Jak oceniacie odporność ekraniku na porysowania w serii OMD? Warto dokupić jakąś folie ochronną?
Ostatnie zdjęcia wodospadu ze wzgórza Dziamera na potoku Wierszok robiłem E-PL5 z podpiętym 70-300. Teoretycznie nie potrzeba stopki. Już piszę dlaczego.
Kiedyś już była tak dyskusja, na temat sił ścinających. Największe naprężenia są na śrubie mocującej aparat z obiektywem do statywu. Jednak jako łącznik występuje dość szeroka stopka rozkładająca siły na całą szerokość aparatu. To nie jest ciężki obiektyw. Natomiast przy Sigmie 150 + EC-20 już bym się zastanowił.
cerkiewki || Beskid Niski || mój wątek || mój drugi wątek|| makro||
Wychodzi się na pole, a nie na dwór o! ||Nadnaczelny Weryfikator TWA i wszystkiego
W moich wątkach można offtopować i grzebać w zdjęciach||Łowca spamerów||
Ale mi nie chodzi o bezpieczeństwo bagnetu czy czegokolwiek innego tylko o wygodę i stabilność. Jeżeli wepniesz body mikro z ZD 70-300 do statywu, szczególnie niezbyt ciężkiego, to obiektyw ciąży w dół, głowicę trzeba dość mocno skręcać, zestaw jest podatny na wibracje. Mocowanie statywu na obiektywie znacznie zmieniłoby środek ciężkości i poprawiło sytuację.
cerkiewki || Beskid Niski || mój wątek || mój drugi wątek|| makro||
Wychodzi się na pole, a nie na dwór o! ||Nadnaczelny Weryfikator TWA i wszystkiego
W moich wątkach można offtopować i grzebać w zdjęciach||Łowca spamerów||
Też mogę potwierdzić , że zd 70-300 a także zd 9-18 z M10 chodzi fajnie. Natomiast zd 50 oszczy długo ale w sumie da się wytrzymać. Próbowałem też zd 14-54 pierwszą wersję i jest ok dopóki nie chciałem zrobić zdjęcia owczarkowi niemieckiemu, zanim aparat wyostrzył psa już w danym miejscu nie było.