Strona 36 z 86 PierwszyPierwszy ... 26343536373846 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 351 do 360 z 855

Wątek: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

  1. #351

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.792
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Cytat Zamieszczone przez Rysiek_O Zobacz posta
    Czy Bo 105 ma jakiegoś bezpośredniego następcę? Czy po zakończeniu produkcji tego modelu w Niemczech Spółka MBB produkowała inne tej klasy śmigłowce?
    Następcą jest EC135. MBB został w 2000 roku przejęty przez EADS, tak więc koniec produkcji odbywał się już pod innym szyldem (wcześniej Eurocopter, a obecnie Airbus Helicopters).

  2. #352
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi
    Dołączył
    Jun 2004
    Posty
    5.023
    Siła reputacji
    149
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Na marginesie: http://www.reprocentrum.pl/lotnictwo...ublikacja.html Pewnie Was zainteresuje. Trzeba pobrać wtyczkę podaną na stronie i otwierać w IE.
    Moje fotografie: www.beluch.pl | Grupa dyskusyjna M43 Polska

  3. #353

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.792
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Na zakończenie przeglądu eksponatów Muzeum Luftwaffe z Berlina zaprezentuję śmigłowiec bojowy Mi-24, znany w kodzie NATO jako Hind. Projekt oznaczony w biurze M. Mila symbolem W-24 (izdielije 240) bazował na Mi-8, który opisałem w poście #346, jednak wiele elementów nowej konstrukcji było zmienionych. Najistotniejsze różnice to : nowoopracowany kadłub i belka ogonowa, zmniejszony wirnik główny, dodanie wysięgników na uzbrojenie w formie krótkich skrzydeł, a także zastosowanie po raz pierwszy w radzieckich śmigłowcach chowanego podwozia. Zdecydowano się na to, gdyż jednym z wymogów było rozwijanie dużych prędkości. Pierwszy prototyp został oblatany w 1969 roku, natomiast produkcja seryjna ruszyła w 1972. Na przestrzeni lat w jej toku wprowadzono wiele istotnych modyfikacji i ulepszeń między innymi : całkowitą przebudowę przodu kadłuba z oddzielnymi kabinami pilota i operatora uzbrojenia, montowanie mocniejszych silników wyposażonych później w filtry przeciwpyłowe na wlotach, zmianę kierunku obrotu śmigła ogonowego, wymianę uzbrojenia zarówno stałego (karabin maszynowy), jak i podwieszanego (np. przeciwpancerne pociski kierowane), czy też zastosowanie innego wyposażenia. Prócz wersji typowo bojowych wytwarzano następujące warianty : szkolno-treningowy, kierowania ogniem i rozpoznania skażeń broni ABC. Specjalny egzemplarz oznaczony A-10 został zbudowany do bicia rekordów prędkości. W 1978 roku ustanowił światowy rekord na trasie 15/25 km wynoszący 368,4 km/h. Hind odniósł duży sukces eksportowy, nabyło go ponad 50 państw, w tym również Polska. Do naszego kraju trafił w roku 1978, łącznie zakupiono 32 sztuki najpierw wersji D, a potem W. Niemcy w latach 90-tych przekazali nieodpłatnie dodatkowe 18 egzemplarzy używanych płatowców Mi-24D, które przeszły remonty w łódzkim WZL nr 1 (dwa z nich stały się źródłem części zamiennych dla pozostałych). Obecnie w Rosji jest produkowana głęboka modernizacja oznaczona Mi-35M (Mi-35WM), w której zastosowano inny napęd, wirnik główny i śmigło ogonowe z Mi-28, a także nowe uzbrojenie i wyposażenie, w szczególności awionikę. Fotografia przedstawia bojowy wariant Mi-24P, będący na wyposażeniu byłej NRD, w strukturze Nationale Volksarmee (NVA).

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Mi-24P.jpg
Wyświetleń:	1557
Rozmiar:	203,6 KB
ID:	133976

  4. #354
    | OlyJedi Awatar piozet
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    355
    Siła reputacji
    33
    Moja galeria
    "Gniotsja nie łamiotsja"

  5. #355

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.792
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria
    Chyba najwyższa pora odkurzyć ten znakomity wątek. Tym razem zaprezentuję co ciekawsze eksponaty z londyńskiego Muzeum RAF. Wszyscy, którzy choć trochę interesują się lotnictwem, a będą kiedyś w Londynie powinni zwiedzić ten obiekt, gdyż z pewnością warto. Kolekcja jest imponująca i obejmuje nie tylko brytyjskie wojskowe statki powietrzne, ale i cywilne, w tym także z innych państw. Olbrzymim plusem tej placówki jest to, że zaledwie kilka eksponatów jest pod chmurką - wszystko pozostałe rozmieszczono w dużych halach. W związku z tym, możemy bez obaw o pogodę i porę roku swobodnie fotografować co chcemy (nie ma żadnych ograniczeń i dodatkowych opłat w robieniu zdjęć). Jeśli dodać do tego bezpłatny wstęp, to nic tylko zwiedzać.

    Tradycyjnie rozpocznę chronologicznie od najstarszych samolotów, jednak w odróżnieniu od moich wcześniejszych prezentacji postanowiłem darować sobie opisy. Zainteresowani bez trudu znajdą informacje o wszystkich maszynach które będą pokazane. Na początek francuski klasyk - Blériot XI.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	BlĂŠriot XI.jpg
Wyświetleń:	2890
Rozmiar:	152,6 KB
ID:	162459

  6. #356
    | OlyJedi Awatar jackowlew
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Posty
    2.951
    Siła reputacji
    152
    Moja galeria
    Czekam na następne

  7. #357
    | OlyJedi Awatar ronin75
    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Gorlice
    Posty
    2.103
    Siła reputacji
    192
    Moja galeria
    Dołączam do poczekalni.
    Mężczyzna bez kobiety jest jak samuraj bez pana.

  8. #358

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.792
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria
    Dzięki za odzew, bo już miałem obawy, że nie będę miał motywacji do pociągnięcia tematu.

    Następny oldtimer, lecz tym razem brytyjski - Avro 504K.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Avro 504K.jpg
Wyświetleń:	2895
Rozmiar:	199,6 KB
ID:	162553

  9. #359
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar henry1
    Dołączył
    Jun 2006
    Mieszka w
    Stołeczne Miasto Poznań
    Posty
    8.629
    Siła reputacji
    328
    Moja galeria
    Ciągnij, ciągnij, ciekawy ten wątek, z przyjemnością oglądam.
    W ogródku sąsiadki są ładne kwiatki.
    Popieram Stopkę Krakmana
    !

    LUBIĘ WYCHODZIĆ NA DWÓR, NA POLE MAM ZA DALEKO.

  10. #360
    | OlyJedi Awatar robtor
    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    okolice Tarnowa
    Posty
    4.165
    Siła reputacji
    124
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Operator Zobacz posta
    Dzięki za odzew, bo już miałem obawy, że nie będę miał motywacji do pociągnięcia tematu.
    Ciągnij, nie przestawaj
    Kasprowy Wieczorową porą: http://forum.olympusclub.pl/threads/...=1#post1249315
    Orion, Plejady i inne dziady: http://forum.olympusclub.pl/threads/...=1#post1246830
    Olympus E-PL5 dual kit 14-42mm + 40-150mm plus Nikony

Podobne wątki

  1. samoloty, samoloty, samoloty ...
    By kamil_andrzej in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 733
    Ostatni post / autor: 12.02.20, 17:57
  2. Moje samoloty
    By kamilandrzej in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24.05.13, 19:44
  3. samoloty
    By marcin1323 in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16.11.04, 17:24

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.