Metalowy - Emergenza Festival. 2. Klub Luka w Łodzi. 3. beznadziejne - kolorowe i miotające prawie jak stroboskop reflektory, przy których ciemny romański kościół z XIIw to safari w południe. 4. kapelę spod sceny.
To byłeś na zupełnie innym. Tu przy 17mm F/1,8 z 6400 miałem często czasy rzędy 1/100-1/60. Także - było ciemno. No i em1 nie sprostał.
Jak to co - że czas wysłać swoje d700 do salonu odnowy, bo przejście na jego następce może skończyć się nerwicą z powodu właśnie AF.
Kupię 100-400mm lub zamienię za Panasonic 70-300mm
Przy takich warunkach jak z linka, to trzeba było przejść na MF - scena tak mała, że grajki nie mają gdzie uciekać z GO. Ostrość ustawiać na pewne elementy bardzo kontrastowe np. napis na klawiszach, struny na gitarach ... nawet z AF można to zrobić - ustawić małe centralne pole AF, ustawić AF, przekadrować i strzelić. Jak potrzeba to poczekać na dobry moment i strzelić - nawet ze szkłem z systemu 4/3 idzie to zrobić
Zazwyczaj łapię światło na twarz artysty i wtedy przy czasach 1/100 - 1/200 ISO 400 jest w zupełności wystarczające. Zazwyczaj też oświetleniowiec oświetla grajków "białym" światłem - a kolorowe zabawki używa do "budowy" scenografii, ale jak trafi się niedouczony eksperymentator to faktycznie może być ciężko.
Ostatnio edytowane przez tymczasowy_ ; 20.06.14 o 00:44
Teraz dopiero spojrzałem na link. Iwo, szczerzeTo nie są trudne warunki
---------- Post dodany o 02:33 ---------- Poprzedni post był o 02:29 ----------
Panowie... ja piszę w kontekście Multi-CAMa 3500DX, a on pochodzi wprost z D300, który miał premierę w... 2007 roku![]()
![]()