pytanie do jakiego odbiorcy kieruje swoje prace qbic, wydaje mi się że 90% gapiów nie będzie w stanie wskazać jako lepszy HDR z 5 exp. To już mi sie wydaje jest sztuka dla sztukiNo i chyba nadmiar czasu
![]()
pytanie do jakiego odbiorcy kieruje swoje prace qbic, wydaje mi się że 90% gapiów nie będzie w stanie wskazać jako lepszy HDR z 5 exp. To już mi sie wydaje jest sztuka dla sztukiNo i chyba nadmiar czasu
![]()
http://www.robertnawara.digartfolio.pl/
E-1 ZD14-54 FL-36 A850 135 f/1.8 85f/1.4 50f/2.8 20-35 f/3.5-4.5
dokładnie, to jest ten sam problem.Zamieszczone przez dzemski
Czemu od razu do HP? jak rozmowa jest rzeczowa to sie robi splita i osobny temat.....Zamieszczone przez The z00m
dzemski: pokazales przyklad, ktory jednak srednio sie nadaje na hdr w ogole, pozatym mozna to uzyskac bez super programikow, wyglada to jak obnizenie kontrastu + fill light
ps. tempo w jakim przybywa tu postow jest porazajce![]()
The z00m, to wątek o samplach z E3, a tu właśnie troszkę może zbyt mocno rozwinęła się dyskusja o jego RT(dag, nie mam akurat w pracy RAW,a na którym mógłbym to dobrze pokazać, ale juz na tym co nieco widać)
Tak jak pisze RE, wolanie kilka razy tego samego RAWa i klejenie to pseudo-HDR (postprocessing). Prawdziwy HDR to kilka RAWów z rozna expozycja klejonych razem - wtedy mamy zwiekszenie zakresu dynamiki zdjęcia.
Jesli chodzi o uzytecznosc pseudo-HDRów to choc gorsza (z definicji) to jednak czesciej i latwiej sie ją robi bo nie jest konieczny statyw.
Jeszcze jedna sprawa dotycząca obiektywów z SWD:
- Jak sie sprawują ze starymi body (E1) - AF jest szybszy ?
- jak sie prawuja obiektywy typu 14-54 z E3 - powinien działać ale pewnie AF wolniejszy
Pytam bo choc E3 podoba mi sie to jednak w chcialbym w koncu kupic jakies szkielko nowe a jesli moglbym zyskac szybszy AF z moim E1 (plus ZD12-60) to chyba warto byloby zainwestowac dodatkowa kase. Jeszcze nie wiem bo pewnie pojawi sie kilka 14-54 wiec czas pokaze.
...był Olek jest A6000
RE... dziś koniec testów. możemy liczyć na jakieś podsumowanie Twoich spostrzeżeń?
a ja zapytam ponoramowców tutaj bo ostatnio mi się spodobało:
czy jest jakaś "najlepsza ogniskowa" dla robienia panoram? Jakiej zykle używacie robiąc powiedzmy panoramkę ok 180stopni?
Sebastian
www.sebastianlewandowski.pl
Z moich (raczej niewielkich) doświadczeń wynika, że najlepiej sprawdzają się ogniskowe od standardu lekko wzwyż.
Chodzi o to, żeby zniekształcenia (dystorsja) były jak najmniejsze a szeroki kąt jaki jest, każdy wie![]()
to zależy jaką chcesz uzyskać panoramę, ja preferuję szeroki kąt, lubię zniekształcenia i nawet celowo zniekształcam niektóre zdjęcia by uzyskać coś innego niż standardową panoramkę![]()