Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy ... 78910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 96

Wątek: Skalowanie zdjęć

  1. #81
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar ahutta
    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    Bytom
    Posty
    9.128
    Siła reputacji
    209
    Moja galeria

    Odp: Skalowanie zdjęć

    Cytat Zamieszczone przez andtor2 Zobacz posta
    Ja niestety (lub stety) bywam upierdliwy
    A tam
    The question is, who cares?

  2. #82
    Animator Zwycięzca popRAWkiZwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar helmuth
    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Posty
    12.138
    Siła reputacji
    350
    Moja galeria

    Odp: Skalowanie zdjęć

    Cytat Zamieszczone przez zbyma72age Zobacz posta
    Nie lubię być upierdliwy, ale...
    Ponawiam dla GIMP-owców wniosek o instalowanie plug-ina RIOT 0.5.2 (link podałem wcześnej), to jest coś co warto mieć do optymalizacji wszelkich obrazów pod kątem WEB.
    Zabieg instalacji plug-in jak zawsze bardzo prosty:
    Po rozpakowaniu paczki zip otrzymamy Riot_dll oraz FreeImage.dll i Riot.exe
    które skopiujemy do plugins
    ...
    Ja jednak będę upierdliwy.
    Pod linkiem, który podałeś jest to:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	618
Rozmiar:	82,3 KB
ID:	108406
    Po wybraniu plug-ina, pokazuje się okno:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	616
Rozmiar:	169,0 KB
ID:	108407
    Gdzie to zainstalować?
    Lubię wertykalne piony i horyzontalne poziomy
    W moim wątku, można "grzebać" w moich zdjęciach.
    Główny Prostownik TWA

  3. #83
    Zwycięzca popRAWkiZwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar And.N
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    9.575
    Siła reputacji
    270
    Moja galeria

    Odp: Skalowanie zdjęć

    Cytat Zamieszczone przez helmuth Zobacz posta
    Ja jednak będę upierdliwy.
    Pod linkiem, który podałeś jest to:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	618
Rozmiar:	82,3 KB
ID:	108406
    Po wybraniu plug-ina, pokazuje się okno:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	616
Rozmiar:	169,0 KB
ID:	108407
    Gdzie to zainstalować?
    Mi się udało nie powiem, że nie bez problemów Więc jak pokazało Ci się to drugie okienko po wybraniu plugina to jeszcze nie jest instalacja tylko zapisujesz plik w jakimś wskazanym przez Ciebie folderze. Najlepiej utworzyć sobie folder wcześniej. Po zapisaniu tego pliku idziesz do tej lokalizacji. Na ściągniętym pliku Riot-plugin.exe klikasz prawym przyciskiem myszy i wybierasz wypakuj pliki tutaj. Po wypakowaniu plików otrzymasz:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	riot.jpg
Wyświetleń:	784
Rozmiar:	28,7 KB
ID:	108443

    Teraz te pliki o których pisał Zbyma znajdują się kolejno w trzech pierwszych folderach (71,72 i 73). Należy je skopiować (oczywiście same pliki nie z folderami ) do folderu plug-ins gdzie jest zainstalowany Gimp, a dokładna scieżka to: Gimp 2 /lib/gimp/2.0/plug-ins i hula

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	save.jpg
Wyświetleń:	776
Rozmiar:	103,3 KB
ID:	108445

    Rzeczywiście warto korzystać przy skalowaniu i zapisie do jpg z tej wtyczki.
    Ostatnio edytowane przez And.N ; 19.01.14 o 13:48
    G1, G5 | 14-45 | mZD 40-150 | kilka M42 | Moje wątki:
    Foto-Różności ; Dymne Impresje ; Stary i Nowy Elbląg

  4. #84
    Zwycięzca popRAWkiZwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar And.N
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    9.575
    Siła reputacji
    270
    Moja galeria

    Odp: Skalowanie zdjęć

    To jeszcze dla porównania przeskalowane z 4000x3000pix do 1024pix dłuższy bok tą samą metodą interpolacji Lanczos 3

    wtyczką Riot Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Riot_Lanczos3.jpg
Wyświetleń:	638
Rozmiar:	893,1 KB
ID:	108446 Gimpem Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Gimp_lanczos3.jpg
Wyświetleń:	598
Rozmiar:	945,3 KB
ID:	108447

    Czego brakuje to aby po przeskalowaniu była dalsza możliwość edycji zdjęcia w Gimpie np. lekkie wyostrzenie, a tu trzeba by zapisać przeskalowane i ponownie otworzyć w Gimpie...
    Ostatnio edytowane przez And.N ; 19.01.14 o 14:21
    G1, G5 | 14-45 | mZD 40-150 | kilka M42 | Moje wątki:
    Foto-Różności ; Dymne Impresje ; Stary i Nowy Elbląg

  5. #85
    Rozjemca - Super Mod Zwycięzca popRAWki
    Konto PREMIUM | OlyJedi
    Awatar Saboor
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Markach
    Posty
    17.403
    Siła reputacji
    286
    Moja galeria

    Odp: Skalowanie zdjęć

    Cytat Zamieszczone przez andtor2 Zobacz posta
    To jeszcze dla porównania przeskalowane z 4000x3000pix do 1024pix dłuższy bok tą samą metodą interpolacji Lanczos 3

    wtyczką Riot ---- Gimpem----

    Czego brakuje to aby po przeskalowaniu była dalsza możliwość edycji zdjęcia w Gimpie np. lekkie wyostrzenie, a tu trzeba by zapisać przeskalowane i ponownie otworzyć w Gimpie...
    Widać. Dzięki.
    |popRAWka: 3|SKARBNIK TWA wątek Moje foty :::: Nie ma prawdziwego szczęścia :::: wątek IR'iotyczne EGZEKUTOR TWA|Zloty: 6|
    wątek kulinaria :::: bez prawdziwych potrzeb :::: wątek tutoriale
    wątek Photoshop :::: <-- Volter --> :::: wątek DITL

  6. #86
    Zwycięzca popRAWkiZwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar And.N
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    9.575
    Siła reputacji
    270
    Moja galeria

    Odp: Skalowanie zdjęć

    Cytat Zamieszczone przez zbyma72age Zobacz posta
    Dodałem obraz testowy do ćwiczeń.
    Naprawdę jest wart poświęcenia uwagi.
    Przyjrzałem się. Jak mam być szczery to akurat ten obrazek nie bardzo nadaje się do ćwiczeń. Spsułeś przy zapisie do PNG (lub wcześniej). Widać już na tym materiale wejściowym ząbki na krawędziach (w skali 1:1). Obrazek waży zaledwie 85KB, a to też już świadczy o jakości (krawędzie)

    Powód zapewne taki:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	monochrome PNG.jpg
Wyświetleń:	751
Rozmiar:	34,9 KB
ID:	108469

    Przy wybraniu True Color pomimo, że obrazek czarno biały ząbki znikają. (testowalem na tym swoim)

    Zrobiłem podobny obrazek w PSE to chwilkę zajmuje Wstawię jako załącznik tylko nie wiem czy nie obetnie rozdzielczości (w oryginale jest 3200x2400pix, waga nie przekracza 1MB)

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	testowy.jpg
Wyświetleń:	585
Rozmiar:	891,4 KB
ID:	108470 (klikać do oporu i wtedy mozna zapisać)

    Może ktoś tam będzie chciał potestować na nim skalowanie. Mi już się nie chce
    Ostatnio edytowane przez And.N ; 19.01.14 o 17:34
    G1, G5 | 14-45 | mZD 40-150 | kilka M42 | Moje wątki:
    Foto-Różności ; Dymne Impresje ; Stary i Nowy Elbląg

  7. #87
    | OlyJedi Awatar zbyma72age
    Dołączył
    Jul 2006
    Mieszka w
    Tarnowo Podgórne
    Posty
    744
    Siła reputacji
    154
    Moja galeria

    Odp: Skalowanie zdjęć

    andtor2
    - faktycznie przy wyznaczaniu obrazka do przesłania załączyłem nie tą wersję - przepraszam
    Co do braku wyostrzania:
    Przecież oprócz Lanczos3 mamy jeszcze dostępne algorytmy:
    B-Spline - dość szybki, dobra jakość, z pełnym wygładzaniem.
    Mitchell/Netravali Bicubic - dość szybki, dobra jakość, z pełnym wygładzaniem.
    Catmull-Rom - wolny, bardzo dobra jakość, z ostrością.
    Lanczos3 - najwolniejszy, bardzo dobra jakość, z pełną ostrością.
    Można wypróbować który w jakim przypadku jest dla nas lepszy na gotowo (okno RIOT umożliwia podgląd 1:1)
    Do testów jak powstaje mora przy zmniejszaniu i jak jej unikać można stosować obrazek:
    http://www.komar.org/faq/camera/auto...cus-test-2.gif
    stosowany przez:
    http://www.cambridgeincolour.com/tut...ze-for-web.htm
    "Kiedy się chce otrzymać dobrą odpowiedź, trzeba zadać dobre pytanie"

  8. #88
    Zwycięzca popRAWkiZwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar And.N
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    9.575
    Siła reputacji
    270
    Moja galeria

    Odp: Skalowanie zdjęć

    Możliwe, że masz racje z tym wyostrzeniem. Osobiście używam w PSE skalowanie metodą dwusześcienną (zwykłą bez wyostrzenia) i zazwyczaj jest konieczność późniejszego podostrzenia stąd takie moje przyzwyczajenie. Co do prędkości to przy zmniejszaniu zdjęcia praktycznie nie ma większego znaczenia od użytego algorytmu. Nie zauważyłem też możliwości cofnięcia skalowania w tej wtyczce. Trzeba zdaje się wyjść z niej i ponownie otworzyć zdjęcie do przeskalowania ale to powiedzmy szczegół.
    G1, G5 | 14-45 | mZD 40-150 | kilka M42 | Moje wątki:
    Foto-Różności ; Dymne Impresje ; Stary i Nowy Elbląg

  9. #89
    | OlyJedi Awatar zbyma72age
    Dołączył
    Jul 2006
    Mieszka w
    Tarnowo Podgórne
    Posty
    744
    Siła reputacji
    154
    Moja galeria

    Odp: Skalowanie zdjęć

    RIOT - określenia które będą przydatne (poradnika już nie wydam)

    Resampling (ponowne próbkowanie)
    - Wiąże się ze zmianą ilości informacji
    - Może mieć wpływ na rozdzielczość i wymiary
    - Pociąga za sobą interpolację
    „downsampling” (próbkowanie „w dół”) Zmniejszanie liczby pikseli w obrazie.
    Proces ten polega na obniżeniu częstości próbkowania sygnału (tutaj jest nim obraz).
    W przypadku obrazu obniżając jego rozmiary, musimy usunąć w jakiś sposób nadmiarowe piksele. Od tego w jaki sposób to zrobimy będzie zależała końcowa jakość naszego obrazu

    Metody ponownego próbkowania, interpolacja
    Lanczos3
    – obrazy powiększone algorytmem Sinc (Lanczos3) mają lekko rozmyte krawędzie, co zmniejsza efekt postrzępionych krawędzi.
    Jest to metoda która daje mniej rozmazań, metoda – najwolniejsza, ale najlepsza, bardzo dobry algorytm interpolacji "w dół" (przy znaczącym resizingu - sharpest = najostrzejszy), uwzględnia sąsiadujące punkty w kwadratach 4x4, 6x6 lub 8x8.
    W pierwszym przypadku algorytm jest zbliżony wynikami do interpolacji dwusześciennej, w pozostałych daje lepsze wyniki, ale czas wykonania obliczeń jest znacząco dłuższy. W pewnych warunkach może wprowadzić pewne efekty "ringing - Efekt halo" i podkreślić artefakty JPEG.
    Catmull-Rom
    - najbardziej wyostrzający na krawędzie. (Krzywa sklejana Catmull-Rom)
    Ten filtr powiększa kontrast w krawędziach w obrazie i dlatego pracuje jak filtr wyostrzający.
    Mitchell/Netravali
    - jest to uniwersalna interpolacja, racjonalnie ostra. Zmiana rozmiaru tym algorytmem, nie wytwarza ostrych przejść i jest ona dobrym kompromisem pomiędzy efektem "ringing - aureole" Lanczos`a i "Blur - rozmyciem" innych metod. Algorytm Mitchell daje dobre wyniki, gdy powiększamy zdjęcia. Jest to również jeden z wolniejszym filtrów.
    Filtr Mitchell`a jest dobrym dla zmniejszenia obrazów i wydaje się być lepszy niż filtr (Bi) Cubic. Ten filtr ma naprawdę wspaniałe cechy, jest w połowie drogi między ostrością z „aureolami” (ringing) i gładkością.
    Mitchell, jest najlepszy do obrazów, które składają się przede wszystkim rysunków linii i obrazów rysunkowych.
    W porównaniu do Mitchell-Netravali:
    • Catmull-Rom spline filter daje ostrzejsze rezultaty.
    • B-spline filter daje gładsze rezultaty.

    B-Spline
    – nazwa B-Spline jest skrótem od Basis spline function, co oznacza funkcję bazową sklejana. Metody typu spline służą do tworzenia krzywych sklejanych, gdzie używa się funkcji bazowych do odwzorowania różnych skomplikowanych kształtów. Obrazy wyjściowe powiększone metodą B-Spline są bardzo mocno rozmyte we wszystkich kierunkach. Dzięki temu efekt aliasingu został całkowicie wyeliminowany. Niestety poprzez rozmycie zostały też wyeliminowane mocno kontrastujące elementy. Wszystkie krawędzie są gładko rozmywane i tracą swój oryginalny kontrast.
    Użycie do zmniejszenia algorytmu B-spline, nie wywołuje ostrych przejść i może powodować nadmierne rozmycia, da oryginalną, miękką wygładzoną konwersję (Smoothest).
    Dzięki temu detale na zdjęciach, szczególnie cienkie linie tworzące niewielki kąt z pionem lub poziomem nie ulegają degradacji i nie tworzą charakterystycznych ''schodków'', a drobne kontrastowe szczegóły nie wypalają obrazu.
    Jego zaletą jest tłumienie szumów i artefaktów JPEG. B-Spline jest jednym z wolniejszych filtrów.
    Bilinear
    – Liniowa (czasami nazywana "Bilinearna” - Dwuliniowa”): dość gładkie wrażenie dzięki użyciu czterech pikseli (z góry, z dołu i z boków piksela centralnego) oraz uśrednieniu tak otrzymanych wartości. Piksele są powielane lub redukowane z uwzględnieniem koloru czterech sąsiednich pikseli, stykających się z danym pikselem bokami.
    Daje zadowalający wynik dla większości obrazów i jest dobrym kompromisem między szybkością i jakością. (do zmniejszania zdjęć)

    Box (Nearest neighbor) – Najbliższy Sąsiad (filtr prostokątny)
    Algorytm ten jest szybki ponieważ nie wymaga wielu obliczeń, jednakże przy dużych powiększeniach widać wyraźnie pojedyncze piksele z obrazu oryginalnego. Dzieje się tak ponieważ dla wielu punktów obrazu wyjściowego brany jest ten sam punkt obrazu wejściowego. Natomiast przy pomniejszaniu w obrazie wynikowym tracimy całe linie punktów z obrazu wejściowego. Szukana jest odległość minimalna między środkiem piksela na generowanym rastrze a czterema sąsiednimi pikselami na zniekształconym rastrze. Przy pomniejszaniu jest to mechaniczne pomijanie niektórych pikseli. Przy powiększaniu odbywa się wierne kopiowanie najbliższego piksela
    Proste skalowanie, piksele są po prostu powiększane (wierne kopiowanie najbliższego piksela, w przypadku skalowania innego niż o wielokrotność 100% jest to statystyczne kopiowanie niektórych pikseli) albo usunięte (przy pomniejszaniu jest to mechaniczne pomijanie niektórych pikseli), dla nowych pikseli kopiowana jest wartość koloru najbliższego piksela. Jeśli powiększamy np. 200% to jeden piksel będzie powiększony do obszaru 2x2 czyli 4 pikseli z identycznym kolorem jaki miał oryginalny piksel. Kiepskie rozwiązanie do interpolacji obrazów o przejściach tonalnych (fotografie).
    W rezultacie mamy do czynienia z powstawaniem bloków przy powiększaniu – aliasing (ang. jaggies, schodkowanie, efekt blokowy) i ziarnistym poszarpanym obrazem przy zmniejszaniu, ale jest to najszybsza metoda. Jest to interpolacja rzadko stosowana, ponieważ w przypadku dużych powiększeń wyraźnie widać grupy identycznych pikseli, a granice pomiędzy pikselami są wyraźne, ostre, nie rozmyte. Można jej jednak użyć do najbardziej kontrastowych obrazów, oraz obrazów o motywach wyraźnie ułożonych na siatce. Decyzję podejmujemy drogą eksperymentu - wszystko zależy od oczekiwanych rezultatów. Jest to jedyna interpolacja nie powodująca rozmycia kształtów – rozmycie jest jednak najczęściej potrzebne dla zachowania naturalnego wyglądu obrazu.
    Metoda dobra przy obrabianiu zrzutów z ekranu monitora, np. okien dialogowych, przycisków. Można jej także użyć do najbardziej kontrastowych obrazów, oraz obrazów o motywach wyraźnie ułożonych na siatce. Decyzję należy podjąć drogą eksperymentu - wszystko zależy od oczekiwanych rezultatów. Jest to jedyna interpolacja nie powodująca rozmycia kształtów – owo rozmycie jest jednak najczęściej potrzebne dla zachowania naturalnego wyglądu obrazu.

    Najlepszy filtr?
    To jest coś, co trzeba wypracować samemu. Zależy to od typu i rozmiaru zdjęcia.
    Można użyć, właściwie każdego z okna Resample (domyślnie jest to " Catmull-Rom") są dobre dla zmniejszanych zdjęć , może lepiej użyć filtru "Mitchell", aby uniknąć silnych efektów ringing.

    Określenia związane z rozdzielczością:
    Artefakty
    Fałszywe elementy pojawiające się na zdjęciu nie obecne w rzeczywistym obrazie. Źródłem artefaktów może być wysoki stopień kompresji JPG lub nałożenie się regularnej struktury obrazu (linie równoległe, kratownice) na regularną strukturę układu CCD.
    Aliasing (ang. jaggies, schodkowanie, postrzępienie) ukazuje się jako postrzępione krawędzie (podczas – skalowania w górę) albo wzór moire (podczas skalowania w dół). Schodki są spowodowane odwzorowywaniem linii ukośnych lub krzywych na prostokątnej matrycy pikseli i stają się widoczne, gdy rozdzielczość jest za mała w stosunku do wymagań wyświetlanego obrazu. Jest to obecne w obrazach – skalowanych w górę przy stosowaniu wszystkich metod linearnych, mocno widoczne w Box (Nearest neighbor) Bliskim sąsiadem i Bilinear dwuliniową interpolacjami. Aliasing można zlikwidować poprzez odfiltrowanie wysokich częstotliwości albo rozmyciem obrazu przed zmniejszeniem.
    Efekt halo (artefakt wyostrzania)
    – obwódka, efekt pojawiających się wokół (wzdłuż) kontrastujących ze sobą elementów (krawędzi) na obrazie wynikowym.
    W literaturze określany również jako Ringing (Pierścienie - zjawisko Gibbsa) ukazują się jako „aureola” wokół ostrych poziomych i pionowych granic krawędzi w obrazie. To jest wyraźnie widoczne z Sinc, Lanczos i Bicubic. Jakaś mała ilość pierścieni polepsza spostrzeganą ostrość obrazu, ale wysoka ilość zjawiska staje się irytująca. Efekt ten jest niewidoczny przy małych blokach, które ograniczają propagację artefaktów.
    Szczegóły: http://de.wikipedia.org/wiki/Gibbssches_Ph%C3%A4nomen
    Mora (moire)
    – powtarzające się, interferencyjne wzory powstające przez nałożenie symetrycznych siatek punktów lub linii o różnym kącie lub gęstości występowania.
    Mora powstała dzięki aliasingowi przy zmniejszaniu obrazu zawiera wyraźną drobną periodyczną teksturę.

    Może nikt nie zwrócił uwagi więc również jakieś materiały na temat:
    "Dlaczego Próbkowanie w dół obrazu zmniejsza szumy"
    http://photographylife.com/why-downs...-reduces-noise
    oraz
    http://www.dpreview.com/forums/thread/2472271

    Oby było pomocne

    Pozdrawiam
    Załączone miniatury Załączone miniatury Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Porownanie.png
Wyświetleń:	577
Rozmiar:	184,0 KB
ID:	108562  
    "Kiedy się chce otrzymać dobrą odpowiedź, trzeba zadać dobre pytanie"

  10. #90
    | OlyJedi Awatar Darekw1967
    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Posty
    2.067
    Siła reputacji
    54
    Moja galeria

    Odp: Skalowanie zdjęć

    Witam !

    z RIOT korzystam jak chce przeskalowac kilkaset fot z zadanym "malym" rozmiarem i okreslona wielkoscia pliku / 1 zdjecie.
    (chce szybko mailem cioci albo wujkowi przeslac foty do obejrzenia na monitorze)

    Testowalem kiedys mozliwosci korzystania z RIOT ale w praktyce przy niewielkiej ilosci obrabianych fot sam wole kontrolowac poszczegolne etapy skalowania
    i najlepiej sprawdza mi sie lanczos3 + inne metody.
    Praktycznie tak bywa, ze kazdy aparat ma swoja specyfike rejestrowania i obrabiania materialu i ta sama metoda skalownia
    nie zawsze w kazdym przypadku daje takie same rezultaty wiec trzeba "dostroic" metody i narzedzia aby bylo jak najlepiej.
    Jeszcze zalezy na co obrabiamy material (ekran, papier, plotno, plotter)

    Tak samo roznie bywa w zaleznosci jakie ISO i ile smieci produkuje dany aparat na focie.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Darekw1967 ; 20.01.14 o 10:31
    Nie ma brzydkich aparatow tylko wina czasem brak

Podobne wątki

  1. Skalowanie : Gimp vs PSE
    By helmuth in forum Cyfrowa ciemnia
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 22.05.09, 22:15
  2. Skalowanie obrazu w GIMP-ie
    By zbyma72age in forum Cyfrowa ciemnia
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30.04.09, 02:46
  3. Skalowanie uwzględniające treść
    By RadioErewan in forum Cyfrowa ciemnia
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13.12.08, 18:42
  4. Skalowanie obrazów z uwzględnieniem ważności zawartości.
    By zbyma72age in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20.10.08, 17:18
  5. Gimp - skalowanie i podgląd rozmiaru zdjęcia
    By kasprzyk in forum Cyfrowa ciemnia
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24.08.08, 22:17

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.