Strona 44 z 86 PierwszyPierwszy ... 34424344454654 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 431 do 440 z 855

Wątek: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

  1. #431

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.829
    Siła reputacji
    222
    Moja galeria
    Sikorsky R-4B Hoverfly Mk 1

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	R-4B.jpg
Wyświetleń:	939
Rozmiar:	161,6 KB
ID:	165447

  2. #432
    | OlyJedi Awatar jackowlew
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Posty
    2.951
    Siła reputacji
    152
    Moja galeria
    Świetne fotki.

  3. #433

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.829
    Siła reputacji
    222
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez jackowlew Zobacz posta
    Świetne fotki.
    Dzięki!

    Westland Whirlwind HAR.10 (licencyjny Sikorsky S-55 / H-19 Chickasaw).

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Westland Whirlwind.jpg
Wyświetleń:	935
Rozmiar:	176,0 KB
ID:	165541

  4. #434

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.829
    Siła reputacji
    222
    Moja galeria
    Westland Wessex HCC.4 (licencyjny Sikorsky S-58 / H-34).

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Westland Wessex.jpg
Wyświetleń:	950
Rozmiar:	216,5 KB
ID:	165582

  5. #435
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar henry1
    Dołączył
    Jun 2006
    Mieszka w
    Stołeczne Miasto Poznań
    Posty
    8.629
    Siła reputacji
    328
    Moja galeria
    Nieśmiało zapytam, czy to coś srebrne sterczące z boku, to wlew paliwa ?
    Jeśli tak, to trzeba mieć niezły CPN aby go nasycić.
    W ogródku sąsiadki są ładne kwiatki.
    Popieram Stopkę Krakmana
    !

    LUBIĘ WYCHODZIĆ NA DWÓR, NA POLE MAM ZA DALEKO.

  6. #436
    | OlyJedi
    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Ostrowiec Św.
    Posty
    168
    Siła reputacji
    22
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez henry1 Zobacz posta
    Nieśmiało zapytam, czy to coś srebrne sterczące z boku, to wlew paliwa ?
    Jeśli tak, to trzeba mieć niezły CPN aby go nasycić.
    Witam
    Nie. Przeciwnie. To wylot gazów z silnika. Użyto silnika gwiazdowego z "normalnego" samolotu ustawionego pod kątem. Wał napędowy szedł przez kabinę do przekładni i wirnika. Podobnie jak w samochodach z tylnym napędem. Dopiero silniki turbinowe znalazły się na górze kadłuba śmigłowców.

    Pozdrawiam. romeq

  7. #437
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar szafir51
    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    2.819
    Siła reputacji
    224
    Moja galeria
    nadrabiam wątek i muszę przyznać, że ciekawe eksponaty pokazujesz. Takie muzeum musi robić wrażenie na żywo ogromem swoim i eksponatów.

  8. #438

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.829
    Siła reputacji
    222
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez romeq Zobacz posta
    Użyto silnika gwiazdowego z "normalnego" samolotu ustawionego pod kątem. Wał napędowy szedł przez kabinę do przekładni i wirnika. Podobnie jak w samochodach z tylnym napędem. Dopiero silniki turbinowe znalazły się na górze kadłuba śmigłowców.
    Niezupełnie jest tak jak piszesz. Wszystkie Wessexy włącznie z pierwszym prototypem miały wyłącznie napęd turbinowy. Tłokowe silniki gwiazdowe montowano tylko w maszynach amerykańskich (poza wersją S-58T) oraz licencyjnych francuskich. Wcześniejsze warianty Westlanda napędzał pojedynczy silnik Napier Gazelle, którego użyto jeszcze tylko w śmigłowcu Bristol Belvedere (dwie jednostki). W kolejnych wersjach stosowano zdwojone turbowałowe silniki Bristol Siddeley (Rolls-Royce) Gnome Mk 110/111. Co do miejsca zabudowy jednostek napędowych, to wszystkie włącznie z tłokowymi montowano w nosowej części kadłuba. Jeśli zaś chodzi o wyloty spalin, to Wessexy jednosilnikowe miały podwójne rury z obu stron o mniejszym przekroju.

    Cytat Zamieszczone przez szafir51 Zobacz posta
    nadrabiam wątek i muszę przyznać, że ciekawe eksponaty pokazujesz. Takie muzeum musi robić wrażenie na żywo ogromem swoim i eksponatów.
    Dzięki za zainteresowanie - ciekawych sprzętów w tym muzeum jest bardzo wiele, a i sam obiekt istotnie do małych nie należy. O moich wrażeniach pokrótce wspomniałem w pierwszym poście opisującym tę placówkę.

    Dziś będzie mało znana i bardzo rzadka maszyna - Bristol Type 192 Belvedere HC Mk 1. Zbudowano tylko 26 sztuk, z czego przetrwały jedynie 3 kompletne egzemplarze. Jeżeli ktoś chciałby je zobaczyć na żywo, to wszstkie znajdują się w Wielkiej Brytanii, będącej ich jedynym użytkownikiem.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bristol Belvedere.jpg
Wyświetleń:	933
Rozmiar:	212,8 KB
ID:	165655

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Napier Gazelle.jpg
Wyświetleń:	949
Rozmiar:	190,6 KB
ID:	165656

  9. #439

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.829
    Siła reputacji
    222
    Moja galeria
    Westland Gazelle HT Mk 3 (Aérospatiale SA 341D)

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Westland Gazelle.jpg
Wyświetleń:	933
Rozmiar:	167,4 KB
ID:	165723

  10. #440

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.829
    Siła reputacji
    222
    Moja galeria
    Agusta Westland EH101 (obecnie AW101 Merlin)

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	EH101.jpg
Wyświetleń:	941
Rozmiar:	202,5 KB
ID:	165790

    P.S. Jest to ostatnia wrzutka (w tym wątku) z londyńskiego Muzeum RAF. Mam nadzieję, że foty które zamieściłem choć trochę zachęcą do zwiedzenia tego ze wszech miar godnego uwagi miejsca.

Podobne wątki

  1. samoloty, samoloty, samoloty ...
    By kamil_andrzej in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 733
    Ostatni post / autor: 12.02.20, 17:57
  2. Moje samoloty
    By kamilandrzej in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24.05.13, 19:44
  3. samoloty
    By marcin1323 in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16.11.04, 17:24

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.