Ciekawe porównanie, mam wprawdzie poprzednika (Fuji X100), myślałem że po zakupie X-T1 pójdzie pod młotek ale mimo jego pewnych ułomności zostawiam go za dobry obrazek, kolory prosto z aparatu i jeszcze kilka innych rzeczy
Pozdr
Ciekawe porównanie, mam wprawdzie poprzednika (Fuji X100), myślałem że po zakupie X-T1 pójdzie pod młotek ale mimo jego pewnych ułomności zostawiam go za dobry obrazek, kolory prosto z aparatu i jeszcze kilka innych rzeczy
Pozdr
Było żółto, czerwono, a później Fuji wykończyła czerwona zaraza
Jest też czarny aparacik z firmy od telewizorów
foto Stankiewicz Tomasz
Pytanie tylko jaki balans bieli ustawić w mieszanym sztucznym oświetleniu?![]()
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
To jest zawsze problem, ale jak już parę razy na forum było, zawsze warto spróbować ustawić wg sufitu. Chyba że jest pomalowany na bordowo jak u mnie
---------- Post dodany o 10:06 ---------- Poprzedni post był o 10:03 ----------
Inna sprawa, że w takiej sytuacji na fotkę też trzeba spojrzeć racjonalnie. "Dziwny" zafarb kolorów na twarzach, wcale nie musi być faktem, że aparat w takiej sytuacji głupieje i źle rejestruje kolory. Nasza skóra też odbija światło jakie na nią pada i jak komuś na zielono w twarz poświecić, to będzie wyglądał jak ufok, a w rzeczywistości jest całkiem normalnym gościem![]()
The question is, who cares?
epicure - wchodzenie w dyskusje o rzeczywistych wartościach czułości matryc to wchodzenie w głębokie bagno. Bo na odbiór zdjęcia (ocenę na oko naświetlenia) ma wpływ wiele czynników - choćby coś co u Olympusa nazywanej jest gradacją. Ale dochodzą jeszcze ustawienia profilów, nasycenia etc. O transmisji zapomnijmy na razie bo interesuje mnie to co finalnie wyjdzie z zestawu korpus+szkło. A tu wrażenia po testach miałem takie że Fuji należy nieco mocniej naświetlać by mieć podobny efekt.
co do RAWów - nie mam niestety takiej pary RAWów z X100s i E-P5 która pokazałaby problem z kolorami w trudnym świetle. Mogę załączyć link do RAWa z tego zdjęcia które wstawiałem powyżej. Ciekaw jestem ile z tego wyciągniesz.
DSCF8134.RAF
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
ahutta - wystawiłem RAWa, popróbujja cienki jestem w wołaniu więc u mnie efekty wciąż złe. Zresztą, brak mi dobrego programu. Używam Linuxa i tam Darktable ani UfRAW nie łapią plików z X-Trans'a Lightzone daje mi zaś jakiś taki ciemny obrazek z wyprutymi kolorami. Pliki Olympusa obrabia się zdecydowanie łatwiej.
Może gdybym zainwestował w Lightrooma byłoby lepiej, ale nie chce mi się inwestować w Windowzy czy Maki
---------- Post dodany o 10:21 ---------- Poprzedni post był o 10:12 ----------
oj epicure - jak dla mnie to na tych przykładach to widać - skoro w parze 1-2 Fuji było naświetlane prawie dwa razy dłużej niż Olympus a do tego i tak niebo wydaje się być odrobinkę ciemniejsze to chyba o czymś to świadczy?
Ale nie będę dzielił włosa na czworo. Bo tak jak pisałem - dyskusja o rzeczywistych i nominalnych czułościach matryc to bardzo grząski teren
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
mówiłem że temat ISO to bagno? sam sobie jestem winien. Zrobiłem takie zestawienie - wyciąłem fragment nieba, rozmyłem gaussem dla uśrednienia koloru i pobrałem losowo ze środka kadru próbki. Nie widzę żeby niebo na zdjęciu z Fuji było jaśniejsze. Ale może umiesz mi to inaczej pokazać.
bo z X-Trans'em są takie właśnie problemy. Lightzone jeszcze jakoś go czyta, ale czasami sobie nie radzi i zdjęcia wychodzą takie ciemne jakieś i bez koloru